Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Tak opět něco do sbírky...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
souvisi s tímto:trainzjohny píše:Ono uz se zase hlasi o prednosti tramvaje na prechodu ? Nebo je jen 9065 trosku mimo ?
DPP ve spolupráci s Policií ČR zahájí třetí ročník
dopravně bezpečnostního projektu „Není cesty zpět“
Praha, 5. října 2012 – Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ve spolupráci s Krajským ředitelstvím policie hl. m. Prahy v pondělí 8. října odstartují třetí ročník projektu „Není cesty zpět“. Ten má upozornit chodce a zejména školáky na rizikové chování v silničním provozu, především s ohledem na provoz tramvají. Přednášky budou probíhat ve speciální tramvaji, a to od 8. do 12. října mezi 9.00 až 13.30 hod. Projekt je reakcí na stále vysoký počet srážek tramvají s chodci.
„Cílem projektu je poukázat na skutečnost, že tramvaj má podle platných pravidel silničního provozu vždy přednost v jízdě. A to i na přechodu pro chodce, kde musí ostatní vozidla umožnit bezpečné přecházení chodcům,“ uvedla Tereza Krásenská, tisková mluvčí DPP.
Následky srážek tramvají s chodci bývají tragické, v loňském roce došlo v Praze k 77 dopravním nehodám tramvají s chodci a z toho 7 chodců zemřelo a 16 bylo těžce zraněno. Během letošního roku v období od ledna do srpna se stalo 52 nehod tramvají s chodci, při kterých zemřel jeden chodec a 6 jich bylo těžce zraněno.
Ve dnech 8. až 12. října 2012 bude na třech místech v Praze přistavena speciální tramvaj s informačními materiály a výstavou fotografií s bezpečnostní tematikou. Zájemci se mohou zúčastnit přednášek a besed, na kterých policisté z preventivně informačního oddělení Krajského ředitelství hl. m. Prahy, dispečeři a řidiči DPP budou prezentovat základní bezpečnostní pravidla a specifika tramvajového provozu.
„K zabránění kolize s jiným vozidlem nebo s chodcem má řidič tramvaje jedinou možnost – včas tramvaj zastavit. Brzdná dráha nezatížené tramvaje T3 z 50 km/h činí 56 m. Osobní vůz stejnou rychlost ubrzdí na 28 metrech, a navíc se může na rozdíl od tramvaje překážce vyhnout,“ vysvětluje Krásenská specifika tramvajového provozu.
Vzdělávací akce je určena široké veřejnosti, zejména pak žákům základních škol, a probíhá za finanční podpory Zdravotní pojišťovny Ministerstva vnitra.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
- jo vypadá to, že začali s nahráváním ve čtvrtek - má TRAM na l.7 to v pátek ještě neměla, když jsem jel pak jiným pořadím ze SA z Otakarky na Výtoň, tak ta tam hlásila (jako včera již i nějaká PA 3).Bobik píše:Nene, zase se hlásá.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Orientační a informační systémy
Nene, zase se hlásá.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Ono uz se zase hlasi o prednosti tramvaje na prechodu ? Nebo je jen 9065 trosku mimo ?
Re: Orientační a informační systémy
Máme tady další epizodu ze série "DPP radí a informuje".
Kublov DC se může pochlubit tímhle historickým schématem ze srpna 2011:
Křížová na Anděl. Staví tady ta 508 nebo ne?
Kublov DC se může pochlubit tímhle historickým schématem ze srpna 2011:
Křížová na Anděl. Staví tady ta 508 nebo ne?
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Re: Orientační a informační systémy
Rámečky se mi čtou podstatně hůř.
Re: Orientační a informační systémy
Očekávej odpověď ve stylu "je to nadstavbová síť, často jezdící nová spojení, která je třeba lidem zvýraznit"willyjeff píše:V čem je teda ten rozdíl oproti jiným linkám?
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Rotoped metrolinkama doslova dýchá, jsme teď 1 světová skupina...
Ale jejich odlišení od ostatních linek je naprosto zbytečné až neopodstatněné.
Snad že to nasere ještě více lidí, bo to nejni vidět :]
I ten systém, které linky M jsou a které nikoli je dementní.
MoP již vysvětloval v sekci Humor.
Ale i tak, 176 a 191 jsou M i po 20-30 minutách a 107 a 143 M nejsou i při 5 minutách, protože o víkendu mají 20 a 30, což není dost eM.
Prostě konina...
Ale jejich odlišení od ostatních linek je naprosto zbytečné až neopodstatněné.
Snad že to nasere ještě více lidí, bo to nejni vidět :]
I ten systém, které linky M jsou a které nikoli je dementní.
MoP již vysvětloval v sekci Humor.
Ale i tak, 176 a 191 jsou M i po 20-30 minutách a 107 a 143 M nejsou i při 5 minutách, protože o víkendu mají 20 a 30, což není dost eM.
Prostě konina...
Re: Orientační a informační systémy
V tom, že se Ropid svou blbostí ještě potřebuje chlubit. Jinak žádný důvod k odlišení neexistuje. Kdyby chtěli, tak si mohli pro metrolinky vyhradit třeba řadu 100 a pro zbytek 200. Přečíslovávalo a měnilo se toho stejně dost.willyjeff píše:V čem je teda ten rozdíl oproti jiným linkám?
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
V pondělí mi začne dovolená, tak když si na to vzpomenu, plánuju sesmolit nějaký oficiální dotaz na R@pid, co je vedlo k tomu, že chtějí metrobusy odlišit. Vždyť tam platí úplně stejný tarif, jezdí tam obyčejné vozy, nemají žádné speciální výhody v provozu. V čem je teda ten rozdíl oproti jiným linkám?
Re: Orientační a informační systémy
Musím potvrdit, že číslo v rámečku nepřečtu ani já, kromě z bezprostřední blízkosti když autobus stojí, nebo jede přímo proti mému výhledu. Ta čára okolo rozbíjí obrysy číslic. Nejhorší jsou SORy, kde diody blikají a při pohybu (hlavy nebo autobusu) je to změť pixelů. Terčíkové displeje jsou o něco lepší, ale jen o trochu.
Žádné čáry, ani pouze vodorovné, bych nedělal. Vhodnější by byl puntík ¦136 nebo písmeno, ale s mezerou, aby to nerušilo M-136. A nejvhodnější by bylo nezvýrazňovat vůbec.
Žádné čáry, ani pouze vodorovné, bych nedělal. Vhodnější by byl puntík ¦136 nebo písmeno, ale s mezerou, aby to nerušilo M-136. A nejvhodnější by bylo nezvýrazňovat vůbec.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Když už nějak chtějí odlišit zobrazení čísel metrolinek, tak nešlo by to odvodit od označení na ZJŘ = místo tamního slova "METROBUS" nad symbolem BUS na vnějších orientacích vozidel jen snížit výšku číslic (nechat běžnou celkovou šířku a sílu čar) a nad nimi udělat vodorovnou čáru (cca o síle dvou bodů)?
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Orientační a informační systémy
Stačilo by od někoho s "optimální korekcí"? (se současnými brejlemi u očařky přečtu i poslední řádek)Absolut píše:Zajímaly by mě nějaké postřehy o čitelnosti od někoho se zdravým zrakem. Jak jste na tom?
Podle mě je čitelnost třetinová. Bez rámečku číslo rozeznám ve dne na tři "koňské délky", s rámečkem až když bus vjíždí do zálivu. Myslím, že lepší než rámečkování by byla změna fontu - kulatější číslice, co používá např. Veolia na příměstských linkách, mi přijdou čitelnější.