Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
pan Vedoucí
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 07.12.2006 10:23
Bydliště: Praha

Příspěvek od pan Vedoucí » 12.2.2007 11:29

Nač zakládat nové téma o informačních panelech, když zde jedno takové již existuje? Jmenuje se "Orientační a informační systémy". Zároveň pojmenovat toto vlákno "plusy a mínusy.." mi přijde jako úchylárna největší.

Ano, souhlasím, ze by se na bočních buse promítat pár významných zastávek po trase, stejně jako u busů.

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od slimman » 12.2.2007 11:14

Uff, tohle se tady už probíralo fakt hodněkrát.
Souhlas s DJ a 218. BUSE je navíc operativnější při nějaké změně trasy. Samozřejmě, musí se s tím umět. 8-)
Zkrátka oba systémy mají své pro i proti. Návrat k cedulím je podle mě nereálný, tak proč to pořád srovnávat ? Spíš řešil, jak optimalizovat stávající systém.

218
Uživatel
Příspěvky: 72
Registrován: 16.11.2003 22:14
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 218 » 12.2.2007 11:08

Za tramvajema a za ženskejma se neběhá, vždycky za pár minut přijede nějaká jiná :wink: :D

Ale vážně: BUSE má výhody i nevýhody - i pokud tam jsou zobrazeny zastávky po cestě, tak se jich tam zobrazí jen velmi omezený počet - usledovat se dá tak 5 postupně se objevujících zastávek, což je dostačující u většiny autobusových linek, ale ne u tramvají. Pokud by se na BUSE měly zobrazit postupněvšechny důležité zastávky např. na lince 3, tak to bude trvat celý jeden mezistaniční úsek :) .
Každopádně by bylo lepší, kdyby u tramvají fungoval alespoň ten informační systém, co je u autobusů.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: Plus-mínus pražské tramvajové dopravy(historie-budoucnos

Příspěvek od jara » 12.2.2007 11:04

DJ LA DÉFENSE píše: Další věcí je, že ševci hlavně z Kobylis s tim neuměj zacházet. Zbytečno se nad tím pozastavovat....
A co prosímtě na tom neumí????? To by mě zajímalo, když ty to tak dobře umíš.

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Re: Plus-mínus pražské tramvajové dopravy(historie-budoucnos

Příspěvek od Káem » 12.2.2007 11:00

Larry píše:příšerný informační systém u nových tramvají. Dobíhal jsem tramvaj a potřeboval se v rychlosti kouknout, kam jede. Ze strany je digitální informační tabule (buse) o její cestě - a tam svítí pouze cílová, nebo příští stanice. Jak se mám v rychlosti dozvědět, kam směřuje??? Původní tabulky byly lepší... :cry:
Jojo, že tys dobíhal 9 nebo 10 na Biskupcový a na obou svítilo: Sídl. Řepy, příští stanice Nákl. nádr. Ž., co? Nebo snad na Veletržní 12 a 14 a všude svítlio Sídl. Barr., příští: Stross? Nebo na Palmě 3 a 19 a u obou bylo Lehovec, via Balabenka. To víš, pokrok nezastavíš. Z:idea: Musíš si holt vlézt dovnitř a až tam se dozvíš následujících 9 stanic, které pojedeš špatně :P :oops: :roll:

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Re: Plus-mínus pražské tramvajové dopravy(historie-budoucnos

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 12.2.2007 10:35

Larry píše:Nikde jsem na toto či podobné téma nenarazil. Chtěl bych, abychom psali postřehy z cestování tramvají vůbec - co potěší a co naopak naštve....Myslím, že se to sem hodí - uvidíme, co budoucnost přinese.


První věcí, kterou načnu toto téma je příšerný informační systém u nových tramvají. Dobíhal jsem tramvaj a potřeboval se v rychlosti kouknout, kam jede. Ze strany je digitální informační tabule (buse) o její cestě - a tam svítí pouze cílová, nebo příští stanice. Jak se mám v rychlosti dozvědět, kam směřuje??? Původní tabulky byly lepší... :cry:
Nebyly lepší, jen dopravní podnik má buse, jak to říct slušně, na prd... Prostě tyhle maníci si s tím neumí vyhrát. Nechápu, proč po tom neprojíždí přes co to jede, pod cílovou stanicí ve druhém řádku. Další věcí je, že ševci hlavně z Kobylis s tim neuměj zacházet. Zbytečno se nad tím pozastavovat....

Larry

Plus-mínus pražské tramvajové dopravy(historie-budoucnost)

Příspěvek od Larry » 12.2.2007 10:26

Nikde jsem na toto či podobné téma nenarazil. Chtěl bych, abychom psali postřehy z cestování tramvají vůbec - co potěší a co naopak naštve....Myslím, že se to sem hodí - uvidíme, co budoucnost přinese.


První věcí, kterou načnu toto téma je příšerný informační systém u nových tramvají. Dobíhal jsem tramvaj a potřeboval se v rychlosti kouknout, kam jede. Ze strany je digitální informační tabule (buse) o její cestě - a tam svítí pouze cílová, nebo příští stanice. Jak se mám v rychlosti dozvědět, kam směřuje??? Původní tabulky byly lepší... :cry:

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 16.1.2007 10:18

Petr píše:Pokud by u základních kódů nebyla zcela katastrofální Informace "vlak jede d" (vystřiženo z vlak jede do vozovny) "směr Sídliště Barrandov". Domnívám se, že zcela postačující by byla informace o "krátké" verzi linky, když základní je vždy ta "dlouhá".
Tohle vystřižení ještě jde, poslechněte si někdy zatahující osmičku do Hloubětína, tam je to ještě horší. Pokus je to dobrý, ale ta forma pokulhává.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 15.1.2007 21:19

Smurfx píše:Já to oceňuji, ale mohlo to přijít dřív. Když jsem jel kolem 15-16 hodiny sedmičkou směr Sídliště Řepy, nikdy jsem si nebyl jistý, jestli jede až nahoru nebo jen na Kotlářku. U tramvají s IS se stačí podívat na displeje, u T3 je to ale problém, který řeší toto hlášení. Posun k lepšímu, jen tak dál. ...
Jj, nejlepší bylo, když tam měl dole konečnou Ústřední dílny DP a jel od Anděla nahoru, to byl cestují správně zbl*blý.

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 15.1.2007 21:09

trainzjohny píše:Jj, to hlášení vlak jede ... je i na 7 (směr Sídliště Řepy) a je to fakt síla, když jsem to slyšel poprvé tak jsem si myslel, že je to pokus řidiče o informování lidí, a ono je to oficiální #-o jako pokus o informování dobrý, ale ta forma :roll:
Já to oceňuji, ale mohlo to přijít dřív. Když jsem jel kolem 15-16 hodiny sedmičkou směr Sídliště Řepy, nikdy jsem si nebyl jistý, jestli jede až nahoru nebo jen na Kotlářku. U tramvají s IS se stačí podívat na displeje, u T3 je to ale problém, který řeší toto hlášení. Posun k lepšímu, jen tak dál.

Ohledně mého původního dotazu, plánuje se upgrade IS na "autobusový typ"?

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 12.1.2007 11:15

Petr píše:Pokud by u základních kódů nebyla zcela katastrofální Informace "vlak jede d" (vystřiženo z vlak jede do vozovny) "směr Sídliště Barrandov". Domnívám se, že zcela postačující by byla informace o "krátké" verzi linky, když základní je vždy ta "dlouhá".
Jj, to hlášení vlak jede ... je i na 7 (směr Sídliště Řepy) a je to fakt síla, když jsem to slyšel poprvé tak jsem si myslel, že je to pokus řidiče o informování lidí, a ono je to oficiální #-o jako pokus o informování dobrý, ale ta forma :roll:

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 12.1.2007 10:38

7080 píše:Potvrzuji, je to součást kódů, dokonce kódy na 7 a 20 byly vybrány jako zkušební a pokud se osvědčí, což bych řekl že ano, tak se bude pracovat i na dalších úpravách.
Pokud by u základních kódů nebyla zcela katastrofální Informace "vlak jede d" (vystřiženo z vlak jede do vozovny) "směr Sídliště Barrandov". Domnívám se, že zcela postačující by byla informace o "krátké" verzi linky, když základní je vždy ta "dlouhá".

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 12.1.2007 10:25

radek31 píše:já bych řekl, že to je součást kódu do hlásiče 0507 a 0520 - takže bez nastavování ze strany řidiče a imho i bez možnosti, aby to řidič sám pustil na jiné lince
Potvrzuji, je to součást kódů, dokonce kódy na 7 a 20 byly vybrány jako zkušební a pokud se osvědčí, což bych řekl že ano, tak se bude pracovat i na dalších úpravách.

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Informace na BUSE

Příspěvek od Smurfx » 11.1.2007 23:36

Už se to tady možná probíralo, ale chystá se konečně DP nějak změnit u tramvají zobrazování na vnějších a vntřních IS do podoby, jakou mají autobusy (tudíž praktické rolování hlavních zastávek, přes které tramvaj jede, to samé uvnitř)? Tuším, že to tramvaje neuměly kvůli nízkému výkonu jednotek oproti autobusům. Nyní tady ale máme tramvaje nové (14T) i pěkné rekonstrukce a systém stále v době kamenné (pokud nepočítám praktický teploměr). Do nových tramvají a rekonstrukcí by se přece inovovaný IS nainstalovat dal... Nemám pravdu?

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 02.7.2006 22:54

Fořtík píše:Otázkou je, jestli to hlášení je automatické v závislosti na pravidelnou trasu linky - např mimořádné ukončení modřanských linek v Braníku; nebo zda-li se to dá alespoň ručně nastavit. :wink:
já bych řekl, že to je součást kódu do hlásiče 0507 a 0520 - takže bez nastavování ze strany řidiče a imho i bez možnosti, aby to řidič sám pustil na jiné lince

Odpovědět