To je přece zdánlivá a drobná chyba!ElWapp píše:Linka ZOO je příměstská, že je vytištěna černě? Nemáme pro účelové linky už vyhrazenou zelenou..?
Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Tak on to nebyl jeden sloupek, ale prakticky půlka Prahy byla špatně označena i několik dní trvání výluky a to už image podniku může uškodit.gabuliatko píše:Ale no tak. Říká Vám něco pojem "image podniku"? Prostě chyby se ve vyjímečných případech mohou objevit, ale jinak je vše supr dupr. Hlavně nějakej sloupek je fakt pod rozlišovací schopností ředitele DP.9001 píše:To jenom dokazuje, jak je pan ředitel odtržený od reality
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Orientační a informační systémy
Ale no tak. Říká Vám něco pojem "image podniku"? Prostě chyby se ve vyjímečných případech mohou objevit, ale jinak je vše supr dupr. Hlavně nějakej sloupek je fakt pod rozlišovací schopností ředitele DP.9001 píše:To jenom dokazuje, jak je pan ředitel odtržený od reality
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
To jenom dokazuje, jak je pan ředitel odtržený od reality
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Orientační a informační systémy
iDnes on-line rozhovor s J. Ďurišem
http://praha.idnes.cz/na-historii-a-bud ... 50_152_bur
http://praha.idnes.cz/na-historii-a-bud ... 50_152_bur
Tak to vidíte, nic to nebylo.OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal, jestli plánuje DPP nějaké zlepšení fungování zastávkové služby. To co předvedla při poslední výluce ve Vodičkově ulici je k pláči. Nepřeškrtané linky na zastávkových sloupcích, zmatené informace atd. Tohle dokáže poškodit obraz DPP v očích veřejnosti a stálo by za to na tom zapracovat. Ale to je již pouze vrchol ledovce. Chyby se objevují od dob co se zavedly tištěné označníky. Děkuji
Roman Poláček
Jaroslav Ďuriš: Souhlasím s vámi, že i zdánlivě drobné chyby mohou výrazně poškodit pověst DPP, i když jinak je námi poskytovaná služba hodnocena velmi vysoko. Obecně se zaměřuji na to, aby výstup směrem k cestujícím byl vnímán pozitivně, ať je to čistota, přesnost, vystupování dopravního personálu, přepravní kontrola a další. I tuhle vaši připomínku beru velmi vážně.
Re: Orientační a informační systémy
A co něco na způsob, jak například fungují mapové servery a jejich plánování tras? Vykreslí vám trasu a vypíše vám rozhodné body, křižovatky, kde je potřeba odbočit (a pod.). A přetažením trasy, případně doplněním průjezdných bodů mimo navrženou trasu, tuto znovu přepočítá a vypíše nové rozhodné body.
Aplikace na LV - trasy máme dané (tramvaj jezdí po kolejích, výchozí a konečný bod taky - obratiště), rozhodné body budou zastávky před křižovatkou. Přidáme průjezdné body (zastávky, kde nejsou šipky). Přetažením trasy linky na plánku by tuto automaticky doplnilo na všechny označníky po trase a smazalo, kudy nepojede. A mohlo by to fungovat.
A protože máme převlékání linek v běžném i výlukovém provozu, bude tedy třeba počítat s tím, že linka může končit v jakékoli zastávce. Tím to tedy bude o něco složitější, ale zároveň to obsáhne i kaliforňany.
A pak je ještě třeba ošetřit busy.
Aplikace na LV - trasy máme dané (tramvaj jezdí po kolejích, výchozí a konečný bod taky - obratiště), rozhodné body budou zastávky před křižovatkou. Přidáme průjezdné body (zastávky, kde nejsou šipky). Přetažením trasy linky na plánku by tuto automaticky doplnilo na všechny označníky po trase a smazalo, kudy nepojede. A mohlo by to fungovat.
A protože máme převlékání linek v běžném i výlukovém provozu, bude tedy třeba počítat s tím, že linka může končit v jakékoli zastávce. Tím to tedy bude o něco složitější, ale zároveň to obsáhne i kaliforňany.
A pak je ještě třeba ošetřit busy.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Orientační a informační systémy
Jen takový nesmělý dotaz, kde budou uvedeny šipky? To se ze seznamu zastávek pozná, co je křižovatka a co ne?
Já nad tím kdysi dumal a maximální čeho jsem dosáhl bylo dělat automaticky zastávky, které nejsou před křižovatkou. To znamená, že by se ručně udělala vždy první zastávka úseku a pak by se celý úsek vygeneroval (a křižovatka na konci by měla správný počet čoček, jen by se to přeuspořádalo a přidalo by se šipek). Ale trochu mi to kazí zmiňovaný kaliforňan, který může jakýkoli úsek narušit.
Že by nějaký program pamatoval trvalé linkové vedení (co to vlastně je) a při zadané výluce (ano šlo by výluky klepat ručné zadáváním třeba uzlových bodů) generoval změnové označníky, no ano, šlo by to, ale aby obsluha nebyla složitější než je to teď. Dělat to z grafikonů podle mne nejde, protože se musí začít dřív než jsou grafikony vytvořené.
Já nad tím kdysi dumal a maximální čeho jsem dosáhl bylo dělat automaticky zastávky, které nejsou před křižovatkou. To znamená, že by se ručně udělala vždy první zastávka úseku a pak by se celý úsek vygeneroval (a křižovatka na konci by měla správný počet čoček, jen by se to přeuspořádalo a přidalo by se šipek). Ale trochu mi to kazí zmiňovaný kaliforňan, který může jakýkoli úsek narušit.
Že by nějaký program pamatoval trvalé linkové vedení (co to vlastně je) a při zadané výluce (ano šlo by výluky klepat ručné zadáváním třeba uzlových bodů) generoval změnové označníky, no ano, šlo by to, ale aby obsluha nebyla složitější než je to teď. Dělat to z grafikonů podle mne nejde, protože se musí začít dřív než jsou grafikony vytvořené.
Re: Orientační a informační systémy
Presne, a zaplaceni softu by slo urcite tim, ze se usetri na opravach, ktere se soucasne generuji, a musi se to opravit. Zastavam taktez nazoru, ze do takoveho programu by se melo investovat, ten se zaplati sam. Vim ze nejtezsi je ho naladovat datama v podobe zastavek, ale to se musi vsechno. V dnesni dobe. Samozrejme by to muselo byt i v mapach zakreslene, kombinace bus/tram, pak by se i sjednotily i oznacovace na cockach, a program by uz jen generoval a tiskl. Urcite by to slo sloucit i pro praci dispeceru. Preci jen, je to jeden podnik. Potazmo by se to dalo pod Rotoped, protoze by se do toho motalo i primesto.
Re: Orientační a informační systémy
A proč bych to dělal? Já pro DP nepracuju. Ale nebude to nic těžkého, nejtěžší by bylo jednoduchým způsobem vytvořit nahrávání aktuálního linkového vedení do programu tak aby to potom zvládl každý zaměstnanec zastávkové služby. To by šlo nejsnáze realizovat jako ascii tabulku se seznamem zastávek. Taková tabulka stejně existuje vždy, vždyť se nachází vlevo na jízdním řádu. Jinak naprogramovat samotnou síť mhd a generování zastávkových tabel je brnkačka. Bez grafických prvků to mám za dopoledne v pascalu nebo matlabu. Šéf zastávkové služby (záměrně šéf, protže tato práce je vysoce náročná a vyžaduje managerské zkušenosti) potom spustí program, zmáčkne tlačítko nahrát linky, vybere soubor s novými linkami, pak zmáčkne tlačítko generovat čočky, vybere zastávku pro kterou je chce vygenerovat, vytisknout do pdf, poslat do tiskárny a voila, práce kterou do té doby dělala celá skupina týden dopředu se smrskne na pár kliknutí myší mezi dopoledním pokecem u kávičky a dopolední návštěvou záchodů. Toto je snad jediný důvod proč by to nešlo.gabuliatko píše:tak zkuste definovat zadání ...
Re: Orientační a informační systémy
Tahle informační cedule je umístěna v zastávce Kačerov směr Michle. Je fajn, že se na zastávku vyvěsil jízdní řád platný o "prázdninách", to se jinde moc nevidí. Ale proč jen linka 196? Linky 139 a 150, které tady rovněž staví, jsou v tyto dny taky omezeny. O nich tu ale není ani zmínka. A dále, když ten JŘ platí jen 2. a 9. 5., proč tam máme sobotu, neděli, svátky, 8.5. a 5.7.?
A mimochodem, proč by nešlo zkombinovat obecný leták o omezeném provozu se zastávkovými jízdními řády a celé to tisknout na jednu A3? Pravda, ne všude by se všechno vešlo, ale určitě jsou místa kde těch linek není tolik a jeden papír tohoto formátu se musel rozvážet tak jako tak.
A mimochodem, proč by nešlo zkombinovat obecný leták o omezeném provozu se zastávkovými jízdními řády a celé to tisknout na jednu A3? Pravda, ne všude by se všechno vešlo, ale určitě jsou místa kde těch linek není tolik a jeden papír tohoto formátu se musel rozvážet tak jako tak.
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Já myslím, že je nesmysl to řešit samostatně. Asi by stačilo vhodně přechroustat aktuální chronometráže v rámci Chapsu?
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Nicméně DPP může zaměstnat člověka, kterej to bude dělat na HPP, jistě by se zaplatil.
A ani bych ho nehledal přes ÚP, ale rozhodil sítě přes kolegy, učitele na dopravce apod.
Možná i u DPP takový člověk dělá, co by to dokázal. Jen na jiné pozici, tak že by stačilo zveřejnit volné místo na intranetu DPP.
Ale musel by někdo chtít problematiku řešit.
U DPP dělá spousta schopných lidí, co buď nejsou na "svém" místě. Nebo i byla snaha něco řešit a měnit, ale byli svým nadřízeným i kolegy usměrněni klasickým "nikdy se to nedělalo" nebo "proč se za stejný prachy budeme více snažit a zároveň si dělat problémy"... a mnoho dalších atd
A ani bych ho nehledal přes ÚP, ale rozhodil sítě přes kolegy, učitele na dopravce apod.
Možná i u DPP takový člověk dělá, co by to dokázal. Jen na jiné pozici, tak že by stačilo zveřejnit volné místo na intranetu DPP.
Ale musel by někdo chtít problematiku řešit.
U DPP dělá spousta schopných lidí, co buď nejsou na "svém" místě. Nebo i byla snaha něco řešit a měnit, ale byli svým nadřízeným i kolegy usměrněni klasickým "nikdy se to nedělalo" nebo "proč se za stejný prachy budeme více snažit a zároveň si dělat problémy"... a mnoho dalších atd
Naposledy upravil(a) Petrpes dne 04.5.2014 15:05, celkem upraveno 2 x.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Orientační a informační systémy
No i kdyby mohl, tak zkuste definovat zadání na program, co automaticky tvoří čočky, jeho datovou základnu, jak tama zadat trasy (a výluky) a podobně. Prostě uživatelské rozhraní, zda bude mít webové rozhraní, nebo to bude desktop aplikace. Které oddělení se bude starat o zálohování dat a o provoz toho programu? (PS. Při zadávání mějte na paměti, že seznam konečných není trvalý, že kamkoli mohou dát "kalifa", ale naštestí jen jednoho ).thriller2 píše:Cože? DPP si nemůže nic udělat sám? Musí všechno kupovat ve výběrovém řízení? Aha!
Re: Orientační a informační systémy
Cože? DPP si nemůže nic udělat sám? Musí všechno kupovat ve výběrovém řízení? Aha!9001 píše:Jenže DPP je a.s., takže to musí jet podle pravidel pro vypisování zakázek a nevím co ještě... A když to vypíšou, tak se to dožene do krajnosti jako v Hostivaři.