Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Milane, jak neplnění prac. povinností. V JŘ sice je napsáno, že se to má mačkat dříve, ale není moje povinnost hlásit zastávku dříve, nejlépe hned po rozjezdu z předchozí...
Tohle by měl mít opravdu ošetřené zaměstnavatel automatickou změnou o zastávku dříve a k tomu nastavit nějaké drobné zpoždění překlopení 14/24 po odhlášení, obdobně jako je nastaven nápis nenastupujte na konečné.
Tohle by měl mít opravdu ošetřené zaměstnavatel automatickou změnou o zastávku dříve a k tomu nastavit nějaké drobné zpoždění překlopení 14/24 po odhlášení, obdobně jako je nastaven nápis nenastupujte na konečné.
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Jinak dnes klasika: na nové zast. Karlovo nám. již čísla a již čekající lidé...
Re: Orientační a informační systémy
Ono když nad tím člověk přemýšlí, tak nejjednodušší by bylo, kdyby takovéto excesy nebyly vůbec. Dělat dělené linky. Chápal bych, kdyby nebylo možné to mít kde ukončit, ale Praha je poměrně bohatá na ukončování tramvají, v Praze je prostě dost konečných. Já jsem rozhodně proti tomuto stylu. Možná tak ještě během výluky, ale proč v normálním provozu. Prostě vše rozdělit, každá linka svoje číslo, svoje konečné a hotovo. To bude bordelu pozítří a pak následně v pondělí. To nechci vidět.
Re: Orientační a informační systémy
Jak vás tak čtu, tak by to asi chtělo konceptuální změnu zobrazení. Cíl a linku zvenku změnit už při odjezdu z předposlední zastávky, místo aby se staral řidič, aby spustil hlášení dřív.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Polaanek: Při převlékání DŘÍVĚJŠÍ ODHLÁŠENÍ POSLEDNÍ ZASTÁVKY BÝVÁ NAŘÍZENO - tam je jenom omezení, že pokud před tou zastávkou je ROV, tak se musí počkat do jejího přestavení (takže např. na Výtoni DC se to opravdu převléká až při vjezdu do zastávky).
Jenže na Dělnické před zastávkou ROV není = neprovedení dřívějšího odhlášení zastávky je nesplnění pracovních povinností řidiče!
Ovšem většina z neuposlechnuvších na to bude reagovat, že nikdo nesdělil jak dříve - místo, aby jednali, že "čím dříve, tím lépe" = bude takřka 100% jistota včasného převlečení!
Jenže na Dělnické před zastávkou ROV není = neprovedení dřívějšího odhlášení zastávky je nesplnění pracovních povinností řidiče!
Ovšem většina z neuposlechnuvších na to bude reagovat, že nikdo nesdělil jak dříve - místo, aby jednali, že "čím dříve, tím lépe" = bude takřka 100% jistota včasného převlečení!
Re: Orientační a informační systémy
On je možná problém v tom, že převlečení linky na Dělnické proběhne až po odhlášení zastávky, informaci o přestupu na NAD a informaci o příští zastávce. Tedy pokud řidič odhlásí až téměř v zastáve Dělnická, tak než proběhne hlášení, již stanicuje, avšak stále s původním cílem a linkou (!). Tedy do zastávky přijede s orientiací Dělnická a tuto orientaci má i po část doby stanicování, což je špatně a matoucí! Dle mého názoru by do stanice Dělnická měl již přijíždět převlečený, s novým cílem a linkou.MM-Mikulovsky píše:Ovšem vím, že někteří kolegové (nechápu z jakéjo důvodu - když automatické "převlečení" tu při výlukách provozujeme roky) se prý "báli" a překódovali na předposlední zastávce = počítal bych, že pak uvedená hlášení neproběhla. Ovšem když do poslední zastávky dojel už jako nová linka, tak sotva mohla proběhnout zase naopak dokonce výzva k výstupu!
Někteří řidiči proto Dělnickou odhlašují dost dopředu, aby proběhlo veškeré hlášení a do Dělnické přijeli již s novým cílem. Dle mého názoru by však bylo lepší, aby se tramvaj převlékla již po odhlášení předchozí zastávky, a nebo nejlépe po vyhlášení "změna trasy linky", které se hlásí mezi předposlední a poslední zastávkou. Netuším však, zda li je toto možné (legislativa, technologie OIS)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Prostě se bude říkat, že mi jede čtvereček...výhledově se to v běžné mluvě překřtí na kosočtverečekkruťák píše:Já teda nejsem slabozraký ani jinako-zraký, zdraví mi slouží, zaplať pánbů, výborně, ale kdo tohle zase vymyslel, měl by viset na kandelábru!
Dneska jsem potkal [154] a musím říct, že pokud bus zastaví jako druhý, od sloupku jeho číslo rozhodně nepřečtu! K čemu to vubec je? Vždyť to stačí zvýraznit v JŘ nebo vubec. O tram 9, 17, 22 se taky ví obecně, že jsou M, a nikde to není potřeba vyhlašovat.idnes.cz píše:K čemu mi je vědět, že přijede metrobus? Nechápu, čekám snad na nějakou linku a chci ji poznat, jestli je to metrobus, nebo ne, to je mi úplně fuk!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Polaanek: Jezdil jsem 1x (hned "zkraje") 14/24 - a probíhalo to jak popisuješ (+TRAM se automaticky odhlášením poslední zastávky - Dělnická překódovala na následující linku).
Ovšem vím, že někteří kolegové (nechápu z jakéjo důvodu - když automatické "převlečení" tu při výlukách provozujeme roky) se prý "báli" a překódovali na předposlední zastávce = počítal bych, že pak uvedená hlášení neproběhla. Ovšem když do poslední zastávky dojel už jako nová linka, tak sotva mohla proběhnout zase naopak dokonce výzva k výstupu!
Děkuji tímto za titulaci EXOT "jdoucí napříč vozovnami" - takže zejména od "mazáků", kteří viditelně často neznají mnohdy své pracovní povinnosti!
Ovšem vím, že někteří kolegové (nechápu z jakéjo důvodu - když automatické "převlečení" tu při výlukách provozujeme roky) se prý "báli" a překódovali na předposlední zastávce = počítal bych, že pak uvedená hlášení neproběhla. Ovšem když do poslední zastávky dojel už jako nová linka, tak sotva mohla proběhnout zase naopak dokonce výzva k výstupu!
Děkuji tímto za titulaci EXOT "jdoucí napříč vozovnami" - takže zejména od "mazáků", kteří viditelně často neznají mnohdy své pracovní povinnosti!
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 30.8.2012 14:59, celkem upraveno 3 x.
Re: Orientační a informační systémy
P_V píše:Je pravda to, co píšou na aktualne.cz, že ta linka, která se za pochodu mění, hlásí při změně konečnou zastávku a výzvu k výstupu?
Není, tedy alespoň mě se to nestalo. Bydlím u Dělnické, takže během výluky jsem jel hodněkrát ať už 1/12 nebo 14/24, jedno kterým směrem.
Mezi předchozí zastávkou a Dělnickou to zahlásí "Změna trasy linky: ze zastávky Dělnická pokračuje po trase linky XX do konečné zastávky YYY. V úseku Dělnická - Palmovka využijte... (hlášení o NAD X25)"
Při vyhlášení Dělnické se ozve: "Dělnická, přestup na náhradní dopravu X25 směr Palmovka, příští zastávky U Průhonu (Tusarova).
Možná to není úplně přesně doslova, ale to podstatné je výše.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Orientační a informační systémy
Tak já to nechápu ani u výluky.piskvorrr píše:U vyluky to jeste celkem chapu,
Re: Orientační a informační systémy
Pokud to bude fungovat jako ted za vyluky, pak ano: v utery me 24 vysypala na Delnicke, tak koukam, kde je ta 14 - aha, to je ta co me ted vysypala, zavrela dvere a jede k lepsim zitrkum. U vyluky to jeste celkem chapu, ale zavadet to v normalnim provozu, to vyzaduje ... hodne specificky pohled na svet.P_V píše:Je pravda to, co píšou na aktualne.cz, že ta linka, která se za pochodu mění, hlásí při změně konečnou zastávku a výzvu k výstupu?
Re: Orientační a informační systémy
Je pravda to, co píšou na aktualne.cz, že ta linka, která se za pochodu mění, hlásí při změně konečnou zastávku a výzvu k výstupu?
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Já teda nejsem slabozraký ani jinako-zraký, zdraví mi slouží, zaplať pánbů, výborně, ale kdo tohle zase vymyslel, měl by viset na kandelábru!
Dneska jsem potkal [154] a musím říct, že pokud bus zastaví jako druhý, od sloupku jeho číslo rozhodně nepřečtu! K čemu to vubec je? Vždyť to stačí zvýraznit v JŘ nebo vubec. O tram 9, 17, 22 se taky ví obecně, že jsou M, a nikde to není potřeba vyhlašovat.
Dneska jsem potkal [154] a musím říct, že pokud bus zastaví jako druhý, od sloupku jeho číslo rozhodně nepřečtu! K čemu to vubec je? Vždyť to stačí zvýraznit v JŘ nebo vubec. O tram 9, 17, 22 se taky ví obecně, že jsou M, a nikde to není potřeba vyhlašovat.
idnes.cz píše:K čemu mi je vědět, že přijede metrobus? Nechápu, čekám snad na nějakou linku a chci ji poznat, jestli je to metrobus, nebo ne, to je mi úplně fuk!
Re: Orientační a informační systémy
O neco hur nez bez ramecku - je mensi, a na vzdalenost jednoho bodu ten ramecek s nekterymi cisly trochu splyva. Pro cloveka se zdravym zrakem jenom dalsi z rady drobnych otravnosti, ktere mu mestske organizace sypou pod nohy; no a na ty ostatni se pri brannem cviceni evidentne nemysli.gabuliatko píše:Jak je číslo v rámečku čitelné?Absolut píše:Rámečkový software už má spousta busů. Jen dnes na cestě od zubařky jsem viděl asi 10 ks na různých linkách.
Vubec se mi zda, ze ta zmena jako by vylezla odnekud z osmdesatych let - "vsichni cestujici jsou zdravi, rychli, perspektivni; a kdyz jim ujede nizkopodlazni tramvaj, prejdou za minutu pres tri obrubniky a presednou do vysokopodlazni." ROPID i jeho kampan Vzdyt To Jede Jinan se na oficialnich komunikacnich kanalech tvari hrozne prekvapene, ze neni kazdy cestujici dvacetiletym zdravym sotousem.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Orientační a informační systémy
Jak je číslo v rámečku čitelné?Absolut píše:Rámečkový software už má spousta busů. Jen dnes na cestě od zubařky jsem viděl asi 10 ks na různých linkách.