To nejsou jen zastávky s více nástupišti, to jsou i přestupy mezi různými prostředky (bus, tram, metro, vlak). A souvisí to s obecně tragickou úrovní informačních systémů nejen ve veřejné dopravě, ale ve veřejném prostoru vůbec. Nedávno jsem cizincům ve vestibulu metra Náměstí republiky vysvětloval, jak se dostanou na hlavní nádraží - a nejjednodušší by bylo poslat je metrem přes Florenc.. Neřekl bych, že je hlavní nádraží tak nevýznamné, že by si nezasloužilo být uvedeno hned ve vestibulu metra, a na povrchu pak ukazatele z Masaryčky na hlavní nádraží i zpět. To se pořád řeší propojení nádraží pojízdným chodníkem, stěhování do podzemí nebo společné informační tabule o odjezdech, ale umístit teď pár směrovek, to ne.fricoolinek2 píše:Neuvažuje se o nějaké navigaci na zastávkách, jenž mají více než dvě nástupiště proti sobě?
Na Spořilově jsem už také bloudil, ale ono se to týká vlastně všech zastávek, jde jsou víc než dva označníky naproti sobě. Zvlášť když ROPID prosazuje metrolinky s přestupy. Když vystoupím na přestupní zastávce, měl bych se hned na místě dozvědět, kudy mám přestoupit. Ne že to musím mít nastudované předem z mapy. Dokonce by se to mohlo zobrazovat předem na tom LCD panelu v autobusu - kdyby se zkrotilo to umělecké dílo "zastávky v zatáčce", místa by tam bylo dost.