Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 15.2.2014 11:23

hawaj píše: V zastavkách na znamení musí stavit vozy bez předvolby dveří (T3SU a T3M) a to ve vsech.
U T3M.DVC se signal na predvolbu z 2 vozu do kabiny 1 prenasi a pokud nikdo si dveře nenavolí, tak muze projet dle predpisu D1/2
A ZASTAVIT SE MUSÍ TAKÉ V PŘÍPADĚ PORUCHY HLÁŠENÍ ČI SIGNALIZACE ZMÁČKLÉ PŘEDVOLBY DVEŘÍ = V UVEDENÉM NEPŘENOSU Z 2. VOZU SOUPRAVY DO KABINY 1. VOZU (jenž je z mé zkušenosti u T3M.DVC neojedinělé), v opačném případě by byl správně se chovající cestující z 2. vozu převezen do další zastávky za zastávkou kam chtěl!

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od P_V » 15.2.2014 11:19

MM-Mikulovsky píše:Co s takovými "zmetky" zdržujícími (a prodražujícími) přepravu?
Hlavně zachovat klid, nečílit se.

hawaj
Uživatel
Příspěvky: 55
Registrován: 12.9.2009 13:01

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od hawaj » 15.2.2014 10:50

MM-Mikulovsky píše:
Petrpes píše:Co jsem jel 16 v Hloubětíně (T3M), tak na znamení hlásila a všude stavěla...
já předevčírem jezdil l12 zatahující před 24. hod z Barrandova na PA - při poslední cestě ZC jsem určitě zbytečně zastavil na ČSAD Smíchov, protože někdo u 2. dveří salónu mého 14T si zmáčkl předvolbu dveří, ale pak nikdo nevystoupil!
Co s takovými "zmetky" zdržujícími (a prodražujícími) přepravu?
No nic - držet hubu "a krok", protože v opačném případě se to "otočí" proti řidiči!

Ovšem u zastavování na znamení TRAM T3M je (z mých zkušeností) otázka, jestli měla:
- tlačítka předvolby dveří?
- 2. vůz?
- fungující signalizaci předvolených dveří v 2. voze v kabině 1. vozu?
Podle odpovědí na uvedené otázky je možné, že T3M musela dle předpisů stanicovat v zastávkách na znamení vždy.
V zastavkách na znamení musí stavit vozy bez předvolby dveří (T3SU a T3M) a to ve vsech.
U T3M.DVC se signal na predvolbu z 2 vozu do kabiny 1 prenasi a pokud nikdo si dveře nenavolí, tak muze projet dle predpisu D1/2

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 15.2.2014 10:44

Petrpes píše:Co jsem jel 16 v Hloubětíně (T3M), tak na znamení hlásila a všude stavěla...
já předevčírem jezdil l12 zatahující před 24. hod z Barrandova na PA - při poslední cestě ZC jsem určitě zbytečně zastavil na ČSAD Smíchov, protože někdo u 2. dveří salónu mého 14T si zmáčkl předvolbu dveří, ale pak nikdo nevystoupil!
Co s takovými "zmetky" zdržujícími (a prodražujícími) přepravu?
No nic - držet hubu "a krok", protože v opačném případě se to "otočí" proti řidiči!

Ovšem u zastavování na znamení TRAM T3M je (z mých zkušeností) otázka, jestli měla:
- tlačítka předvolby dveří?
- 2. vůz?
- fungující signalizaci předvolených dveří v 2. voze v kabině 1. vozu?
Podle odpovědí na uvedené otázky je možné, že T3M musela dle předpisů stanicovat v zastávkách na znamení vždy.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 15.2.2014 9:35

Co jsem jel 16 v Hloubětíně (T3M), tak na znamení hlásila a všude stavěla...

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od martin8211 » 15.2.2014 9:12

Podle Ropidu budou od března na znamení tramvajové zastávky Depo Hostivař, Malešická Továrna a Na Homoli....
Vozy bez poptávky mají povinnost zastavit pokaždé? Vyhlašuje se i v nich že zastávka je na znamení?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od P_V » 13.2.2014 17:02

ElWapp píše:A že jsem nenapravitelný šťoura, trochu jsem se podivil nad zobrazeným JŘ, kde se uvádí doba čekání na vlak. Je fakt nutné pro jednu dobu používat geometrický tvar, pro druhou piktogram a pro třetí písmeno? :shock:...
Když jedou dva spoje za hodinu, tak bych vůbec nepoužil nějaké piktogramy a uvedl to přímo v řádku, nikoli nahoře. Místo
12?           42?
by tam bylo
12 (+5)           42 (+5)
nebo třeba
12-17           42-47

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od ElWapp » 13.2.2014 14:18

DPP a ROPID zřejmě poupravili šablonu jízdních řádů pro krátkodobé mimořádnosti, zvětšil se chlíveček pro datum platnosti a vše ostatní se smrsklo - viz foto.

A že jsem nenapravitelný šťoura, trochu jsem se podivil nad zobrazeným JŘ, kde se uvádí doba čekání na vlak. Je fakt nutné pro jednu dobu používat geometrický tvar, pro druhou piktogram a pro třetí písmeno? :shock: Co takhle všude tvary, všude písmena nebo všude piktogramy? Nebo prostě jenom číslem uvést časy? A nebo to udělat ještě úplně jinak..? Třeba symbol lokomotivy je zároveň uveden vedle zastávky Nádraží Klánovice a standardně se používá k označování zastávek poblíž nádraží, proč mu tedy najednou dávat jiný význam? Červeně označené jsou moje pokusy.

Edit: tak nová hlavička jízdních řádů je zřejmě od března standardem, je k vidění na nových JŘ pro tramvaje od 2.3. A je to tak špatně pošoupnuté, že z Pražské Integrované Dopravy zmizela všechna diakritika #-o

Obrázek

Edit2: přesun obrázku na externí server
Naposledy upravil(a) ElWapp dne 13.2.2014 18:19, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od jendelin.i » 02.2.2014 22:06

ElWapp píše: Levý list bych si troufnul nechat bílý a na žlutý papír bych tisknul jen ten pravý. Výhodou je odstranění 90% poznámek proti původní verzi, není to barevné a snažil jsem se, aby to nebylo zbytečně divoké.
jo, to je dobrý =D>

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 31.1.2014 23:58

ZXS91 píše:.... Jen bych upravil kladiva, konkrétně řádek 20 hod: Posunout ty tři řádky o odklonové trase nahoru a doprava tak, aby to opticky navazovalo na poslední pravidelný odjezd. Ale jinak tedy =D> =D> =D>
zajímavý nápad Z:arrow: + text upravit na znění: "Následující (další) spoje jedou po odklonové trase podle výlukového jízdního řádu."

EDIT: A text ve výlukovém ZJŘ zase na "Předcházející (dřívější) spoje jedou po odklonové trase podle výlukového jízdního řádu."

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 31.1.2014 23:09

ElWapp: Bezva ;-). Tohle jsou ty drobnosti za 0 peněz, které umí udělat zázraky.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od ZXS91 » 31.1.2014 22:49

Podle mě taky paráda! Nebudou kecy, že se to musí tisknout barevně, je to přehledné a jednoduché. Jen bych upravil kladiva, konkrétně řádek 20 hod: Posunout ty tři řádky o odklonové trase nahoru a doprava tak, aby to opticky navazovalo na poslední pravidelný odjezd. Ale jinak tedy =D> =D> =D>

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 31.1.2014 21:55

ElWapp: Tak toto se mi teď opravdu velmi líbí! =D>

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od ElWapp » 31.1.2014 21:39

jendelin.i: Já z těch svých výtvorů taky nejsem úplně nadšený, ale nejsem grafik a jen si tak hraju; věřím, že kdyby se do toho pustil někdo s lepším vybavením a zkušenostmi, tak by se daly dělat divy.

Prozatím jsem si ještě jednou zkusil pohrát s proběhnuvší výlukou linky 22 a stvořil střízlivější verzi toho, jak by se mi zastávková vývěska asi tak líbila. Nahoře je původní stav vydaný DPP, dole modifikace. Levý list bych si troufnul nechat bílý a na žlutý papír bych tisknul jen ten pravý. Výhodou je odstranění 90% poznámek proti původní verzi, není to barevné a snažil jsem se, aby to nebylo zbytečně divoké.

K dalším detailům: inverzní datum platnosti (ROPID to takhle tiskne na "své" JŘ už nějakou dobu, DPP zatím ne), odstranění poznámky o svátcích, které během výluky prostě nenastanou, zvýraznění objížděného úseku, odstranění symbolu výluky z listu 1 (předpokládám, že se přes den jezdilo podle běžných jř; pokud tam byly nějaké posuny v časech, tak možná i list 1 nechat jako výlukový), odstranění druhého sloupce s jízdní dobou, změna textu "ostatní provozní dny na zvláštním listu" na "ostatní provozní období na zvláštním listu" a doplnění šipky
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 31.1.2014 20:48

Kriste pane.... Proč tam jsou proboha některé části 4x? Je tam zhruba o 8 naplněných kapes víc, než by stačilo k podání shodné, ba z hlediska přehlednosti větší informace....

Odpovědět