Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Orientační a informační systémy
Jinak malým zlepšením by bylo vypsání najíždějících či zatahujících linek (např. na Pražského Povstání směr DC) - když má člověk štěstí, může si zrovna najít spoj který mu značně usnadní cestu. Jestli to ale dobře chápu, mění se vypravení dost živelně, takže toto by nefungovalo...
Mimochodem, hledá IDOS spojení i mezi zatahujícími spoji?
Mimochodem, hledá IDOS spojení i mezi zatahujícími spoji?
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
demon píše:b) nenapadá mě k čemu je mi taková informace dobrá...
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
a) holt by byl jen jeden větší papírMM-Mikulovsky píše:a) TRAM linky často samy zaplní časové sloupce
b) nepřišel jsem na to jak uvádět rozdílnou, již ujetou, část trasy
b) nenapadá mě k čemu je mi taková informace dobrá...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Na jednu stranu mne to již také napadlo, aniž bych znal ty uváděné BUS, ale zavrhl jsem to:ElWapp píše:Bylo by v Praze proveditelné tisknout sdružené jízdní řády ve větším množství? Vím např. o sdružení JŘ autobusů od OC Štěrboholy k metru. Ale proč není toto možné třeba na zastávce Nemocnice Krč směr Kačerov, odkud jede asi šest linek totožnou trasu? Proč to není na každé tramvajové trati v koncovém úseku z centra?
a) TRAM linky často samy zaplní časové sloupce
b) nepřišel jsem na to jak uvádět rozdílnou, již ujetou, část trasy
Re: Orientační a informační systémy
Bylo by v Praze proveditelné tisknout sdružené jízdní řády ve větším množství? Vím např. o sdružení JŘ autobusů od OC Štěrboholy k metru. Ale proč není toto možné třeba na zastávce Nemocnice Krč směr Kačerov, odkud jede asi šest linek totožnou trasu? Proč to není na každé tramvajové trati v koncovém úseku z centra?
Re: Orientační a informační systémy
1) B je správně. Primární problém je imho totožný s problémem babitronu - dopravce se stydí za nepravidelnosti v provozu a nechce je vytrubovat veřejnosti.Jebi píše:Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jestli jsou někde přístupné informace z DORIS i pro veřejnost anebo k nim nikdo nepověřený nesmí. Třeba na wikipedii píšou, že to jde, ale kdo ví, jak už je ten článek starý a hlavně tam není napsáno jak
2) Myslíš tento článek na wikipedii? Zrovna ten mi připadá vcelku dost přesný, informaci o veřejném přístupu jsem tam nezaznamenal.
3) DoRIS by se pro zveřejnění musel přepracovat tak, aby neukazoval barevně dodržení jízdního řádu mimo kontrolní body. Jinak si každý, komu ujede tramvaj bude stěžovat, že měla 2 sekundy předjetí...
Suma sumárum, myslím, že u DPP se nenajde nikdo kdo by takové zveřejnení prosadil a dotáhl do konce (a to i přes to, že se na tom dá udělat hromada píár o zkvalitňování služeb bla bla bla...)
Re: Orientační a informační systémy
jak se to vezme...infopanely s odjezdy na zastávkách (Malostranská, Barrandov, mastodonti) jsou také informace z DORIS-u, a veřejně přístupné a pak je tu ještě možnost zjištění odjezdů přes SMS
-
- Uživatel
- Příspěvky: 67
- Registrován: 18.11.2010 13:24
- Bydliště: průnik 214, 225, 264, 568
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
.. to chápu jako že mam smůlu..
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Orientační a informační systémy
Na Wikipedii toho píšou
-
- Uživatel
- Příspěvky: 67
- Registrován: 18.11.2010 13:24
- Bydliště: průnik 214, 225, 264, 568
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jestli jsou někde přístupné informace z DORIS i pro veřejnost anebo k nim nikdo nepověřený nesmí. Třeba na wikipedii píšou, že to jde, ale kdo ví, jak už je ten článek starý a hlavně tam není napsáno jak
Díky
chtěl bych se zeptat, jestli jsou někde přístupné informace z DORIS i pro veřejnost anebo k nim nikdo nepověřený nesmí. Třeba na wikipedii píšou, že to jde, ale kdo ví, jak už je ten článek starý a hlavně tam není napsáno jak
Díky
Re: Orientační a informační systémy
Nojo, tramvaj by se neměla prodlužovat, dokud tam nebude zastávka vlaku. Zastávka vlaku by se neměla stavět, dokud tam nepovede tramvaj. A tak pořád dokola.
Re: Orientační a informační systémy
Dobrý nápad, z 1+1 udělat 1+0 a řídit auta kyvadlově.Rashid píše:Naopak by se zde měl zrušit jeden jízdní pruh.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 190
- Registrován: 09.8.2009 20:10
- Bydliště: V Bubenči tam kde postavili pár metrů kolejí, zničili vše, utratili miliardy a nyní tleskají jako kd
Re: Orientační a informační systémy
Pro Pawel: Ano rekonstrukce Dejvické nemá nic společného s prodloužením traťě do Podbaby.
Dejvickou jsem uvedl jako příklad dalšího budoucího zničení původní architektury.
Co se týká stanice Dejvická, myslím že plánovači v 70-tých letech neudělali obzlášť velké
chyby, přestup z Vítěznáku na metro mi nikdy nepřišel jako špatný. Samozřejmě by to šlo doladit, kdyby se prodloužila chodba.
Co bych změnil na projektu prodloužení Podbaby ? Nic, prostě bych jich ji nestavěl.
Co se vyřeší a jak stavba pomůže obyvatelům ? Nijak, těch pár metrů kolejí vedoucích doslova nikam, nikoho nevytrhne. Zatím není postavena zastávka nová ČD, tak prodloužení nemá žádný smysl. A tramvaj na Suchdol, kdoví zda se vůbec někdy realizuje. Prodloužení
Podbaby by mělo smysl, kdyby se realizoval projekt vybudování autobuso-trolejbusového
muzea DP z bývalých garáží Dejvice.Tam bych i dokonce souhlasil s umístěním expozice
metra. Celý projekt s muzeem je, ale spíš z říše pohádek. Takže tramvajovou trať zásadně nestavět a projekt zatím zastavit. Celá akce by nadělala víc škody než užitku, když se navíc mluví o nesmyslném posunování zastávek. Konkrétně zastávka Lotyšská DC by se měla posunout před supermarket Billa. To znamená vykácení těch pěkných stromů co tu máme
a další příšerné zásahy. Vysázení dalších stromořadí asi nepůjde, vzhledem k místu.
Naopak by se zde měl zrušit jeden jízdní pruh.
Dejvickou jsem uvedl jako příklad dalšího budoucího zničení původní architektury.
Co se týká stanice Dejvická, myslím že plánovači v 70-tých letech neudělali obzlášť velké
chyby, přestup z Vítěznáku na metro mi nikdy nepřišel jako špatný. Samozřejmě by to šlo doladit, kdyby se prodloužila chodba.
Co bych změnil na projektu prodloužení Podbaby ? Nic, prostě bych jich ji nestavěl.
Co se vyřeší a jak stavba pomůže obyvatelům ? Nijak, těch pár metrů kolejí vedoucích doslova nikam, nikoho nevytrhne. Zatím není postavena zastávka nová ČD, tak prodloužení nemá žádný smysl. A tramvaj na Suchdol, kdoví zda se vůbec někdy realizuje. Prodloužení
Podbaby by mělo smysl, kdyby se realizoval projekt vybudování autobuso-trolejbusového
muzea DP z bývalých garáží Dejvice.Tam bych i dokonce souhlasil s umístěním expozice
metra. Celý projekt s muzeem je, ale spíš z říše pohádek. Takže tramvajovou trať zásadně nestavět a projekt zatím zastavit. Celá akce by nadělala víc škody než užitku, když se navíc mluví o nesmyslném posunování zastávek. Konkrétně zastávka Lotyšská DC by se měla posunout před supermarket Billa. To znamená vykácení těch pěkných stromů co tu máme
a další příšerné zásahy. Vysázení dalších stromořadí asi nepůjde, vzhledem k místu.
Naopak by se zde měl zrušit jeden jízdní pruh.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Bohužel Hradčanská je tragédie jak z hlediska urbanismu, tak dopravního plánování...
Absence stromů a zeleně a ten podchod ke 131 bych nepovažoval za vadu, to bude výhledově napraveno.
Ale prostě zdvojené signalizované přechody přes dvoupruh doplněné signalizací přes koleje, to je zvěrstvo. Semafor u takto frekventované zastávky má prostě za následek, že tam lidi autům skáčou. Nehod bude méně, zato vážnější. Není přece možné, abychom s dálnicí pod tím vším nechaqli chráněnou dálnici i nahoře. Samozřejmostí měl být jeden pruh a přes něj neřízené přechody. Ať tedy v praxi dokazujeme, jak ta Blanka pomáhá. Nesignalizované přecházení přes TT pak mělo být též samozřejmé, vzhledem k ploše zastávek není semafor přes koleje vůbec nutný. A preference se dá udělat dost těžko, když pro všechny spoje musím n druhém SSZ kalkulovat se stanicováním, které neodhadnu a pak má stojící tramvaj volno a lidi před ní přebíhají a naopak...
Umístění výstupu na zastávku zc je přesně v nejnevhodnějším místě. Cca v úrovni začátku druhého vozu soupravy. Tj. že vystupující z druhého vozu, nebo druhé soupravy se v nejužším místě jinak obrovské plochy střetvají s těmi, co chtějí k zadní tramvaji. Pokud si projektant mohl zvolit téměř jakoukoli polohu zastávky, zvolil tu nejpitomější...
Kontakta na přestavení výhybky dc je skutečně vlastně v zastávce, takže efekt splítky (asi i zbytečně dlouhé) to mírně eliminuje. Cyklo se skutečně nepovedlo v jednom směru. Zastávka není zadlážděná, když někdo nechtěl, aby se tam přebíhalo, tady by zábradlí nevadilo.
Přechody na chodníky samozřejmě každý vítá, ale takhle tedy opravdu ne. Ten zc není v zákrytu, jižní přes vozovku je uskočený, navádění pro nevidomé je nelogické a chodec na zastávce zc může zaměnit při přecházení signál volno přes jižní silnici s volnem přes koleje.
Snaha o preferenci stojí strašné a marné úsilí. Mastodonty tomu nasazují korunu. Osobně jsem zastáncem i tramvajového nádraží, teď odklon 22 bude zajímavý. Provozně, možnost předjetí nadjetých souprav, odstavu porouchané (kdo ví, jak to se Špejcharem dopadne), i ty intenzity provozu tomu nahrávají. A přestupy do protisměru šly maličko přiblížit i tak, samozřejmě po povrchu bez signalizace...
Korunu tomu nasazují zábradlí až k přechodům, za něž, byť jsem tam docílil průhledníé podoby, není v zimě vidět.
V souhrnu přes obrovskou šanci je Hradčanská naprosto úděsným příkladem paskvilu...
Absence stromů a zeleně a ten podchod ke 131 bych nepovažoval za vadu, to bude výhledově napraveno.
Ale prostě zdvojené signalizované přechody přes dvoupruh doplněné signalizací přes koleje, to je zvěrstvo. Semafor u takto frekventované zastávky má prostě za následek, že tam lidi autům skáčou. Nehod bude méně, zato vážnější. Není přece možné, abychom s dálnicí pod tím vším nechaqli chráněnou dálnici i nahoře. Samozřejmostí měl být jeden pruh a přes něj neřízené přechody. Ať tedy v praxi dokazujeme, jak ta Blanka pomáhá. Nesignalizované přecházení přes TT pak mělo být též samozřejmé, vzhledem k ploše zastávek není semafor přes koleje vůbec nutný. A preference se dá udělat dost těžko, když pro všechny spoje musím n druhém SSZ kalkulovat se stanicováním, které neodhadnu a pak má stojící tramvaj volno a lidi před ní přebíhají a naopak...
Umístění výstupu na zastávku zc je přesně v nejnevhodnějším místě. Cca v úrovni začátku druhého vozu soupravy. Tj. že vystupující z druhého vozu, nebo druhé soupravy se v nejužším místě jinak obrovské plochy střetvají s těmi, co chtějí k zadní tramvaji. Pokud si projektant mohl zvolit téměř jakoukoli polohu zastávky, zvolil tu nejpitomější...
Kontakta na přestavení výhybky dc je skutečně vlastně v zastávce, takže efekt splítky (asi i zbytečně dlouhé) to mírně eliminuje. Cyklo se skutečně nepovedlo v jednom směru. Zastávka není zadlážděná, když někdo nechtěl, aby se tam přebíhalo, tady by zábradlí nevadilo.
Přechody na chodníky samozřejmě každý vítá, ale takhle tedy opravdu ne. Ten zc není v zákrytu, jižní přes vozovku je uskočený, navádění pro nevidomé je nelogické a chodec na zastávce zc může zaměnit při přecházení signál volno přes jižní silnici s volnem přes koleje.
Snaha o preferenci stojí strašné a marné úsilí. Mastodonty tomu nasazují korunu. Osobně jsem zastáncem i tramvajového nádraží, teď odklon 22 bude zajímavý. Provozně, možnost předjetí nadjetých souprav, odstavu porouchané (kdo ví, jak to se Špejcharem dopadne), i ty intenzity provozu tomu nahrávají. A přestupy do protisměru šly maličko přiblížit i tak, samozřejmě po povrchu bez signalizace...
Korunu tomu nasazují zábradlí až k přechodům, za něž, byť jsem tam docílil průhledníé podoby, není v zimě vidět.
V souhrnu přes obrovskou šanci je Hradčanská naprosto úděsným příkladem paskvilu...
Re: Orientační a informační systémy
MOp: nemám nějaké detailní znalosti podbaby (ani projektu, ani té oblasti jako takové, hlavně teda od smyčky na sever) - můžeš kdyžtak napsat, co je na projektu špatně a jak by to mělo vypadat podle tebe? mně se na projektu nelíbí hlavně parkoviště před internacionálem, které tam ovšem je už teď. také nevím, jestli je tam plánováno stromořadí na novém úseku trati... dále zrušení zastávky před internacionálem bez náhrady + diskutabilní poloha nové smyčky (ovšem šlo to udělat jinak?). víc netuším.
jo a asi bychom se s tím měli přesunout do jiného tématu.
Rashid: pokud vím, tak se stanicí DE ona rekonstrukce/prodl. TT do podbaby nijak nesouvisí. a když už tady vyzdvihuješ dopravní plánování 70. let, pak věř, že zrovna stanice DE a její naprostá nenávaznost na podbabskou trať, resp. na zastávky vítězné nám. není zrovna příkladem zdařilého řešení dopravního prostoru.
jo a asi bychom se s tím měli přesunout do jiného tématu.
Rashid: pokud vím, tak se stanicí DE ona rekonstrukce/prodl. TT do podbaby nijak nesouvisí. a když už tady vyzdvihuješ dopravní plánování 70. let, pak věř, že zrovna stanice DE a její naprostá nenávaznost na podbabskou trať, resp. na zastávky vítězné nám. není zrovna příkladem zdařilého řešení dopravního prostoru.