Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Filip

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Filip » 30.7.2015 16:56

Petrpes píše:Filip: Ty už jsi jak Milan... Ty jsi byl kvůli své orientaci na odborech? MMM jim také hlásí všechno, např. když odjede pozdě z konečné :)
Kvůli inverzi při zatažení jsem opravdu na odborech nebyl. Používám zdravý rozum. (-X

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 30.7.2015 16:49

Filip: Ty už jsi jak Milan... Ty jsi byl kvůli své orientaci na odborech? MMM jim také hlásí všechno, např. když odjede pozdě z konečné :)

Uživatelský avatar
Bába Foutéř
Šťoura
Příspěvky: 65
Registrován: 23.1.2007 19:25

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Bába Foutéř » 30.7.2015 16:27

9001 píše:A podstatná věc?

Šlape za to někdo po Vás? Pokud prudí jenom Milana, tak to chápu...
Ano, stížnosti organizace ROPID například na použití inverze u zatahujících vlaků do vozovny Motol nejsou zz říše bájí...

Filip

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Filip » 30.7.2015 16:08

9001 píše:To se mi na DP prostě líbí :lol: :lol:

Do krve se hádají o tom jestli má být nemá být inverze, ale aby řešili opravdu podstatné věci, které podstatně ovlinují řidiče to ne :lol:
Od toho máme odbory. A naštěstí fungující odbory.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 30.7.2015 15:50

To se mi na DP prostě líbí :lol: :lol:

Do krve se hádají o tom jestli má být nemá být inverze, ale aby řešili opravdu podstatné věci, které podstatně ovlinují řidiče to ne :lol:

Filip

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Filip » 30.7.2015 14:04

Nedělej z toho zase vědu. Jsem každopádně zvědavý, jestli na školení budou pořád trvat na výkladu podle ROPIDu.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 30.7.2015 13:03

No, tomu říkám slovo chlapa... :D

Filip

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Filip » 30.7.2015 13:00

Petrpes píše:Ale sporťák Filip by se o tom do krve hádal, že bez inverze jedině 17,18 protože na školení...
No škoda slov, co je závazné, předpisy, směrnice, nebo co někdo povídal?
I prd velebnosti, závazné jsou samozřejmě předpisy a vnitropodnikové směrnice. To se nedá nikým zpochybnit. (-X

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 30.7.2015 12:16

A podstatná věc?

Šlape za to někdo po Vás? Pokud prudí jenom Milana, tak to chápu...

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 30.7.2015 11:37

Ale sporťák Filip by se o tom do krve hádal, že bez inverze jedině 17,18 protože na školení...
No škoda slov, co je závazné, předpisy, směrnice, nebo co někdo povídal?

Uživatelský avatar
Bába Foutéř
Šťoura
Příspěvky: 65
Registrován: 23.1.2007 19:25

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Bába Foutéř » 30.7.2015 10:53

MM-Mikulovsky píše:
Bába Foutéř píše:............. Vždy platila a platí zásada, že za vynechání se nepovažuje, pokud vlak zastaví v zastávce stejného jména pouze u jiného nástupiště...
Dle chybného výkladu škoního odd. právě toto nemůže platit - l.18 a 53 zatahující na PA či l. 17 a 55 zatahující do KO přece právě zastavují pro výstup v občasných = FYZICKY ZCELA JINÝCH KONEČNÝCH ZASTÁVKÁCH/NÁSTUPIŠTÍCH NEŽ PRAVIDELNĚ #-o
Zato naopak l.3 zatahující do KO či l.12 do HL JEDOU FYZICKY PŘES SVOU PRAVIDELNOU VÝSTUPNÍ ZASTÁVKU/NÁSTUPIŠTĚ a navíc za ní obsluhují další zastávky.
Takže znovu. Už z doby stříšek na bočních papírových cedulích. Tyto se dávaly pouze tehdy, pokud vlak při cestě do vozovny opustil svou trasu, případně ji zkrátil. Za opuštění trasy se nikdy nebralo to, pokud v poslední pravidelné zastávce linky zastavím při cestě do vozovny u jiného nástupiště. Příklad? 12 do vozoven Kobylisy či Žižkov (na Palmovku prostě dojede, pouze k jinému ostrůvku), 4 do vozovny Motol (na Kotlářku dojede, ale nejede do smyčky) atp....Je to naprosto jednoduché

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.7.2015 23:16

von Špilberk píše:............ Bohužel to není nikde napsané a naše školní odd. tomu taky svého času vůbec nepomohlo ..........
žel 100%pravda, respektive naopak přikázalo konat chybný výklad předpisu.
MF píše:
Filip píše:Už to tu dlouho nebylo, ale platí pořád to, co se školilo ohledně inverzí ?
linky 17,18,53,55 inverzi nedávat a zbytek dávat ?
Mám za to, že to tak je, ale třeba nechápu, proč někteří dávají na zatahující 12ku do HL či ŽI inverzi, když také nic nevynechala...
.......
To je přesně ukázka chybného výkladu přednášeného školním odd. :!:
Bába Foutéř píše:............. Vždy platila a platí zásada, že za vynechání se nepovažuje, pokud vlak zastaví v zastávce stejného jména pouze u jiného nástupiště...
Dle chybného výkladu škoního odd. právě toto nemůže platit - l.18 a 53 zatahující na PA či l. 17 a 55 zatahující do KO přece právě zastavují pro výstup v občasných = FYZICKY ZCELA JINÝCH KONEČNÝCH ZASTÁVKÁCH/NÁSTUPIŠTÍCH NEŽ PRAVIDELNĚ #-o
Zato naopak l.3 zatahující do KO či l.12 do HL JEDOU FYZICKY PŘES SVOU PRAVIDELNOU VÝSTUPNÍ ZASTÁVKU/NÁSTUPIŠTĚ a navíc za ní obsluhují další zastávky.

Kdyby s tím chtěl někdo něco udělat, tak uvedu podstatné:
D1/2, §9, odst. 5 píše:Vlak určený k pravidelné přepravě cestujících a zatahující do vozovny, musí být označen vpředu i a na všech bočních tabulkách nebo informačních elektronických panelech názvem vozovny nebo určené zastávky. To neplatí u vozidel bez elektronických informačních panelů, pokud všechny zastávky linky jsou součástí zatahovací trasy, pak postačuje označení pouze vpředu vlaku.
D1/2, §9, odst. 10 píše:Vnitřní normou jsou stanoveny podrobnosti o informačních prvcích pro označování vlaků dle jednotlivých typů vozů, t.j. používané informační panely či tabule s orientacemi, barva písma, podklad, uspořádání textu atd.
= jedná se o předpis "SMĚRNICE 19-2012-01 Doplňky a vysvětlení k provoznímu předpisu D1/2", který uvedenou problematiku řeší na druhé straně v bodě 2.6, kde je (narozdíl od ostatního textu) tučně napsáno "Inverzní zobrazení se používá pouze u vlaků, jejichž zatahovací trasa nevede všemi zastávkami linky."

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 27.7.2015 9:48

A co 11 do SA, samozřejmě při bezvýlukovém stavu kdy jezdí na Spojovací ;)
Teď když končí na Olšanech neřeším, bez inverze ;)

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od kruťák » 27.7.2015 9:37

... a 11 do ŽI :lol:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od von Špilberk » 27.7.2015 9:09

Bába Foutéř píše:Vždy platila a platí zásada, že za vynechání se nepovažuje, pokud vlak zastaví v zastávce stejného jména pouze u jiného nástupiště...
Bohužel to není nikde napsané a naše školní odd. tomu taky svého času vůbec nepomohlo, takže s inverzí jezdí do KO jak l.17, tak i l.3 a l.12, do HL též l.12 i l.8, do MO l.4 (když jezdí), do SA l.6 atd. #-o

Odpovědět