Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 15.11.2013 23:10

Petrpes píše:..... Tohle by zkrátka měl dělat systém automaticky. Teď už se dokázalo že to jde, viz. 1424, tak ještě dořešit takové případy jako milanova 4, apod.
Včera jsem měl 6 zatahující ze Spořilova do MO po trase až na Anděl, čili negativně a s vozovnou. Ale také by to mohlo v rámci nematení jet jako 6 (negativní) Anděl a vozovnu až později.
souhlasím, že to má dělat systém automaticky i se způsobem označení zátahu po ujetí části trasy

Mne dnes došlo, že je (nejen) v označování vlaků totální binec, protože dané problematiky se týká X vnitropodnikových "lejster", ve kterých se snad nedokáže (a ani nemůže) nikdo vyznat = není divu, že si občas v něčem budou odporovat. Hlavní však je, že tebou vzpomenuté "lejstro" o označování zatahujících vlaků z 24 přes Orteňák bylo moc:
1.) konkrétní (od určitého data jen v uvedeném příkladu = obdobný nesmysl jako obsah školení, že se negativní čísla nepoužívají jen při zátahu 17 a 55 do KO a 18 a 53 na PA, když kdykoliv může být odklon jiné linky - jako nyní 3 ke KO a to nyní schválně opomíjím chybný výklad příslušného závazného předpisu)
2.) úzce zaměřené (problematika označování zatahujících vlaků je řešena ve Směrnice 19-2012-01 "Doplňky a vysvětlení k provoznímu předpisu D1/2", bod 2 - Označování vlaků určených k přepravě cestujících - k §9 odst.10 D 1/2", tak vše upřesňující má být uvedeno tam a ne, že to bude obsahem hromady pod norem)

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 15.11.2013 22:20

Buď bych si dal zátahovej kód až za IPP, nebo použil číslo cíle, ale není to nutné.
U 5 zatahující z ÚDDP na ŽI přes Hradčanskou to samozřejmě jinak nešlo. Tohle by zkrátka měl dělat systém automaticky. Teď už se dokázalo že to jde, viz. 1424, tak ještě dořešit takové případy jako milanova 4, apod.
Včera jsem měl 6 zatahující ze Spořilova do MO po trase až na Anděl, čili negativně a s vozovnou. Ale také by to mohlo v rámci nematení jet jako 6 (negativní) Anděl a vozovnu až později.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 15.11.2013 16:55

včera jsem zjistil další příklad totální nesmyslnosti v označování zatahujících/vyjíždějících vlaků!
Při výjezdu z PA na l.4 Čechovo nám. - Kotlářka (hned odjeté rovné půlkolo výlukové trasy linky), kdy se po zadání výjezdového kódu zobrazí cíl Čechovo nám., který se až po vyhlášení této zastávky změní na Kotlářka.
Člověk by čekal, že když zátah je veden přesně opačně a navíc zátahový kód je totožný s výjezdovým, tak po na kódování se objeví cíl Čechovo nám. a až po odhlášení této zastávky (po vzoru aktuálně nového provedení zátahu z l.24 přes Ortenovo nám. a dále Palmovku do KO/HL/ŽI/případně i SA) se změní na Vozovna Pankrác
, ale ne - on se rovnou zobrazí cíl Vozovna Pankrác = může mást cestující, kudy vlak pojede (může už z Palackého mostu odbočit na Výtoň či také ještě pokračovat po trase linky na IPP a až za ním odbočit na Bruselskou nebo také jet až přes Čechovo nám. - ovšem to by asi měl napsané v cíli a on přece nemá #-o ).

Navíc samozřejmě 99% takto zatahujících vlaků určitě po "masáži" řidičů na školení má navíc negativní zobrazení čísla na vnějších orientacích - byť jede přes všechny pravidelné zastávky na trase = negativní zobrazení čísla při takovém to zátahu je v rozporu s obsahem příslušného vnitropodnikového předpisu: [quote="Směrnice 19-2012-01 "Doplňky a vysvětlení k provoznímu předpisu D1/2", bod 2 - Označování vlaků určených k přepravě cestujících - k §9 odst.10 D 1/2"] 2.6 Vlaky zatahující do vozovny
U vlaku s elektronickými informačními panely řidič před zatažením zadá do hlásiče příslušný kód pro zatahovací trasu. Označení celého vlaku se operativně nastaví ze stanoviště řidiče tak, že proti předchozímu označení na lince je číslo zobrazeno inverzeně (na první pozici orientace se zadá číslo 1) a text "VOZOVNA" odlišně od ostatního textu. Inverzní zobrazení se používá pouze u vlaků, jejichž zatahovací trasa nevede všemi zastávkami linky.[/quote]
PS: Já jsem však včera při zátahu l.4 z Kotlářky přes Čechovo nám. na PA -díky "nápovědě na telefonu"- měl nakonec zobrazen nejen cíl "Čechovo nám." (upozorňuji, že současná výluková trasa má cíl Vršovické mám., protože pak vede přes ul. Minskou a křižovatku Koh-i-nor do pravidelné BUS zastávky Čechovo nám. DC a z ní zpět na Kotlářku), ale i navíc v hlásiči zadaný -VJŘ přikázaný- zátahový kód (jenž je sledovatelný PDT).

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Fořtík » 15.11.2013 0:11

vs-metrak píše:Nikoliv. (-X
Nevím jak u 15T, ale u 14T ti dveřní automat klidně zavře dveře i do vyklopené plošiny. Otevřené dveře u plošiny zůstanou pouze tehdy, je-li použito modré tlačítko "žádost o plošinu". Po zaklopení plošiny a uvolnění dveřního prostoru se dveře automaticky zavírají.
Poptat si dveře a vyklopit plošinu, to jsem ještě nezkoušel. Nicméně automat u 14T má jednu zásadní nevýhodu, proč ho na tomto typu vozu nepoužívám - když u 15T stisknu a držím zavírací tlačítko, tak vyřadím automat z činnosti. Dveře jsou otevřené, pískají, ale nezavřou se. To je dobré například při čekání na dobíhajícího. U 14T tato funkce není, automat si s dveřma dělá, co chce.

Gregory
Uživatel
Příspěvky: 75
Registrován: 14.9.2010 21:03

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Gregory » 14.11.2013 19:54

MM-Mikulovsky píše:
Karosák píše:Topné varianty už nám hlásí Eliška :shock:
no, dnes měla dokonce hlásit do salónu uzavření stanice =M=C na IPP pro vstup a pak její opětovné otevření, mám však pocit, že v mém RP ze SA to nějak nefungovalo!

co kdo o tom ví více?
V RP z KO hlášení do salonu také nefungovalo, ale jinak kvituji velmi čitelné hlášení, oproti jejímu kolegovi, který to ze sebe vychrlí rychlostí blesku...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.11.2013 19:24

Karosák píše:Topné varianty už nám hlásí Eliška :shock:
no, dnes měla dokonce hlásit do salónu uzavření stanice =M=C na IPP pro vstup a pak její opětovné otevření, mám však pocit, že v mém RP ze SA to nějak nefungovalo!

co kdo o tom ví více?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karosák » 13.11.2013 19:02

Topné varianty už nám hlásí Eliška :shock:

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 163
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od vs-metrak » 13.11.2013 18:58

MM-Mikulovsky píše:...automatické zavírání které může sloužit i při manipulaci s plošinou, jejíž otevření blokuje zavření pouze příslušných dveří...
Nikoliv. (-X
Nevím jak u 15T, ale u 14T ti dveřní automat klidně zavře dveře i do vyklopené plošiny. Otevřené dveře u plošiny zůstanou pouze tehdy, je-li použito modré tlačítko "žádost o plošinu". Po zaklopení plošiny a uvolnění dveřního prostoru se dveře automaticky zavírají.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od von Špilberk » 12.11.2013 7:13

Fořtík píše:Budu čekat, Milane. Ale jestli je ten kolega druhej Milan, tak to mohl napsat sem. 8-)
Souhlasí, kdybych to byl já, tak bych to sem napsal, takže já ti určitě do klubu volat nebudu. :lol: :lol: :lol: :smt016
(Nicméně výhrady chápu, někteří kolegové jsou schopní kdečeho. Že by nějaký Niki Lauda na druhé pozici vytvořil železárnu, mě taky už napadlo, jen MMM to sem stihl napsat rychleji. 8-) Nemůžu pořád sledovat, co tu provádíte, a někdy vidím, že jsem přišel s křížkem po funuse.)

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Fořtík » 12.11.2013 1:14

Budu čekat, Milane. Ale jestli je ten kolega druhej Milan, tak to mohl napsat sem. 8-)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 11.11.2013 15:32

9001 píše:... Jinak dedukce je celkem jasná. Pokud řidič střídá a nebo pracuje s plošinou, tak na 99% nebál bych se říct i na 100% v zastávce typu IPP bude mít otevřené dveře v celé soupravě a pak je celkem jasné, že tramvaj se z místa nepohne.
- v případě KT8 na polohu dveří přes kabinu vzadu řidič následujícího vozu nevidí
- sice menšina, ale jsou přeci jen kolegové převážně užívající pouze uvolnění dveří + (u 14 a 15T) automatické zavírání které může sloužit i při manipulaci s plošinou, jejíž otevření blokuje zavření pouze příslušných dveří

Fořtík: hledej několik mých příspěvků zpět, já byl a stále jsem pro instalaci předsazeného přechodového odpočítávadla na IPP DC (protože jakékoliv odpočítávadlo, ať již přímo na s TT souběžném přechodu či to předsazené, beru pouze jako orientační pomůcku pro předvídání "chování" SSZ, ale samozřejmě rozhodně nepojedu, když nebudu mít volnou TT) - dokonce jsem si dal tu práci a hledal vhodné místo pro zavěšení.
Pouze jsem tu prezentoval názor jiného kolegy - prý se ti sám ozve a rač si jej pak přesvědčit, že jeho obavy jsou nesmyslné.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Fořtík » 11.11.2013 4:23

Milan z toho dělá kovbojku, ale to už tak nějak k tomu patří. Ještě k těm světlům - 14T má taky diody. Akorát je tam jinak vyřešeno obrysové osvětlení. Není mimo brzdovky, jak to má 15T, ale zadní obryrsovky jsou dílek z brzdových světel.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 10.11.2013 21:54

MM: Tak posléze se hodí obrátit oblíbenou větu na tramvajových forech mířenou na řidiče IAD.
To opravdu může někdo přehlédnout něco tak velkého jako tramvaj?

Jinak dedukce je celkem jasná. Pokud řidič střídá a nebo pracuje s plošinou, tak na 99% nebál bych se říct i na 100% v zastávce typu IPP bude mít otevřené dveře v celé soupravě a pak je celkem jasné, že tramvaj se z místa nepohne.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MF » 10.11.2013 21:47

MM-Mikulovsky píše: že někteří "inteligentní" kolegové jsou schopní stát i desítky minut v obratišti .. bez rozsvícených brzdových světel, byť se ještě nechystají vyjet.
pokud není tma, tak je to tím, že u toho myslí a nepálí kryty a žárovky samotné. Nebo mají zkrátka vypnuté řízení (jak to má být). Na druhou stranu jsou tací, co svítí potkávačkama půlhodiny do nikam a pálí a pálí.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 10.11.2013 21:23

9001 píše:G: To doufám nemyslíš vážně? V zadních světlech jsou dvouvláknové žárovky. Nebo mi snad chceš tvrdit, že nemám na svém autě taky brzdová světla pokud mám tyhle společné?
zde musím plně souhlasit - všechny provozní TRAM DPP (mimo necelé stovky typu 15T - vybaveného světly diodovými) jsou samozřejmě vybaveny uvedeným typem brzdových světel (jediné TRAM nemající brzdová světla jsou historické dvounápravové vozy - motorové i vlečné), bez brzdových světel by dávno nemohly být schvalovány do provozu, kde se jezdí tzv. na rozhled, protože by z toho byla jedna MU za druhou!

Ovšem je tu zase problém, že někteří "inteligentní" kolegové jsou schopní stát i desítky minut v obratišti (natož do jedné minuty v zastávce) s tzv. nezaparkovaným (respektive naprosto vůbec sešlápnutým) pedálem = bez rozsvícených brzdových světel, byť se ještě nechystají vyjet.

Odpovědět