willyjeff píše:Hele já někde slyšel takový teorie, že prej to reflektuje aktuální situaci v DORISu. Takže jestli se zobrazilo další pořadí již za 8 minut - kldině to mohlo znamenat, že je někde o minutku, 2 napřed a proto to kompjůtr takhle vyhodnotil.
Ano, to souhlasí, číslo na panelu skutečně ovlivňuje jízdní řád
tak nějak zkompenzovaný s aktuální polohou. Ale i tak jsou výsledky, aspoň podle mého pozorování posunuty o 2 minuty do budoucnosti, protože ona jednička tak vždycky svítí neúměrně dlouho – minimálně 2 minuty. Kdybych neměl co dělat, dala by se spočítat pravděpodobnost, že náhodně příchozí cestující uvidí na panelu jedničku
A hlavně se to tak dělo i u linky 8, která opodál stála ve smyčce, takže se údaj o odjezdu mohl řídit jedině jízdním řádem.
Radek píše:Ono by se dalo po Dorisu chtít i složitější uvažování. Nedávno mě pobavilo, že ZIS vypsal u všech linek na Karlově náměstí odjezd za 1 minutu, protože někde uvízly. Tak třeba odhadování polohy v konvoji a příslušná časová penalizace?
Tady bohužel asi není, jak pomoci. I kdyby měl DoRIS k dispozici přesnější informace o poloze, než jen majáky a vyhlášené zastávky, pokud mu vlak 10 minut uvízne v posledním bodu cesty, nemá ten ZIS zákonitě z čeho vyvěštit, jestli se to rozjede za minutu, tři, pět, třicet, nebo vůbec…
Jinak co by se dalo doladit změnou software v APEXu, popřípadě výměnou za DT04 s operačním systémem:
- Sledování polohy podle údajů z GPS (kontrolní body stále pomocí majáků kvůli průkaznosti)
- Automatické vyhlašování zastávek podle GPS (umí to kdejaké MHD v Horní Dolní)
- Automatické stavění jízdních cest podle GPS
Ideální stav: řidič přijde k tramvaji, nakóduje linku a pořadí a jezdí. Na APEX se dívá jenom, když neví, kam má jet
, nebo když sleduje odchylku od JŘ v kontrolním bodě. Papírový JŘ sice má, ale schovaný – k ničemu ho nepotřebuje.
Pokud by se snad GPS ukázala jako nepoužitelná, což nepředpokládám, neměl by být problém použít pro přesné určování polohy odometrii, tedy odměřování ujeté vzdálenosti od nejbližšího inframajáku.