Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od willyjeff » 08.9.2014 23:02

9001: pak zákonitě musíš odmítat i podobnou informaci u tramvají: 1) cestující to stejně zjistí až na zastávce, tak proč ho informovat aktivním panelem s dobou do odjezdu , když už tam stejně čeká a 2) 4/8/10/15/20 intervaly přece nejsou tak dlouhé, aby se o tom muselo informovat, ne?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10208
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 08.9.2014 18:57

Taky v Británii mají napsáno u přechodů podívej se doleva :lol:

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od gabuliatko » 08.9.2014 17:13

Martin Šubrt píše:S těmi výhledy si budu muset nějak poradit, ale asi je spíš zruším, sotva seženu podklady na aktuální stav ;-).
Kdybys tam měl výhled k situaci po otevření V. A ... :D

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od P_V » 08.9.2014 16:50

Martin Šubrt píše:... Samozřejmě je to Londýn, u nás by to nemuselo být stejné, ale je to zajímavé.
V Británii mají odlišná pravidla, tam se smí přecházet i na červenou, ale bez přednosti pro chodce. (Proto nemají problémy se zbytečně čekajícími chodci na SSZ, když nic nejede.) U nás je červená pro chodce absolutní a vyklízecí čas je jen takový přílepek do pravidel, aby cajti méně buzerovali. Tudíž by argument, že to pobízí chodce k ilegální činnosti, měl u nás velkou váhu, na rozdíl od GB.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od kruťák » 08.9.2014 15:27

No i metro může mít zpoždění. Sice v řádu desítek sekund, ale pokud bude mít zpoždění i ten návozový bus, tak by nebylo špatný už nahoře zjistit, jestli mám či nemám podávat sportovní výkon.
Tedy pokud odpočítávání bude z reálného odjezdu, nikoliv jen z JŘ.

BTW: Jestlipak se v rámci tohoto vylepšení konečně bude zobrazovat odjezd i venku na Depu Hostivař? :lol:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10208
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 08.9.2014 15:17

kruťák píše:9001: Nic ve zlém, ale člověk, který nezažil cestování na příměsto tohle asi nemá šanci pochopit :wink: Dovolím si uvést příklad - mám padla ve 20:00, ve 20:08 mi jede bus na metro, kam přijede ve 20:10. Metro jede 20:12 a 20:17. Tím ve 20:12 stihnu příměstský bus ve 20:30, tím ve 20:17 už příměstský bus nestihnu. Další příměšťák mi jede ve 21:30. Proto si radši popoběhnu. Dřív z práce odejít nemůžu, nehledě na to, že by mi stejně nic nejelo. Nevidím jediný důvod, proč bych měl zbytečně ztratit hodinu času, když možnost stihnout to dřív tady je.
Ale přizbpůsobíš tomu celou cestu. Popoběhneš na bus, pak i na to metro... Půl minuty když to zjistím na metru je opravdu k ničemu. :wink:

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od kruťák » 08.9.2014 15:09

9001: Nic ve zlém, ale člověk, který nezažil cestování na příměsto tohle asi nemá šanci pochopit :wink: Dovolím si uvést příklad - mám padla ve 20:00, ve 20:08 mi jede bus na metro, kam přijede ve 20:10. Metro jede 20:12 a 20:17. Tím ve 20:12 stihnu příměstský bus ve 20:30, tím ve 20:17 už příměstský bus nestihnu. Další příměšťák mi jede ve 21:30. Proto si radši popoběhnu. Dřív z práce odejít nemůžu, nehledě na to, že by mi stejně nic nejelo. Nevidím jediný důvod, proč bych měl zbytečně ztratit hodinu času, když možnost stihnout to dřív tady je.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10208
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 08.9.2014 14:36

MPL píše:
9001 píše:Ovšem zůstává otázka. Opravdu je odpočet tak nutný, když maximální interval pražského metra je 10 minut?
No, pokud tím metrem nejedete "za roh", ale na příměstský autobus s intervalem 30-60 minut, tak je to docela podstatný údaj. :!:
Takže se kvůli čekání na zastávce přizabiju na eskalátorech? Na příměsto se prostě musí jezdit s předstihem a to že, na Národní třídě ve vestobulu uvidím, že metro jede za půl minuty, ho stejně nestihnu...

MPL
Uživatel
Příspěvky: 228
Registrován: 06.1.2010 8:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MPL » 08.9.2014 14:23

9001 píše:Ovšem zůstává otázka. Opravdu je odpočet tak nutný, když maximální interval pražského metra je 10 minut?
No, pokud tím metrem nejedete "za roh", ale na příměstský autobus s intervalem 30-60 minut, tak je to docela podstatný údaj. :!:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10208
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 08.9.2014 14:04

A skončíme jako v Simpsonových, že zrušili zelenou, protože na žlutou řidiči jezdí nejrychleji. :lol: :lol:

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 08.9.2014 12:32

Karosák: Studoval jsem výsledky nasazení žlutého odpočtu v Londýně. Po jeho zavedení skutečně 6 sekund před volnem kolizního směru bylo na přechodu víc lidí, řada běžela. Ale v okamžiku změny signálu pro kolizní směr už bylo na přechodu méně lidí, než tam bývalo, když odpočet žluté nebyl. Tj. bylo zjištěno, že chodci skutečně ve větším množství využijí i času, kdy by už na přechod neměli vcházet, ale zase svoje chování přizpůsobí tomu vymezenému času, neboť jim bylo sděleno, že v čase žluté 0 je už na přechodu přejedou auta. Samozřejmě je to Londýn, u nás by to nemuselo být stejné, ale je to zajímavé.

dejvk
Uživatel
Příspěvky: 36
Registrován: 08.8.2012 11:39

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od dejvk » 08.9.2014 12:22

MMM: inverzní proto, že je to Kačerov, ne proto, že do odjezdu 0. Další zkratky bych tam nedával, je to zbytečně matoucí. Nulu bych zachoval, často se to stihnout dá (nula do odjezdu není nutně vlak ve stanici, navíc by to mohlo mást při pásmování), a i pokud ne, tak by tam měl být už odpočet dalšího vlaku (elegantní náhrada za MM zmiňovaný interval).

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karosák » 07.9.2014 23:52

K tomu odpočítávání, třeba i na přechodech a křižovatkách:
MŠ tu psal o možné variantě žlutého odpočítávadla na přechodech pro chodce, které by odpočítávalo vyklizovací čas. Já jsem tedy i proti tomuto, protože jsme v české kotlině, kde už se tak dost dlabe na červenou a žluté odpočítávání vyklizovačky by znamenalo, že dlabání na červenou by se v dlabačích ještě podpořilo. Dneska si přecijen někdo může říci, že už to na červenou nedá a počká, ale když mu tam bude svítit ještě 10 vteřin k dobru, to víte, že to tam lupne a vlastně ta spočítaná vyklizovačka, o které spotřebitel neví, bude provařena a používána jako by se nechumelilo. To se mi v našich poměrech vůbec nejeví jako dobrý nápad.
A jak se tu, nebo na Kčku, řešila ta vyklizovačka na Řásnovce a rozjíždění se řidičů na oranžovou-byl tu i nápad, zavést odpočítávání pro řidiče IAD a já říkám, ANI NÁHODOU! =; U nás v pojizeří je pro četné práce na silnici umístěno několik semaforů pro kyvadlový provoz. Některé jsou vybaveny odpočítávadlem do další zelené. To považuji za příjemné, protože člověk ví, jestli má vypínat motor, nebo být připraven. Avšak při čekání na zelenou se mi již skoro běžným stalo, že při dopočítávání poslední půlminuty to vždy několik dravců za mnou nevydrželo a vítězně mně předjeli a zmizeli v prachu staveniště. No a jak by to vypadalo na městských křižovatkách, když tady jsou schopni vyrazit i 20 vteřin před? Vždyť i na tom IPP, kde mají chodci odpočítávadlo jich fůra vyráží třeba 5-10 vteřin napřed. Ne ne ne, v našich poměrech bych tyhle pomůcky zabavoval a nevracel ani na konci školního roku (-X

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 07.9.2014 23:21

dejvk píše: .... Ad panely ve vestibulech, mají dva řádky, tak ať je na každém jeden směr, nepočítat na vteřiny, ale na minuty.

> Letňany .... 3
> Kačerov .... 0 (inverzně)

Pokud je výluka, tak si odpustit celé věty, při současné praxi trvá i minutu, než člověku "dojede" český text, pokud mu zrovna "ujel". Jednoduše a stručně

A: NÁM. MÍRU - STRAŠNICKÁ (inverzně)
ÚSEK MIMO PROVOZ / SECTION OUT OF ORDER (inverzně a po 3 sec střídat)
1.) "řádek = 1 směr" jsem rozhodně myslel
2.) počítání (respektive zobrazování) na panelech ve vestibulech jen na minuty - 100% podporuji
3.) a) v momentě nereálného stihnutí nejbližšího spoje zobrazovat kolonku času INVERZNĚ - dle mne dost dobrý nápad
b) - ovšem místo obsahu "0" navrhuji v takových případech uvádět "int. ...." = v případě špičky PD na =M=C místo střídání po 1minutě (pozitivně) "1" / (negativně) "0" by se mělo střídat (pozitivně) "1" / (negativně) "int.2", což by znamenalo "odjezd za minutu a pár sekund" / "odjezd za víc jak 2 minuty", ale v případech hlubokých (což např. není Strašnická) stanic tras A i B by (negativně) "int. .." měl být zobrazován alespoň po dobu 2minuty!
9001 píše:A kde budou cestující nahánět sekundy? Už takhle je síla, když se vyvalí vystupující dav a proti němu vyletí dva blbečci, že jim to ujede.
U intervalu max 10 minut, kde klient čeká v suchu a teple mi přijdou jako vyhozené peníze.
myslím, že 100% souhlasím se všemi dosavadními reakcemi na toto - jen doplňuji, že uvedení dostatečného času do odjezdu ve vestibulu by mohlo:
1.) vymínit "permanentní běhače" = zamezilo by "preventivnímu" běhu lidí na nástupiště, jen protože dotyční nemají informace, ale chtějí udělat maximum pro stihnutí nejbližšího spoje!
2.) přiblížit informacím podávaných na elektronických panelech umístěných na několika desítkách TRAMvajových zastávek (ať již na označnících - "mastodontech" či pod přístřešky - viz TT Barrandov) informování o odjezdech linek =M= poslední hodinu před jejich zprovozněním, protože by panely přístupné i při uzavření nástupišť odpočítávaly čas do odjezdu 1. spojů metra každým směrem od "59" minuty před jeho odjezdem z každé stanice.

dejvk
Uživatel
Příspěvky: 36
Registrován: 08.8.2012 11:39

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od dejvk » 07.9.2014 21:27

willyjeff píše:Chybí mi tam ta dlouhá koncovka
Madam má s koncovkami problém skoro všude, normální člověk to nepostřehne, ale na většině jednoslovných zastávek končících na "á" ta čárka není (namátkou "Vltavska").

Ad panely ve vestibulech, mají dva řádky, tak ať je na každém jeden směr, nepočítat na vteřiny, ale na minuty.

> Letňany .... 3
> Kačerov .... 0 (inverzně)

Pokud je výluka, tak si odpustit celé věty, při současné praxi trvá i minutu, než člověku "dojede" český text, pokud mu zrovna "ujel". Jednoduše a stručně

A: NÁM. MÍRU - STRAŠNICKÁ (inverzně)
ÚSEK MIMO PROVOZ / SECTION OUT OF ORDER (inverzně a po 3 sec střídat)

Odpovědět