Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od ElWapp » 29.12.2013 13:41

Jeden takový experiment. Nevyšlo to úplně podle představ, ale stejně jsem si řekl, že to sem pro zajímavost vložím...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

mikikopas
Uživatel
Příspěvky: 36
Registrován: 28.12.2013 14:54

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od mikikopas » 28.12.2013 15:19

Já si myslím, že ROPID jde na to dobře, ale dělá to špatně, to je celé.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od willyjeff » 25.11.2013 16:25

MF píše:
willyjeff píše:Kéž by. Není to poprvé, co si DT06 vymyslel směr jízdy. Na prašňáku mi to hodilo výhybku doprava už asi 5x v různých vozech. http://josef.chodounsky.cz/Fotky/Blog/2 ... sp7_10.jpg A mám i víc zkušeností, ale až nedávno jsem to začal fotit. Jinak při manipulaci s DT06 zůstává modrý rámeček okolo posledně zvoleného okénka. U té 22 je to kód hlásiče a u té 26 není nic, protože jsem od změny stanoviště na apex nesahal.
Odhaduji na špatně nahraná data. Jinak je výhoda možnosti použití USB :-)
Právě že to třeba je 3 kola dobrý a pak si to najednou vymyslí blbost. Moje teorie je ta, že se symbol ROV neposune o tu odhlášenou zastávku. Takže při odhlášení Národního Divadla je symbol ^ . Přehopsám výhybky u divadla, most Legií, přijedu na Újezd, odhlásím zastávku, apex sice zapípá, že jako symbol ROV je přestaven, ale furt zůstává ^. To samé na tom Prašňáku. Odhlásím Dejvickou, tedy jdeme na Kulaťáku >. Pak odhlásím Vítězné náměstí a zůstane > a nepřepíše se na <. Stane se ti to prostě jen někdy. Odpovědné místa o tom ví, ale já se bojím, že tohle bude asi zapeklitější problém, protože se furt objevuje :(

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Pepa » 18.11.2013 23:42

Solidaritu si tam dávám a nikdo si zatím nestěžoval narozdíl od zmíněného čtyřlístku kdy během dvou stanic přišly čtyři telefonické stížnosti, přitom vpředu byla normálně sluřební jízda... :lol:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karosák » 18.11.2013 23:23

Jinak nevím jestli chcete zobrazovat v horním řádku poslední zastávku na pravidelné trase a v dolním VOZ.? To je už moc crazy ála Brno. Stejně se přijde klient zeptat. Já jsem pro celonápisy. Tedy zobrazovat na celý panel poslední zastávku na pravidelné trase a před vjetím do ní přerolovat na VOZ. >>> 6 Anděl, po odhlášení Arbesáku zobrazit VOZ. MO a hláška o zátahu od té chvíle, nebo dím-li dříve, pak i se změnou cíle. Zkrátka tak, jak je to nyní na té 1424. Dalším adeptem by byla třeba Solidarita, nebo dříve Strašnická, či Vápenka. A možná je to proti nějakým ROPIDím pamfletům, ale proti D1/2 to tedy není, neb tam se hovoří, že čelo vlaku musí být opatřeno názvem konečné, nebo jiné určené zastávky. Já bych si i Solidaritu při zátahu nadatlil, ale když ti důchodci na Černokostelecké hrotili i čtyřlístek, tak to nechci dráždit.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od kruťák » 18.11.2013 17:48

Dotaz - kdy podle vás jede tento spoj? :shock: :shock: :D Nechci ovlivňovat, tak si svoji teorii nechám až na potom.
nejede od 23.11. v <SOBOTA>,<NEDELE>,od 18. do 25.11.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 16.11.2013 18:54

gabuliatko: Ono s dnešními konečnými Výstaviště Holešovice apod. je to obsahově skoro stejné. A pro slabozraké by měla být ta informace sdělena tím, že první řádek nebude inverzní a druhý ano. To bude vidět asi dobře. Pak stačí ve voze pro ně už jen poslouchat, kde se tramvaj odchyluje z trasy. Hlášení by mělo být nějak ve smyslu: "Vlak jede do zastávky Anděl a dále do vozovny Motol."

Jinak APEX by se dal snad ošulit tím, že kombinace cílové zastávky a vozovny by se tam zadala jako 1 cíl. Ale asi by bylo nutné častěji podle změn zátahových tras přehrávat data, bo by se tam ty kombinace cílů asi nevešly. Byť třeba Anděl - voz. Motol by byl funkční pro 4 linky...

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od gabuliatko » 16.11.2013 18:43

Martin Šubrt píše:V tom příkladě níže prostě 6 inverzně a vedle dvouřádkově
Anděl (neinverzně)
=> Voz. Motol (inverzně)
souhllas, ještě to protlačit přes slabozraké a APEX (2 cíle na čelním panelu) a je to

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 16.11.2013 17:47

MŠ: Souhlas, to je to co ve zvláště matoucích případech občas dělám...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karosák » 16.11.2013 15:17

Ano, již tu padlo za těch let mnoho návrhů, ale teď zformuloval MŠ nápad, se kterým se ztotožňuji! I díky tomu, že už řetězení nějaký pátek funguje, pár lidí už to vidělo a nejednalo by se tedy o žádný blesk z čistého nebe. Stříšky pak nechat dožít ve stávajícím režimu Z:idea:

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od mart337 » 16.11.2013 14:50

Martin Šubrt píše:Když umíme zobrazovat konečné zastávky typu Malostranská, či Újezd při převlíkání, tak taky nemají inverzi. Prostě bych to zjednodušil a skutečně vždycky uváděl poslední zastávku na pravidelné trase jako konečnou. Neinverzní nápis běžných zastávek vždy. Iinverzní číslo být může pouze pokud se trasa zkracuje. Pokud je to linka do vozovny Kobylisy a Pankrác, co tam běžně jezdí, bez inverze. Pokud se projede celá pravidelná trasa (včetně např. pokračování z Olš. hřbitovů apod. dále místo vjezdu do smyčky), taky číslo bez inverze.

Problém asi bude, že v nějakých vydaných papírech pro linku je uvedeno, že se musí zobrazovat úplná konečná, ne jen jakoby ta průběžná na pravidelné trase.

V tom příkladě níže prostě 6 inverzně a vedle dvouřádkově

Anděl (neinverzně)
=> Voz. Motol (inverzně)

Odhlášením Arbesova nám. se mění nápis pouze na celý inverní 6 Vozovna Motol.

Ano. Takhle by se mi to taky docela líbilo.
Ještě by to mělo být doplněno v tomto případě na Arbesáku hlášením o zatahování do vozovny i v ang.
Ale jak už jsem psal, toto připadá kvůli kapacitě Apexu, až po jejich kompletní výměně.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 16.11.2013 14:27

Když umíme zobrazovat konečné zastávky typu Malostranská, či Újezd při převlíkání, tak taky nemají inverzi. Prostě bych to zjednodušil a skutečně vždycky uváděl poslední zastávku na pravidelné trase jako konečnou. Neinverzní nápis běžných zastávek vždy. Iinverzní číslo být může pouze pokud se trasa zkracuje. Pokud je to linka do vozovny Kobylisy a Pankrác, co tam běžně jezdí, bez inverze. Pokud se projede celá pravidelná trasa (včetně např. pokračování z Olš. hřbitovů apod. dále místo vjezdu do smyčky), taky číslo bez inverze.

Problém asi bude, že v nějakých vydaných papírech pro linku je uvedeno, že se musí zobrazovat úplná konečná, ne jen jakoby ta průběžná na pravidelné trase.

V tom příkladě níže prostě 6 inverzně a vedle dvouřádkově

Anděl (neinverzně)
=> Voz. Motol (inverzně)

Odhlášením Arbesova nám. se mění nápis pouze na celý inverní 6 Vozovna Motol.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od mart337 » 16.11.2013 14:12

Tak, tak,... Je v tom teď pěknej binec.
Tuhle jsem měl polonoční 17 a před půlnocí jel do Modřan. Schválně jsem se díval, jak je to s označením protijedoucích vlaků, které všechny jedou přes Výstaviště a pak dál buď do KO, SA, či ještě snad HL. Všechny jedou stejně přes celou trasu linky (v současné době), ale půlka jela s inverzí a půlka s pozitivním zobrazením.
Problém je, že neexistuje jednotný výklad. Jak už jsem psal někde dřív, existuje nějaký předpis DPP, ale pak ještě taky nějaký požadavek ROPIDu. Mělo by se to dořešit a dát jednoznačný výklad.
Jinak tyto další úvahy s různými modifikacemi by mohly být realizovány časem po dovybavení tram novými Apexy DT06 a také nějaké konečné dohodě obou podniků.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 16.11.2013 13:48

Tak, tak... Ať žije bordel. Já bych si našel kód Malostranské, ale to ti každej dělat nebude. Ostatně proč taky? Když to má umět systém!

vencavasek
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 07.1.2007 15:10

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od vencavasek » 16.11.2013 10:32

Petrpes píše:Včera jsem měl 6 zatahující ze Spořilova do MO po trase až na Anděl, čili negativně a s vozovnou. Ale také by to mohlo v rámci nematení jet jako 6 (negativní) Anděl a vozovnu až později.
Označení poslední zastávkou na trase není špatný nápad. Teď se vyskytují třeba 22 zatahující z Kubáně na Žižkov, některé z Jana Masaryka, některé z Malostranské. Předpokládám, že jejich označení je zcela shodné...

Odpovědět