Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 07.4.2012 17:40

Omlouvám se, že opět otravuji Brnem, ale při jeho čtvrteční návštěvě jsem prostudoval v TRAM letošní 3. - březnové číslo tamního časopisu Šalina.
Hlavně mne tam zaujal na 2. stránce článek o novém zobrazení na el. panelech TRAM a TROLEJBUSŮ výjezdových a zátahových tras s pomocí čísel linek jezdících kolem příslušné vozovny!
(Ovšem za upozornění stojí i celostránkový článek -str.6 Lidé z kalendáře, který obsahuje: "To, že si umíme sami tramvaj sestavit, pro nás znamená finanční úsporu, kterou v této době potřebujeme,“ říká generální ředitel DPMB Miloš Havránek.)
Nad naprosto opačnými přístupy DPP než DPMB (nejen v těchto dvou problematikách) musí každý poctivý člověk #-o

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od PvvS » 22.3.2012 9:25

Jenom drobnost. Kdyz uz, tak EEPROM, ale spis tam bude zalohovana RAM. S EPROM by si bez mazacky a programatoru mco neporadil. Nehlede na kapacitu.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 7080 » 21.3.2012 22:44

gabuliatko píše:
MM-Mikulovsky píše:v opravách tramvajových tratí napsal ... naprogramování APEXU ...
Nedělá se to už automaticky přes wifi ve vozovně?
Nevím jak na vozech s wifi, ale na všech ostatních je potřeba fyzicky přijít na vůz a přetahovat EPROMku. Sériový port, rychlost nic extra.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od gabuliatko » 21.3.2012 21:43

MM-Mikulovsky píše:v opravách tramvajových tratí napsal ... naprogramování APEXU ...
Nedělá se to už automaticky přes wifi ve vozovně?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 05.3.2012 19:46

MM: Zkus se tam podívat osobně. Viděl jsem tam bus vytáčet dvakrát a už takhle je to o milimetry, aby nevzal SSZ natož aby to vytočil na zastávku tramvaje.
Osobně bych reálněji viděl společnou zastávku Otakarova DC. Tam by se dalo odbočit i na tramvajovou SSZ. ZC je to problém. Tam by museli zmizet parkovací místa = neprůchodné.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.3.2012 18:53

Asi sem - "vršovická tma" způsobující nečitelnost ZJŘ 193 na nástupní zastávce u nádraží. (+ chybějící návaznost na TRAM 6, 7 a 24 - osobně mne napadá, nádraží skutečně na Otakarce, ale od takto přímo u nádraží.)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 05.3.2012 13:26

MM: To je fakt spějeme k tomu, že i na záchodě bude cedule umyjte si ruce a spláchněte...

K té ceduli. Nemyslel jsem tramvajovou návěst, ale silniční. Ona kraj od kraje má jinou podobu. Asi nejvyráznější jsem myslím viděl na jižní moravě, kde byla velikosti ZOO praha (hnědé cedule), celá reflexní, dvě auto v sobě najeté atd. a k tomu napsané úsek častých nehod...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.3.2012 10:10

9001 píše:Chápeš? Proč jsou nehody na místech, kde je cedule jak tele "Úsek častých nehod". Normální člověk sundá nohu z plynu, blb tam pojede na plný kotel pořád...
1.) Když někde je výrazně upozorněno na nějakou povinnost - držení se, tak se dá spíše předejít problémům či alespoň (v případě jejich udání se již) rychleji je vyřešit.
2.) Návěst "úsek častých nehod":
a) je např. i na Palackého mostě DC - jsem na 100% přesvědčen, že tam jsem neviděl podél IAD "hnát" TRAM ani jednou = všechny tamní MU zavinili řidiči IAD náhle vybočící do profilu TT (včetně svého "cpaní se" do křižovatky za mostem)!
b) opakuji již po mnohé, že není přímé rovnítko mezi výrazy "pomalá jízda - bezpečná jízda" či "rychlá jízda - nebezpečná jízda", protože v zákoně je určitě i přestupek ve smyslu "bezdůvodně pomalá jízda - bezdůvodné omezování"!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 05.3.2012 9:48

Ve Vídni na každé zastávce hlásí přestup na každou linku co je v zastávce, v Brně mají časopis Šalina ve vozech, v Plzni zase mají bulwy a žluté tramvaje.

Chápeš? Proč jsou nehody na místech, kde je cedule jak tele "Úsek častých nehod". Normální člověk sundá nohu z plynu, blb tam pojede na plný kotel pořád...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.3.2012 9:38

9001: 1.) Např. v Olomouci ty samolepky v TRAM mají.
2.) I v Praze prý dříve bývalo písemně "Cestující je povinen se držet" (či tak něco).
3.) K potřebě tebou popsaného stavu jsme už dávno došli - zejména při pohledu na mnohé kaštanstvo:
a) nedržící se a přitom brblající, že TRAM jede rychle
b) stojící ke směru jízdy nikoliv bokem, ale čelem či zády - při prvním postoji s mírným rozkročením má cestující možnost ustát i náhlejší změny rychlosti dokonce bez držení, ale při ostatních (díky fyzikálnímu zákonu setrvačnosti) padá jak přezrálá hruška i při malých změnách rychlosti a držení (jež případně může přispět k pohmoždění zápěstí)!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 05.3.2012 9:27

MM-Mikulovsky píše:Jsem si dnes prvně všiml, že BUS SOR DPP mají vždy zevnitř v levém horním rohu okna za dveřmi samoleplku s piktogramem "držte se madel"! Já ji chci i v TRAM, ale to se mi asi nevyplní co?
Smím se zeptat na co? Tohle je snad poměrně logická věc. Snad jsme ještě nedospěli k tomu, když si koupím horké kafe, že mám na kelímku napsané pozor je to horké... Samolepek v MHD je myslím více než dost...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Bobik » 05.3.2012 6:47

A chceš tu Madlu, nebo tu samolepku....? :-W :twisted:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.3.2012 23:22

Jsem si dnes prvně všiml, že BUS SOR DPP mají vždy zevnitř v levém horním rohu okna za dveřmi samoleplku s piktogramem "držte se madel"! Já ji chci i v TRAM, ale to se mi asi nevyplní co?

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od BerryML » 26.2.2012 0:13

Manipulační jízda, Zkušební jízda a Zvláštní jízda jsou celopanelové na předním i bočním transparentu.
Služební jízda, Smluvní jízda, Technická závada a Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. jsou dvouřádkové a umožňující přidání piktogramu. Na předním i bočním.
Cvičná jízda a Nenastupujte jsou jednořádkové a umožňují přidání piktogramu na předním i bočním.
Na zadním transparentu zůstává vždy piktogram (číslo linky) které je zadáno v orientaci.
Platí pro Apex DT 01 a 01A. Vozy 15T mají Apex DT 04 a umožňují i kombinaci výše uvedeného. Navíc i přidání třeba piktogramu výluky za číslo linky a cílovou zastávku.

Uživatelský avatar
Vojta Tramvaj
Uživatel
Příspěvky: 468
Registrován: 25.8.2010 15:16
Bydliště: Bohužel u "255002"
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Vojta Tramvaj » 25.2.2012 22:41

Služební a Technická závada byly vždycky na 2 řádcích stejně s Cvičnou, ale Zkušební, Zvláštní a Manipulační jsou celopanel.

Odpovědět