Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Jabberwocky » 03.9.2012 12:57

Rámečky se mi čtou podstatně hůř.

Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Sirka » 02.9.2012 17:03

willyjeff píše:V čem je teda ten rozdíl oproti jiným linkám?
Očekávej odpověď ve stylu "je to nadstavbová síť, často jezdící nová spojení, která je třeba lidem zvýraznit"

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 02.9.2012 7:14

Rotoped metrolinkama doslova dýchá, jsme teď 1 světová skupina...
Ale jejich odlišení od ostatních linek je naprosto zbytečné až neopodstatněné.
Snad že to nasere ještě více lidí, bo to nejni vidět :]

I ten systém, které linky M jsou a které nikoli je dementní.
MoP již vysvětloval v sekci Humor.
Ale i tak, 176 a 191 jsou M i po 20-30 minutách a 107 a 143 M nejsou i při 5 minutách, protože o víkendu mají 20 a 30, což není dost eM.

Prostě konina...

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1535
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od XSC » 02.9.2012 0:48

willyjeff píše:V čem je teda ten rozdíl oproti jiným linkám?
V tom, že se Ropid svou blbostí ještě potřebuje chlubit. Jinak žádný důvod k odlišení neexistuje. Kdyby chtěli, tak si mohli pro metrolinky vyhradit třeba řadu 100 a pro zbytek 200. Přečíslovávalo a měnilo se toho stejně dost.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od willyjeff » 02.9.2012 0:32

V pondělí mi začne dovolená, tak když si na to vzpomenu, plánuju sesmolit nějaký oficiální dotaz na R@pid, co je vedlo k tomu, že chtějí metrobusy odlišit. Vždyť tam platí úplně stejný tarif, jezdí tam obyčejné vozy, nemají žádné speciální výhody v provozu. V čem je teda ten rozdíl oproti jiným linkám?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3691
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od P_V » 02.9.2012 0:20

Musím potvrdit, že číslo v rámečku nepřečtu ani já, kromě z bezprostřední blízkosti když autobus stojí, nebo jede přímo proti mému výhledu. Ta čára okolo rozbíjí obrysy číslic. Nejhorší jsou SORy, kde diody blikají a při pohybu (hlavy nebo autobusu) je to změť pixelů. Terčíkové displeje jsou o něco lepší, ale jen o trochu.
Žádné čáry, ani pouze vodorovné, bych nedělal. Vhodnější by byl puntík ¦136 nebo písmeno, ale s mezerou, aby to nerušilo M-136. A nejvhodnější by bylo nezvýrazňovat vůbec.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8467
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.9.2012 22:30

Když už nějak chtějí odlišit zobrazení čísel metrolinek, tak nešlo by to odvodit od označení na ZJŘ = místo tamního slova "METROBUS" nad symbolem BUS na vnějších orientacích vozidel jen snížit výšku číslic (nechat běžnou celkovou šířku a sílu čar) a nad nimi udělat vodorovnou čáru (cca o síle dvou bodů)?

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karotka » 31.8.2012 21:48

Absolut píše:Zajímaly by mě nějaké postřehy o čitelnosti od někoho se zdravým zrakem. Jak jste na tom?
Stačilo by od někoho s "optimální korekcí"? (se současnými brejlemi u očařky přečtu i poslední řádek)
Podle mě je čitelnost třetinová. Bez rámečku číslo rozeznám ve dne na tři "koňské délky", s rámečkem až když bus vjíždí do zálivu. Myslím, že lepší než rámečkování by byla změna fontu - kulatější číslice, co používá např. Veolia na příměstských linkách, mi přijdou čitelnější.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od gabuliatko » 31.8.2012 11:30

P_V píše:Podle Filipa Drápala, taktéž z Ropidu, se na JŘ 14/24 nedají další zastávky dopsat proto, že by se tam nevešly. Takže licence už najednou není problém. A že by se tam nevešly aspoň ty významnější, už tu také někdo vyvrátil.
No, pojem významnější zastávky zastávkový j.ř. nezná. Buď ve sloupečku všechny, nebo nic. Souvětí, že dále pokračuje jako linka 24 přes zastávky Pražská tržnice, Vltavská, Bílá Labuť, Masarykovo nádraží, Václavské náměstí, Karlovo náměstí, Moráň, Albertov, Koh-i-noor, ... nikdo luštit nebude (a taky tam není čas aby věděl kam dojede na jednorázový lístek).
Pokud jde o mne, ponechal bych u 14/24 současný stav.

Víc mi vadí poznámky u 5. :roll:

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Fořtík » 31.8.2012 11:17

Nebuď zbytečně skromnej, Milane. Tak Tě neoznačují jenom mazáci... 8-)

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 31.8.2012 10:21

P_V píše:Podle Filipa Drápala, taktéž z Ropidu, se na JŘ 14/24 nedají další zastávky dopsat proto, že by se tam nevešly. Takže licence už najednou není problém. A že by se tam nevešly aspoň ty významnější, už tu také někdo vyvrátil.
Kolik jezdí na Orteňáku linek? 6 těžko. Tj. místo na jeden JŘ navíc v podobě klasické infocedule, která se dává při výlukách, tam je, takže se tam ta trasa dalšího pokračovaní linky dá klidně vypsat. Ropid ale hlavně nepochopil, kde je problém, teď hraje hru, že to věděl, ale že to nejde a za pár dnů to bez problémů vyřešit půjde...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3691
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od P_V » 31.8.2012 10:02

Podle Filipa Drápala, taktéž z Ropidu, se na JŘ 14/24 nedají další zastávky dopsat proto, že by se tam nevešly. Takže licence už najednou není problém. A že by se tam nevešly aspoň ty významnější, už tu také někdo vyvrátil.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8467
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 31.8.2012 9:46

Fořtík píše:
Nemáš zač! Každému, co jeho jest! 8-)
důležité bylo "- takže zejména od "mazáků", kteří viditelně často neznají mnohdy své pracovní povinnosti!" = od kolegů trpících "provozní slepotou" = chovajících mnohdy k cestujícím jako "k otravnému hmyzu" - viz diskuze okolo tohoto příspěvku!

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od gabuliatko » 31.8.2012 9:00

Absolut píše:Ráno jsem obdivoval rámečky na Nemocnici Krč. Začínají mi připadat fakt strašné. Zajímaly by mě nějaké postřehy o čitelnosti od někoho se zdravým zrakem. Jak jste na tom? Já jsem na dálku poznal kdejakou třístovku nebo vymeták typu a-293, ale s metrolinkami 150, 193, 215 apod. jsem měl problém.
Na BUSE je písmo tenčí, jednička splývá s rámečkem. Čitelnost je výrazně horší. (rozlišitelnost 4/5/6/8)
Ale bylo mi na dotaz na ROPIDu sděleno, že to zkoušeli, a že na SORech to je čitelnost lepší než nyní.
Nejen že to je strašné, je to naprosto zbytečné.

Petr: To by snad mohli depáci za noc zmáknout.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Absolut » 31.8.2012 8:44

Ráno jsem obdivoval rámečky na Nemocnici Krč. Začínají mi připadat fakt strašné. Zajímaly by mě nějaké postřehy o čitelnosti od někoho se zdravým zrakem. Jak jste na tom? Já jsem na dálku poznal kdejakou třístovku nebo vymeták typu a-293, ale s metrolinkami 150, 193, 215 apod. jsem měl problém.

Odpovědět