Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Orientační a informační systémy
Ježišmarjá, jak jsme jen dokázali žít v době předmobilový.....
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Vzhledem k situaci, že v tunelech není signál pro mobily, tak vědět že člověk má/nemá 5 minut čas má i praktický význam - může vědět, že stihne/nestihne něco telefonicky vyřídit (např. i jen to, že má zpoždění, ale spíš i jestli nemá po vylezení z metra ještě něco po cestě koupit či jiného zařídit)!
Re: Orientační a informační systémy
Odpočet času byl super, nicméně jeho provedení tristní.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 125
- Registrován: 28.8.2013 10:29
Re: Orientační a informační systémy
Jenomže tohle jsou přesně ty věci, který lidem to cestování zpříjemňují. Všechno nemusí být jenom účelný a nemusí to být tak potřebný aby se podle řídil raketový program NASA.
Prostě obyčejný odpočet, přijdu a vidím. Co na tom je? Ty peníze by se stejně utratily jinde a hůř.
Prostě obyčejný odpočet, přijdu a vidím. Co na tom je? Ty peníze by se stejně utratily jinde a hůř.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
A všichni to přežili- . Pořád si stojím za tím, že tohle jsou vyhozené peníze... Teoreticky by se to dalo připustit ve vestibulu, ale pokud už stojím na nástupišti, tak kvůli 5 minutám čekání opravdu nebudu fárat zpátky nahoru, aby jel tram a nebo šel pěšky.
Navíc by mě docela zajímalo kolik DPP tahle sranda stojí...
Navíc by mě docela zajímalo kolik DPP tahle sranda stojí...
Re: Orientační a informační systémy
dnes na A take zhasnuto.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
za mne v tomto případě klidně dva měsíce, ale stejně či spíše tuplovaně mi vadí postup, že bylo přes média oznámeno ukončení zkušebního provozu, a že je stav konečný = ZKUŠEBNÍ PROVOZ BYL OPRAVDU NA (HO.NO), KDYŽ NESMYSL NEBYL ODSTRANĚN V NĚM, ALE AŽ PO JEHO UKONČENÍ!kruťák píše:Pokud je důvodem přepracování té blikající běhající zrůdnosti na něco normálního, tak ať to je vypnutý třeba měsíc
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Pokud je důvodem přepracování té blikající běhající zrůdnosti na něco normálního, tak ať to je vypnutý třeba měsíc
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
včera odpol. a dnes dopol. jsem jel celkem 4x =M=A a musím hlásit, že ten zkušební provoz zobrazení odpočtu do příjezdu vlaku byl , protože viditelně pár dní po oficiálním oznámení ukončení zkušebního provozu = zavedení trvalého, to nefunguje a panely nad středy nástupišť jsou zhaslé!
Re: Orientační a informační systémy
Když se může hlásit všechno možné, tak proč by tam nemohlo být nadstandardní hlášení že to jede k budoucí st. metra...gabuliatko píše:Jedouc dnes 745 DP-A mne překvapil že na LCD pabelu běželo video o stavbě trojského mostu.
Zato DP-ED nezklamaly a na lince 36 na voze 15T nebyla vůbec žádná informace že to jede ke stanici metra Velestavín (je možné že to drážní zákon neumožňuje).
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Orientační a informační systémy
Jedouc dnes 745 DP-A mne překvapil že na LCD pabelu běželo video o stavbě trojského mostu.
Zato DP-ED nezklamaly a na lince 36 na voze 15T nebyla vůbec žádná informace že to jede ke stanici metra Velestavín (je možné že to drážní zákon neumožňuje).
Zato DP-ED nezklamaly a na lince 36 na voze 15T nebyla vůbec žádná informace že to jede ke stanici metra Velestavín (je možné že to drážní zákon neumožňuje).
Re: Orientační a informační systémy
jo, presne o to mi slo. a razene stanice - take sam obcas zamenim HR a MA.Petrpes píše:Souhlas s Martinem. Ozve se Královský letohrádek příští zastávka Pražský hrad a cizinci se hrnou k výstupu o zastávku dříve.
Naopak po odhlášení do zavření dveří by na vnitřním panelu měla svítit zastávka kde to zrovna stojí. A za jízdy střídat 22 Bílá hora a příští zastávka:
Re: Orientační a informační systémy
Přesně tak. Jinak je zajímavé, že u jindy neschopných ČD tohle funguje dobře. Nejpřehlednější to bývá na žlutém displeji, co mají Regionovy.Martin Šubrt píše:Nesouhlas . Nejčastější situace z hlediska Pražáků i cizinců. Zahlásí se zastávka, ale někdo to třeba neslyší, nebo cizinec nerozumí. Okamžitě zrak padá na běžící lištu a tam - konečná. Přitom toto je nejdůležitější okamžik, při němž cestující uvnitř vozu potřebuje tu lištu s nápisem aktuální zastávky. V metru, právě v ražených stanicích, nejsou názvy stanic z vozu vidět a i já se občas zamyslím a lišta by mi pomohla (klasicky zaměňuju Kolbenovu a Hloubětín a musím se hodně soustředit, kde jsem - běžně brýle nenosím). V tramvajích nejsou vidět názvy zastávek vůbec. Nechápu, proč by měl vnitřní panel být informací pro nastupující lidi, když cílovou zastávku má každý vůz na čele při příjezdu. V metru teď bude ještě na digipanelu na nástupišti a člověku to sdělí i pevný infosystém. Takže tři možnosti pro nastupujícího dozvědět se směr, uvnitř jen přeslechnutelné hlášení aktuální zastávky.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Já z uvedeného (všude možně opakovaně sledovaného) problému prosazuji, že jak je i AJ hlášeno "Ende stop - pleas exit TRAM", tak by měla být do AJ přeložena slova "příští zastávka" = "next stop" a teprve poté její název.Petrpes píše:Souhlas s Martinem. Ozve se Královský letohrádek příští zastávka Pražský hrad a cizinci se hrnou k výstupu o zastávku dříve.
Naopak po odhlášení do zavření dveří by na vnitřním panelu měla svítit zastávka kde to zrovna stojí. A za jízdy střídat 22 Bílá hora a příští zastávka:
Respektive, protože mne tu přesvědčil názor, že je dobré zachovat současné sloučené hlášení aktuální a příští zastávky v době příjezdu do zastávky:
tak rovnou ještě prosazuji změnu zvolených slov na "následující zastávka" = "following stop", čímž hlášení by odpovídalo skutečnosti = zkráceně oznamovalo "teď přijíždíme do zastávky .... a po ní bude následovat zastávka ....." a samozřejmě AJ by mělo být také hlášení "příští/následující zastávka je na znamení".thriller2 píše:Pawel: Naopak, společné hlášení co bude teď a ta další před zastavením jsou dobrým vodítkem pro ty, co nevědí, kam to dál jede. Ideální především při výlukových, objízdných a zátahových jízdách, ale i v pravidelném provozu v méně známé části města. To že to tak není u metra nevadí, protože metro až na výjimky nemá výlukové trasy.
.....
ještě jsem si nevšiml, ale zaměřím se na to, a pokud je to pravda, tak si to stopnu a podám informaci, jestli neprosazuji delší ponechání uvedeného nápisu.vencavasek píše:Minimálně v novějších 15T dochází na LCD k posunu až později (odhadem tak po 10s). Po odhlášení dojde na LCD pouze ke změně textu "Příští zastávka" na "Tato zastávka"gabuliatko píše:...na LCD v 15T nejde tam je v okamžiku odhlášení posun na příští zastávku
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Souhlas s Martinem. Ozve se Královský letohrádek příští zastávka Pražský hrad a cizinci se hrnou k výstupu o zastávku dříve.
Naopak po odhlášení do zavření dveří by na vnitřním panelu měla svítit zastávka kde to zrovna stojí. A za jízdy střídat 22 Bílá hora a příští zastávka:
Naopak po odhlášení do zavření dveří by na vnitřním panelu měla svítit zastávka kde to zrovna stojí. A za jízdy střídat 22 Bílá hora a příští zastávka: