A ZASTAVIT SE MUSÍ TAKÉ V PŘÍPADĚ PORUCHY HLÁŠENÍ ČI SIGNALIZACE ZMÁČKLÉ PŘEDVOLBY DVEŘÍ = V UVEDENÉM NEPŘENOSU Z 2. VOZU SOUPRAVY DO KABINY 1. VOZU (jenž je z mé zkušenosti u T3M.DVC neojedinělé), v opačném případě by byl správně se chovající cestující z 2. vozu převezen do další zastávky za zastávkou kam chtěl!hawaj píše: V zastavkách na znamení musí stavit vozy bez předvolby dveří (T3SU a T3M) a to ve vsech.
U T3M.DVC se signal na predvolbu z 2 vozu do kabiny 1 prenasi a pokud nikdo si dveře nenavolí, tak muze projet dle predpisu D1/2
Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Re: Orientační a informační systémy
Hlavně zachovat klid, nečílit se.MM-Mikulovsky píše:Co s takovými "zmetky" zdržujícími (a prodražujícími) přepravu?
Re: Orientační a informační systémy
V zastavkách na znamení musí stavit vozy bez předvolby dveří (T3SU a T3M) a to ve vsech.MM-Mikulovsky píše:já předevčírem jezdil l12 zatahující před 24. hod z Barrandova na PA - při poslední cestě ZC jsem určitě zbytečně zastavil na ČSAD Smíchov, protože někdo u 2. dveří salónu mého 14T si zmáčkl předvolbu dveří, ale pak nikdo nevystoupil!Petrpes píše:Co jsem jel 16 v Hloubětíně (T3M), tak na znamení hlásila a všude stavěla...
Co s takovými "zmetky" zdržujícími (a prodražujícími) přepravu?
No nic - držet hubu "a krok", protože v opačném případě se to "otočí" proti řidiči!
Ovšem u zastavování na znamení TRAM T3M je (z mých zkušeností) otázka, jestli měla:
- tlačítka předvolby dveří?
- 2. vůz?
- fungující signalizaci předvolených dveří v 2. voze v kabině 1. vozu?
Podle odpovědí na uvedené otázky je možné, že T3M musela dle předpisů stanicovat v zastávkách na znamení vždy.
U T3M.DVC se signal na predvolbu z 2 vozu do kabiny 1 prenasi a pokud nikdo si dveře nenavolí, tak muze projet dle predpisu D1/2
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
já předevčírem jezdil l12 zatahující před 24. hod z Barrandova na PA - při poslední cestě ZC jsem určitě zbytečně zastavil na ČSAD Smíchov, protože někdo u 2. dveří salónu mého 14T si zmáčkl předvolbu dveří, ale pak nikdo nevystoupil!Petrpes píše:Co jsem jel 16 v Hloubětíně (T3M), tak na znamení hlásila a všude stavěla...
Co s takovými "zmetky" zdržujícími (a prodražujícími) přepravu?
No nic - držet hubu "a krok", protože v opačném případě se to "otočí" proti řidiči!
Ovšem u zastavování na znamení TRAM T3M je (z mých zkušeností) otázka, jestli měla:
- tlačítka předvolby dveří?
- 2. vůz?
- fungující signalizaci předvolených dveří v 2. voze v kabině 1. vozu?
Podle odpovědí na uvedené otázky je možné, že T3M musela dle předpisů stanicovat v zastávkách na znamení vždy.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Co jsem jel 16 v Hloubětíně (T3M), tak na znamení hlásila a všude stavěla...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 125
- Registrován: 28.8.2013 10:29
Re: Orientační a informační systémy
Podle Ropidu budou od března na znamení tramvajové zastávky Depo Hostivař, Malešická Továrna a Na Homoli....
Vozy bez poptávky mají povinnost zastavit pokaždé? Vyhlašuje se i v nich že zastávka je na znamení?
Vozy bez poptávky mají povinnost zastavit pokaždé? Vyhlašuje se i v nich že zastávka je na znamení?
Re: Orientační a informační systémy
Když jedou dva spoje za hodinu, tak bych vůbec nepoužil nějaké piktogramy a uvedl to přímo v řádku, nikoli nahoře. MístoElWapp píše:A že jsem nenapravitelný šťoura, trochu jsem se podivil nad zobrazeným JŘ, kde se uvádí doba čekání na vlak. Je fakt nutné pro jednu dobu používat geometrický tvar, pro druhou piktogram a pro třetí písmeno? ...
12? 42?
by tam bylo
12 (+5) 42 (+5)
nebo třeba
12-17 42-47
Re: Orientační a informační systémy
DPP a ROPID zřejmě poupravili šablonu jízdních řádů pro krátkodobé mimořádnosti, zvětšil se chlíveček pro datum platnosti a vše ostatní se smrsklo - viz foto.
A že jsem nenapravitelný šťoura, trochu jsem se podivil nad zobrazeným JŘ, kde se uvádí doba čekání na vlak. Je fakt nutné pro jednu dobu používat geometrický tvar, pro druhou piktogram a pro třetí písmeno? Co takhle všude tvary, všude písmena nebo všude piktogramy? Nebo prostě jenom číslem uvést časy? A nebo to udělat ještě úplně jinak..? Třeba symbol lokomotivy je zároveň uveden vedle zastávky Nádraží Klánovice a standardně se používá k označování zastávek poblíž nádraží, proč mu tedy najednou dávat jiný význam? Červeně označené jsou moje pokusy.
Edit: tak nová hlavička jízdních řádů je zřejmě od března standardem, je k vidění na nových JŘ pro tramvaje od 2.3. A je to tak špatně pošoupnuté, že z Pražské Integrované Dopravy zmizela všechna diakritika
Edit2: přesun obrázku na externí server
A že jsem nenapravitelný šťoura, trochu jsem se podivil nad zobrazeným JŘ, kde se uvádí doba čekání na vlak. Je fakt nutné pro jednu dobu používat geometrický tvar, pro druhou piktogram a pro třetí písmeno? Co takhle všude tvary, všude písmena nebo všude piktogramy? Nebo prostě jenom číslem uvést časy? A nebo to udělat ještě úplně jinak..? Třeba symbol lokomotivy je zároveň uveden vedle zastávky Nádraží Klánovice a standardně se používá k označování zastávek poblíž nádraží, proč mu tedy najednou dávat jiný význam? Červeně označené jsou moje pokusy.
Edit: tak nová hlavička jízdních řádů je zřejmě od března standardem, je k vidění na nových JŘ pro tramvaje od 2.3. A je to tak špatně pošoupnuté, že z Pražské Integrované Dopravy zmizela všechna diakritika
Edit2: přesun obrázku na externí server
Naposledy upravil(a) ElWapp dne 13.2.2014 18:19, celkem upraveno 3 x.
- jendelin.i
- Uživatel
- Příspěvky: 219
- Registrován: 22.9.2008 10:56
- Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)
Re: Orientační a informační systémy
jo, to je dobrýElWapp píše: Levý list bych si troufnul nechat bílý a na žlutý papír bych tisknul jen ten pravý. Výhodou je odstranění 90% poznámek proti původní verzi, není to barevné a snažil jsem se, aby to nebylo zbytečně divoké.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
zajímavý nápad + text upravit na znění: "Následující (další) spoje jedou po odklonové trase podle výlukového jízdního řádu."ZXS91 píše:.... Jen bych upravil kladiva, konkrétně řádek 20 hod: Posunout ty tři řádky o odklonové trase nahoru a doprava tak, aby to opticky navazovalo na poslední pravidelný odjezd. Ale jinak tedy
EDIT: A text ve výlukovém ZJŘ zase na "Předcházející (dřívější) spoje jedou po odklonové trase podle výlukového jízdního řádu."
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
ElWapp: Bezva . Tohle jsou ty drobnosti za 0 peněz, které umí udělat zázraky.
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Podle mě taky paráda! Nebudou kecy, že se to musí tisknout barevně, je to přehledné a jednoduché. Jen bych upravil kladiva, konkrétně řádek 20 hod: Posunout ty tři řádky o odklonové trase nahoru a doprava tak, aby to opticky navazovalo na poslední pravidelný odjezd. Ale jinak tedy
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
ElWapp: Tak toto se mi teď opravdu velmi líbí!
Re: Orientační a informační systémy
jendelin.i: Já z těch svých výtvorů taky nejsem úplně nadšený, ale nejsem grafik a jen si tak hraju; věřím, že kdyby se do toho pustil někdo s lepším vybavením a zkušenostmi, tak by se daly dělat divy.
Prozatím jsem si ještě jednou zkusil pohrát s proběhnuvší výlukou linky 22 a stvořil střízlivější verzi toho, jak by se mi zastávková vývěska asi tak líbila. Nahoře je původní stav vydaný DPP, dole modifikace. Levý list bych si troufnul nechat bílý a na žlutý papír bych tisknul jen ten pravý. Výhodou je odstranění 90% poznámek proti původní verzi, není to barevné a snažil jsem se, aby to nebylo zbytečně divoké.
K dalším detailům: inverzní datum platnosti (ROPID to takhle tiskne na "své" JŘ už nějakou dobu, DPP zatím ne), odstranění poznámky o svátcích, které během výluky prostě nenastanou, zvýraznění objížděného úseku, odstranění symbolu výluky z listu 1 (předpokládám, že se přes den jezdilo podle běžných jř; pokud tam byly nějaké posuny v časech, tak možná i list 1 nechat jako výlukový), odstranění druhého sloupce s jízdní dobou, změna textu "ostatní provozní dny na zvláštním listu" na "ostatní provozní období na zvláštním listu" a doplnění šipky
Prozatím jsem si ještě jednou zkusil pohrát s proběhnuvší výlukou linky 22 a stvořil střízlivější verzi toho, jak by se mi zastávková vývěska asi tak líbila. Nahoře je původní stav vydaný DPP, dole modifikace. Levý list bych si troufnul nechat bílý a na žlutý papír bych tisknul jen ten pravý. Výhodou je odstranění 90% poznámek proti původní verzi, není to barevné a snažil jsem se, aby to nebylo zbytečně divoké.
K dalším detailům: inverzní datum platnosti (ROPID to takhle tiskne na "své" JŘ už nějakou dobu, DPP zatím ne), odstranění poznámky o svátcích, které během výluky prostě nenastanou, zvýraznění objížděného úseku, odstranění symbolu výluky z listu 1 (předpokládám, že se přes den jezdilo podle běžných jř; pokud tam byly nějaké posuny v časech, tak možná i list 1 nechat jako výlukový), odstranění druhého sloupce s jízdní dobou, změna textu "ostatní provozní dny na zvláštním listu" na "ostatní provozní období na zvláštním listu" a doplnění šipky
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Kriste pane.... Proč tam jsou proboha některé části 4x? Je tam zhruba o 8 naplněných kapes víc, než by stačilo k podání shodné, ba z hlediska přehlednosti větší informace....