Pokud se nepletu, tak v SPP je tohle podchycený - pokud jeden cestující veze psa i kočár, tak je to v pořádkuFiJi píše:Což je další z nesmyslů v pražské MHD. Proč takové pravidlo platí? Asi protože psy i kočárky s dětmi mohou být nevyzpytatelní a je větší pravděpodobnost, že tam vznikne nějaký konflikt. Jenže to opět záleží na konkrétní situaci. Pokud cestuje cestující s kočárkem a se psem, je asi nesmyslné po dotyčném chtít, aby psa nebo kočárek zanechal na jedné plošině a s druhým šel na druhou. Dotyčný pravděpodobně situaci pes + kočárek zažívá dnes a denně a ví, co má dělat. Takže proč to neřešit třeba jen doporučením a nenechat případně na zásahu řidiče, pokud by se někde cestující nedokázali domluvit?MM-Mikulovsky píše:toto by lehce dospělo ke kolizi zakázané současné přepravy na jedné plošině psa a kočárku!
Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Re: Orientační a informační systémy
O to právě jde. Až to bude v pražské MHD standard, že to řidič řekne do mikrofonu a počká, bude to v pořádku. Cestující se pak taky budou chovat jinak, když budou vědět, že MHD je tu pro ně, ne když odevšad uslyší, že MHD je milost, kterou jim město poskytuje, a že když chtějí MHD cestovat, musí si své místo urvat.9001 píše:Jsou nějaké pravidla a pokud cestuji v přepravní špičce s kočárkem tak musím počítat s tím, že prostě plošina bude obsazená. Klidně by řidič mohl kecnout do mikrofonu, že druhá plošina je volná a počká...
To jste špatně pochopil můj příspěvek. Informační systém může plnit různé funkce – může cestujícím pomáhat, jak při dodržení pravidel docílit toho, o co se cestující snaží. A nebo může cestujícího bombardovat různými zákazy a příkazy, které mu ale vůbec nepomůžou. Klasický příklad je, když cestující někde je, a potřebuje se někam dostat – třeba přestoupit na zastávce z metra na autobus. Informační systém hodný svého názvu cestujícího navede, kudy má jít, a navede ho tak, aby nechodil v protisměru nebo do zakázaného vstupu. Buzerační systém cestujícího informuje, kudy všudy chodit nesmí, a správnou cestu ať si najde sám. V Praze je bohužel stále zvykem používat to druhé.9001 píše:Jsem hodně alergický na slovo buzerace. Proč tam jsou nálepky, aby se lidi podle nich řídili a bylo to co nejvíc unifikované. Proč dopr... je v tomto státě resp. v "civilizovaném" světě vyžadování dodržovaní pravidel bráno jako buzerace??
Problém je právě v tom „z mého pohledu“. Z vašeho pohledu je tramvaj důležitá, víte co přesně kde a proč je. Z pohledu cestující je to jenom nástroj pro přepravu z místa A do místa B, takže by měl být pro použití co nejjednodušší a nejintuitivnější. Dotyčná paní pravděpodobně tušila, že existuje nějaké vyhrazené místo pro kočárek, a pravděpodobně se domnívala, že to vyhrazené je nástup předními dveřmi. Těžko se jí divit, když se to průběžně mění a je to napsané pouze úředním jazykem v SPP. Kdyby dotyčná paní tušila, že u každých dveří do tramvaje najde symbol kočárku, který jí buď tyto dveře doporučí, nebo jí nasměruje k nejbližším jiným dveřím vhodným pro nástup s kočárkem, nepoběží kolem celé tramvaje.MM-Mikulovsky píše:Tam mi dotyčná žena svým dobíháním s kočárkem odzadu podél celé délky TRAMvaje k 1. dveřím minula 5 dveří = tedy včetně (od předu) 3. dveří s vyhrazenou 2. plošinou pro kočárky
Souhlasím s vaším popisem toho, co vše ta žena udělala špatně. Ale já jsem psal o tom, kde je příčina. Podle mne totiž informování DPP nevedlo k tomu, aby to dotyčná udělala správně, ale naopak jí navádělo k tomu, aby se zachovala právě takhle špatně. Jde právě o to, že když se ten informační systém udělá dobře, budou se lidé přirozeně chovat, jak chcete, a nějaké příkazy nebo zákazy v SPP jsou už pak zbytečné.
Samozřejmě je možné, že dotyčná nebyla úplně příčetná a zachovala by se takhle vždycky. Ale zároveň platí, že pokud by jí informační systém naváděl ke dveřím, kde má s kočárkem nastoupit, a pokud by věděla, že na ní řidič počká, drtivá většina lidí by počkala, až lidé vystoupí a nastoupí, a pak by bez ohrožování sebe i ostatních přejela k nejbližším dveřím, kde může s kočárkem nastoupit.
Což je další z nesmyslů v pražské MHD. Proč takové pravidlo platí? Asi protože psy i kočárky s dětmi mohou být nevyzpytatelní a je větší pravděpodobnost, že tam vznikne nějaký konflikt. Jenže to opět záleží na konkrétní situaci. Pokud cestuje cestující s kočárkem a se psem, je asi nesmyslné po dotyčném chtít, aby psa nebo kočárek zanechal na jedné plošině a s druhým šel na druhou. Dotyčný pravděpodobně situaci pes + kočárek zažívá dnes a denně a ví, co má dělat. Takže proč to neřešit třeba jen doporučením a nenechat případně na zásahu řidiče, pokud by se někde cestující nedokázali domluvit?MM-Mikulovsky píše:toto by lehce dospělo ke kolizi zakázané současné přepravy na jedné plošině psa a kočárku!
Ještě bych doporučoval střídat to v sudé a liché týdny a udělat to úplně jinak v úterý, pokud je úplněk. Nejrůznějších pravidel se dá navymýšlet milion, ale skutečně fungovat budou jen ta, která lidem pomůžou a k jejichž dodržování je navedete.MM-Mikulovsky píše:přepravu psa u 5.dveří = na začátku 3. článku 15T, vstup se psy určit všechny sudé dveře 15T, i 5. dveře 15T a prostor u nich bude, po vzoru předních dveří 1. a 2. článku, určen kočárkům
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Pane kolego, byť (dle momentální provozní situace) opakovaně s úmyslným vědomím převážím v 15T kočárky kdekoliv, tak s uvedeným nemohu souhlasit, protože toto by lehce dospělo ke kolizi zakázané současné přepravy na jedné plošině psa a kočárku!von Špilberk píše:...U vozu 15T bych piktogram s kočárkem (a taky by mohl být větší) osobně klidně nalepil na všechny dveře. Prosím realizovat zrychleně.
Takže můj návrh zní:
1.)a) zrušit přepravu psa u 5.dveří = na začátku 3. článku 15T
b) určit, že i 5. dveře 15T a prostor u nich bude, po vzoru předních dveří 1. a 2. článku, určen kočárkům (kdyby se zároveň vlevo z prvních dvou řad dvousedaček ve směru jízdy ubrala pravá sedačka bylo by nejlepší).
c) zároveň s tím (jak jsem již včera navrhl) všechny "dveře pro vstup s kočárky" označit "zákaz vstupu se psem".
2.) No a pro "vstup se psy" určit všechny sudé dveře 15T = zadní každého článku s tím, že v souladu s SPP, tam řidič může povolit (či strpět = díky pravidlu "mlčení je souhlas") místo psa kočárek.
EDIT: Pro sudé dveře do salónu 15T (v souladu s bodem 2 výše) by také šlo přímo udělat místo piktogramu "vstup se psem" piktogram "vstup se psem nebo kočárkem" = pes (piktogram vlevo nahoře) / kočárek (piktogram vpravo dole).
A ještě mám dotaz:
Nebylo náhodou již pro 2. polovinu dodávek 15T sjednáno upravení uspořádání sedadel v salónu (nejlépe v souladu s výše navrženým = ubrání 1 až 2 sedadel na začátku 3. článku)?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
kéž by to udělala ta žena v pátek do mého 15T na Horkách DC, ale tady někdo nečte:FiJi píše:Zkuste si to představit z pohledu cestujícího, který je zvyklý, že se dveře klidně zavírají do nastupujících nebo i teprve vystupujících lidí. Cestující s touhle zkušeností nebude s kočárkem chodit kolem tramvaje a zjišťovat, kde je volné místo (zvlášť když mnohde kolem té tramvaje ani rozumně projít nejde), ale pokusí se nacpat do nejbližších dveří, aby mu ta tramvaj neujela.
.......
Tam mi dotyčná žena svým dobíháním s kočárkem odzadu podél celé délky TRAMvaje k 1. dveřím minula 5 dveří = tedy včetně (od předu) 3. dveří s vyhrazenou 2. plošinou pro kočárky - čímž, z mého pohledu:MM-Mikulovsky píše:.....3.) ovšem co neskousnu, je když mám jednu plošinu pro kočárky již značně naplněnou a snaží se mi na ní nacpat další, byť vím, že další v soupravě/kloubáku je zcela volná.
Zrovna toto se mi stalo v pátek na l.11 s 15T na Horkách DC - po té co již na předchozí zastávce Pod Jezerkou DC jsem musel se zavřením dveří posečkat než mi tam k dvoukočáru a kočáru nastoupil 3. (defakto jako by 4.) kočárek - mi odzadu (takřka současně s mým dojezdem do zastávky) dobíhala zase až do 1. dveří žena s dalším kočárem. To už jsem fakt nemohl jinak, než vydat příkaz jejího nástupu do 3. dveří = na druhou )dosud zcela volnou) plošinu pro kočárek. Kéž by vlezla nejlépe klidně i do zcela zadních dveří - měla golfáč a tam by také nikomu nevadil, ale na již zcela zaplněné první plošině by omezovala ten dvoukočár (zejména při jeho dřívějším výstupu) a naopak ten ohrožoval její golfáček.
1.) jednala značně bezohledně k ostatním vyčkávajícím cestujícím, kteří zároveň k právě přistavované (zastavující) TRAMvaji přistupovali příčně nástupní plochou z vozovky (mezi zaparkovanými auty před a za zastávkou).
2.) ohrozila zejména svoje dítě v kočáře, že jiná osoba do něj mohla vrazit a převrhnout (dle blízkosti TRAMvaje) asi nejspíše na bok mé TRAMvaje, která v prvotní moment (=ve směru jízdy na začátku zastávky) mohla být ještě v pohybu.
3.) porušila ustanovení SPP:
= (viz tučně zvýrazněné) pro svůj nástup použil nejbližší možné/příslušné a (přiměřeně situaci) volné dveře.SPP PID píše:bod 4.2 Povinnosti cestujícího, odst.2 :
"Cestující musí dbát, aby včas do vozidla nastoupil a včas z vozidla vystoupil. Při nástupu a výstupu musí používat dveře podle jejich označení; v tarifním pásmu P mohou cestující pro nástup a výstup používat všechny dveře určené pro cestující; používání dveří neurčených pro cestující není dovoleno. Vystupující cestující mají přednost před nastupujícími. U vozidel vybavených zařízením pro sdělení potřeby otevření dveří použije cestující označené tlačítko.
- při čemž se má řídit označením dveří (zde sice bylo myšleno zejména "nástup" a naopak "výstup", ale jistě se dá vztáhnout i na ostatní označení = "vstup s kočárky" a "vstup se psy" (Jenže až včera jsem si uvědomil, že ona toto označení umísťované ve směru jízdy před dveřmi nemohla vidět, protože, když byla v úrovni 3. dveří - 2. plošiny pro kočárky, tak se dveře začaly otevírat, čímž veškeré své označení z pohledu ženy zakrývaly.)
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 11.6.2014 11:12, celkem upraveno 2 x.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Orientační a informační systémy
Protože se všude (i v MHD) razí tzv. prozákaznický přístup, což v praxi znamená, že zákazník se může chovat jako , a obsluha se na něj musí mile usmívat, aby se náhodou zákazník neurazil, na něco si nestěžoval a přišel zas.9001 píše:Proč dopr... je v tomto státě resp. v "civilizovaném" světě vyžadování dodržovaní pravidel bráno jako buzerace??
U vozu 15T bych piktogram s kočárkem (a taky by mohl být větší) osobně klidně nalepil na všechny dveře. Prosím realizovat zrychleně.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
FiJi: Jsou nějaké pravidla a pokud cestuji v přepravní špičce s kočárkem tak musím počítat s tím, že prostě plošina bude obsazená. Klidně by řidič mohl kecnout do mikrofonu, že druhá plošina je volná a počká...
Jsem hodně alergický na slovo buzerace. Proč tam jsou nálepky, aby se lidi podle nich řídili a bylo to co nejvíc unifikované. Proč dopr... je v tomto státě resp. v "civilizovaném" světě vyžadování dodržovaní pravidel bráno jako buzerace??
Jsem hodně alergický na slovo buzerace. Proč tam jsou nálepky, aby se lidi podle nich řídili a bylo to co nejvíc unifikované. Proč dopr... je v tomto státě resp. v "civilizovaném" světě vyžadování dodržovaní pravidel bráno jako buzerace??
Re: Orientační a informační systémy
Zkuste si to představit z pohledu cestujícího, který je zvyklý, že se dveře klidně zavírají do nastupujících nebo i teprve vystupujících lidí. Cestující s touhle zkušeností nebude s kočárkem chodit kolem tramvaje a zjišťovat, kde je volné místo (zvlášť když mnohde kolem té tramvaje ani rozumně projít nejde), ale pokusí se nacpat do nejbližších dveří, aby mu ta tramvaj neujela.MM-Mikulovsky píše:ovšem co neskousnu, je když mám jednu plošinu pro kočárky již značně naplněnou a snaží se mi na ní nacpat další, byť vím, že další v soupravě/kloubáku je zcela volná.
Orientační a informační systémy nemají sloužit k tomu, aby cestující buzerovaly (stejně to nefunguje), ale aby jim pomáhaly. Takže pokud se má situace s nastupováním kočárků zlepšit, je potřeba vymyslet, jak cestující s kočárky informovat o tom, kudy mají s kočárkem nastupovat (alespoň podle typu vozu, když už to nejde informovat je i podle aktuální obsazenosti).
Hledání dveří se samolepkou není zrovna dobrý způsob, jak být informován. S minimálními náklady se to dá upravit třeba tak, že samolepka bude u každých dveří a bude buď ukazovat, že tudy lze nastoupit s kočárkem, nebo že tudy nelze a bude šipkou označovat směr k sousedním dveřím, kudy nastoupit lze. Případně ta šipka na další dveře může být i u dveří, kudy nastoupit lze – právě pro případ, kdy je plošina obsazena a je potřeba najít sousední volnější.
Samolepky zákazů jídla a pití bych na dveře vůbec nedával, pak je tam spousta těchhle zbytečných informací a ty podstatné (jako kočárky) se mezi nimi ztrácí. Tenhle zákaz je univerzální pro všechny dopravní prostředky, takže stačí ho třeba občas dát do vývěsek na zastávkách.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
9001: dík za podporu - máš 100% pravdu, ale jinak mám k tomu několik bodů:
1.)
2.) osobně mi vadí nakládání kočárků přes madlo uprostřed dveří = prostřední dveře T6 a velké kočáry u mé kabiny (ovšem tzv. golfáče tu také "skousnu" - zejména s ohledem na obsazenost zbytku vozu).
3.) ovšem co neskousnu, je když mám jednu plošinu pro kočárky již značně naplněnou a snaží se mi na ní nacpat další, byť vím, že další v soupravě/kloubáku je zcela volná.
Zrovna toto se mi stalo v pátek na l.11 s 15T na Horkách DC - po té co již na předchozí zastávce Pod Jezerkou DC jsem musel se zavřením dveří posečkat než mi tam k dvoukočáru a kočáru nastoupil 3. (defakto jako by 4.) kočárek - mi odzadu (takřka současně s mým dojezdem do zastávky) dobíhala zase až do 1. dveří žena s dalším kočárem. To už jsem fakt nemohl jinak, než vydat příkaz jejího nástupu do 3. dveří = na druhou )dosud zcela volnou) plošinu pro kočárek. Kéž by vlezla nejlépe klidně i do zcela zadních dveří - měla golfáč a tam by také nikomu nevadil, ale na již zcela zaplněné první plošině by omezovala ten dvoukočár (zejména při jeho dřívějším výstupu) a naopak ten ohrožoval její golfáček.
4.) Žel i nadřízené složky řidičů DPP jaksi nesmyslně prosazují, v rozporu s
Ovšem, protože citované SPP platí i pro BUS a i jeho řidič ve skutečnosti -na rozdíl od jiných povolání (např. od bankovních úředníků)- nese odpovědnost za zdraví a životy svých zákazníků, takže jim rozhodně také může až má povinnost dávat příkazy (v zájmu jejich bezpečnosti apod.) = asi by měla existovat státní organizace, která by měla i v jejich případě dokázat dopravce dotlačit, že nebude "buzerovat"/vyhrožovat řidičům, kteří jsou ochotni tento druh svého práva až povinnosti vykonávat!
(Ovšem vždy pochopím, že někteří kolegové/kolegyně - např pro drobnost své postavy, nebudou mít odvahu být aktivní v onom typu problémů a rozhodně nechci jejich trestání či jen vyhrožování za toto jejich nejednání, což je přímý opak současného přístupu k řidičům DPP majícím odvahu být aktivní.)
1.)
celé znění SPP o umístění kočárků píše:2. Na jedné plošině vozidla smí být přepravován:
a. ve vlaku metra pouze jeden dětský kočárek;
b. ve vozidlech povrchové dopravy na vyhrazené plošině pouze jeden dětský kočárek; řidič (pověřený pracovník lanové dráhy) může podle provozní situace povolit přepravu dalších kočárků.
= zcela se nedivím, že naprostá většina řidičů při špatném chování během přepravy kočárků i těch psů, což logicky může být vykládáno jako "mlčení je souhlas"ze znění SPP o umístění psa píše:"V provozu tramvají, lanové dráhy a autobusů rozhoduje o možnosti přepravy cestujícího se psem bez schrány řidič (pověřený pracovník lanové dráhy). Cestující musí řidiče uvědomit o svém úmyslu nastoupit; nastupovat smí pouze dveřmi označenými příslušným piktogramem až po udělení souhlasu řidičem. Psa umístí na přilehlé plošině, pokud řidič nebo pověřená osoba neurčí jiné místo. ....
2.) osobně mi vadí nakládání kočárků přes madlo uprostřed dveří = prostřední dveře T6 a velké kočáry u mé kabiny (ovšem tzv. golfáče tu také "skousnu" - zejména s ohledem na obsazenost zbytku vozu).
3.) ovšem co neskousnu, je když mám jednu plošinu pro kočárky již značně naplněnou a snaží se mi na ní nacpat další, byť vím, že další v soupravě/kloubáku je zcela volná.
Zrovna toto se mi stalo v pátek na l.11 s 15T na Horkách DC - po té co již na předchozí zastávce Pod Jezerkou DC jsem musel se zavřením dveří posečkat než mi tam k dvoukočáru a kočáru nastoupil 3. (defakto jako by 4.) kočárek - mi odzadu (takřka současně s mým dojezdem do zastávky) dobíhala zase až do 1. dveří žena s dalším kočárem. To už jsem fakt nemohl jinak, než vydat příkaz jejího nástupu do 3. dveří = na druhou )dosud zcela volnou) plošinu pro kočárek. Kéž by vlezla nejlépe klidně i do zcela zadních dveří - měla golfáč a tam by také nikomu nevadil, ale na již zcela zaplněné první plošině by omezovala ten dvoukočár (zejména při jeho dřívějším výstupu) a naopak ten ohrožoval její golfáček.
4.) Žel i nadřízené složky řidičů DPP jaksi nesmyslně prosazují, v rozporu s
tezi, že "řidič slouží zákazníkům = nesmí jim nic přikazovat, ale maximálně je může slušně požádat" (viz má opakovaná zkušenost s nadřízenými - DK,PDT,vedoucí vozovny ... či někdy i v DP-Kontaktu otištěná reakce na stížnost cestující, že řidič BUSu nedokázal vykázat nějakého vagabunda)! Osobně s tím nesouhlasím a jsem názoru, že minimálně u TRAM a =M= je to přímo v rozporu s povinnostmi provozovatele dráhy = měly by si na to "posvítit" příslušné státní drážní organizace (úřad či inspekce)!SPP píše: 1.) bod 1, odst. 3:
"Řidič .... je oprávněn dávat cestujícím pokyny a příkazy k zajištění bezpečnosti a plynulosti dopravy, kontrolovat .... dodržování přepravních podmínek a jednat v souladu se zněním obecně závazného právního předpisu, aby byla zajištěna práva dopravce."
Ovšem, protože citované SPP platí i pro BUS a i jeho řidič ve skutečnosti -na rozdíl od jiných povolání (např. od bankovních úředníků)- nese odpovědnost za zdraví a životy svých zákazníků, takže jim rozhodně také může až má povinnost dávat příkazy (v zájmu jejich bezpečnosti apod.) = asi by měla existovat státní organizace, která by měla i v jejich případě dokázat dopravce dotlačit, že nebude "buzerovat"/vyhrožovat řidičům, kteří jsou ochotni tento druh svého práva až povinnosti vykonávat!
(Ovšem vždy pochopím, že někteří kolegové/kolegyně - např pro drobnost své postavy, nebudou mít odvahu být aktivní v onom typu problémů a rozhodně nechci jejich trestání či jen vyhrožování za toto jejich nejednání, což je přímý opak současného přístupu k řidičům DPP majícím odvahu být aktivní.)
jenomže pak to dopadne jako s těmi eskalátory-respektive v nich skřípnutou nohou dítěte = až bude pokousáno dítě v kočárku (sedačce) cizým psem, tak jeho majitel s ním uteče a rodič dítěte "půjde" po DPP, protože bude zpětně argumentovat nedostatečným varováním před nebezpečím = což je i to, že u dveří s povoleným vstupem s kočárky není uveden zároveň zákaz vstupu se psy!Petrpes píše:Kromě MMM ty samolepky stejně nikoho nezajímaj...
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
A jen ať samolepky jsou...mě teda konkrétně chybí ta se škrtnutou skleničkou s limčou a kornoutkem zmrzky. Klientela tím neuvěřitelně za#írá přepravní prostor. ČISTOTU ŽÁDÁŠ-ČISTOTU UDRŽUJ! To mám chuť teda vylepovat i v kokpitech protože jsme taky obstojný pra ata. Když však upozorním, že nejsme jídelna a reakce je ...a to je jako zakázaný kde voe?! a já můžu jen pokrčit rameny, nebo odkázat na morálku, tak pak můžeme opravdu jít třeba dabovat
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Ať si to dávaj kam chtěj... Jsou to zákazníci, maji právo tahat kočár přes tyč, když chtěj. Ale až se budou s DPP soudit, bylo by dobré aby na tom voze samolepky u správných dveří byly
Re: Orientační a informační systémy
To je ještě dobrý, horší je, když ho tahají přes madlo do druhých dveří u T6ky.9001 píše:Ale zase je pravdou, že dnes jsem viděl tahat kočárek do druhých dveří T3. Když se řidič ozve, tak bude poslán do pr...Petrpes píše:Kromě MMM ty samolepky stejně nikoho nezajímaj...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Ale zase je pravdou, že dnes jsem viděl tahat kočárek do druhých dveří T3. Když se řidič ozve, tak bude poslán do pr...Petrpes píše:Kromě MMM ty samolepky stejně nikoho nezajímaj...
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Kromě MMM ty samolepky stejně nikoho nezajímaj...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
pokud myslíš ty u dveří s označením povoleného či naopak zakázaného vstupu, tak to sedí, protože vylepení vedle předsuvných (14T a 15T) či výklopných (T6A5) je nesmysl, protože tyto je svým otevřením více či méně zakryjí - zejména, když jsou samolepky jen na jedné straně od dveřního otvoru a člověk k němu přistupuje přesně z opačné strany!Afterman píše:MM-Mikulovsky: Co pak? Samolepky?
= Při otevírání dveří ven by měly být příslušné informačně orientační samolepky přímo na nich - nejlépe nad či pod tlačítky otevření dveří, aby mohly cestující dodržovat zejména následující bezpečností nařízení SPP:
PS: A naprosté nevylepení oněch samolepek (na nějž jsem zcela náhodou zrovna dnes narazil na voze T6A5 ev.č.8678) je už přímo vrchol arogance nad nedodržováním bezpečnostních pravidel (nařízení/zákazů) cestujícími!SPP PID píše: bod 7.1 Přeprava dětských kočárků, odstavec 1.:
"Cestující s dětským kočárkem je povinen do vozidla povrchové dopravy nastoupit a vystoupit jen dveřmi označenými příslušným piktogramem (na lanové dráze jakýmikoli dveřmi) a kočárek umístit na přilehlé plošině. ....."
bod 7.2 Přeprava jízdních kol, odst.3:
"V tramvajích lze přepravovat jízdní kolo na plošině určené k přepravě dětských kočárků ...."
bod 7.3 Přeprava živých zvířat, odst. 4:
"V provozu tramvají, lanové dráhy a autobusů rozhoduje o možnosti přepravy cestujícího se psem bez schrány řidič (pověřený pracovník lanové dráhy). Cestující musí řidiče uvědomit o svém úmyslu nastoupit; nastupovat smí pouze dveřmi označenými příslušným piktogramem až po udělení souhlasu řidičem. Psa umístí na přilehlé plošině, pokud řidič nebo pověřená osoba neurčí jiné místo. Pověřená osoba může přepravu psa bez schrány v odůvodněných případech odmítnout. Přeprava psa na plošině vozu, kde je umístěn dětský kočárek s dítětem (s výjimkou případů, kdy dětský kočárek i psa přepravuje současně jeden cestující), je zakázána."
Re: Orientační a informační systémy
MM-Mikulovsky: Co pak? Samolepky?