A pak se někteří diví, že si lidé nejsou schopni všimnout hlášení - ovšem já mám odpozorováno, že je-li hlášení uděláno správně - dostatečně důrazně, pouze ve správnou chvíli a hlavně obsahově jasně i pro naprosté laiky/nešotouše (co si asi tak laik představí pod obecným hlášením "vlak jede do vozovny ...", když nemá představu kolik jich je, kde leží a jak se k nim jede?), tak to opravdu v 99,99% funguje - viz. hlášení o konečné včetně AJ!cwapa píše:...Budeš se možná divit, ale to se mi stává taky a dost často. A kolikrát nemusí ani volat, stačí když mi něco říká a mě to nezajímá.
Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Re: Orientační a informační systémy
Budeš se možná divit, ale to se mi stává taky a dost často. A kolikrát nemusí ani volat, stačí když mi něco říká a mě to nezajímá.gabuliatko píše:Když mi volá manželka, tak slyším, ale po skončení hovoru si nic nepamatuju.9001 píše: Po každé když máme v práci školení na komunikaci s klientem po telefonu, tak se říká, že klient neslyší prvních 5-6 slov.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Orientační a informační systémy
Když mi volá manželka, tak slyším, ale po skončení hovoru si nic nepamatuju.9001 píše: Po každé když máme v práci školení na komunikaci s klientem po telefonu, tak se říká, že klient neslyší prvních 5-6 slov.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Bobík: Samozřejmě... Ale jde mi o to, že lidi to ignorují a nakonec přeslechnou a zbystří až při své lince a to je pozdě...
Minimálně by tam měl být gong a nebo aspon to upozornění pro cestující. Potom co se kecalo o krádežích a podobných ptákovinách tak lidi otupí...
Minimálně by tam měl být gong a nebo aspon to upozornění pro cestující. Potom co se kecalo o krádežích a podobných ptákovinách tak lidi otupí...
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Orientační a informační systémy
A divíš se? Mě taky nebaví 5min poslouchat jak se dotyčný představuje, jmenuje firmu, pozici, velikost bot šéfa.....(já vím že vás k tomu nutěj). Takže se naučili začátky nevnímat. A ono taky lidi vypínaj v půlce, pokud je sdělovaná informace pro ně nezajímavá. Takže ten předěl se mi naopak líbí, akorát to: pozor, změna trasy by se mělo víc zařvat.9001 píše: Po každé když máme v práci školení na komunikaci s klientem po telefonu, tak se říká, že klient neslyší prvních 5-6 slov. Třeba ve 26 při výluce to vybaflo tak, že to stejně všichni ignorovali...
- tramvajka
- Uživatel
- Příspěvky: 769
- Registrován: 11.8.2009 16:43
- Bydliště: Bohužel už u "S7"
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Dnes mě to taky zarazilo, najednou: "Tdddm, změna trasy linky ... Linka je ukončena v zastávce ... "9001 píše:S tím co tu poslal tramvajka.
Proč se zrušilo to hlášení ve stylu. "Upozornění pro cestující linka je z důvodu...."
Po každé když máme v práci školení na komunikaci s klientem po telefonu, tak se říká, že klient neslyší prvních 5-6 slov. Třeba ve 26 při výluce to vybaflo tak, že to stejně všichni ignorovali...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
S tím co tu poslal tramvajka.
Proč se zrušilo to hlášení ve stylu. "Upozornění pro cestující linka je z důvodu...."
Po každé když máme v práci školení na komunikaci s klientem po telefonu, tak se říká, že klient neslyší prvních 5-6 slov. Třeba ve 26 při výluce to vybaflo tak, že to stejně všichni ignorovali...
Proč se zrušilo to hlášení ve stylu. "Upozornění pro cestující linka je z důvodu...."
Po každé když máme v práci školení na komunikaci s klientem po telefonu, tak se říká, že klient neslyší prvních 5-6 slov. Třeba ve 26 při výluce to vybaflo tak, že to stejně všichni ignorovali...
Re: Orientační a informační systémy
Na Palačáku směr Výtoň zas visely pro opačný směr. Škoda, že na vršek zastávky je jiná firma než na spodek, jinak bych řekl, že asi nemaj čas kvůli vymýšlení pitomostí pro sokoly...
Re: Orientační a informační systémy
Na Vozovně Střešovice DC dnes nejen nevisely jízdní řády autobusových linek, ale zepředu na sloupku visely řády tramvají směrem ZC, teprve z druhé strany sloupku byly řády DC..
Re: Orientační a informační systémy
Já bych byl pro zavedení info o pásmování do JŘ v jiných jazycích (ANG, příp NĚM), ale jiným způsobem. Už delší dobu jsem tady místy měl připomínku právě v rámci zavedení pásmování M17, že nikde není zmínka v cizí řeči, a občas ani v češtině. Všimněte si, že na schematech jsou zmínky o tom, že linky 2, 4, 6, atd. jezdí jen v určitou dobu, nebo v určitých úsecích v určitou dobu. Ale o pásmování M17 tam jestli se nepletu není žádná zmínka, jedině snad tím, že na Výstavišti je taky vyznačená konečná. Pardon, rozdíl je v tom, že úsek směr Modřany je čárkovaný jako metrotrasa a úsek směr Ďáblice není jako obyč linka. Takže pro běžného cestujícího prakticky skoro vůbec žádná informace (už vidim, jak si takový cizinec, nebo tuzemský návštěvník Prahy přemýšlí nad tímto grafickým rozdílem a dopadem na trasování).9001 píše:MM: Nápad docela dobrý. Rozhodně souhlas s označením dlouhých 11.
S vozíčkem je to složitější. Přece jenom to trkne každého, aniž by zkoumal vysvětlivky, takže tam bych byl pro zachování.
http://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortal ... _1%29T.pdf
S angličtinou bych to taky nepřeháněl. Představa, že do tohohle JŘ se narvou ještě anglické vysvětlivky je pro mě docela děsivá.
Co by se stalo, kdyby do polí JŘ na sloupku (alespoň tam) přidali po vzoru info cedulky, že např. linka 19 je v daném úseku nahrazena linkou 16 (současný stav na Lehovci), zprávu o tom, že linka 17 je provozována v pásmovém provozu - část spojů je provozována pouze v úseku .... A mohlo by to tam být v dolní části uvedeno i v tom cizím jazyce, nezabralo by to tolik místa. Totéž platí i pro linku 11.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
MM: Nápad docela dobrý. Rozhodně souhlas s označením dlouhých 11.
S vozíčkem je to složitější. Přece jenom to trkne každého, aniž by zkoumal vysvětlivky, takže tam bych byl pro zachování.
http://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortal ... _1%29T.pdf
S angličtinou bych to taky nepřeháněl. Představa, že do tohohle JŘ se narvou ještě anglické vysvětlivky je pro mě docela děsivá.
S vozíčkem je to složitější. Přece jenom to trkne každého, aniž by zkoumal vysvětlivky, takže tam bych byl pro zachování.
http://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortal ... _1%29T.pdf
S angličtinou bych to taky nepřeháněl. Představa, že do tohohle JŘ se narvou ještě anglické vysvětlivky je pro mě docela děsivá.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
V souladu s tímto mým návrhem na přesunutí vlákna se zde dovoluji rozepsat o následujícím:
Ve vlákně LV byl tento příspěvek s odkazem na značně nepřehledný ZJŘ s pásmovanou l.11.
Díky diskuzi za oním příspěvkem mne napadlo navrhnout následující jednoduší, ale přesto výstižnou podobu a obsah ZJŘ pásmované l.11 (a potažmo všech dalších).
S tím, že k některým změnám jsem se inspiroval v již v BUS ZJŘ (např.l.193) používaných zvyklostech:
a) pokud se nějaká výjimka týká zastávky, tak je výjimkový symbol u jejího názvu a nikoliv u spojů
b) Je na zvážení zda symbol vozíčkáře musí být skutečně nutně zobrazen u každého garantovaného nízkopodlažního spoje - opravdu by nestačilo v poznámkách "H - Tučně uvedené/vyznačené spoje zajišťuje nízkopodlažní vozidlo."? (poznámka: H = symbol vozíčku). Díky tomu by přítomnost poznámkového symbolu nad časem jednotlivých spojů JASNĚ upozorňovala, že konkrétní spoj má nějak zkrácenou trasu.
Připojuji se ještě k (již zaznělému) návrhu poznámky o zátahu spojů označovat počátečními písmeny vozovny-
K - Kobylisy
H - Hloubětín (do zastávky Nový/Starý Hloubětín)
M - Motol
P - Pankrác
S - Strašnice (do zastávky Strašnická / Solidarita / vozovna Strašnice)
U - UDDP
V - Vokovice
Z - Žižkov (do zastávky Vápenka)
Dovoluji si tvrdit, že uvádění ve dvou písmeném provedení - VK / VH / VM / VP / VS / VU (či UD) / VV / VZ (jenž jsem zpracoval ve VAR3) musí reálně jít (když nyní dokázali dostat, a ve VAR1 stále je zachováno, nad čas spoje jedno písmeno a piktogram vozíčkáře) a hlavně by to poznámky o zátahu znatelně odlišilo od pásmování (zkrácených posilových spojů)!
PS: 1.) poznámka o zkráceném spoji by ještě mohla být přeformulována na "... - posilový spoj jedoucí jen do zastávky ......."
2.) VŠECHNY POZNÁMKY/VYSVĚTLIVKY BY MĚLY BÝT NEJEN V ČJ, ALE I V AJ!
Ve vlákně LV byl tento příspěvek s odkazem na značně nepřehledný ZJŘ s pásmovanou l.11.
Díky diskuzi za oním příspěvkem mne napadlo navrhnout následující jednoduší, ale přesto výstižnou podobu a obsah ZJŘ pásmované l.11 (a potažmo všech dalších).
S tím, že k některým změnám jsem se inspiroval v již v BUS ZJŘ (např.l.193) používaných zvyklostech:
a) pokud se nějaká výjimka týká zastávky, tak je výjimkový symbol u jejího názvu a nikoliv u spojů
b) Je na zvážení zda symbol vozíčkáře musí být skutečně nutně zobrazen u každého garantovaného nízkopodlažního spoje - opravdu by nestačilo v poznámkách "H - Tučně uvedené/vyznačené spoje zajišťuje nízkopodlažní vozidlo."? (poznámka: H = symbol vozíčku). Díky tomu by přítomnost poznámkového symbolu nad časem jednotlivých spojů JASNĚ upozorňovala, že konkrétní spoj má nějak zkrácenou trasu.
Připojuji se ještě k (již zaznělému) návrhu poznámky o zátahu spojů označovat počátečními písmeny vozovny-
K - Kobylisy
H - Hloubětín (do zastávky Nový/Starý Hloubětín)
M - Motol
P - Pankrác
S - Strašnice (do zastávky Strašnická / Solidarita / vozovna Strašnice)
U - UDDP
V - Vokovice
Z - Žižkov (do zastávky Vápenka)
Dovoluji si tvrdit, že uvádění ve dvou písmeném provedení - VK / VH / VM / VP / VS / VU (či UD) / VV / VZ (jenž jsem zpracoval ve VAR3) musí reálně jít (když nyní dokázali dostat, a ve VAR1 stále je zachováno, nad čas spoje jedno písmeno a piktogram vozíčkáře) a hlavně by to poznámky o zátahu znatelně odlišilo od pásmování (zkrácených posilových spojů)!
PS: 1.) poznámka o zkráceném spoji by ještě mohla být přeformulována na "... - posilový spoj jedoucí jen do zastávky ......."
2.) VŠECHNY POZNÁMKY/VYSVĚTLIVKY BY MĚLY BÝT NEJEN V ČJ, ALE I V AJ!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Už má, jedna mi chyběla hned po vystřídáníchemik píše:takovoudle cedulku ještě určitě ta gejparta (lisonek, hanzlik, senkyr) nema!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 67
- Registrován: 18.11.2010 13:24
- Bydliště: průnik 214, 225, 264, 568
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Jsou zbytečný, stejně dost lidí furt u těch dveří stojí a vejrá na ně a až po chvíli je napadne zmáčknout tlačítko nebo jim ho zmáčkne někdo jinej.. A už jsem viděl i pani, co mačkala přímo na tý cedulce na dveřích v tramvaji "Pozor, tlačítko dveří!" tečku od vykřičníku a divila se, že se neotevírajíMM-Mikulovsky píše:Zpráva z tisku (Metra) o informačním systému z pražského metra (dám ji sem, páč tady můžem hned rozjet diskusy):
Z metra mizí nálepka pro otevírání dveří. Je zbytečná, říká dopravce
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Zpráva z tisku (Metra) o informačním systému z pražského metra (dám ji sem, páč tady můžem hned rozjet diskusy):
Z metra mizí nálepka pro otevírání dveří. Je zbytečná, říká dopravce
Z metra mizí nálepka pro otevírání dveří. Je zbytečná, říká dopravce