Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Orientační a informační systémy
Jeden takový experiment. Nevyšlo to úplně podle představ, ale stejně jsem si řekl, že to sem pro zajímavost vložím...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Orientační a informační systémy
Já si myslím, že ROPID jde na to dobře, ale dělá to špatně, to je celé.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Právě že to třeba je 3 kola dobrý a pak si to najednou vymyslí blbost. Moje teorie je ta, že se symbol ROV neposune o tu odhlášenou zastávku. Takže při odhlášení Národního Divadla je symbol ^ . Přehopsám výhybky u divadla, most Legií, přijedu na Újezd, odhlásím zastávku, apex sice zapípá, že jako symbol ROV je přestaven, ale furt zůstává ^. To samé na tom Prašňáku. Odhlásím Dejvickou, tedy jdeme na Kulaťáku >. Pak odhlásím Vítězné náměstí a zůstane > a nepřepíše se na <. Stane se ti to prostě jen někdy. Odpovědné místa o tom ví, ale já se bojím, že tohle bude asi zapeklitější problém, protože se furt objevujeMF píše:Odhaduji na špatně nahraná data. Jinak je výhoda možnosti použití USBwillyjeff píše:Kéž by. Není to poprvé, co si DT06 vymyslel směr jízdy. Na prašňáku mi to hodilo výhybku doprava už asi 5x v různých vozech. http://josef.chodounsky.cz/Fotky/Blog/2 ... sp7_10.jpg A mám i víc zkušeností, ale až nedávno jsem to začal fotit. Jinak při manipulaci s DT06 zůstává modrý rámeček okolo posledně zvoleného okénka. U té 22 je to kód hlásiče a u té 26 není nic, protože jsem od změny stanoviště na apex nesahal.
Re: Orientační a informační systémy
Solidaritu si tam dávám a nikdo si zatím nestěžoval narozdíl od zmíněného čtyřlístku kdy během dvou stanic přišly čtyři telefonické stížnosti, přitom vpředu byla normálně sluřební jízda...
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Jinak nevím jestli chcete zobrazovat v horním řádku poslední zastávku na pravidelné trase a v dolním VOZ.? To je už moc crazy ála Brno. Stejně se přijde klient zeptat. Já jsem pro celonápisy. Tedy zobrazovat na celý panel poslední zastávku na pravidelné trase a před vjetím do ní přerolovat na VOZ. >>> 6 Anděl, po odhlášení Arbesáku zobrazit VOZ. MO a hláška o zátahu od té chvíle, nebo dím-li dříve, pak i se změnou cíle. Zkrátka tak, jak je to nyní na té 1424. Dalším adeptem by byla třeba Solidarita, nebo dříve Strašnická, či Vápenka. A možná je to proti nějakým ROPIDím pamfletům, ale proti D1/2 to tedy není, neb tam se hovoří, že čelo vlaku musí být opatřeno názvem konečné, nebo jiné určené zastávky. Já bych si i Solidaritu při zátahu nadatlil, ale když ti důchodci na Černokostelecké hrotili i čtyřlístek, tak to nechci dráždit.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Dotaz - kdy podle vás jede tento spoj? Nechci ovlivňovat, tak si svoji teorii nechám až na potom.
nejede od 23.11. v <SOBOTA>,<NEDELE>,od 18. do 25.11.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
gabuliatko: Ono s dnešními konečnými Výstaviště Holešovice apod. je to obsahově skoro stejné. A pro slabozraké by měla být ta informace sdělena tím, že první řádek nebude inverzní a druhý ano. To bude vidět asi dobře. Pak stačí ve voze pro ně už jen poslouchat, kde se tramvaj odchyluje z trasy. Hlášení by mělo být nějak ve smyslu: "Vlak jede do zastávky Anděl a dále do vozovny Motol."
Jinak APEX by se dal snad ošulit tím, že kombinace cílové zastávky a vozovny by se tam zadala jako 1 cíl. Ale asi by bylo nutné častěji podle změn zátahových tras přehrávat data, bo by se tam ty kombinace cílů asi nevešly. Byť třeba Anděl - voz. Motol by byl funkční pro 4 linky...
Jinak APEX by se dal snad ošulit tím, že kombinace cílové zastávky a vozovny by se tam zadala jako 1 cíl. Ale asi by bylo nutné častěji podle změn zátahových tras přehrávat data, bo by se tam ty kombinace cílů asi nevešly. Byť třeba Anděl - voz. Motol by byl funkční pro 4 linky...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Orientační a informační systémy
souhllas, ještě to protlačit přes slabozraké a APEX (2 cíle na čelním panelu) a je toMartin Šubrt píše:V tom příkladě níže prostě 6 inverzně a vedle dvouřádkově
Anděl (neinverzně)
=> Voz. Motol (inverzně)
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
MŠ: Souhlas, to je to co ve zvláště matoucích případech občas dělám...
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Ano, již tu padlo za těch let mnoho návrhů, ale teď zformuloval MŠ nápad, se kterým se ztotožňuji! I díky tomu, že už řetězení nějaký pátek funguje, pár lidí už to vidělo a nejednalo by se tedy o žádný blesk z čistého nebe. Stříšky pak nechat dožít ve stávajícím režimu
Re: Orientační a informační systémy
Martin Šubrt píše:Když umíme zobrazovat konečné zastávky typu Malostranská, či Újezd při převlíkání, tak taky nemají inverzi. Prostě bych to zjednodušil a skutečně vždycky uváděl poslední zastávku na pravidelné trase jako konečnou. Neinverzní nápis běžných zastávek vždy. Iinverzní číslo být může pouze pokud se trasa zkracuje. Pokud je to linka do vozovny Kobylisy a Pankrác, co tam běžně jezdí, bez inverze. Pokud se projede celá pravidelná trasa (včetně např. pokračování z Olš. hřbitovů apod. dále místo vjezdu do smyčky), taky číslo bez inverze.
Problém asi bude, že v nějakých vydaných papírech pro linku je uvedeno, že se musí zobrazovat úplná konečná, ne jen jakoby ta průběžná na pravidelné trase.
V tom příkladě níže prostě 6 inverzně a vedle dvouřádkově
Anděl (neinverzně)
=> Voz. Motol (inverzně)
Odhlášením Arbesova nám. se mění nápis pouze na celý inverní 6 Vozovna Motol.
Ano. Takhle by se mi to taky docela líbilo.
Ještě by to mělo být doplněno v tomto případě na Arbesáku hlášením o zatahování do vozovny i v ang.
Ale jak už jsem psal, toto připadá kvůli kapacitě Apexu, až po jejich kompletní výměně.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Když umíme zobrazovat konečné zastávky typu Malostranská, či Újezd při převlíkání, tak taky nemají inverzi. Prostě bych to zjednodušil a skutečně vždycky uváděl poslední zastávku na pravidelné trase jako konečnou. Neinverzní nápis běžných zastávek vždy. Iinverzní číslo být může pouze pokud se trasa zkracuje. Pokud je to linka do vozovny Kobylisy a Pankrác, co tam běžně jezdí, bez inverze. Pokud se projede celá pravidelná trasa (včetně např. pokračování z Olš. hřbitovů apod. dále místo vjezdu do smyčky), taky číslo bez inverze.
Problém asi bude, že v nějakých vydaných papírech pro linku je uvedeno, že se musí zobrazovat úplná konečná, ne jen jakoby ta průběžná na pravidelné trase.
V tom příkladě níže prostě 6 inverzně a vedle dvouřádkově
Anděl (neinverzně)
=> Voz. Motol (inverzně)
Odhlášením Arbesova nám. se mění nápis pouze na celý inverní 6 Vozovna Motol.
Problém asi bude, že v nějakých vydaných papírech pro linku je uvedeno, že se musí zobrazovat úplná konečná, ne jen jakoby ta průběžná na pravidelné trase.
V tom příkladě níže prostě 6 inverzně a vedle dvouřádkově
Anděl (neinverzně)
=> Voz. Motol (inverzně)
Odhlášením Arbesova nám. se mění nápis pouze na celý inverní 6 Vozovna Motol.
Re: Orientační a informační systémy
Tak, tak,... Je v tom teď pěknej binec.
Tuhle jsem měl polonoční 17 a před půlnocí jel do Modřan. Schválně jsem se díval, jak je to s označením protijedoucích vlaků, které všechny jedou přes Výstaviště a pak dál buď do KO, SA, či ještě snad HL. Všechny jedou stejně přes celou trasu linky (v současné době), ale půlka jela s inverzí a půlka s pozitivním zobrazením.
Problém je, že neexistuje jednotný výklad. Jak už jsem psal někde dřív, existuje nějaký předpis DPP, ale pak ještě taky nějaký požadavek ROPIDu. Mělo by se to dořešit a dát jednoznačný výklad.
Jinak tyto další úvahy s různými modifikacemi by mohly být realizovány časem po dovybavení tram novými Apexy DT06 a také nějaké konečné dohodě obou podniků.
Tuhle jsem měl polonoční 17 a před půlnocí jel do Modřan. Schválně jsem se díval, jak je to s označením protijedoucích vlaků, které všechny jedou přes Výstaviště a pak dál buď do KO, SA, či ještě snad HL. Všechny jedou stejně přes celou trasu linky (v současné době), ale půlka jela s inverzí a půlka s pozitivním zobrazením.
Problém je, že neexistuje jednotný výklad. Jak už jsem psal někde dřív, existuje nějaký předpis DPP, ale pak ještě taky nějaký požadavek ROPIDu. Mělo by se to dořešit a dát jednoznačný výklad.
Jinak tyto další úvahy s různými modifikacemi by mohly být realizovány časem po dovybavení tram novými Apexy DT06 a také nějaké konečné dohodě obou podniků.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Tak, tak... Ať žije bordel. Já bych si našel kód Malostranské, ale to ti každej dělat nebude. Ostatně proč taky? Když to má umět systém!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 263
- Registrován: 07.1.2007 15:10
Re: Orientační a informační systémy
Označení poslední zastávkou na trase není špatný nápad. Teď se vyskytují třeba 22 zatahující z Kubáně na Žižkov, některé z Jana Masaryka, některé z Malostranské. Předpokládám, že jejich označení je zcela shodné...Petrpes píše:Včera jsem měl 6 zatahující ze Spořilova do MO po trase až na Anděl, čili negativně a s vozovnou. Ale také by to mohlo v rámci nematení jet jako 6 (negativní) Anděl a vozovnu až později.