Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9679
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 11.4.2015 23:13

Martin Šubrt píše:pawel: Přišly by hned stížnosti, že proč se to hlásí pořád dokola. Už dnes se lidi občas diví, když slyší to hlášení pro nevidomé.
Upřímně ale oprávněně... Od čeho jsou informační panely... I "blbá" T6 ukazuje konečnou a linku...

U nevidomých se nedivím... Taky se leknu když tramvaj "promluví"...

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1055
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od thriller2 » 11.4.2015 23:11

Takové neustálé hlášení je fakt voser. Když bys to měl poslouchat denně 15x, to by bylo k :smt078

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 11.4.2015 20:32

pawel: Přišly by hned stížnosti, že proč se to hlásí pořád dokola. Už dnes se lidi občas diví, když slyší to hlášení pro nevidomé.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od pawel » 11.4.2015 20:13

mně by se líbilo, kdyby se při stanicování nebo při opouštění zastávky hlásilo něco na způsob našeho hlášení pro nevidomé. cestující by tak byli informováni o čísle linky a konečné. mají to tak i v new yorku nebo některých provozech v německu
"This is a 2nd Avenue-bound E train."
"Zug nach Hermannstraße.")
"Linka 17 směr Výstaviště Holešovice."

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 11.4.2015 18:02

BOBIK: ale je "uživatelky přívětivé" zrychlení ve směru do stejné konečné ve společných zastávkách použít souhrnné ZJŘ - v seznamu zastávek jen s výpisem společného úseku tras uvedených 2 či více linek a před ním pouze počátečními zastávkami linek:
"13 / 17 / 27"
"VOZOVNA KOBYLISY (l.17)/
BŘEZINĚVESKÁ (l.13)/
VÝSTAVIŠTĚ HOLEŠOVICE (l.27)
/
/
/
Palackého nám.
Výtoň
Podolská vodárna
Kublov
Dvorce
Přístaviště
Pobřežní cesta
Nádr. Braník
Černý kůň
Belárie
Modřanská škola
Nádr. Modřany
Čechova čtvrť
Poliklinika Modřany
U Libušského potoka
Modřanská rokle
SÍDLIŠTĚ MODŘANY"
Z:arrow: i stejnou trasu uvedenou na více ZJŘ logicky člověk čte násobek času než na jednom ZJŘ!
(současnou l.13 bych přečísloval či zrušil - stejně obousměrně v úseku Flora - Černokostelecká se "sjíždí" s l.5 = zavedl bych l.11 Spořilov - Olšanské hřbitovy/CD a CT a l.21 NBS - Spojovací/PD do cca 20h)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4310
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Bobik » 11.4.2015 17:25

MM-M: Jistě, poznámky jsou matoucí nejen pro cizince. Proto je potřeba aby byl stabilní systém LV a aby jedna linka měla pouze 2 konečné. Je jednodušší a rychlejší projet seznam zastávek u pěti linek (pěti JŘ) abych zjistil co všechno mi tam jede, než lovit poznámkové blechy u třech.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 11.4.2015 17:19

ZX + martin: také možná cesta (i když ten 3. znak - písmeno za číslem je prý, dle starších diskuzí, technický "oříšek", byť ve Zlíně to, i na stejně velkých zadních vnějších, orientacích zatahujících/přejíždějících TROLEJbusů jde), ale proti dosavadnímu zvyku u TRAM by se mesely používat ve směru do společné konečné (např. 17 + 27 Veletržní palác - Modřanská rokle Z:arrow: Sídl. Mořany) tzv. sloučené/společné/souhrnné ZJŘ = jedním pohledem na společný list i neznalý člověk zjistí, že dvě (či více a které) linky mají ve směru jízdy neustále stejnou trasu!

Bobik: POZOR, ale ono to není jen o blbcích - systém poznámek/výjimek je nepřehledný zejména cizincům = jakákoliv "uživatelská nepříjemnost/nepřívětivost" MHD je v lepším případě žene "do spárů" TAXIkářů v horším rovnou z Prahy/ČR Z:arrow: odhání potenciální zdroj peněz!

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4310
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Bobik » 11.4.2015 17:05

Ale no tak! :D Většina "normálních" cestujících samozřejmě ví, co kam jede, takže identifikaci na dálku dle čísla dávají přednost (např. to je 23, tak nic, chci na Hroudu, tam nejede, počkám na 22). A blbce nemá cenu vodit za ručičku, stejně je to k ničemu. :D

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 468
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Zastávka na znamení 142.

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Jakub » 11.4.2015 17:02

Ale no tak! Dvě různá čísla pro "jednu" linku jsou přece sprostým slovem už někdy od zavedení M22 (-X . Přehlednější by to asi bylo pro ty, co vědí, co kam jezdí (mohli by koukat hlavně po čísle a viděli by ho už z dálky a rovněž i v JŘ by si rovnou hledali tu svou linku). Nicméně pro tu druhou skupinu, která neví, kam co jezdí, je to jeden JŘ navíc, který musí prostudovat.

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od martin8211 » 11.4.2015 16:03

A nebo 17 a 17A

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 900
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od ZXS91 » 11.4.2015 15:47

Jestli ono by nebylo jednodušší to dělit nikoliv poznámkama v JŘ, ale číslem linky. Do Braníka jede trojka, ale dlouhý spoje do Modřan se budou jmenovat 23 (protože 21 v Modřanech by bylo sprostý slovo). Analogicky 17/27

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MF » 11.4.2015 15:12

Petrpes píše:MMMilane! Zkoušel jsi si najít ženskou? (to je to co občas vozíš v tramvaji a má to dole míň a nahoře víc, tedy alespoň některé exempláře, pokud stále netušíš, řekni mamince ať ti ukáže nějaké fotky z mládí)
Ať si najde třeba chlapce, to je jedno, hlavně ať už najde :)

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2020
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 11.4.2015 14:41

MMMilane! Zkoušel jsi si najít ženskou? (to je to co občas vozíš v tramvaji a má to dole míň a nahoře víc, tedy alespoň některé exempláře, pokud stále netušíš, řekni mamince ať ti ukáže nějaké fotky z mládí)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 11.4.2015 14:35

mart: s Braníkem DC naprosto souhlasím

Ovšem řešení ZJŘ na zastávky před rozvětvením ZC je určitě lepší moje řešení:
1.) seznam zastávek:
"....
Pobřežní cesta
@ NÁDRAŽÍ BRANÍK
Nádraží Braník
Černý kůň
....."
2.) jedna z poznámek - jejich vysvětlivek:
"@ - jen takto označený/é spoj(e) jede do shodně označené pouze výstupní zastávky, v níž je ukončen"
ODŮVODNĚNÍ:
1.) ASI JEDINÁ CESTA JAK POPSAT/VYSVĚTLIT JEDINOU POZNÁMKOU, ŽE SPOJ KONČÍ V JEDNÉ ZE DVOU STEJNOJMENNÝCH ZASTÁVEK = bez nutnosti znepřehleňování ZJŘ psaním poznámky u každého (odjezdu) spoje
2.) I PŘI STEJNÉM NÁZVU PŘILEHLÝCH VÝSTUPNÍCH A NÁCESTNÝCH ZASTÁVEK ZE ZJŘ POZORNÝ ČTENÁŘ POZNÁ, ŽE:
A) FYZICKY EXISTUJÍ 2 ZASTÁVKY STEJNÉHO NÁZVU (=V JEDNÉ OBLASTI)
B) SPOJ V MÍSTĚ KONČÍCÍ NEPOUŽÍVÁ ZASTÁVKU SPOJE POKRAČUJÍCÍHO DÁL
C) SPOJ POKRAČUJÍCÍ DÁL NESTAVÍ V OBOU ZASTÁVKÁCH STEJNÉHO JMÉNA
3.) STEJNÝ NÁZEV PŘILEHLÝCH VÝSTUPNÍCH A NÁCESTNÝCH ZASTÁVEK ZABRÁNÍ, ŽE SI ČLOVĚK (ZEJMÉNA CIZINEC) NAJDE V ZJŘ NÁZEV VÝSTUPNÍ ZASTÁVKY "KRÁTKÉHO SPOJE" A VLEZE DO "DLOUHÉHO SPOJE", KTERÝ PŘES NÍ NEJEDE = NEBUDE JI HLÁSIT A ON CESTUJÍCÍ DOVEZE AŽ DO NAPROSTÉ KONEČNÉ!
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 11.4.2015 14:44, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 856
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od mart337 » 11.4.2015 13:32

ad.MM

V zásadě ano, snažil jsem se to popsat trochu jednodušeji, podle mne tak, jak by to přímo v JŘ mohlo být uvedeno (tvé vyjádření beru spíš jako § znění :) ).
Taky jsem se do toho svého snažil nějak zakomponovat problematiku l. 11 - tj. že ve všední dny neznačené spoje jezdí dlouhou trasu a v S, N a svátky krátkou.

Jo a ještě bych taky nějak jinak řešil JŘ linky 3 v zastávce Nádraží Braník dc.

Jinde to podle mne tolik nevadí (alespoň mne nenapadá místo, kde by to bylo dobré taky řešit), ale zde se vyskytuje poměrně hodně akcí se zahraniční klientelou (různé sportovní akce).
A poměrně často se stává, že čekají na spoj na Komoko-zastávce i v době, kdy všechny vlaky jedou ze smyčky.
Jelikož česky zrovna neumí, tak je jim nějaká ta vysvětlivka k ničemu.
Ideální by bylo, kdyby se našel nějaký způsob a nainstaloval se v Komoko-zastávce Nádraží Braník DC nějaký ten digi sloupek, aby tam byl zobrazován aktuální stav, co tam zrovna pojede.
A nebo bych JŘ rozdělil na dva (jeden vlaky jedoucí po Komoko a druhý vlaky jedoucí ze smyčky) a vyvedl je různě barevně. Ten platící pro konkrétní zastávku v pravidelné barvě a ten pro druhou třeba v červené :) s patřičnou poznámkou, že tento JŘ platí pro druhou zastávku a případně se směrovou šipkou.

Odpovědět