Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od kruťák » 04.7.2016 6:16

Po dobu výluky Karláku ano.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Bobik » 04.7.2016 6:07

Syrda - oni denní staví i ve Spálený? (nevím, ptám se)

Uživatelský avatar
Syrda
Uživatel
Příspěvky: 306
Registrován: 25.6.2005 16:04
Bydliště: Hradec Králové - Praha

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Syrda » 03.7.2016 20:10

na první dobrou...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karosák » 30.6.2016 21:35

A evergreen zmatených označníků pokračuje: linka 13 je škrtlá, ale na Francouzské 4 i 22 zcela absentuje, pouze nahrazena žlutou 11. Linka 6 na Vršovické rovněž přestala existovat, ale její jř poměrně kostrbatou vetou tvrdí, že během prázdnin od 2.7. je její provoz pouze přerušen... No mrknete na to, k nějaké jednotnosti to má opět velmi daleko :-(:-(

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 30.6.2016 19:13

http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/v ... 22-003.jpg

Která hračička si s tím vyhrála? :lol: :lol: :lol:

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MF » 29.4.2016 13:21

Karosák píše:To ne, nejde o ty neumětely, kvůli těm bych to neřešil, jen mi to přišlo zajímavý. No ale dyk busy, to je mnohem víc dat, než tramky...

Nejde spíš o jo, že doris a audis jsou si blízko asi jako hodinky a holinky a to i ve vývoji?
To rozhodně ne. Audis je vůči dorisu opravdu otřesný. Počítače nestíhají, zamrzají a nedohlašují zastávky, nebo to jen zaplembá a nic neřekne. A jak jsem uvedl, když máš u busu odklon, tak je to o jednu ulici či blok, kde teda nehlásíš žádné zastávky a nebo je projíždíš. U tramvaje bys také nic nehlásil, nebo nestavěl na odklonové trase, která je o poznání delší (nebo se už na svou trasu vlastně nevracíš).?...
Audis je principem úplně něco jiného, na dispečerské řízení se používá hlavně GPS a odhlášené zastávky, kdežto u nás je to fyzický průjezd majákem, což je tedy na rozdíl od zamrzající GPS rozhodně lepší. Navíc vypočtená odchylka je dle opravdového odjezdu na rozdíl u busu, kde se stanoví uzavřením dveří i když pak bus čeká ještě minutu v zastávce, aby odjel alespoň dle GPS správně a nikdo ho za to nemohl sejmout.
Obecně doris má poměrně mnoho užitečných funkcí pro dispečerské řízení na rozdíl od opravdu chudého audisu.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karosák » 28.4.2016 21:01

To ne, nejde o ty neumětely, kvůli těm bych to neřešil, jen mi to přišlo zajímavý. No ale dyk busy, to je mnohem víc dat, než tramky...

Nejde spíš o jo, že doris a audis jsou si blízko asi jako hodinky a holinky a to i ve vývoji?

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MF » 28.4.2016 20:56

martin8211 píše:Však systém zadání služby místo hlásiče a orientace není žádná novinka. V Liberci na tom fungují i klasické Apexy, které mají mimochodem také v autobusech.

Zkrátka ráno se zadá číslo služby a pak už to vše dělá samo, včetně převlékání linek 2 a 3 a při zátahu "Manipulační jízda". Stejně tak jejich apex umí cestujícím pouštět služební hlášky.

Na druhou stranu, v Liberci musí ručně volit výhybky (to sakra rozmyslíte, jestli na Viaduktu pojedete 11 směrem na Hanychov...) a nemají v apexu ovládání radiostanice. Vysílačku mají samostatně a slyší všichni všechno.
K těm hláškám lidem - nemají vůbec mikrofon. Já chtěl onehdá něco sdělit a tak hledám a hledám a nakonec zjistím, že tam žádný mikrofon není :-)

No a co se týká ROV, tak oni také vědí co ve svých obsluhách vozidel mají a tak třeba úzké tramvaje nikdy nevjedou u Viaduktu rovně ať je příznak na palubáku kamkoliv, vždy se hodí výhybka vpravo do smyčky. To samé Fugnerka. Městská tramvaj vždy hodí výhybku vlevo a nepustí jí na Jablonec, byť tam je spítka až k Lomu.

Co se týká mimořádného provozu jako je otáčení městské linky na Viaduktu, nebo ve smyčce Fugnerova, tak nevím jestli tyto výhybky lze takto řešit rádiem, nebo v těchto stavech se musí ručně. Napadlo mě to zkusit, ale pak bych musel vylézt ven a hodit jí zpátky ručně a to se mi nechtělo. :D

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MF » 28.4.2016 20:49

On náš apex by to pochopitelně uměl také, ale jde o to za jakou cenu. V Liberci, kde tramvaj jezdí jen tam a zpátky a jinak tam chcíp pes je to jedno, tam není problém nahrát JŘ a dokonce jsou v tramvajích nahrané busy a asi i naopak. Problém ovšem nastává (u nás) když je odklon. To potom je JŘ úplně jinde, nebo budeš listovat (posouvat se) na nějaké místo, kde se napojíš a mezitím nic, nebo síťový režim? A další dost důležité a limitující je to, že každou chvíli platí jiný JŘ, takže ono už takhle se dost přehrávají data a ještě do toho by zasáhlo toto s JŘ. Jestli máme mezi sebou kolegy, kteří s apexem neumí a nejsou schopni plnit si své základní pracovní povinnosti - mimojiné nastavovat správně toto zařízení, tak by se s tím měl podnik nějak vypořádat.

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od martin8211 » 28.4.2016 19:16

Však systém zadání služby místo hlásiče a orientace není žádná novinka. V Liberci na tom fungují i klasické Apexy, které mají mimochodem také v autobusech.

Zkrátka ráno se zadá číslo služby a pak už to vše dělá samo, včetně převlékání linek 2 a 3 a při zátahu "Manipulační jízda". Stejně tak jejich apex umí cestujícím pouštět služební hlášky.

Na druhou stranu, v Liberci musí ručně volit výhybky (to sakra rozmyslíte, jestli na Viaduktu pojedete 11 směrem na Hanychov...) a nemají v apexu ovládání radiostanice. Vysílačku mají samostatně a slyší všichni všechno.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karosák » 28.4.2016 18:32

Na RP...to je matroš. Tak doufám, že se budou skvět novotou v zadních kabinách, jak to známe :-S Asi na nějaký jo, co budou vpředu a taky na wany.

Každopádně včera jsem na Smícháči žvanil s busákem a prošmejdil mu SORku a tamty JKZ, to je pecka-krom ovládacích funkcí to umí kamery a co mě rozsekalo, že nekódujou žádný krátký/dlouhý spoje, výlukové hlásiče, zátahy inverze/neinverze, ale jen zadají číslo směny a všechno si to natáhne samo. V tomhle jsme fakt předpotopní. Teda nejde o to to namačkat, ale spíš ty věčné problémy s pásmem, svačinář na to dlabe,pak polemika kolem inverzí, nebo jaký hlásič, když je vlepka ve vlepce atd., zvlášť s tím materiálem. Takhle si to panstvo naporoučí do systému a pak maximálně kontroluji funkčnost. Přišlo mi to fajne a umí to prej i MYPOLy :shock:

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MF » 25.4.2016 3:54

Karosák píše:Technicky by to už nějaký pátek chtělo vyřešit novějšími palubáky [-o<
Nové počítače budou i na RP.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karosák » 24.4.2016 17:29

Technicky by to už nějaký pátek chtělo vyřešit novějšími palubáky [-o<

pandicek89
Uživatel
Příspěvky: 19
Registrován: 21.7.2014 15:28

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od pandicek89 » 24.4.2016 16:53

Já měl dnes linku 14/24/7 a když jsem ohlásil na Botanické zahradě směr Albertov tak jsem to nemohl ucourat na Albertov protože paní hlasatelka kecala celou dobu a nestačilo se mi to Albertov překlopit na linku 7 nevím jestli by to šlo nějak technicky vyřešit aby se to překlápět.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od mart337 » 24.4.2016 13:37

No zajímavý pohled na to je. Fakt je ten, že třeba na Ortenově nám. odhlašuju na 14 už v zatáčce naproti hotelu a na 24 už v oblasti světelné křižovatky. Jako řidič nemám možnost sledovat jak se mi na voze mění transparenty, ale z toho videa je patrné, že docela zajímavě. Když se pozorně podíváte na to video, tak to Pa pořadí mělo už čelo převlečený ze 7 na 11, ale zadek byl následně stále 7. Takže z toho dalšího sledování vyplývá, že se po začátku odhlášení převléká pouze čelo a pak až někdy dost zpožděně zbytek (boční a zadní transparent). S tím by se mělo asi něco udělat. Ale dost možná je to třeba taky způsobeno tím, že to hlášení je dost dlouhé (včetně hláíšení o výluce). Aspoň co si vzpomínám z 14/24, tak tam to taky relativně dost dlouho hlásí, než to odhlásí "změna čísla linky". Takže tohle by se asi mělo nějak jinak načasovat, aby se to měnilo dřív - včas. Jinak co se týká zobrazení části zastávek z linky 11 už na 7 je sice "úsměvné" a na JŘ asi není (na 14/24 určitě ne), ale zase to není od věci, když to pak tak pokračuje dál.
Jinak, včera navečer jsem se přesouval tudy z Pa na Pavlák ("troubu" nemusím) a přijel jsem 18 na NBS. Záhy měla jet x11, ale jela jen ta co přijela od IPP, která následně okolo projela na BP pod žel. most (lidi z toho byli trochu mimo, co se děje). Až se zpožděním rychle přijel další autobus, kterej se pak kódoval až za jízdy (najížděl na noční část).

Odpovědět