Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karosák » 19.11.2012 22:29

Dávám Martinovi za pravdu s odkazem na konfiguraci infosystému užívaného ve vlacích ČD (řady 814, 814.2, 471, 843...). Během jízdy roluje ->CÍL / >>přes>> / doplňkové info (čas, pásma IDS) a při příjezdu+po celou dobu stanicování svítí staticky právě název dané zastávky! Na lokálkách i jiných tratích v noci i ve dne vskutku k nezaplacení. A metro na tom není pro laika jinak. Myslím, že je asi lepší využít potenciál investice do IS, než dávat cedule před každé okno Z:idea:

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 19.11.2012 22:14

Pokrač. z preference: Turisty myslím také všechny česky mluvící mimopražáky ;-). Také ti si velmi často po hlášení stanice pohledem někam ven ověřují, zda jsou skutečně tam, co jim to říká. Kromě toho, zejména rekonstrukce jsou často tak hlučné, že hlášení nebývá mnohokrát dobře slyšet ani česky... A většinou pak i Češi ověřují stanici marně, protože nemají kde. A popravdě, se přiznám, že se i mně jako Pražákovi párkrát stalo, že se sluchátky na uších jedu na Hloubětín, zamyslím se, jsem teprve na Kolbenově a protože jsou si ty stanice trošku barevně podobné, tak zazmatkuju a v ten okamžik ve stanici se opravdu nemám kam podívat, kde jsem ;-).

Prostě ve stanici si směr volím podle pevného infosystému a konečnou ověřuju na přijíždějícím vlaku. Když jsem ve vlaku, přijde mi logické, že v okamžiku vyhlášení zastávky tato zastávka naskočí na infosystému. Pro případ, že Čech přeslechne a turista nerozumí. Pak pohled logicky směřuje na digi tabulku. Vlak zastavuje a celý vlak ví, kde. Když někdo nastupuje, určitě mu je užitečný směr, ale i Čechovi je při nástupu k ničemu konečná, fakt není žádoucí, aby se lidé vrhali zpět proti nastupujícím. Tj. beru to tak, že se zavřou dveře, odhlásí příští zastávka a vlak se rozjíždí a naskočí směr nějaká Konečná. Tím všem ve voze říkám, kterým směrem jedu. Po chvilce se objeví příští/next (anglinu bych tam uvítal) a párkrát střídavě projede název příští zastávky, pak možná ještě jednou krátce směr, ale nemusí být a v okamžiku vyhlášení další stanice naskočí opět její název. Ale jak říkám, je to můj názor na to, jak je to nejvíce užitečné mně. Uznávám, že to mnozí mají naopak.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 10.11.2012 17:40

viewtopic.php?f=21&t=559#p172975 - když se nám chce Praha zaměřovat na individuální turisty, tak by konečně mohla zavést (po vzoru mnoha měst ze zahraničí i ČR) v MHD anglická hlášení k zastávkám u turisticky významných bodů. A dokonce konečně také víme, kdo a (hlavně) z čeho by pořízení takového hlášení měl zaplatit - Pražská informační služba z peněz obdržených od ubytovacích zařízení jako tzv. ubytovacího poplatku!

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karosák » 09.11.2012 13:25

Pšššt :!: :-$ Mlč, než to někdo překope 8-[

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 08.11.2012 22:37

Karotka píše:No jo. Tramvaje musejí mít dvouřádkové konečné v plném znění s titulky, ale busy nejmenovaného dopravce vesele jezdí s označením (cituji doslova a do mezery):

Kód: Vybrat vše

[ 138          SÍDL. SPOŘILOV          ]
Čechovo nám. už někdo zrušil?

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karotka » 08.11.2012 22:26

No jo. Tramvaje musejí mít dvouřádkové konečné v plném znění s titulky, ale busy nejmenovaného dopravce vesele jezdí s označením (cituji doslova a do mezery):

Kód: Vybrat vše

[ 138          SÍDL. SPOŘILOV          ]

Uživatelský avatar
2217
Uživatel
Příspěvky: 746
Registrován: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 2217 » 07.11.2012 21:47

Karosák píše:Když jsme tu řešili ty blechy a často zbytečně dlouhé názvy cílů+neohrabaná editace cílů v gBUSE, napadlo mne, proč se u TRAM nepoužívají na čelních transparentech alespoň KAPITÁLKY, jako u cílů BUS :?: Z:idea: Nebo myslíte, že u cílů jako je Výstaviště Holešovice je to beztak jedno? A potom, jestli je nutné, aby na bočním transparentu TRAM svítila příští zastávka? U busu je praktické, když roluje přes co jede, já se v busech tak nevyznám, takže tuto funkci přijímám s povděkem. Ale pokud to nefunguje, nebyl by u TRAM lepší vzor ála Liberec, čili velké a jasné 11 JABLONEC N.N., čitelné dobře z boku, ze strany nástupu i pro ty kdož hůře vidí? Z:idea:
To je dobrý nápad. e, že bych věděla, co vše se dá a nedá s nápisy na TRAM udělat, ale jistě by to bylo milé. Nejsem si sice jistá zrovna kapitálkami, ačkoli, proč ne? Je skutečně pravda, že ten kdo vidí hůře se u mnnohých linek konečnou jen tak nedozví. Dvouřádkové nápisy mě docela iritují. Na druhou stranu, pokud by se potom nápis až moc přiblížil číslu linky, to ať raději zůstane dvouřádkový. Přecejen si raději přečtu, že je to sedmnáctka a kam jede si domyslím z toho, kolik toho vidím. Osobně si ale taky myslím, že těch sídlišť máme fakt hodně. Proč "Sídl.Řepy", "Sídl. Modřany"? Proč na prostě "ŘEPY" "MODŘANY"? Ráda bych věděla, kde je zakopán pes.
Rolovací trasa tram je vskutku chvályhodný nápad! =D> =D> =D> Jsem místní, šotouš a stejně občas fakt zírám, kam jsem to jako odjela. Zvlášť u výluk by to opravdu bylo skvělé. A turisti (ti, co koukají a zajímají se) by to jistě taky ocenili.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od gabuliatko » 07.11.2012 14:58

Karosák píše:Když jsme tu řešili ty blechy a často zbytečně dlouhé názvy cílů+neohrabaná editace cílů v gBUSE, napadlo mne, proč se u TRAM nepoužívají na čelních transparentech alespoň KAPITÁLKY, jako u cílů BUS :?: Z:idea: Nebo myslíte, že u cílů jako je Výstaviště Holešovice je to beztak jedno? A potom, jestli je nutné, aby na bočním transparentu TRAM svítila příští zastávka?
Z hlediska čitelnosti u delších nápisů mi přijde současný stav lepší. Evidentně nejde si s nápisy pohrát.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karosák » 07.11.2012 14:04

Když jsme tu řešili ty blechy a často zbytečně dlouhé názvy cílů+neohrabaná editace cílů v gBUSE, napadlo mne, proč se u TRAM nepoužívají na čelních transparentech alespoň KAPITÁLKY, jako u cílů BUS :?: Z:idea: Nebo myslíte, že u cílů jako je Výstaviště Holešovice je to beztak jedno? A potom, jestli je nutné, aby na bočním transparentu TRAM svítila příští zastávka? U busu je praktické, když roluje přes co jede, já se v busech tak nevyznám, takže tuto funkci přijímám s povděkem. Ale pokud to nefunguje, nebyl by u TRAM lepší vzor ála Liberec, čili velké a jasné 11 JABLONEC N.N., čitelné dobře z boku, ze strany nástupu i pro ty kdož hůře vidí? Z:idea:

Jinak i zátahový hlásič z Modřan hlásil, že ,,Tento vlak končí jízdu v zastávce Strašnická!", snad to funguje i z Hostivaře. To je myslím praktický bonus, díky @3644

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MOp » 29.10.2012 9:08

willyjeff píše:Ale ruku do ohně nedám, nepřišlo mi to jako pozoruhodné hlášení, tak jsem si to nepsal ani nenahrával. Měl jsem linky 8+20 v sobotu 27.10.
Pozoruhodne na tom prave bylo, ze hlaseni bylo bez predlozek a s vynechanymi slovy.
Pouziji-li tvuj vzor (mas pravdu, nejak tak to bylo), hlasilo to "Pozor změna trasy. Linka je zastávky Malostranská vedena jako 20 Sídliště Barrandov. Do zastávek Hradčanská, Dejvická využijte linky 5 a 26."

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od willyjeff » 29.10.2012 8:54

Pozor změna trasy. Linka je ze zastávky Malostranská vedena jako linka 20 do konečné zastávky Sídliště Barrandov. Do zastávek Hradčanská, Dejvická využijte linky 5 a 26 ze zastávky Dlouhá Třída.

Ale ruku do ohně nedám, nepřišlo mi to jako pozoruhodné hlášení, tak jsem si to nepsal ani nenahrával. Měl jsem linky 8+20 v sobotu 27.10.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MOp » 28.10.2012 18:39

Jeste bych doplnil, ze hlaseni v d-8/20 bylo "hezkou cestinou" - na namesti Republiky se ozvalo cosi jako (presne si nevybavuji, jel jsem jen v patek, jinak jsem domu radeji jezdil vlakem) - Linka je ukoncena na Malostranska a dale pokracuje jako 20 Sidliste Barrandov. Smer Vitezne namesti vyuzijte pravidelne linky a metro.

Pokud ma nekdo nahrane ci si pamatuje, dejte sem.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 28.10.2012 18:22

Doplním, že tablo v přístřešku ukazovalo pravidelný odjezd linky 20 a očekávaný odjezd linky8. Když se linka 8 třeba o tři minuty zpozdila, linka 20 odjela, aniž jela ;-), což vyvolávalo zajímavé dotazy a udivené pohledy, jak ten dav mohl tu tramvaj přehlédnout.

Mapa Dopravní plán vedle výlezu z metra jako v celé Praze stále z roku 2010.

Informace v metru, že se na Malostranské nemá vystupovat a jít na 22 chyběly.

Informace v tramvajích jen česky, ač až 80% lidí by je potřebovalo anglicky. A česky ještě info typu. Z technických důvodů je linka vedena vpravo do zastávky Právnická fakulta, Malostranská a dále po své trase... Někteří se domnívali, že po své trase znamená Bílou Horu...

Dva informátoři museli často do tramvají. A anglicky lidi vyhánět. Mnohým řidičům to vadilo, protože byli už zpoždění a vyklízení vagónu je zdržovalo. Ale stejně by se asi dočkali dotazů na Právnické fakultě.

Odkaz na zastávku 22 do centra jen česky - nechápu.

Odkaz na uzařený úsek na stojanu směr hrad jen česky - nechápu.

Na mapě a v letáku nebyla zastávka Pražský hrad - nechápu.

Leták s výlukou na zastávce směrem hrad byl už v sobotu ráno vyměněn na výluku kolem hradu od zítřka - nechápu.

Dvojí čísla linek mají jen české popisky. Nahoře by v bílém podkladu měl být travalý stav, pak viditelné oddělení a pod tím ZMĚNA CHANGE OD FROM DO TILL a ta zbylá čísla. Takto to bylo pro turisty spíše zmatečné.

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od ElWapp » 28.10.2012 18:11

Pár čerstvých postřehů z informování na Malostranské:
- anglické vysvětlivky na tablech chybí, turisté se ptali, co to znamená, že jsou tam ta čísla dvakrát.
- neškodilo by dát mezi jízdní řády info, že 22 jezdí za rohem. Různé informace se mezi jízdní řády už v minulosti vkládaly, neměl by to tedy být problém. V současnosti je cedule vedle sloupku a s popisky jen v češtině, ne každý si toho všimne a ne každý si z toho něco odnese.
- chybí mapa Prahy (aspoň nějaké schéma). Turisti mají většinou svojí, ale pro ostatní to jedno linkové schéma, co visí ve vitrině v zastávkovém přístřešku a pod kterým vždy někdo na lavičce sedí, zrovna nestačí.
- převlékání pořád bolí. Někdy přijede vůz už z dálky označen správně, někdy se zadaří až v zastávce. Řada lidí se mě ptala, jestli tady osmička jezdí, že už aspoň půl hodiny nejela. Když jsem se jich zeptal, jestli náhodou neviděli dvacítku, tak odpověděli, že ano.
- souprava se zadním vozem 8352 vždy převlékla jen první vůz. Do města tak odjížděla spřažená souprava 20+8.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.10.2012 10:07

Karosák píše:...Jinak co se pásmovaných konečných týče, někde žvatlá, že Tento vlak končí jízdu v zastávce... a někde Tento vlak jede do konečné zastávky...
Varinata B se mi libí víc, protože říká-zvýrazňuje, že jede do nějaké konečné (jinde?), což se u stejnojmenných, ne však totožných konečných zastávek hodí více (Braník, NBS, ČKS).
Dovolím si být přesvědčen, že se používalo na l.17
"Tento vlak končí v zastávce VÝSTAVIŠTĚ (HOLEŠOVICE)."
a "Tento vlak jede do konečné zastávky ĎÁBLICE (VOZOVNA KOBILYSY)",
čili to mělo být, že "KONČÍ V ZASTÁVCE" = DŘÍVE
a "JEDE DO KONEČNÉ" = CELOU TRASU!

Odpovědět