Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Orientační a informační systémy
Dotaz čistě ze zvědavosti, která verze vám přijde přehlednější?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Orientační a informační systémy
Taky jsem to viděl a mám za to, že při vyhlášení "konečné" Hradčanské se to srovnalo...kruťák píše:Byly tam totiž správně zastávky linky 8 na Hradčanskou, jenže po Hradčanský následovalo: Hradčanská, Sparta, Letenské náměstí, atd. - no zkrátka totéž pozpátku. Číslo vozu ani čas si už nepamatuju, ale je to takhle na všech?
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Linka 5 jezdí jako Vozovna ŽI/KO už z ÚDDP. Z trasy sjíždí na Hradčanské...
Ta 8 se myslím ještě změní na 20
Jak už jsem psal nejednou, tohle by měl mít DPP nějak automaticky ošetřené!
Aby se to samo změnilo až vhodnou zastávku na Vozovnu, do té doby 5 Hradčanská.
Ta 8 se myslím ještě změní na 20
Jak už jsem psal nejednou, tohle by měl mít DPP nějak automaticky ošetřené!
Aby se to samo změnilo až vhodnou zastávku na Vozovnu, do té doby 5 Hradčanská.
Re: Orientační a informační systémy
Já včera před půlnocí doprovázel na náměstí Republiky kamarádku, která bydlí na Kamenické. Přijela 2xT6 "8 Vozovna Žižkov" - kamarádka ví, že se trochu motám okolo tramvají, ale na otázku, jestli jí to zaveze domů, jsem z fleku odpovědět nedokázal. Nakonec to vypadá, že to jelo přes Letnou až na Hradčanskou a odtamtud dolů po nábřeží do vozovny. Ale poznat to je fakt náročné, hlavně když uvnitř vozu není o trase žádná informace (teploměr).
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Netuším, já měl včera na 820 2xT3RP a v odrazu okna KTN jsem sledoval, kdy se vlastně přepíše 8 na 20. Tak že až po odkecání balastu, při slově příští
A vzhledem k tomu, ze jsem pejsek hravý, dělal jsem i pokusy.
Nejprve jsem směrem 208 dal na Malostranské do orientace 8, resp. 0208. Enter až při rozjezdu. Cestou na mě vyskočil dotaz Harfa? Tak jsem jej potvrdil a jako 8 Harfa, ale s 20 ve hlásiči přijel na Hradčanskou, kde jsem již pustil hlášení s normálním, ne kvůli retězení s přehnaným předstihem.
Druhý pokus byl stejný, ovšem na dotaz na konečnou jsem dal ESC. Tak že už od Sparty jsem jel jako linka 20 Hradčanská a s hlášením se jen přepsala Hradčanská na Barrandov.
Každopádně jednu z těchto variant by to mělo dělat automaticky, ne aby řidič musel mačkat hlášení u Jeleního příkopu
A vzhledem k tomu, ze jsem pejsek hravý, dělal jsem i pokusy.
Nejprve jsem směrem 208 dal na Malostranské do orientace 8, resp. 0208. Enter až při rozjezdu. Cestou na mě vyskočil dotaz Harfa? Tak jsem jej potvrdil a jako 8 Harfa, ale s 20 ve hlásiči přijel na Hradčanskou, kde jsem již pustil hlášení s normálním, ne kvůli retězení s přehnaným předstihem.
Druhý pokus byl stejný, ovšem na dotaz na konečnou jsem dal ESC. Tak že už od Sparty jsem jel jako linka 20 Hradčanská a s hlášením se jen přepsala Hradčanská na Barrandov.
Každopádně jednu z těchto variant by to mělo dělat automaticky, ne aby řidič musel mačkat hlášení u Jeleního příkopu
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Dneska odpoledne jsem jel ze Strossu na Anděl linkou 820 a docela mě zarazil seznam zastávek na tom ledkovym jezevčíku v salounu. Byly tam totiž správně zastávky linky 8 na Hradčanskou, jenže po Hradčanský následovalo: Hradčanská, Sparta, Letenské náměstí, atd. - no zkrátka totéž pozpátku. Číslo vozu ani čas si už nepamatuju, ale je to takhle na všech? Já se teď moc do terénu (a na linku 820 tuplem) nedostal, tak nevim. Ale pokud je to tak na všech, tak to docela mate. Určitě by bylo mnohem lepší tam mít HR jako ostrou konečnou, když už se ty linky musí spojovat. A pokud si dobře vzpomínám, tak tam tenhle seznam visel až na Malostranskou, pak to teprve přehodilo na seznam 20. Tou dobou už to ale zase, myslím, na hlavním transparentu zobrazovalo správně 20. Tak kde může být chyba? Software? Hardware? Nebo mezi sedačkou a apexem?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Orientační a informační systémy
Číst umíš za jedna.Sirka píše:Tato komplexní odpověď znamená, že jsem uvěřil nějakejm kecům a pořád tato užitečná věc neexistuje? Díky.gabuliatko píše:
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Já si také vzomínám, že měl (zkušebně 1) jízdenkový automat přijímající bankovky existovat - a to snad na letišti, ale páč tam fakt se nerad pohybuji, tak se tam běžně nevyskytuji a nemohu sloužit při ověřování dané informace.Sirka píše:Tato komplexní odpověď znamená, že jsem uvěřil nějakejm kecům a pořád tato užitečná věc neexistuje? Díky.gabuliatko píše:
Re: Orientační a informační systémy
Tato komplexní odpověď znamená, že jsem uvěřil nějakejm kecům a pořád tato užitečná věc neexistuje? Díky.gabuliatko píše:
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Špilberk: Když už nechceš být "markatingově vhodnější", tak ovšem buď stále přesný (viz podtrženo) = v ČJ V úseku Braník - Modřany v provozu pouze vybrané spoje během špiček pracovních dnů. a v AJ také rozhodně uvést co nejpřesněji (významem nejpodobněji ČJ), protože človeče nevím proč, ale cizince vídám hodně na Belárii + asi i v řadách cizinců jsou šotouši úmyslně jezdící až do konečných MHD (netvrdín však, že vždy jejich cílem je přímo TRAM/MHD - může to být i zvyk "prohlížet si životní styl obyvatel, jimi navštívených, měst").
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Orientační a informační systémy
Já bych se přikláněl k formulaci: V úseku Braník - Modřany v provozu pouze vybrané spoje během špičky. A anglicky bych se se na to vykašlal a nechal bych stávající formulaci. Provoz turistů je zde minimální a vysvětlovat turistům všechny ROPIDí záhady není potřeba. Jen doufám, že neexistuje nějaký předpis, že info letáčky v cizích jazycích musí 100% odpovídat češtině.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Né, já se přikláním k sjednocení s, tebou už jinde používanou, (jak napsal 9001) "markatingově vhodnější" formulací (ne)zkrácený interval = "3 - V úseku Nádraží Braník - Sídliště Modřany(Levského) je vprovozu pouze v nezkráceném intervalu během špiček pracovních dnů." = uvedený úsek není ve špičce PD chudčí o 1/2 spojů, ale naopak ostatní část trasy je bohatší o posílení na 200%.Martin Šubrt píše:Ok, všude budu psát, že tady jezdí jen Ropidem vybrané spoje .MOp píše:Jak jsem ti rikal drive - nejlepsi a nejuniverzalnejsi formulace je "jen vybrane spoje". Jenze to muze znamenat take jen 2 za hodinu.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Ok, všude budu psát, že tady jezdí jen Ropidem vybrané spoje .MOp píše:Jak jsem ti rikal drive - nejlepsi a nejuniverzalnejsi formulace je "jen vybrane spoje". Jenze to muze znamenat take jen 2 za hodinu.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Jak jsem ti rikal drive - nejlepsi a nejuniverzalnejsi formulace je "jen vybrane spoje". Jenze to muze znamenat take jen 2 za hodinu.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Blbý autor nových plánků se hlásí . U linky 3 jsem hodně váhal, jak to napsat, a kombinace jede jen ve špičkách a ještě jen každý druhý spoj vypadala zejména v anglině příšerně. Dvojité only. Nicméně uznávám, že to asi jinak nepůjde, naž to tam napsat opravdu polopatě. Hlavním cílem vysvětlivky bylo nyní hlavně zdůraznit, že mimo špičky už tam torjka nejede vůbec, dvojité zklamání ještě z půlky spojů mimo špičky by někdo najednou nemusel rozdýchat . Dalším důvodem byla potřeba ušetřit dva řádky, jinak by se to tam nevešlo bez dalšího zmenšení písma. Mimochodem, ve druhém odstavci požaduješ, aby 3 i 4 a 16 byly psány stejně, takže ta 3 je pak skutečně napsána ve snaze to sjednotit (a tudíž pominout současný rozdíl, že jede ještě půlka spojů). 22 už ale stejná není, protože 3, 4 i 16 v těch špičkových úsecích jezdí jen ve špičkách.MM-Mikulovsky píše: jsem blbý já či autor a schvalovatel nových plánků LV - viz přiložený detail popisu provozních parametrů (pásmování apod.) jednotlivých linek.
Jsem přesvědčen, že popisek u l.3 značně klame cestující a pak není divu jejich neorientace v praxi!
Mělo by tam být uvedeno " V úseku Nádraží Braník - Sídliště Modřany (Levského) jezdí pouze ve špičnách pracovních dnů a to jen každý druhý spoj.
3 (ve špičkách PD) / 4 (ranní a odpolední špičce PD) / 16 (ve špičkách PD) / 22 (ranní a odpolední špičce PD) - jsem přesvědčen, že popis určitého časového období má být jednotný a ne, že v jedné polovině případů je uveden nějak a v druhé jinak.
17/22 - opět dva různé popisy pro stejný stav (tzv. pásmování) - buď v obou uvádět "každý druhý spoj" či "běžný/poloviční interval"
Pokud jde o 17 a 22, tak samozřejmě nejde o stejný případ. 17 už jezdí do Kobylis trvale ve všech obdobích jen s polovinou spojů, zatímco 22 stále má ve špičkách do Hostivaře páteřní charakter. Kdybych ve stylu 17 napsal, že do Hostivaře jede mimo špičky 1/2 spojů, není z toho jasné, co tam tedy jede ve špičkách. Takže se zvolila formulace, že tam jede páteřní linka jen ve špičkách, z čehož víc vyplývá, že to tam jede i mimo špičky, ale ne tak často. Samozřejmě, pokud se tu shodnete na vhodnějších formulacích, zapracuju do další verze mapy.