Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9635
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 06.7.2014 22:59

DG7021 píše:Bordel ve značení linek a odklonů již beru jako určitý folklor a vlastně bych se spíš divil, kdyby nic takového najednou nebylo. Ale co mě aktuálně dost vytáčí, že v nejvyšším patře sloupků jsou jř linek typu 4 a 6 (či obdobně třeba 11 a 13 na prostředním patře na Olšanských hřbitovech a Strojimportu) s informací, že nejedou, zatímco jízdní řády linek, které jsou v provozu, jsou kdesi pod tím ve výši očí vietnamských kojenců... Jako by škrtnutí té linky nahoře nestačilo.
Otázka je co s tím? Poštvat na DPP ROPID, že kazí kvalitu MHD a nedodržuje kvalitu infomací? Možná by se to mělo zkusit.

Uživatelský avatar
DG7021
Uživatel
Příspěvky: 972
Registrován: 08.11.2010 12:07

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od DG7021 » 06.7.2014 22:37

Bordel ve značení linek a odklonů již beru jako určitý folklor a vlastně bych se spíš divil, kdyby nic takového najednou nebylo. Ale co mě aktuálně dost vytáčí, že v nejvyšším patře sloupků jsou jř linek typu 4 a 6 (či obdobně třeba 11 a 13 na prostředním patře na Olšanských hřbitovech a Strojimportu) s informací, že nejedou, zatímco jízdní řády linek, které jsou v provozu, jsou kdesi pod tím ve výši očí vietnamských kojenců... Jako by škrtnutí té linky nahoře nestačilo.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 06.7.2014 12:56

von Špilberk: No to bych si nedovolil, aby mě měl DP poslouchat. Já budu rád poslouchat DP, ostatně takový je princip objednávání práce, jen né v jednoznačných nesmyslech a ve věcech, které jsou proti zájmům cestujících. V takovém okamžiku je pro mě cestující víc než objednatel.

Mimochodem, též jsem zíral na Karláku. Tak jako DP nemá peníze a na Karlák vytiskne relativně OK čočky jen s linkami 4 a 6, které asi někdo někomu zapomněl říct, že nejedou. OK, tak to provizorně spraví přelepkou těch linek 4 a 6. Je to tam na 3 týdny, proč ne... Je to sice divné, když tam nejsou přeškrtlé 3, 14 a 24 a noční, ale zase chápu, že si někdo řekl, že těch škrtanců by bylo moc, tak proč to tam dávat. Taky OK. Ale teď přichází to moje divení se. Někdo jde, a přestože peněz málo, tak ty čočky vytiskne znovu, stále s těmi 4 a 6, jen je už v počítači přeškrtne. Tj. dá tam vlastně totéž, co tam bylo, jen to stojí víc peněz. 6 by tam přece při výluce rovně stejně nejezdila a byla odkloněna, tak proč tam je škrtlá a čím si to zasloužila ta 4? A proč tam mají ten jízdní řád, který se musí taky tisknout. Proč tam tedy není jízdní řád trojky s popisem, že po dobu tu a tu jede jinudy? Tohle mi prostě uniká. Žádný systém, ale očekávám, že zobrazení 2a 4 a 6 a 13 někdo nařídil, někdo nesouhlasil, ale musel vykonat...

Jsem si tyhle postupy vybavil včera ve sběrném dvoře na Praze 2, kam jsem se vypravil pěšky s poněkud objemnějším odpadem. Seběhnu kopec a ve dvoře pootevřené dveře a spící pán. Zaťukám. "Dobrý den, že mi poradíte, kam s tím?" - "Zavřeno, státní svátek."

Tak se ptám, jak to, že na stránkách o tom nic nepíšou. Pán neví. Ptám se, proč nemohu starý počítač a video odložit do příslušného koše, který vidím pět metrů od sebe? Odpověď je logicky neprůstřelná. Je zavřeno a oni tu mají kamery ;-). Hmm, přemýšlím, jak při vyhrát. "OK, tak já to nechám před vraty." Pán hodnotí své šance, který průšvih je větší. Jestli dovolit dát věci tam, kam patří, nebo dodržet pokyn "neprojdou" a muset to pak od vrat uklízet. "Tak to tam teda dejte." - "Děkuju, moc." Pán byl vyloženě vyděšenej, že dovolí porušení příkazu. Já byl ale vyděšenější, že to budu rvát na Vinohrady zpátky, takže jsem uspěl ;-).

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9635
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 06.7.2014 9:44

von Špilberk: Ono ani to moc nepomůže, protože DPP si začal tak trochu dělat co chce a i vedení se objevil "Hujer"...

Jinak po odpovězení dotazů na FB "Hnutí pro Prahu" mě přesvědčilo, že se jedná o další recyklát a tlučhuby jakou jsou ostatní... Takže pro pražskou dopravu žádná dobrá volba...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3715
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od von Špilberk » 06.7.2014 8:19

9001 píše:Tady bych spíš viděl komplexnější problém. Kdyby jsme měly olomoucké infopanely, tak tam dispečink pustí hlášku, že 3 nejede a hotovo...
Napište na DP. Jak je vidět DP nechce poslouchat pana MŠ, tak je jediná možnost: na systém informování si musí začít stěžovat cestující, protože dnešní filosofie je, že dokud nejsou stížnosti od cestujících, je všechno OK.

Mimochodem viděl jsem pár opravených lamin na zastávkách. Např: na Národní třídě přibyla l.23, ale zůstala jedoucí l.6. A někdy v týdnu jsem jel přes Bílou labuť, kde zmizela zdvojená l.14, ale l. 55 zůstala. Zdá se, že naše zastávková služba se prostě odvážně vydala vlastní cestou.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9635
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 05.7.2014 11:57

MM: Když všechno tak perfektně dodržuješ, tak by si snad neměl mít problém jezdit s DK za pozadím celé směny ne?

Tady bych spíš viděl komplexnější problém. Kdyby jsme měly olomoucké infopanely, tak tam dispečink pustí hlášku, že 3 nejede a hotovo...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.7.2014 0:20

petr03 píše:Za to te chvalim a pdt bych hnal klacky. Toto by melo byt automaticky, kdyz neco nekam nejede, a v okoli jsou jeste jine linky, tak aby ridici predavali info na danych stanicich, ze neco nejede, a lidi se mohli prizpusobit. Nejlevnejsi zpusob predavani info. A lidi pak nejsou nasr… . A dokazou se prizpusobit. Uz se vidim, jak tam nekde stojim, porad jezdi 17, 3 ani jedna, bez infa, s nadavky. No nastesti z teto trate jsem to vzdy resil tak, ze jsem jel prvni, co prijela, a jel s ni na palacak. A tam dle situace.
1.) Odzadu - osobně velmi často, kdekoliv s platností přestupního tarifu jezdím uvedeným stylem = co nejdál mnou požadovaným směrem prvním dorazivším spojem a pak řeším další pokračování cesty stejným stylem, protože razím heslo, že nikdy nemám jistotu, že další spoj nebude mít z důvodu jakékoliv MU zdržení či výpadek = je vhodné se dostat co neblíže cíli pomocí vozidel MHD a pak případně řešit jejich výpadek/zdržení pěší docházkou či přecházkou na jinou/vhodnější zastávku.
2.) Naopak si dovedu vybavit (i mnou zažité) situace, kdy D1/2 přikazuje "nějak" informovat cestující o změně trasy (respektive cíle), ale ve skutečnosti to může být spíše matoucí - je-li linka tzv. operativně odkloněna či zkrácena do jiné konečné, tak na elektronických pane tato konečná má být uvedena (u tzv. ceduláků by měla být z čela vlaku odstraněna cedule s cílem). Před cca 2 měsíci jsem jezdil l.11 a u voz. ŽI došlo k poškození TV (a nějakého PTG) - l.11 + 29 z Biskupcovy odkloněny přes Krejcárek na "horní" Palmovku "proti"l.12 a l.1 z Krejcárku odkloněna na Olšanské hřbitovy = správně by uvedené linky měli mít na el. orientacích zobrazeny uvedené konečné, ale toto akorát ve skutečnosti zplodí, že se pár všímavých cestujících bude průběžně ptát proč a kudy jedou jinam než běžně! Zatímco, když cíl změní před poslední zastávkou na pravidelné trase, tak stačí aby řidič jen tam hlášením do salónu oznámil, že z té zastávky (případně následující - l.1 z Biskupcovy, v tomto případě na úrovni protisměrné zastávky) dále po pravidelné trase jede NAD, protože TRAM z technických důvodů (nejlépe popsáno, že je nezapříčinil DPP) tam dočasně nemohou.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od chemik » 04.7.2014 23:48

MM-Mikulovsky píše:
chemik píše:.... Koneckonců - relace jsou nahrávaný, takže pokud jdeš si jist, že jsi nic neporušil a naopak dispečer s tebou jednal nevhodně, tak si na něj stěžuj. Ale to ty si nebudeš stěžovat, viď? Protože se to nestalo úplně tak jak jsi říkal, že?
:lol: :lol: :lol: a "za dělat si" tím na opakovanou kontrolu DK, byť by se záznamem hovoru s PDT potvrdilo, že jsem byl v právu - to fakt nemám potřebu.

PS: Co se "mého dosavadního největšího konfliktu s PDT" týče = můj požadavek na zásah MP (či PČR) a mé odmítnutí pokračování v jízdě do jejich příjezdu (respektive výjezdu z obratiště ÚDDP), tak:
1.) PDT překročil své pravomoce - tzv. sálový dispečer nesmí rozhodnou o tzv. sundáním řidiče z vozu (proto mi tehdy byla směna proplacena v plné výši :lol: )
2.) když řidič (jako já tehdy v/u ÚDDP) z nějakého reálného, případně i nereálně znějícího, důvodu (v relaci PDT nahlášeného) nechce pokračovat v jízdě, tak PDT ho k tomu nesmí nutit (v mém případě v/u ÚDDP konal PDT přesný opak a to mne
ještě více vytočilo - toto byl důvod, proč DPP následně na popud OO příslušný záznam relace stáhl ze školení, čímž DPP potvrdilo špatný postup vedení relace ze strany nadřízeného = PDT).
Milane, netrefil jsi vlákno :lol: :lol: :lol:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.7.2014 23:45

chemik píše:.... Koneckonců - relace jsou nahrávaný, takže pokud jdeš si jist, že jsi nic neporušil a naopak dispečer s tebou jednal nevhodně, tak si na něj stěžuj. Ale to ty si nebudeš stěžovat, viď? Protože se to nestalo úplně tak jak jsi říkal, že?
:lol: :lol: :lol: a "za dělat si" tím na opakovanou kontrolu DK, byť by se záznamem hovoru s PDT potvrdilo, že jsem byl v právu - to fakt nemám potřebu.

PS: Co se "mého dosavadního největšího konfliktu s PDT" týče = můj požadavek na zásah MP (či PČR) a mé odmítnutí pokračování v jízdě do jejich příjezdu (respektive výjezdu z obratiště ÚDDP), tak:
1.) PDT překročil své pravomoce - tzv. sálový dispečer nesmí rozhodnou o tzv. sundáním řidiče z vozu (proto mi tehdy byla směna proplacena v plné výši :lol: )
2.) když řidič (jako já tehdy v/u ÚDDP) z nějakého reálného, případně i nereálně znějícího, důvodu (v relaci PDT nahlášeného) nechce pokračovat v jízdě, tak PDT ho k tomu nesmí nutit (v mém případě v/u ÚDDP konal PDT přesný opak a to mne
ještě více vytočilo - toto byl důvod, proč DPP následně na popud OO příslušný záznam relace stáhl ze školení, čímž DPP potvrdilo špatný postup vedení relace ze strany nadřízeného = PDT).
EDIT: (O nereálně znějícím hlášení PDT jsem slyšel opakovaně historku: Kdysi nějaký koktající kolega hlásil z Rámusáku, že vidí koně beznohou s vozem - PDT si asi oprávněně myslel, že je ožralý a poslal na místo dispečery, ti tam však zjistili, že situace je reálná, protože se splašil kůň s "bryčkou" a po vběhnutí na Rámusák mu nohy propadly mezi pražci = dispečeři na místě nedali dotyčnému řidiči dýchat, protože sami viděli, že si naprosto nic nevymysle, jen to ne zcela správně dokázal popsat.)

chemik: Píši tam, kde je původní příspěvek, na nějž reaguji!
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 04.7.2014 23:56, celkem upraveno 2 x.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.7.2014 23:26

petr03 píše:.... Ale puvodni myslenka, informovat neinformovane, je dobra. A zpusob podani, to uz je zas jiny pribeh. U vseho se musi myslet.
no ona je otázka co je lepší - neříct nic či takovou formou, že to naprostá většina potřebných nemá šanci slyšet (jednou jsem se tak náhodou ocitl v civilu na Andělu v nádražní DC, kdy některé tamní běžné linky jeli DC ze zastávky v ul. Plzeňské - u označníku sice stál dispečer, ale potřebnou informaci řekl ve skutečnosti jen mizivému procentu lidí co za ním přišli = ostatní nesmyslně postávali/vyčkávali odkloněných linek po celé délce zastávky) - ať již řidič, či dispečer nebo jiný informátor cestujících by měl mít příslušné technické vybavení pro možnost účinného a "estetického" informování cestujících stojících na (i přes 60metrů dlouhých) zastávkách o mimořádné aktuální změně v dopravě = možnost hlášení reproduktorem na pravém boku vozidla MHD (stejně tam ten reprák je - pro informování nevidomých o číslu linky a směru/konečné její jízdy) či přenosným/ručním "tlampačem" (jenž by určitě uvezlo každé dispečerské vozidlo).
V opačném případě (= v současném provedení/vybavení) je velká pravděpodobnost, že pro hluk v okolí zastávky (případně i v, zastávce stojícím, vozidle MHD) nebude dotčenými cestujícími čekajícími na zastávce ani (minimálně "napoprvé") postřehnuto, že proběhlo nějaké podání informace/upozornění o/na dočasnou aktuální mimořádnou změnu v provozu MHD! Jsem zastáncem, že raději informaci podat nedokonalou/špatnou formou, ale s vědomím její účinnosti = všichni postřehnou podání informace a kdo jí neslyšel/nerozuměl/nepochopil, ten se zeptá přímo informaci podávajícího (někdy stačí, že se mu jen přiblíží - pochytí její zbytek či opakování) či někoho v okolí.

PS: Sice na formu mého podání informace došly opakovaně oficiální stížnosti cestujících (možná 1 za rok), ale ve skutečnosti, je to:
1.) výrazně menšinový zlomek situací mého podávání informací cestujícím na zastávce (případně v kloubovém cca 30m dlouhém voze, kde mi nešlo spustit hlášení mikrofonem do salónu)
2.) v několika násobku situací mi na místě někdo z dotčených cestujících poděkoval, že jsem jim informaci předal/sdělil!

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od petr03 » 04.7.2014 12:53

Jo u Milana to chapu, a video ci audio jsem zaregistroval. Ale puvodni myslenka, informovat neinformovane, je dobra. A zpusob podani, to uz je zas jiny pribeh. U vseho se musi myslet.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od chemik » 04.7.2014 9:42

MOp píše: No ono pokud bys MMM slysel ci videl informovat, zmenil bys nazor a naopak bys onoho dispecera pochvalil. Videt Milana informovat na Jindrisske mi jednou stacilo...
No, jak píše MOp - ono taky záleží na způsobu komunikace, včetně komunikace s dispečinkem, žejo. Bejt na dispečinku někdo by na mě po vysílačce řval (tak jak to umíš jenom ty, Milane): "Krucináááál, proč nejezdí trojka a kdy pojede další", tak bych ho asi taky poslal k šípku.
Koneckonců - relace jsou nahrávaný, takže pokud jdeš si jist, že jsi nic neporušil a naopak dispečer s tebou jednal nevhodně, tak si na něj stěžuj. Ale to ty si nebudeš stěžovat, viď? Proože se to nestalo uplně tak jak jsi říkal, že?

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4647
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MOp » 04.7.2014 7:23

petr03 píše:Za to te chvalim a pdt bych hnal klacky.
No ono pokud bys MMM slysel ci videl informovat, zmenil bys nazor a naopak bys onoho dispecera pochvalil. Videt Milana informovat na Jindrisske mi jednou stacilo...

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od petr03 » 04.7.2014 7:03

Za to te chvalim a pdt bych hnal klacky. Toto by melo byt automaticky, kdyz neco nekam nejede, a v okoli jsou jeste jine linky, tak aby ridici predavali info na danych stanicich, ze neco nejede, a lidi se mohli prizpusobit. Nejlevnejsi zpusob predavani info. A lidi pak nejsou nasr… . A dokazou se prizpusobit. Uz se vidim, jak tam nekde stojim, porad jezdi 17, 3 ani jedna, bez infa, s nadavky. No nastesti z teto trate jsem to vzdy resil tak, ze jsem jel prvni, co prijela, a jel s ni na palacak. A tam dle situace.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 03.7.2014 23:54

kasme píše:MŠ: je to smutný příběh :(
....
A žel opravdu z velmi převážné většiny pravdivý.
Naštěstí občas někdo (žel zatím velmi světlá výjimka) i na vedoucích pozicích myslí
- zrovna nedávno jsem (1 až 2 týdny zpět) slyšel od PDT generálně hlášené odklony kvůli nějaké neprůjezdnosti TT a hlášení končilo cca slovy "prosím ostatní řidiče projíždějících vlaků úsekem o informování cestujících na zastávkách"
= přesný opak asi 1,5 měsíce staré události v odpoledních hodinách, kdy cca na 20 až 30 minut vypadly plánované spoje l3 v úseku Braník - Modřany/Levského a (hlavně) zpět, protože ty byly pro velké zpoždění (způsobené zdržením nějakou MU) na příkaz PDT obraceny na Nádraží Braník. V inkriminované době jsem vyjížděl s l17 z Levského DC = měl jsem na PDT dotaz, za jak dlouho za mnou pojede nejbližší spoj předčasně obracené l3 - hádejte co následovalo:
1.) dotaz PDT, proč to chci vědět
2.) moje odpověď, že z důvodu, aby mi na zastávkách nesmyslně před Pobřežní cestou DC nezůstávali vyčkávající cestující na l.3, jenž výjimečně jede stále jen z Braníka
3.) zákaz od PDT, informovat uvedené cestující na dočasný výpadek l.3 (tento jsem samozřejmě ignoroval)

Odpovědět