Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od ElWapp » 21.11.2010 13:32

Jinak malým zlepšením by bylo vypsání najíždějících či zatahujících linek (např. na Pražského Povstání směr DC) - když má člověk štěstí, může si zrovna najít spoj který mu značně usnadní cestu. Jestli to ale dobře chápu, mění se vypravení dost živelně, takže toto by nefungovalo...
Mimochodem, hledá IDOS spojení i mezi zatahujícími spoji?

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Fořtík » 21.11.2010 12:11

demon píše:b) nenapadá mě k čemu je mi taková informace dobrá...
:lol: :lol:

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od demon » 21.11.2010 11:38

MM-Mikulovsky píše:a) TRAM linky často samy zaplní časové sloupce
b) nepřišel jsem na to jak uvádět rozdílnou, již ujetou, část trasy
a) holt by byl jen jeden větší papír
b) nenapadá mě k čemu je mi taková informace dobrá...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 21.11.2010 10:50

ElWapp píše:Bylo by v Praze proveditelné tisknout sdružené jízdní řády ve větším množství? Vím např. o sdružení JŘ autobusů od OC Štěrboholy k metru. Ale proč není toto možné třeba na zastávce Nemocnice Krč směr Kačerov, odkud jede asi šest linek totožnou trasu? Proč to není na každé tramvajové trati v koncovém úseku z centra?
Na jednu stranu mne to již také napadlo, aniž bych znal ty uváděné BUS, ale zavrhl jsem to:
a) TRAM linky často samy zaplní časové sloupce
b) nepřišel jsem na to jak uvádět rozdílnou, již ujetou, část trasy

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od ElWapp » 21.11.2010 10:29

Bylo by v Praze proveditelné tisknout sdružené jízdní řády ve větším množství? Vím např. o sdružení JŘ autobusů od OC Štěrboholy k metru. Ale proč není toto možné třeba na zastávce Nemocnice Krč směr Kačerov, odkud jede asi šest linek totožnou trasu? Proč to není na každé tramvajové trati v koncovém úseku z centra?

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Oskar » 18.11.2010 15:59

Jebi píše:Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jestli jsou někde přístupné informace z DORIS i pro veřejnost anebo k nim nikdo nepověřený nesmí. Třeba na wikipedii píšou, že to jde, ale kdo ví, jak už je ten článek starý a hlavně tam není napsáno jak :)
1) B je správně. Primární problém je imho totožný s problémem babitronu - dopravce se stydí za nepravidelnosti v provozu a nechce je vytrubovat veřejnosti.
2) Myslíš tento článek na wikipedii? Zrovna ten mi připadá vcelku dost přesný, informaci o veřejném přístupu jsem tam nezaznamenal.
3) DoRIS by se pro zveřejnění musel přepracovat tak, aby neukazoval barevně dodržení jízdního řádu mimo kontrolní body. Jinak si každý, komu ujede tramvaj bude stěžovat, že měla 2 sekundy předjetí...

Suma sumárum, myslím, že u DPP se nenajde nikdo kdo by takové zveřejnení prosadil a dotáhl do konce (a to i přes to, že se na tom dá udělat hromada píár o zkvalitňování služeb bla bla bla...)

Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 03.11.2004 20:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Isidor » 18.11.2010 14:40

jak se to vezme...infopanely s odjezdy na zastávkách (Malostranská, Barrandov, mastodonti) jsou také informace z DORIS-u, a veřejně přístupné :) a pak je tu ještě možnost zjištění odjezdů přes SMS

Jebi
Uživatel
Příspěvky: 67
Registrován: 18.11.2010 13:24
Bydliště: průnik 214, 225, 264, 568
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Jebi » 18.11.2010 13:34

.. to chápu jako že mam smůlu.. :D

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Absolut » 18.11.2010 13:30

Na Wikipedii toho píšou :D

Jebi
Uživatel
Příspěvky: 67
Registrován: 18.11.2010 13:24
Bydliště: průnik 214, 225, 264, 568
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Jebi » 18.11.2010 13:30

Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jestli jsou někde přístupné informace z DORIS i pro veřejnost anebo k nim nikdo nepověřený nesmí. Třeba na wikipedii píšou, že to jde, ale kdo ví, jak už je ten článek starý a hlavně tam není napsáno jak :)

Díky

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Bobek » 18.11.2010 11:00

Nojo, tramvaj by se neměla prodlužovat, dokud tam nebude zastávka vlaku. Zastávka vlaku by se neměla stavět, dokud tam nepovede tramvaj. A tak pořád dokola. :D

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od OMH » 18.11.2010 8:55

Rashid píše:Naopak by se zde měl zrušit jeden jízdní pruh.
Dobrý nápad, z 1+1 udělat 1+0 a řídit auta kyvadlově. =D>

Rashid
Uživatel
Příspěvky: 190
Registrován: 09.8.2009 20:10
Bydliště: V Bubenči tam kde postavili pár metrů kolejí, zničili vše, utratili miliardy a nyní tleskají jako kd

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Rashid » 18.11.2010 1:11

Pro Pawel: Ano rekonstrukce Dejvické nemá nic společného s prodloužením traťě do Podbaby.
Dejvickou jsem uvedl jako příklad dalšího budoucího zničení původní architektury.
Co se týká stanice Dejvická, myslím že plánovači v 70-tých letech neudělali obzlášť velké
chyby, přestup z Vítěznáku na metro mi nikdy nepřišel jako špatný. Samozřejmě by to šlo doladit, kdyby se prodloužila chodba.

Co bych změnil na projektu prodloužení Podbaby ? Nic, prostě bych jich ji nestavěl.
Co se vyřeší a jak stavba pomůže obyvatelům ? Nijak, těch pár metrů kolejí vedoucích doslova nikam, nikoho nevytrhne. Zatím není postavena zastávka nová ČD, tak prodloužení nemá žádný smysl. A tramvaj na Suchdol, kdoví zda se vůbec někdy realizuje. Prodloužení
Podbaby by mělo smysl, kdyby se realizoval projekt vybudování autobuso-trolejbusového
muzea DP z bývalých garáží Dejvice.Tam bych i dokonce souhlasil s umístěním expozice
metra. Celý projekt s muzeem je, ale spíš z říše pohádek. Takže tramvajovou trať zásadně nestavět a projekt zatím zastavit. Celá akce by nadělala víc škody než užitku, když se navíc mluví o nesmyslném posunování zastávek. Konkrétně zastávka Lotyšská DC by se měla posunout před supermarket Billa. To znamená vykácení těch pěkných stromů co tu máme
a další příšerné zásahy. Vysázení dalších stromořadí asi nepůjde, vzhledem k místu.
Naopak by se zde měl zrušit jeden jízdní pruh.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 17.11.2010 16:53

Bohužel Hradčanská je tragédie jak z hlediska urbanismu, tak dopravního plánování...

Absence stromů a zeleně a ten podchod ke 131 bych nepovažoval za vadu, to bude výhledově napraveno.

Ale prostě zdvojené signalizované přechody přes dvoupruh doplněné signalizací přes koleje, to je zvěrstvo. Semafor u takto frekventované zastávky má prostě za následek, že tam lidi autům skáčou. Nehod bude méně, zato vážnější. Není přece možné, abychom s dálnicí pod tím vším nechaqli chráněnou dálnici i nahoře. Samozřejmostí měl být jeden pruh a přes něj neřízené přechody. Ať tedy v praxi dokazujeme, jak ta Blanka pomáhá. Nesignalizované přecházení přes TT pak mělo být též samozřejmé, vzhledem k ploše zastávek není semafor přes koleje vůbec nutný. A preference se dá udělat dost těžko, když pro všechny spoje musím n druhém SSZ kalkulovat se stanicováním, které neodhadnu a pak má stojící tramvaj volno a lidi před ní přebíhají a naopak...

Umístění výstupu na zastávku zc je přesně v nejnevhodnějším místě. Cca v úrovni začátku druhého vozu soupravy. Tj. že vystupující z druhého vozu, nebo druhé soupravy se v nejužším místě jinak obrovské plochy střetvají s těmi, co chtějí k zadní tramvaji. Pokud si projektant mohl zvolit téměř jakoukoli polohu zastávky, zvolil tu nejpitomější...

Kontakta na přestavení výhybky dc je skutečně vlastně v zastávce, takže efekt splítky (asi i zbytečně dlouhé) to mírně eliminuje. Cyklo se skutečně nepovedlo v jednom směru. Zastávka není zadlážděná, když někdo nechtěl, aby se tam přebíhalo, tady by zábradlí nevadilo.

Přechody na chodníky samozřejmě každý vítá, ale takhle tedy opravdu ne. Ten zc není v zákrytu, jižní přes vozovku je uskočený, navádění pro nevidomé je nelogické a chodec na zastávce zc může zaměnit při přecházení signál volno přes jižní silnici s volnem přes koleje.

Snaha o preferenci stojí strašné a marné úsilí. Mastodonty tomu nasazují korunu. Osobně jsem zastáncem i tramvajového nádraží, teď odklon 22 bude zajímavý. Provozně, možnost předjetí nadjetých souprav, odstavu porouchané (kdo ví, jak to se Špejcharem dopadne), i ty intenzity provozu tomu nahrávají. A přestupy do protisměru šly maličko přiblížit i tak, samozřejmě po povrchu bez signalizace...

Korunu tomu nasazují zábradlí až k přechodům, za něž, byť jsem tam docílil průhledníé podoby, není v zimě vidět.

V souhrnu přes obrovskou šanci je Hradčanská naprosto úděsným příkladem paskvilu...

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od pawel » 17.11.2010 14:12

MOp: nemám nějaké detailní znalosti podbaby (ani projektu, ani té oblasti jako takové, hlavně teda od smyčky na sever) - můžeš kdyžtak napsat, co je na projektu špatně a jak by to mělo vypadat podle tebe? mně se na projektu nelíbí hlavně parkoviště před internacionálem, které tam ovšem je už teď. také nevím, jestli je tam plánováno stromořadí na novém úseku trati... dále zrušení zastávky před internacionálem bez náhrady + diskutabilní poloha nové smyčky (ovšem šlo to udělat jinak?). víc netuším.

jo a asi bychom se s tím měli přesunout do jiného tématu.

Rashid: pokud vím, tak se stanicí DE ona rekonstrukce/prodl. TT do podbaby nijak nesouvisí. a když už tady vyzdvihuješ dopravní plánování 70. let, pak věř, že zrovna stanice DE a její naprostá nenávaznost na podbabskou trať, resp. na zastávky vítězné nám. není zrovna příkladem zdařilého řešení dopravního prostoru.

Odpovědět