Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.8.2013 2:18

#-o #-o #-o jsem blbý já či autor a schvalovatel nových plánků LV - viz přiložený detail popisu provozních parametrů (pásmování apod.) jednotlivých linek.

Jsem přesvědčen, že popisek u l.3 značně klame cestující a pak není divu jejich neorientace v praxi!
Mělo by tam být uvedeno " V úseku Nádraží Braník - Sídliště Modřany (Levského) jezdí pouze ve špičnách pracovních dnů a to jen každý druhý spoj.

3 (ve špičkách PD) / 4 (ranní a odpolední špičce PD) / 16 (ve špičkách PD) / 22 (ranní a odpolední špičce PD) - jsem přesvědčen, že popis určitého časového období má být jednotný a ne, že v jedné polovině případů je uveden nějak a v druhé jinak.

17/22 - opět dva různé popisy pro stejný stav (tzv. pásmování) - buď v obou uvádět "každý druhý spoj" či "běžný/poloviční interval"
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.8.2013 1:37

Konečně to mám - důkaz, že "školní" a další nadřízení řidičů TRAM porušují předpisy, a to dokonce takové na nichž se alespoň někteří z nich podíleli!
Ano, ten kdo hádá, že mi jde o (ne)označování zatahujících vlaků inverzním zobrazením na vnějších elektronických orientacích, tak má pravdu! Po úterním zátahu jsem na vozovně našel k podpisu
Směrnici 19-2012-01 "Doplňky a vysvětlení k provoznímu předpisu D1/2",
jež od 1.9.2013 nahrazuje směrnici 19-2012-00, od níž se liší žlutě podbarveným textem (v citacích zde uvedu podtržený).
V uvedených směrnicích nás, v souvislosti se zde již mnohokráte probíranou problematikou (ne)použití inverze při zátazích TRAM, zajímá nejvíce následující odcitovaný text včetně (respektive hlavně) tučně zvýrazněné věty přímo ve směrnici:
bod 2 Označování vlaků určených k přepravě cestujících - k §9 odst.10 D 1/2 píše: 2.6 Vlaky zatahující do vozovny
U vlaku s elektronickými informačními panely řidič před zatažením zadá do hlásiče příslušný kód pro zatahovací trasu. Označení celého vlaku se operativně nastaví ze stanoviště řidiče tak, že proti předchozímu označení na lince je číslo zobrazeno inverzeně (na první pozici orientace se zadá číslo 1) a text "VOZOVNA" odlišně od ostatního textu. Inverzní zobrazení se používá pouze u vlaků, jejichž zatahovací trasa nevede všemi zastávkami linky.
.....
Protože současný výklad "školního" a dalších nadřízených je, že inverzní číslo se nepoužívá pouze při zátazích l.18 a 53 na PA a 17 a 55 do KO, při čemž tyto pro výstup cestujících nepoužívají pravidelné zastávky linky v obratištích před oněmi vozovnami, ale jiné ležící mimo ně, tak konec citace je oficiálně vykládán následovně ".... zatahovací trasa nevede jmenovitě všemi zastávkami linky."

No a jak jsme se tu již opakovaně bavili, tak uvedenému stavu odpovídají ještě tyto zátahy do vozoven s pozitivním číslem:
1.) do HL - l.12 (jede i fyzicky přes svou pravidelnou výstupní), l. 8, l.24 zatahující od Kubáně přes Orteňák (kde by se již neměla "převlékat" na l.14) a Palmovku
2.) do KO - (mimo výše uvedené l.17 a 55), l.3 (jede i fyzicky přes svou pravidelnou výstupní), l.12 jedoucí z Barrandova přes Palmovku, l.14 zatahující z Barrandova přes Orteňák (kde by se již neměla "převlékat" na l.24) a Tróju, l.24 zatahující od Kubáně přes Orteňák (kde by se již neměla "převlékat" na l.14) a Palmovku
3.) do MO - l.4, l.16 (byť ve špičce PD jezdí až do Řep, ale běžnou konečnou má v zastávce Kotlářka)
4.) na PA - l.13
5.) do SA - l.4 (jede i fyzicky přes svou pravidelnou výstupní), 11 ze Spořilova přes Olšany (kde je hlavní konečná linky), l.24 = 14 z Barrandova přes Orteňák a Kubáň (jede i fyzicky přes svou pravidelnou výstupní)
7.) do VO - l.14 zatahující z Barrandova přes Orteňák (kde by se již neměla "převlékat" na l.24) a Letnou s Dejvickou
8.) do ŽI - 11 ze Spořilova přes Olšany (kde je hlavní konečná linky), l.12, l.24 zatahující od Kubáně přes Orteňák (kde by se již neměla "převlékat" na l.14) a Palmovku

Ovšem jsem zcela přesvědčen, že pořád je znění předpisu značně chybné a mělo by být následující:
bod 2 Označování vlaků určených k přepravě cestujících - k §9 odst.10 D 1/2 píše: 2.6 Vlaky zatahující do vozovny
Každý vlak směřující do vozovny musí mít řidičem zadán od posledního obratiště v hlásiči příslušný kód pro zatahovací trasu.
Vlaky s elektronickými informačními panely, které nejedou do vozovny jmenovitě všemi zastávkami linky a zároveň jedou i jen přes jedinou zastávku jmenovitě mimo pravidelnou trasu musí mít ještě operativně nastaveno ze stanoviště řidiče vnější označení tak, že proti předchozímu stavu na lince je číslo zobrazeno inverzně - na první pozici orientace se zadá číslo 1.
....
K uvedenému znění mám tyto důvody:
1.) Zatahovací kód v hlásiči mají mít zadané i vlaky tzv. "ceduláky", aby
a) jim byla stavěna příslušná vlaková cesta radiově ovládanými výhybkami
b) až po vozovnu byly uvnitř salónu správně odhlašovány zastávky na trase
2.) Předpis má být jasný = má přikazovat postup za určité situace a ne, že obecně přikáže nějaký postup a pak určí výjimky za jaké situace onen postup neplatí!
3.) už to tu na TF v minulosti padlo - zvýraznění zatahujících vlaků = negativní číslo na vnějších. el. orientacích má smysl jen v případech, kdy hrozí odvezení cestujících zcela mimo pravidelnou trasu uvedené linky, aniž by byly projety jmenovitě všechny její pravidelné zastávky.

EDIT: Dodám, že níže v bodě je nově specifikováno "Na přejezdové trase se inverzní označení nezadává.", což by chtělo (zejména pro správné plánování cestujícím co nejasnějších přejezdů) doplnit "- přejezd se jede jako výjezd (s číslem linky, která končí v cílovém obratišti) či vlak projíždí jmenovitě všechny zastávky uvedené linky (jako při zátahu bez použití inverze)."

PS: Přikládám 2 fotografie mobilem (prosím, omluvte jejich sníženou kvalitu) příslušné směrnice, nalézající se zrovna na vozovnách k podpisu.
Jo a upozorňuji, že ona směrnice nově přikazuje zastavovat v zastávce na znamení, pokud tato je poslední = výstupní zastávkou vlaku zatahujícího do vozovny! Jsem přesvědčen, že toto je příprava na změnu statusu zastávek Vozovna Hloubětín ze stálých na znamení. =D> =D> =D>
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 28.8.2013 2:43, celkem upraveno 1 x.

malesak
problémový jedinec
Příspěvky: 176
Registrován: 15.10.2009 17:41
Bydliště: MHD neni slyset

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od malesak » 25.8.2013 23:02

Ono by pro začátek stačilo, kdyby se zátahy do vozoven vyhlašovaly povinně. (do APEXu zadat zátahový kód+zadat cíl vozovny zvlášť ještě jednou přes vozovnu)
Také by se po té (pro mě) povedené změně designu informačních letáků, kde se také všechno píše i anglicky, mělo zavést hlášení o výlukách v AJ.
Trochu nevyužitý mi taky připadá stropní LED panel v T6 a T3R.P . Když to porovnám např. s Olomoucí, kde běhají i upozornění o změnách v dopravě např. "Od 1.7.2012 rozsáhlé změny v systému MHD v zóně 71. Prázdninový provoz, delší intervaly..." nebo tak něco tam bylo.

Jinak pražská doprava mi připadá na velice dobré úrovni i v porovnání se západem.

S jízdními řády v součastnosti problémy nemám. Naopak hůře čitelná a srozumitelná byla "odlehčená verze". Jinak se mají lidé prostě naučit vyznát se trochu v dopravě a nejít jako ovce za tou první.

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od ElWapp » 25.8.2013 22:36

Před nějakou dobou jsem sem přidal příspěvek o návrhu drobných změn ve vzhledu jízdních řádů. Dnes jsem si pohrál trochu víc a do návrhu jsem vložil některé své nápady. Neříkám, že by to mělo vypadat zrovna takhle, nejsem grafik, ale chtěl bych aspoň zmínit některé zapracované nápady:

1) Mohlo by se začít tisknout barevně. Všechny poznámky a vysvětlivky by byly hned výraznější.
2) Konec @, # a podobných hrůz.
3) Zastávky by byly všechny na znamení tak, jak je to v jiných provozech běžné.
4) Co nejméně zbytečného textu. Ve fungujícím systému by cestujícího vůbec nemělo zajímat, který software tiskl jízdní řády a se kterým dopravcem jede.
5) Když už máme dvě konečné na jedné lince, tak výrazně označit. Zvolil jsem následující značení: Modrý symbol "-" pro zkrácené spoje a červený symbol "+" pro prodloužené spoje.
6) Nízkopodlažní spoje se označují podtržením, symbol vozíku se tak neplete s dalšími poznámkami.
7) Přesun seznamu zastávek tak, aby se tam těch zastávek vešlo co nejvíce.

Berte to jako takový pokus...

Podstatné jsou zejména první dva návrhy. Třetí (výluka) a čtvrtý (zátah do vozovny) jsou spíš takové pokusy.
Na grafickou úpravu moc hrdý nejsem, ale myšlenka je snad z návrhů patrná...

Odkaz do galerie

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.8.2013 23:13

Zítra tomu budou dva týdny, kdy jsem odpol jezdil l.1 a jednou při mém příjezdu na Stross od Vltavské někdo po mne chtěl prodat jízdenku a nechtěl či nemohl využít SMS služby = byl odkázaný na prodejní automat jízdenek, ten prý však nikde v oblasti nemohl najít Z:arrow: asi tam tedy není, čili jsem jej musel odkázat na automaty v blízké stanici metra Vltavská. Ovšem hned na to po mém průjezdu křižovatkou jsem si všiml, že automat je na protisměrné zastávce od Kamenické - schovaný za zastávkovým přístřeškem.
Od oné příhody mi vrtá hlavou vzpomínka na mou letošní návštěvu Ostravy a zjištění, že tam v JŘ jsou u názvů zastávek symboly značící prodejny jízdenek či jízdenkové automaty v nich
- zde ukázka knižního JŘ či níže v příloze foto ZJŘ (zde si možno také všimnout výrazného odlišení odjezdů spojů z fyzicky jiné zastávky nesoucí stejný název či uvádění výše dotace města na jednotlivé typy jízdenek).
Do dnes jsem navíc přemýšlel, kde a jak přímo na zastávkách uvádět viditelně informaci, že (a cca v jakých místech) se v/u ní nachází prodejní jízdenkový automat. A konečně mi došlo, že je jediné logické místo - odvozené od skutečnosti, že v ZJŘ piktogram automatu by byl v místech, kde se uvádí přestup na metro Z:arrow: čili piktogram a upřesňující informace na zastávce o umístění automatu (např. na Strossu na všech označnících "u přístřešku zastávky/nástupiště od Letenského nám." či na Dvorcích/Pod. vodárně "na rohu mezi TRAM a BUS zastávkami") by měly být opět na totožném místě, kde je zvykem uvádět piktogram informující o možném předstupu na =M= (a jaké linky) = v "hlavičce/čočkách" hned pod názvem zastávky nad čísly linek jimiž je zastávka obsluhována!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Re: Chyby na tabulích

Příspěvek od 8750 » 03.7.2013 0:15

Tyto plechové tabule s chybami "0.03", "Dejvické" a "Divoké Šárka" jsou rozmístěny podél celé Evropské.

ObrázekObrázek

Možná se to dá chápat u nějaké narychlo tvořené cedule, ale u běžné plánované výluky... :smt018

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 02.7.2013 20:18

9001: Ještěže většinou jezdím jen na Mírák, první pokus Ropidu, který se mě osobně tolik nedotknul. Ale ty tázavé pohledy vysazených cestujících... Ještě by bylo vhodné na Muzeu doporučovat k přestupu třináctku ;-). No kde jinde ;-).

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 02.7.2013 15:19

Karosák: Včera jsem po dlouhé době stihnul metro na Muzeu (večer přestupuji z C na A). Taky vítězoslavně jsem doběhl, rád že jsem to konečně vychytal až do doby než bylo zahlášeno "Vlak končí ve stanici Náměstí Míru" :lol:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karosák » 02.7.2013 14:20

I kdyby jste přišli s miliónovými návrhy, dokud budeme vozit kaštany, nepomůže ani svěcená voda..jen pro zasmání z včerejška: Přijedu od Malostranské na Hradčanskou s linkou 5 > Špejchar. Odhlásím dost dopředu, než se baba vykecá (BTW o NAD toho moc neřekne), než všichni vylezou. Vždy se našlo několik sprinterů od Hradčanské, ale myslím, že pro hluché je nápis Špejchar dosti výrazný a pro slepé bylo hlášení dosti hlasité, pro kaštany však ještě žádná novinka nepřišla a mohli se mě zeptat. I tak přisprintovala postarší energická klientka, která vypadala, že si lehne na koleje, jestli si dovolím na ni nepočkat. A tak jsme společně objeli ambasádu a na Špejcharu řev:
C: To ste mi doháje nemohl říct, že jedete sem?
K: Když Vy jste mě tak urputně dobíhala a zepředu je nápis konečné myslím dosti výrazný.
C: Jděte s nápisem taky už, sakra, když dobíhám, tak nemám čas čumět na nějaký blbý nápisy...to je hrozný, ve všem maj bordel
O to vtipnější, že i kdyby nepřečetla cíl, ani linka 5 zde dosud nejezdila...prostě kaštani :lol:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 30.6.2013 20:24

Martin Šubrt píše:To zelený v metru je fakt příšerný. Jednak mate zelený papír na linkách B i C (někteří lidé si myslí, že to je jízdní řád linky A a ani k němu nejdou), druhak je strašně tmavý a ještě tu tmavost zvýrazňuje podsvícení. Pak nechápu zelenou barvu, když prázdniny znamenají omezení všeho druhu...

Jen takový nástřel. Samozřejmě pro vícesloupcové JŘ by to takto nešlo, ale jen chci naznačit, co by na JŘ mělo být výrazněji patrné.
Dovoluji si s uvedeným plně souhlasit, k přiloženému "nástřelu" ZJŘ skutečně dost dobrý - někdo měl připomínku k umístění poznámky o pokračování spoje (l 20) jako l 8, jenž chtěl uvést jako první v poznámkách. Jsem názoru, že symbol výluky by měl být ještě jednou pozitivně vpravo od zastávek objízdné trasy = v uvedeném ZJŘ l 20 to je vedle konečné/počáteční zastávky "Hradčanská" a za/před ní uvedené poznámky "Spoj dále pokračuje do zastávky ... jako linka ..."/"Spoj přijíždí ze zastávky ... jako linka ...".
P_V píše:Místo invalidního vozíku bych použil podtržení (navíc k té tučnosti), což se navíc může mnemotechnicky vyložit jako "podlaha". Pokud je to linka, která má pásmo, značil bych ty spoje třeba puntíkem nebo trojúhelníčkem, prostě nějaký černý flek nad minutou. Zatahovací spoje bych značil písmenkem podle názvu vozovny (opět mnemotechnika). To jsou hned tři způsoby, navzájem nezaměnitelné na první pohled. Inverzní nebo šedý tisk bych raději nepoužíval, kvůli čitelnosti.
souhlas až na inverzní tisk - jenž by však měl být co v nejmenším počtu.

Podbarvení - respektive uvedení v negativu/inverzi času - minut odjezdu spoje (+ případné poznámky k němu) v ZJŘ by jsem používal u uveřejnění odjezdů spojů z fyzicky jiné, ale stejnojmenné zastávky (např. spoj vyjíždějící z KO nejede z z obratiště a stanicuje v občasné zastávce v Klapkově ulici či spoj po výjezdu/před zátahem projíždí dvoukolejným obratištěm protisměrnou kolejí a odjíždí z něj z nástupní zastávky na jeho opačném konci - jako DŠ, UDDP, Petřiny ...). Negativně by jsem uváděl i vysvětlivku/poznámku/upozornění na význam negativního času a toto by jsem navíc umístil do řádků (většinou nočních) hodin v nichž spoje linky nejdedou - tak jak tam dosud bývá pozitivně uvedená informace typu "Ostatní provozní dny linky uvedeny na dalším listě." či "V ostatní dny není linka v provozu."

Jinak někdo by měl konečně odpovědné za častost = dnes tím už i neekonomičnost změn JŘ pražské MHD (jak už i jednou jedno médium veřejně naznačilo) "nakopat někam" a směřovat platnost ZJŘ na celý rok = provoz o víkendech ("soboty" a "neděle/svátky" i v létě (o prázdninách) shodný s ostatními měsíci a pro "prac. dny - prázdniny" (či "prac. dny - omezení provozu") uvádět v ZJŘ celý rok samostatný sloupeček, platný pro veškeré prázdniny (podzimní, zimní, pololetní, jarní) či dny omezeného provozu (pokud přistoupíme, že v PD bude letní omezení místo červenec a srpen - podle zavření ZŠ a SŠ, 15.6. až 14.9. - podle "útlumu" VŠ). Platnost (neplatnost) jednotlivých sloupců ZJŘ by byla uvedena v závorce a menším písmem přímo v jejich označení = pokud by se nějaký svátek - např. letos v Pá 5.7. a So 6.7. nejezdilo podle JŘ "Ne/Sv", ale podle "So", tak u soboty by bylo v závorce "platí i 5. - 6.7.2013" a naopak u Ne/Sv by bylo "mimo 5. - 6.7.2013").
Díky právě uvedenému by:
1.) nebylo potřeba odlišující podbarvení ZJŘ prázdninového provozu, teré je navíc v metru (díky podsvícení) značně nečitelné a (díky barvě podkladu shodné s barvou jedné z linek metra na ostatních linkách) značně matoucí.
2.) výlukové ZJŘ byly většinou značně odlišující se, páč buď by platily mimo či o prázdninách = měly jen 3 místo běžných 4 sloupců.

nk8215
Uživatel
Příspěvky: 67
Registrován: 26.5.2006 12:17
Bydliště: Dresden. 70 pod okny ovšem zůstala.
Kontaktovat uživatele:

AW: Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od nk8215 » 30.6.2013 19:06

P_V píše:(...)Zatahovací spoje bych značil písmenkem podle názvu vozovny (opět mnemotechnika). (...)
To už tu kdysi dokonce i bylo, ještě za Polysoftu či jak se ten předchůdce CHAPSího systému jmenoval, a mám takové tušení, že to CHAPS i na čas převzal, než někdo vymyslel A, B a C...mimochodem, víte někdo, kdo a proč ABC zavedl? Utajení, kde vozovny leží? (Imho ve stejnou dobu se začaly strhávat papíry s názvem vozovny ze stěn kabin...)

Gesendet von meinem GT-S6102 mit Tapatalk 2

Jebi
Uživatel
Příspěvky: 67
Registrován: 18.11.2010 13:24
Bydliště: průnik 214, 225, 264, 568
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Jebi » 30.6.2013 18:59

willyjeff píše:...A jestli má změna podbarvení naznačit cestujícím jakože ten JŘ platí až od zítra, je dost naivní představa, protože když se zeptáte člověka, který o dopravě nic neví, jestli schválně uhodne, proč má papír jinou barvu, tak odpoví, že si ani nevšiml, že má jinou barvu a pak následuje odpověď: "asi jim došel bílý papír"...
Já neříkám, že lidi chápou, co ta barva znamená, ale protože ten papír změní barvu, tak si aspoň někdo všimne, že je tam jinej, než tam byl třeba naposled a pude se podívat blíž. Stejně tak když někdo hledá svůj spoj, ale už tam visí nový jízdní řád, který ještě neplatí, tak ho může barva upozornit, že jde o zradu.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od willyjeff » 30.6.2013 18:03

malesak píše:... To je jako úspora jednoho vozu (když ještě dnes skoro všechno rekuperuje) v soupravě tak obrovská? ...
To je úspora jen na papíře. Prostě Ropid zaplatí dopravci o jeden vůz méně...Jen na papíře, nic víc.

malesak
problémový jedinec
Příspěvky: 176
Registrován: 15.10.2009 17:41
Bydliště: MHD neni slyset

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od malesak » 30.6.2013 17:59

Proč nejsou žádné upozornění, či hlášení v angličtině při takto rozsáhlé a komplikované výluce v oblasti směrem k letišti?

Na jednu stranu chválím nové zpracování letáčků a nové jednodušší hlášení v TRAM o X-busech atd..
Na druhou stranu je výluka a linkové vedení pro nešotouše opravdu složité a nepochopitelné. Chápu ty lidi co naprosto netuší, protože zkombinovat nové, ještě nepoužité LV+2 výluky (z toho jedna ještě pouze jednosměrná) je opravdu mimo chápání klasického cestujícího. Proč se linky 5/26 také nepřevlékají v Badeniho? To je jako úspora jednoho vozu (když ještě dnes skoro všechno rekuperuje) v soupravě tak obrovská? Stejně je na té jízdě nejdražší řidič.

Asi nejvíce mi bylo líto starého amerického manželského páru, který chtěl ze Sparty na Letiště.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od gabuliatko » 30.6.2013 17:53

willyjeff píše:Potřebu sdělit cestujícím, jestli je prázdninový nebo sváteční nebo jiný jízdní řád je podle mě na stejné úrovni jako informace, že mi jede metrobus s rámečkem okolo čísla.
Neboj, metrobus šumí a prázdniny budou celej rok..

Odpovědět