Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Bobik » 06.10.2014 19:34

Ježišmarjá, jak jsme jen dokázali žít v době předmobilový..... :roll: :lol:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 06.10.2014 18:32

Vzhledem k situaci, že v tunelech není signál pro mobily, tak vědět že člověk má/nemá 5 minut čas má i praktický význam - může vědět, že stihne/nestihne něco telefonicky vyřídit (např. i jen to, že má zpoždění, ale spíš i jestli nemá po vylezení z metra ještě něco po cestě koupit či jiného zařídit)!

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od thriller2 » 06.10.2014 6:40

Odpočet času byl super, nicméně jeho provedení tristní.

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od martin8211 » 05.10.2014 23:36

Jenomže tohle jsou přesně ty věci, který lidem to cestování zpříjemňují. Všechno nemusí být jenom účelný a nemusí to být tak potřebný aby se podle řídil raketový program NASA.
Prostě obyčejný odpočet, přijdu a vidím. Co na tom je? Ty peníze by se stejně utratily jinde a hůř.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 05.10.2014 23:28

A všichni to přežili- 8-) . Pořád si stojím za tím, že tohle jsou vyhozené peníze... Teoreticky by se to dalo připustit ve vestibulu, ale pokud už stojím na nástupišti, tak kvůli 5 minutám čekání opravdu nebudu fárat zpátky nahoru, aby jel tram a nebo šel pěšky.

Navíc by mě docela zajímalo kolik DPP tahle sranda stojí...

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od pawel » 05.10.2014 22:01

dnes na A take zhasnuto.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.10.2014 18:08

kruťák píše:Pokud je důvodem přepracování té blikající běhající zrůdnosti na něco normálního, tak ať to je vypnutý třeba měsíc [-o<
za mne v tomto případě klidně dva měsíce, ale stejně či spíše tuplovaně mi vadí postup, že bylo přes média oznámeno ukončení zkušebního provozu, a že je stav konečný = ZKUŠEBNÍ PROVOZ BYL OPRAVDU NA (HO.NO), KDYŽ NESMYSL NEBYL ODSTRANĚN V NĚM, ALE AŽ PO JEHO UKONČENÍ!

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od kruťák » 05.10.2014 15:17

Pokud je důvodem přepracování té blikající běhající zrůdnosti na něco normálního, tak ať to je vypnutý třeba měsíc [-o<

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.10.2014 14:19

včera odpol. a dnes dopol. jsem jel celkem 4x =M=A a musím hlásit, že ten zkušební provoz zobrazení odpočtu do příjezdu vlaku byl :zadnice , protože viditelně pár dní po oficiálním oznámení ukončení zkušebního provozu = zavedení trvalého, to nefunguje a panely nad středy nástupišť jsou zhaslé!

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MF » 04.10.2014 19:07

gabuliatko píše:Jedouc dnes 745 DP-A mne překvapil že na LCD pabelu běželo video o stavbě trojského mostu.
Zato DP-ED nezklamaly a na lince 36 na voze 15T nebyla vůbec žádná informace že to jede ke stanici metra Velestavín (je možné že to drážní zákon neumožňuje).
Když se může hlásit všechno možné, tak proč by tam nemohlo být nadstandardní hlášení že to jede k budoucí st. metra...

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od gabuliatko » 04.10.2014 14:32

Jedouc dnes 745 DP-A mne překvapil že na LCD pabelu běželo video o stavbě trojského mostu.
Zato DP-ED nezklamaly a na lince 36 na voze 15T nebyla vůbec žádná informace že to jede ke stanici metra Velestavín (je možné že to drážní zákon neumožňuje).

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od pawel » 04.10.2014 13:19

Petrpes píše:Souhlas s Martinem. Ozve se Královský letohrádek příští zastávka Pražský hrad a cizinci se hrnou k výstupu o zastávku dříve.
Naopak po odhlášení do zavření dveří by na vnitřním panelu měla svítit zastávka kde to zrovna stojí. A za jízdy střídat 22 Bílá hora a příští zastávka:
jo, presne o to mi slo. a razene stanice - take sam obcas zamenim HR a MA.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od XSC » 03.10.2014 23:32

Martin Šubrt píše:Nesouhlas ;-). Nejčastější situace z hlediska Pražáků i cizinců. Zahlásí se zastávka, ale někdo to třeba neslyší, nebo cizinec nerozumí. Okamžitě zrak padá na běžící lištu a tam - konečná. Přitom toto je nejdůležitější okamžik, při němž cestující uvnitř vozu potřebuje tu lištu s nápisem aktuální zastávky. V metru, právě v ražených stanicích, nejsou názvy stanic z vozu vidět a i já se občas zamyslím a lišta by mi pomohla (klasicky zaměňuju Kolbenovu a Hloubětín a musím se hodně soustředit, kde jsem - běžně brýle nenosím). V tramvajích nejsou vidět názvy zastávek vůbec. Nechápu, proč by měl vnitřní panel být informací pro nastupující lidi, když cílovou zastávku má každý vůz na čele při příjezdu. V metru teď bude ještě na digipanelu na nástupišti a člověku to sdělí i pevný infosystém. Takže tři možnosti pro nastupujícího dozvědět se směr, uvnitř jen přeslechnutelné hlášení aktuální zastávky.
Přesně tak. Jinak je zajímavé, že u jindy neschopných ČD tohle funguje dobře. Nejpřehlednější to bývá na žlutém displeji, co mají Regionovy.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 03.10.2014 22:52

Petrpes píše:Souhlas s Martinem. Ozve se Královský letohrádek příští zastávka Pražský hrad a cizinci se hrnou k výstupu o zastávku dříve.
Naopak po odhlášení do zavření dveří by na vnitřním panelu měla svítit zastávka kde to zrovna stojí. A za jízdy střídat 22 Bílá hora a příští zastávka:
Já z uvedeného (všude možně opakovaně sledovaného) problému prosazuji, že jak je i AJ hlášeno "Ende stop - pleas exit TRAM", tak by měla být do AJ přeložena slova "příští zastávka" = "next stop" a teprve poté její název.

Respektive, protože mne tu přesvědčil názor, že je dobré zachovat současné sloučené hlášení aktuální a příští zastávky v době příjezdu do zastávky:
thriller2 píše:Pawel: Naopak, společné hlášení co bude teď a ta další před zastavením jsou dobrým vodítkem pro ty, co nevědí, kam to dál jede. Ideální především při výlukových, objízdných a zátahových jízdách, ale i v pravidelném provozu v méně známé části města. To že to tak není u metra nevadí, protože metro až na výjimky nemá výlukové trasy.
.....
tak rovnou ještě prosazuji změnu zvolených slov na "následující zastávka" = "following stop", čímž hlášení by odpovídalo skutečnosti = zkráceně oznamovalo "teď přijíždíme do zastávky .... a po ní bude následovat zastávka ....." a samozřejmě AJ by mělo být také hlášení "příští/následující zastávka je na znamení".
vencavasek píše:
gabuliatko píše:...na LCD v 15T nejde tam je v okamžiku odhlášení posun na příští zastávku
Minimálně v novějších 15T dochází na LCD k posunu až později (odhadem tak po 10s). Po odhlášení dojde na LCD pouze ke změně textu "Příští zastávka" na "Tato zastávka"
ještě jsem si nevšiml, ale zaměřím se na to, a pokud je to pravda, tak si to stopnu a podám informaci, jestli neprosazuji delší ponechání uvedeného nápisu.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 03.10.2014 20:24

Souhlas s Martinem. Ozve se Královský letohrádek příští zastávka Pražský hrad a cizinci se hrnou k výstupu o zastávku dříve.
Naopak po odhlášení do zavření dveří by na vnitřním panelu měla svítit zastávka kde to zrovna stojí. A za jízdy střídat 22 Bílá hora a příští zastávka:

Odpovědět