Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Po dobu výluky Karláku ano.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Orientační a informační systémy
Syrda - oni denní staví i ve Spálený? (nevím, ptám se)
Re: Orientační a informační systémy
na první dobrou...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
A evergreen zmatených označníků pokračuje: linka 13 je škrtlá, ale na Francouzské 4 i 22 zcela absentuje, pouze nahrazena žlutou 11. Linka 6 na Vršovické rovněž přestala existovat, ale její jř poměrně kostrbatou vetou tvrdí, že během prázdnin od 2.7. je její provoz pouze přerušen... No mrknete na to, k nějaké jednotnosti to má opět velmi daleko :-(
Re: Orientační a informační systémy
To rozhodně ne. Audis je vůči dorisu opravdu otřesný. Počítače nestíhají, zamrzají a nedohlašují zastávky, nebo to jen zaplembá a nic neřekne. A jak jsem uvedl, když máš u busu odklon, tak je to o jednu ulici či blok, kde teda nehlásíš žádné zastávky a nebo je projíždíš. U tramvaje bys také nic nehlásil, nebo nestavěl na odklonové trase, která je o poznání delší (nebo se už na svou trasu vlastně nevracíš).?...Karosák píše:To ne, nejde o ty neumětely, kvůli těm bych to neřešil, jen mi to přišlo zajímavý. No ale dyk busy, to je mnohem víc dat, než tramky...
Nejde spíš o jo, že doris a audis jsou si blízko asi jako hodinky a holinky a to i ve vývoji?
Audis je principem úplně něco jiného, na dispečerské řízení se používá hlavně GPS a odhlášené zastávky, kdežto u nás je to fyzický průjezd majákem, což je tedy na rozdíl od zamrzající GPS rozhodně lepší. Navíc vypočtená odchylka je dle opravdového odjezdu na rozdíl u busu, kde se stanoví uzavřením dveří i když pak bus čeká ještě minutu v zastávce, aby odjel alespoň dle GPS správně a nikdo ho za to nemohl sejmout.
Obecně doris má poměrně mnoho užitečných funkcí pro dispečerské řízení na rozdíl od opravdu chudého audisu.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
To ne, nejde o ty neumětely, kvůli těm bych to neřešil, jen mi to přišlo zajímavý. No ale dyk busy, to je mnohem víc dat, než tramky...
Nejde spíš o jo, že doris a audis jsou si blízko asi jako hodinky a holinky a to i ve vývoji?
Nejde spíš o jo, že doris a audis jsou si blízko asi jako hodinky a holinky a to i ve vývoji?
Re: Orientační a informační systémy
K těm hláškám lidem - nemají vůbec mikrofon. Já chtěl onehdá něco sdělit a tak hledám a hledám a nakonec zjistím, že tam žádný mikrofon nenímartin8211 píše:Však systém zadání služby místo hlásiče a orientace není žádná novinka. V Liberci na tom fungují i klasické Apexy, které mají mimochodem také v autobusech.
Zkrátka ráno se zadá číslo služby a pak už to vše dělá samo, včetně převlékání linek 2 a 3 a při zátahu "Manipulační jízda". Stejně tak jejich apex umí cestujícím pouštět služební hlášky.
Na druhou stranu, v Liberci musí ručně volit výhybky (to sakra rozmyslíte, jestli na Viaduktu pojedete 11 směrem na Hanychov...) a nemají v apexu ovládání radiostanice. Vysílačku mají samostatně a slyší všichni všechno.
No a co se týká ROV, tak oni také vědí co ve svých obsluhách vozidel mají a tak třeba úzké tramvaje nikdy nevjedou u Viaduktu rovně ať je příznak na palubáku kamkoliv, vždy se hodí výhybka vpravo do smyčky. To samé Fugnerka. Městská tramvaj vždy hodí výhybku vlevo a nepustí jí na Jablonec, byť tam je spítka až k Lomu.
Co se týká mimořádného provozu jako je otáčení městské linky na Viaduktu, nebo ve smyčce Fugnerova, tak nevím jestli tyto výhybky lze takto řešit rádiem, nebo v těchto stavech se musí ručně. Napadlo mě to zkusit, ale pak bych musel vylézt ven a hodit jí zpátky ručně a to se mi nechtělo.
Re: Orientační a informační systémy
On náš apex by to pochopitelně uměl také, ale jde o to za jakou cenu. V Liberci, kde tramvaj jezdí jen tam a zpátky a jinak tam chcíp pes je to jedno, tam není problém nahrát JŘ a dokonce jsou v tramvajích nahrané busy a asi i naopak. Problém ovšem nastává (u nás) když je odklon. To potom je JŘ úplně jinde, nebo budeš listovat (posouvat se) na nějaké místo, kde se napojíš a mezitím nic, nebo síťový režim? A další dost důležité a limitující je to, že každou chvíli platí jiný JŘ, takže ono už takhle se dost přehrávají data a ještě do toho by zasáhlo toto s JŘ. Jestli máme mezi sebou kolegy, kteří s apexem neumí a nejsou schopni plnit si své základní pracovní povinnosti - mimojiné nastavovat správně toto zařízení, tak by se s tím měl podnik nějak vypořádat.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 125
- Registrován: 28.8.2013 10:29
Re: Orientační a informační systémy
Však systém zadání služby místo hlásiče a orientace není žádná novinka. V Liberci na tom fungují i klasické Apexy, které mají mimochodem také v autobusech.
Zkrátka ráno se zadá číslo služby a pak už to vše dělá samo, včetně převlékání linek 2 a 3 a při zátahu "Manipulační jízda". Stejně tak jejich apex umí cestujícím pouštět služební hlášky.
Na druhou stranu, v Liberci musí ručně volit výhybky (to sakra rozmyslíte, jestli na Viaduktu pojedete 11 směrem na Hanychov...) a nemají v apexu ovládání radiostanice. Vysílačku mají samostatně a slyší všichni všechno.
Zkrátka ráno se zadá číslo služby a pak už to vše dělá samo, včetně převlékání linek 2 a 3 a při zátahu "Manipulační jízda". Stejně tak jejich apex umí cestujícím pouštět služební hlášky.
Na druhou stranu, v Liberci musí ručně volit výhybky (to sakra rozmyslíte, jestli na Viaduktu pojedete 11 směrem na Hanychov...) a nemají v apexu ovládání radiostanice. Vysílačku mají samostatně a slyší všichni všechno.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Na RP...to je matroš. Tak doufám, že se budou skvět novotou v zadních kabinách, jak to známe :-S Asi na nějaký jo, co budou vpředu a taky na wany.
Každopádně včera jsem na Smícháči žvanil s busákem a prošmejdil mu SORku a tamty JKZ, to je pecka-krom ovládacích funkcí to umí kamery a co mě rozsekalo, že nekódujou žádný krátký/dlouhý spoje, výlukové hlásiče, zátahy inverze/neinverze, ale jen zadají číslo směny a všechno si to natáhne samo. V tomhle jsme fakt předpotopní. Teda nejde o to to namačkat, ale spíš ty věčné problémy s pásmem, svačinář na to dlabe,pak polemika kolem inverzí, nebo jaký hlásič, když je vlepka ve vlepce atd., zvlášť s tím materiálem. Takhle si to panstvo naporoučí do systému a pak maximálně kontroluji funkčnost. Přišlo mi to fajne a umí to prej i MYPOLy
Každopádně včera jsem na Smícháči žvanil s busákem a prošmejdil mu SORku a tamty JKZ, to je pecka-krom ovládacích funkcí to umí kamery a co mě rozsekalo, že nekódujou žádný krátký/dlouhý spoje, výlukové hlásiče, zátahy inverze/neinverze, ale jen zadají číslo směny a všechno si to natáhne samo. V tomhle jsme fakt předpotopní. Teda nejde o to to namačkat, ale spíš ty věčné problémy s pásmem, svačinář na to dlabe,pak polemika kolem inverzí, nebo jaký hlásič, když je vlepka ve vlepce atd., zvlášť s tím materiálem. Takhle si to panstvo naporoučí do systému a pak maximálně kontroluji funkčnost. Přišlo mi to fajne a umí to prej i MYPOLy
Re: Orientační a informační systémy
Nové počítače budou i na RP.Karosák píše:Technicky by to už nějaký pátek chtělo vyřešit novějšími palubáky
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Technicky by to už nějaký pátek chtělo vyřešit novějšími palubáky
-
- Uživatel
- Příspěvky: 19
- Registrován: 21.7.2014 15:28
Re: Orientační a informační systémy
Já měl dnes linku 14/24/7 a když jsem ohlásil na Botanické zahradě směr Albertov tak jsem to nemohl ucourat na Albertov protože paní hlasatelka kecala celou dobu a nestačilo se mi to Albertov překlopit na linku 7 nevím jestli by to šlo nějak technicky vyřešit aby se to překlápět.
Re: Orientační a informační systémy
No zajímavý pohled na to je. Fakt je ten, že třeba na Ortenově nám. odhlašuju na 14 už v zatáčce naproti hotelu a na 24 už v oblasti světelné křižovatky. Jako řidič nemám možnost sledovat jak se mi na voze mění transparenty, ale z toho videa je patrné, že docela zajímavě. Když se pozorně podíváte na to video, tak to Pa pořadí mělo už čelo převlečený ze 7 na 11, ale zadek byl následně stále 7. Takže z toho dalšího sledování vyplývá, že se po začátku odhlášení převléká pouze čelo a pak až někdy dost zpožděně zbytek (boční a zadní transparent). S tím by se mělo asi něco udělat. Ale dost možná je to třeba taky způsobeno tím, že to hlášení je dost dlouhé (včetně hláíšení o výluce). Aspoň co si vzpomínám z 14/24, tak tam to taky relativně dost dlouho hlásí, než to odhlásí "změna čísla linky". Takže tohle by se asi mělo nějak jinak načasovat, aby se to měnilo dřív - včas. Jinak co se týká zobrazení části zastávek z linky 11 už na 7 je sice "úsměvné" a na JŘ asi není (na 14/24 určitě ne), ale zase to není od věci, když to pak tak pokračuje dál.
Jinak, včera navečer jsem se přesouval tudy z Pa na Pavlák ("troubu" nemusím) a přijel jsem 18 na NBS. Záhy měla jet x11, ale jela jen ta co přijela od IPP, která následně okolo projela na BP pod žel. most (lidi z toho byli trochu mimo, co se děje). Až se zpožděním rychle přijel další autobus, kterej se pak kódoval až za jízdy (najížděl na noční část).
Jinak, včera navečer jsem se přesouval tudy z Pa na Pavlák ("troubu" nemusím) a přijel jsem 18 na NBS. Záhy měla jet x11, ale jela jen ta co přijela od IPP, která následně okolo projela na BP pod žel. most (lidi z toho byli trochu mimo, co se děje). Až se zpožděním rychle přijel další autobus, kterej se pak kódoval až za jízdy (najížděl na noční část).