Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 03.7.2012 16:51

cwapa píše:...Budeš se možná divit, ale to se mi stává taky a dost často. A kolikrát nemusí ani volat, stačí když mi něco říká a mě to nezajímá.
A pak se někteří diví, že si lidé nejsou schopni všimnout hlášení - ovšem já mám odpozorováno, že je-li hlášení uděláno správně - dostatečně důrazně, pouze ve správnou chvíli a hlavně obsahově jasně i pro naprosté laiky/nešotouše (co si asi tak laik představí pod obecným hlášením "vlak jede do vozovny ...", když nemá představu kolik jich je, kde leží a jak se k nim jede?), tak to opravdu v 99,99% funguje - viz. hlášení o konečné včetně AJ!

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od cwapa » 03.7.2012 16:04

gabuliatko píše:
9001 píše: Po každé když máme v práci školení na komunikaci s klientem po telefonu, tak se říká, že klient neslyší prvních 5-6 slov.
Když mi volá manželka, tak slyším, ale po skončení hovoru si nic nepamatuju.
Budeš se možná divit, ale to se mi stává taky a dost často. A kolikrát nemusí ani volat, stačí když mi něco říká a mě to nezajímá.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od gabuliatko » 03.7.2012 12:53

9001 píše: Po každé když máme v práci školení na komunikaci s klientem po telefonu, tak se říká, že klient neslyší prvních 5-6 slov.
Když mi volá manželka, tak slyším, ale po skončení hovoru si nic nepamatuju.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 03.7.2012 9:30

Bobík: Samozřejmě... Ale jde mi o to, že lidi to ignorují a nakonec přeslechnou a zbystří až při své lince a to je pozdě...

Minimálně by tam měl být gong a nebo aspon to upozornění pro cestující. Potom co se kecalo o krádežích a podobných ptákovinách tak lidi otupí...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Bobik » 03.7.2012 7:34

9001 píše: Po každé když máme v práci školení na komunikaci s klientem po telefonu, tak se říká, že klient neslyší prvních 5-6 slov. Třeba ve 26 při výluce to vybaflo tak, že to stejně všichni ignorovali...
A divíš se? Mě taky nebaví 5min poslouchat jak se dotyčný představuje, jmenuje firmu, pozici, velikost bot šéfa.....(já vím že vás k tomu nutěj). Takže se naučili začátky nevnímat. A ono taky lidi vypínaj v půlce, pokud je sdělovaná informace pro ně nezajímavá. Takže ten předěl se mi naopak líbí, akorát to: pozor, změna trasy by se mělo víc zařvat.

Uživatelský avatar
tramvajka
Uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: 11.8.2009 16:43
Bydliště: Bohužel už u "S7"
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od tramvajka » 02.7.2012 23:53

9001 píše:S tím co tu poslal tramvajka.
Proč se zrušilo to hlášení ve stylu. "Upozornění pro cestující linka je z důvodu...."

Po každé když máme v práci školení na komunikaci s klientem po telefonu, tak se říká, že klient neslyší prvních 5-6 slov. Třeba ve 26 při výluce to vybaflo tak, že to stejně všichni ignorovali...
Dnes mě to taky zarazilo, najednou: "Tdddm, změna trasy linky ... Linka je ukončena v zastávce ... " :roll:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 02.7.2012 23:22

S tím co tu poslal tramvajka.
Proč se zrušilo to hlášení ve stylu. "Upozornění pro cestující linka je z důvodu...."

Po každé když máme v práci školení na komunikaci s klientem po telefonu, tak se říká, že klient neslyší prvních 5-6 slov. Třeba ve 26 při výluce to vybaflo tak, že to stejně všichni ignorovali...

Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Sirka » 02.7.2012 18:52

Na Palačáku směr Výtoň zas visely pro opačný směr. Škoda, že na vršek zastávky je jiná firma než na spodek, jinak bych řekl, že asi nemaj čas kvůli vymýšlení pitomostí pro sokoly...

Uživatelský avatar
DG7021
Uživatel
Příspěvky: 972
Registrován: 08.11.2010 12:07

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od DG7021 » 01.7.2012 22:11

Na Vozovně Střešovice DC dnes nejen nevisely jízdní řády autobusových linek, ale zepředu na sloupku visely řády tramvají směrem ZC, teprve z druhé strany sloupku byly řády DC..

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od mart337 » 30.6.2012 16:37

9001 píše:MM: Nápad docela dobrý. Rozhodně souhlas s označením dlouhých 11.
S vozíčkem je to složitější. Přece jenom to trkne každého, aniž by zkoumal vysvětlivky, takže tam bych byl pro zachování.

http://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortal ... _1%29T.pdf
S angličtinou bych to taky nepřeháněl. Představa, že do tohohle JŘ se narvou ještě anglické vysvětlivky je pro mě docela děsivá.
Já bych byl pro zavedení info o pásmování do JŘ v jiných jazycích (ANG, příp NĚM), ale jiným způsobem. Už delší dobu jsem tady místy měl připomínku právě v rámci zavedení pásmování M17, že nikde není zmínka v cizí řeči, a občas ani v češtině. Všimněte si, že na schematech jsou zmínky o tom, že linky 2, 4, 6, atd. jezdí jen v určitou dobu, nebo v určitých úsecích v určitou dobu. Ale o pásmování M17 tam jestli se nepletu není žádná zmínka, jedině snad tím, že na Výstavišti je taky vyznačená konečná. Pardon, rozdíl je v tom, že úsek směr Modřany je čárkovaný jako metrotrasa a úsek směr Ďáblice není jako obyč linka. Takže pro běžného cestujícího prakticky skoro vůbec žádná informace (už vidim, jak si takový cizinec, nebo tuzemský návštěvník Prahy přemýšlí nad tímto grafickým rozdílem a dopadem na trasování).
Co by se stalo, kdyby do polí JŘ na sloupku (alespoň tam) přidali po vzoru info cedulky, že např. linka 19 je v daném úseku nahrazena linkou 16 (současný stav na Lehovci), zprávu o tom, že linka 17 je provozována v pásmovém provozu - část spojů je provozována pouze v úseku .... A mohlo by to tam být v dolní části uvedeno i v tom cizím jazyce, nezabralo by to tolik místa. Totéž platí i pro linku 11.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 30.6.2012 8:12

MM: Nápad docela dobrý. Rozhodně souhlas s označením dlouhých 11.
S vozíčkem je to složitější. Přece jenom to trkne každého, aniž by zkoumal vysvětlivky, takže tam bych byl pro zachování.

http://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortal ... _1%29T.pdf
S angličtinou bych to taky nepřeháněl. Představa, že do tohohle JŘ se narvou ještě anglické vysvětlivky je pro mě docela děsivá.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 30.6.2012 2:17

V souladu s tímto mým návrhem na přesunutí vlákna se zde dovoluji rozepsat o následujícím:

Ve vlákně LV byl tento příspěvek s odkazem na značně nepřehledný ZJŘ s pásmovanou l.11.

Díky diskuzi za oním příspěvkem mne napadlo navrhnout následující jednoduší, ale přesto výstižnou podobu a obsah ZJŘ pásmované l.11 (a potažmo všech dalších).
S tím, že k některým změnám jsem se inspiroval v již v BUS ZJŘ (např.l.193) používaných zvyklostech:
a) pokud se nějaká výjimka týká zastávky, tak je výjimkový symbol u jejího názvu a nikoliv u spojů
b) Je na zvážení zda symbol vozíčkáře musí být skutečně nutně zobrazen u každého garantovaného nízkopodlažního spoje - opravdu by nestačilo v poznámkách "H - Tučně uvedené/vyznačené spoje zajišťuje nízkopodlažní vozidlo."? (poznámka: H = symbol vozíčku). Díky tomu by přítomnost poznámkového symbolu nad časem jednotlivých spojů JASNĚ upozorňovala, že konkrétní spoj má nějak zkrácenou trasu.

Připojuji se ještě k (již zaznělému) návrhu poznámky o zátahu spojů označovat počátečními písmeny vozovny-
K - Kobylisy
H - Hloubětín (do zastávky Nový/Starý Hloubětín)
M - Motol
P - Pankrác
S - Strašnice (do zastávky Strašnická / Solidarita / vozovna Strašnice)
U - UDDP
V - Vokovice
Z - Žižkov (do zastávky Vápenka)
Dovoluji si tvrdit, že uvádění ve dvou písmeném provedení - VK / VH / VM / VP / VS / VU (či UD) / VV / VZ (jenž jsem zpracoval ve VAR3) musí reálně jít (když nyní dokázali dostat, a ve VAR1 stále je zachováno, nad čas spoje jedno písmeno a piktogram vozíčkáře) a hlavně by to poznámky o zátahu znatelně odlišilo od pásmování (zkrácených posilových spojů)!

PS: 1.) poznámka o zkráceném spoji by ještě mohla být přeformulována na "... - posilový spoj jedoucí jen do zastávky ......."
2.) VŠECHNY POZNÁMKY/VYSVĚTLIVKY BY MĚLY BÝT NEJEN V ČJ, ALE I V AJ!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karosák » 14.5.2012 22:42

chemik píše:takovoudle cedulku ještě určitě ta gejparta (lisonek, hanzlik, senkyr) nema!
Už má, jedna mi chyběla hned po vystřídání #-o

Jebi
Uživatel
Příspěvky: 67
Registrován: 18.11.2010 13:24
Bydliště: průnik 214, 225, 264, 568
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Jebi » 14.5.2012 13:02

MM-Mikulovsky píše:Zpráva z tisku (Metra) o informačním systému z pražského metra (dám ji sem, páč tady můžem hned rozjet diskusy):
Z metra mizí nálepka pro otevírání dveří. Je zbytečná, říká dopravce
Jsou zbytečný, stejně dost lidí furt u těch dveří stojí a vejrá na ně a až po chvíli je napadne zmáčknout tlačítko nebo jim ho zmáčkne někdo jinej.. A už jsem viděl i pani, co mačkala přímo na tý cedulce na dveřích v tramvaji "Pozor, tlačítko dveří!" tečku od vykřičníku a divila se, že se neotevírají :-)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 14.5.2012 10:05

Zpráva z tisku (Metra) o informačním systému z pražského metra (dám ji sem, páč tady můžem hned rozjet diskusy):
Z metra mizí nálepka pro otevírání dveří. Je zbytečná, říká dopravce

Odpovědět