Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od mart337 » 14.9.2014 0:40

Proxy píše:My v infocentrech máme dokonce povinnost každého cestujícího informovat, že si mají jízdenku označit. Nicméně si přesto myslím, že by bylo vhodné přidat na letištní autobusové zastávky plakáty, jak se používají jízdenky. Stejně tak by podobná informace měla být v letácích s cenami jízdného (v některých z nich to je, ale trochu ukrytá).
A možná by to chtělo vrátit samolepky na označovače jízdenek - dříve tam byl obrázek jak se jízdenka označuje.
Tak s tímhle musím plně souhlasit. Všechny info brožury a mapky DP by měly obsahovat tuto důležitou informaci. Taktéž by nebylo od věci, kdyby se info objevilo i v průvodcích po Praze, ale to bych chtěl asi moc.
Dalším místem by měly být info tabule na zastávkách (třeba místo plakátků o tom jak se chovat v dopravním prostředku) a to minimálně u letiště a velkých vlakových a autobusových nádraží.
Dále by info plakátky mohly být v dopravních prostředcích poblíž dveří, aby na ně cestující narazil.
No a potom mi taky chybí info o tom, kde se dají jízdenky koupit, že v tram se jízdenky neprodávají a vůbec by nebylo od věci, kdyby v deskách byly ke každé lince informace pro řidiče, kde na trase jsou poblíž automaty na jízdenky. Vždyť je to ostuda, že není možnost informovat cestující, kde si ty lístky můžou sehnat. Ne všude je metro a prodejních míst, kde se lístky prodávají volně (trafiky apod.) je jako šafránu.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 13.9.2014 22:19

ElWapp píše:možná nejlíp šoupnout tam někoho ve vestě na zastávku... v zahraničí věc běžná, u nás nevídaná.
Vídeň, Barcelona, Malaga, Palma, Dráždany, Lipsko, Sevilla... Všude jsem si musel poradit sám...

Pokud už turista letí na vlastní pěst, tak tohle musí bezpodmínečně zvládnout... Všude je styl stejný... Koupit lístek v automatu a označit...

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Proxy » 13.9.2014 17:57

MF píše:
ElWapp píše:Po pár cestách na letiště si říkám, jestli by nestálo za to po Terminálu 2 zahlásit "Please validate your tickets in yellow validating machines. Thank you." Dost turistů si lístek koupí, ale neoznačí, protože značná část cestujících má lítačku a tak to od nich nemůžou odpozorovat... Jasně, je to jejich chyba, nicméně to je zase o tom proturistickém přístupu, jestli tu chceme turisty přivítat nebo nachytat na jejich blbosti.
To samé je jim třeba říct v autobuse, když jim prodám lístek za nehorázných 40 kč. Hned jim řeknu, že for tourist is best ticket on 24 (72h), only 110 kč, 4 Euro. You can buy in machines in metro station.
My v infocentrech máme dokonce povinnost každého cestujícího informovat, že si mají jízdenku označit. Nicméně si přesto myslím, že by bylo vhodné přidat na letištní autobusové zastávky plakáty, jak se používají jízdenky. Stejně tak by podobná informace měla být v letácích s cenami jízdného (v některých z nich to je, ale trochu ukrytá).
A možná by to chtělo vrátit samolepky na označovače jízdenek - dříve tam byl obrázek jak se jízdenka označuje.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od gabuliatko » 13.9.2014 15:39

ElWapp píše:Jasně, je to jejich chyba, nicméně to je zase o tom proturistickém přístupu, jestli tu chceme turisty přivítat nebo nachytat na jejich blbosti.
Co jsem tak pochopil, tak převažuje názor, že si turisti maj nastudovat SPP protože se s námi v cizině taky nikdo ne***e. (Osobně mi několikrát porušení SPP v cizině prošlo, ale snad Ti co to tvrdí jsou zcestovalí víc).

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od ElWapp » 13.9.2014 15:14

možná nejlíp šoupnout tam někoho ve vestě na zastávku... v zahraničí věc běžná, u nás nevídaná.

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od ElWapp » 13.9.2014 15:14

možná nejlíp šoupnout tam někoho ve vestě na zastávku... v zahraničí věc běžná, u nás nevídaná.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MF » 13.9.2014 14:29

ElWapp píše:Po pár cestách na letiště si říkám, jestli by nestálo za to po Terminálu 2 zahlásit "Please validate your tickets in yellow validating machines. Thank you." Dost turistů si lístek koupí, ale neoznačí, protože značná část cestujících má lítačku a tak to od nich nemůžou odpozorovat... Jasně, je to jejich chyba, nicméně to je zase o tom proturistickém přístupu, jestli tu chceme turisty přivítat nebo nachytat na jejich blbosti.
To samé je jim třeba říct v autobuse, když jim prodám lístek za nehorázných 40 kč. Hned jim řeknu, že for tourist is best ticket on 24 (72h), only 110 kč, 4 Euro. You can buy in machines in metro station.

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od ElWapp » 13.9.2014 12:19

Po pár cestách na letiště si říkám, jestli by nestálo za to po Terminálu 2 zahlásit "Please validate your tickets in yellow validating machines. Thank you." Dost turistů si lístek koupí, ale neoznačí, protože značná část cestujících má lítačku a tak to od nich nemůžou odpozorovat... Jasně, je to jejich chyba, nicméně to je zase o tom proturistickém přístupu, jestli tu chceme turisty přivítat nebo nachytat na jejich blbosti.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 13.9.2014 10:12

Karosák píše:Proč má 22 černobílé cedule?? Vždyť i linkový hlásič je po letech standardně 0022. Jako nevím jestli je důvod tak vážný, aby kvůli tomu nemohl být uvnitř jezevčík.
Nástupní Radošovická není v provozu ;-).

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karosák » 13.9.2014 9:32

Proč má 22 černobílé cedule?? Vždyť i linkový hlásič je po letech standardně 0022. Jako nevím jestli je důvod tak vážný, aby kvůli tomu nemohl být uvnitř jezevčík.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Bobik » 11.9.2014 10:33

gabuliatko píše:PS: Dejchal jsi? Prásknul ses na dispečink? Udělal sis kolečko přes Myslíkovu, nebo kudy jsi pak jel?
Dejchal, samozřejmě. Prásknul, jistěžeano, couvat na Palačáku fak nebudu, to smrdí ještě větším průsšvihem. Dále Štěpánská, Bruselská, Otakarova... 8-)

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od gabuliatko » 11.9.2014 9:21

Bobik píše: Spíš mi jde o to, že máme nějaký "standardy kvality" a různý "ISO xyzž" a ve zmíněnejch případech jsme je ani jeden nesplnili. Takže nechápu, proč se jedno trestá a druhý se odbyde "překlepem".
(navíc já byl fakt přesvědčenej, že mám 16. Akorát ty lidi za mnou tvrdili něco o 7. 8-) :lol: )
Sice nemám čerstvé info, ale když jsem v tom posledně vrtal, tak se na DP nemohli dohodnout kdo má Mastodonty na starost. Na ofiko stížnost mi děkujeme za podnět odpověděl že je mastodont ve zkušebním provozu a spřízněný insider že zastávkové službě to nebylo svěřeno a že s tím nikdo nechce nic mít.
PS: Dejchal jsi? Prásknul ses na dispečink? Udělal sis kolečko přes Myslíkovu, nebo kudy jsi pak jel?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Bobik » 11.9.2014 5:13

gabuliatko píše:Hezky napsaný rozdíl mezi teplým kanclem a pultem tramvaje.
Spíš mi jde o to, že máme nějaký "standardy kvality" a různý "ISO xyzž" a ve zmíněnejch případech jsme je ani jeden nesplnili. Takže nechápu, proč se jedno trestá a druhý se odbyde "překlepem".
(navíc já byl fakt přesvědčenej, že mám 16. Akorát ty lidi za mnou tvrdili něco o 7. 8-) :lol: )

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od kruťák » 10.9.2014 20:47

Na prostej lid musí bejt přísnost, i kdyby na sůl nebylo 8-)

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od gabuliatko » 10.9.2014 19:47

Bobik píše:
gabuliatko píše:Jeden udělá překlep a ...
A? A co jako? Já tuhle udělal "překlep" na Palačáku a stálo mě to pětikilo. Proč mi taky nikdo neřek "a, tak ses splet, no"? 8-)
Hezky napsaný rozdíl mezi teplým kanclem a pultem tramvaje.

Odpovědět