Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Láďa » 18.2.2014 21:54

Nejnovější Ešusy už mají 1 tlačítko na obě křídla, navíc mají i světelnou signalizaci zavírání dveří.

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od martin8211 » 18.2.2014 21:44

A na železnici se ještě otevírá jen půlka dveří, která se zmáčkne, do toho poptávka funguje jen po zastavení, a ještě se sní dají ty dveře zavřít...

vencavasek
Uživatel
Příspěvky: 253
Registrován: 07.1.2007 15:10

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od vencavasek » 18.2.2014 21:00

jendelin.i píše: Problematiku léta sleduji, a zatím tedy umím tramvaje a C. Budu se muset doškolit na A, B, SORy, Solarisy... Chtělo by to pro cestující zpracovat nějaký přehledný manuálek. :twisted:
A aby toho nebylo málo, do MHD vlastně patří i železnice 8-)
Jó, zlatá lanovka a přívozy :lol:

Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od jendelin.i » 18.2.2014 19:19

Petrpes píše:Na B předvolba drží celý úsek, když zhasne fíra to přepnul na otevírání všeho, nemá význam mačkat...
Pravidelně tak dráždím lidi stojící za mnou na NB. Tam se totiž z 90% otevírá všechno.
Tak to teda zlatý C.
Když si člověk zapamatuje, že svítící zelená v C znamená totéž co zhasnutá zelená v tramvaji a teprve blikající zelená znamená to co v tramvaji svítící #-o , už jen stačí, aby přijal za své, že poněkud nelogická svítící červená (STŮJ!) :shock: znamená jisté otevření (slepcem nebo fírou). Jak jednoduché :idea: .
(A zhasnutí červené znamená, že už se jako opravdu dveře otvírají - ale to teprve lidi zuřivě mačkají :roll: )
Edit: Tak to vynucené otvírání je přesně naopak, tlačítko je zhasnuté a v momentě otevření se rozsvítí červeně. Tak ani to C jsem pořádně neuměl. Budu se muset školit důkladněji :oops:

Problematiku léta sleduji, a zatím tedy umím tramvaje a C. Budu se muset doškolit na A, B, SORy, Solarisy... Chtělo by to pro cestující zpracovat nějaký přehledný manuálek. :twisted:
Naposledy upravil(a) jendelin.i dne 20.2.2014 21:01, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od jendelin.i » 18.2.2014 19:09

jendelin.i píše: Já umím jen tramvaje T3R.P... + kačeny - tam je to nejjednodušší - zelené tlačítko svítí = poptávka zadána, zelené tlačítko zhasnuté = poptávka nezadána. U kačen možno zadat i u protisměrných dveří - to kdybych si na TF dříve nepřečetl, nenapadlo by mě to.
Jen doplním, zaměřil jsem se na 15T, tam je princip naštěstí [-o< stejný jako v ostatních tramvajích (zelené tlačítko svítí = poptávka zadána, zelené tlačítko zhasnuté = poptávka nezadána), rozdíl je jen v tom, že jsou tlačítka přímo na dveřích, a není to jedna prosvětlovací žárovka, ale několik diod, což mě varuje před nějakou čertovinou :devilsmokin jako ta různá blikátka v metru a v SORech.

Uživatelský avatar
Jirka
Uživatel
Příspěvky: 105
Registrován: 07.9.2004 17:53
Bydliště: JZM

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Jirka » 18.2.2014 15:36

johndj píše:
Jirka píše:Ovšem sranda je, když střídající fíra zapomene přepnut na centrál, uvolní dveře a vyndá čipovou kartu. To pak kdo nezmáčkl předem, má smůlu. Nebo když si přepne už předem na JI, ale až po uvolnění.
Když si přepne už na JI, tak se snad na NB dveře otevřou normálně, ne?
Na NB jistě, ale na JI ne.

johndj
Uživatel
Příspěvky: 179
Registrován: 05.4.2009 21:17
Bydliště: Zličín
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od johndj » 18.2.2014 11:05

Jirka píše:
Petrpes píše:Na B předvolba drží celý úsek, když zhasne fíra to přepnul na otevírání všeho, nemá význam mačkat...
Pravidelně tak dráždím lidi stojící za mnou na NB. Tam se totiž z 90% otevírá všechno.
Ovšem sranda je, když střídající fíra zapomene přepnut na centrál, uvolní dveře a vyndá čipovou kartu. To pak kdo nezmáčkl předem, má smůlu. Nebo když si přepne už předem na JI, ale až po uvolnění.
Když si přepne už na JI, tak se snad na NB dveře otevřou normálně, ne?

Uživatelský avatar
Jirka
Uživatel
Příspěvky: 105
Registrován: 07.9.2004 17:53
Bydliště: JZM

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Jirka » 17.2.2014 16:59

Petrpes píše:Na B předvolba drží celý úsek, když zhasne fíra to přepnul na otevírání všeho, nemá význam mačkat...
Pravidelně tak dráždím lidi stojící za mnou na NB. Tam se totiž z 90% otevírá všechno.
Ovšem sranda je, když střídající fíra zapomene přepnut na centrál, uvolní dveře a vyndá čipovou kartu. To pak kdo nezmáčkl předem, má smůlu. Nebo když si přepne už předem na JI, ale až po uvolnění.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2117
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 17.2.2014 12:14

Na B předvolba drží celý úsek, když zhasne fíra to přepnul na otevírání všeho, nemá význam mačkat...
Pravidelně tak dráždím lidi stojící za mnou na NB. Tam se totiž z 90% otevírá všechno.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9903
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 17.2.2014 11:58

Na A je to dáno zabezpečovačem... Na B netuším

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 17.2.2014 10:40

pepa: 100% souhlasím
jendelin.i píše:
willyjeff píše: (Karosák:Množství lidí jimž DVC systém uniká mě stále prekvapuje...)
Hm, mě asi na prvním místě zaráží, kolik lidí vážně čeká s předvolbou dveří až vůz zastaví. Pozoruju to v zrcátku. Mají palec připravený do poslední chvíle až vlak cukne a stojí. Vážně se bojí, že by se jim dveře otevřely za jízdy?
Taky mi to přijde úsměvné. Když chci rychle vystoupit, zmáčknu si poptávku už dávno před stanicí a stojím u dveří (v 15T nebo v metru, kde jsou tlačítka přímo na dveřích) a další cestující mě začnou nervózně odstrkovat, aby TO v zastávce mohli zmáčkonut :-)

Ale ono se tomu není co divit, když to v různých vozidlech hraje různými barvami a chová se to jinak!
.... Ale ouha, když jsem výjimečně jel rekonstruovanou soupravou na A nebo B, tam to nelze zmáčknout libovolně dopředu, po určité době volba "vyprchá", nevydrží ani celý jeden mezistaniční úsek !!!
Sice věřím, že většině to již došlo, ale pro jistotu to tady napíšu "natvrdo":
Příčinou výše podtržených údivů tří zdejších pánů je jistě tučně zvýrazněná skutečnost, uvedená posledním z nich!

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Pepa » 17.2.2014 7:45

willyjeff píše:Hm, mě asi na prvním místě zaráží, kolik lidí vážně čeká s předvolbou dveří až vůz zastaví. Pozoruju to v zrcátku. Mají palec připravený do poslední chvíle až vlak cukne a stojí. Vážně se bojí, že by se jim dveře otevřely za jízdy?
A pak jsou lidi, kteří to mačkají ihned po zavření dveří ještě než se tramvaj rozjede, ale u prvních dveří se najdou ještě tací, kteří se umí i omluvit, že to zmáčkli moc brzo :-D

Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od jendelin.i » 16.2.2014 23:08

willyjeff píše:
Karosák píše:Množství lidí jimž DVC systém uniká mě stále prekvapuje...
Hm, mě asi na prvním místě zaráží, kolik lidí vážně čeká s předvolbou dveří až vůz zastaví. Pozoruju to v zrcátku. Mají palec připravený do poslední chvíle až vlak cukne a stojí. Vážně se bojí, že by se jim dveře otevřely za jízdy?
Taky mi to přijde úsměvné. Když chci rychle vystoupit, zmáčknu si poptávku už dávno před stanicí a stojím u dveří (v 15T nebo v metru, kde jsou tlačítka přímo na dveřích) a další cestující mě začnou nervózně odstrkovat, aby TO v zastávce mohli zmáčkonut :-)

Ale ono se tomu není co divit, když to v různých vozidlech hraje různými barvami a chová se to jinak!
Já umím jen tramvaje T3R.P... + kačeny - tam je to nejjednodušší - zelené tlačítko svítí = poptávka zadána, zelené tlačítko zhasnuté = poptávka nezadána. U kačen možno zadat i u protisměrných dveří - to kdybych si na TF dříve nepřečetl, nenapadlo by mě to.
V metru pravidelně jezdím jen C - soupravy Siemens: svítí červeně = bude otevřeno, svítí zeleně = poptávka nezadána, bliká zeleně = poptávka zadána. Funguje libovolně dopředu, jednotlivé strany odděleně: když chci vystupovat na Florenci, můžu zmáčknout už při odjezdu z Vltavské, když chci vystupovat na Hlavním n., můžu zmáčknout už při odjezdu ze Střížkova (!). Tzn., musím vědět, na které straně se budou otevírat dveře (na rozdíl od kačen :-) ). Ale ouha, když jsem výjimečně jel rekonstruovanou soupravou na A nebo B, tam to nelze zmáčknout libovolně dopředu, po určité době volba "vyprchá", nevydrží ani celý jeden mezistaniční úsek !!!

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od martin8211 » 16.2.2014 22:04

Zastavování T3SUCS a T3M by nebylo zřejmě nebylo potřeba, kdyby byly vybaveny signalizacemi požadavku STOP jako se rozsvěcí u Karos a Citybusu, ale to je zase u dožívacích vozů zbytečné instalovat. A přecijen, to znamení k řidiči je poměrně vysoko, což ale většinou není problém.
K tomu se váže jedna moje hodně dávná vzpomínka ze začátků 8200 v Praze. Dodnes si pamatuji překvapení při jízdě vozem T3G 8200, kde jsem u zastávky těsně nedošáhl na poptávku, která byla podstatně výše než byla u T6 a dnešních erpéček. Tak mě museli zvednout no... :lol:

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3014
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od trainzjohny » 16.2.2014 21:41

Ano, na SORry CITY tlačítko STOP navolí většinou ty nejbližší dveře.

Odpovědět