Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od jendelin.i » 27.10.2009 16:19

MOp píše:Naopak, blbe je ta horni cedule s nazvem zastavky! Linky 8 a 20 nejsou nejsou obarveny jako vylukove, linka 36 tam nema co delat.
Pak by měla být žlutá i ta 26 (Pražský Hrad, Hostivař).
To se opravdu ty čísla lienk vyvěšují už týden dopředu? :shock: Já myslel, že je to spíš souč. stav + nedopatřením 26
MOp píše: Proste zase nejaky IDI.OT nemel navod k omalovankam..
No, nevím, jestli to byl dobrý nápad (změna tabulek s čísly), očividně se víc problémů motá mezi židli a klávesnici, než sedalo na lep samolepek :)

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MOp » 27.10.2009 14:21

Pokud nezapomenu, tak se vecer cestou domu podivam a cvaknu lepsi snimek. njn nedoslo mi, ze ten 4 papir je zrejme instrukce sms jizdenky.

milbi
Uživatel
Příspěvky: 421
Registrován: 16.5.2009 19:26
Bydliště: Milovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od milbi » 27.10.2009 13:52

MOp píše:Proc by mel chybet? Povinnost zverejnovat JR je az 24h predem, takze jsou puvodni.
Proč by měl chybět? Když se podívám na aktuální linkové vedení, tak z Vítězného náměstí k Prašnému mostu jezdí linky 2,8,20,36. Na sloupku vidím jen tři jízdní řády, pokud jsou seřazeny vzestupně, potom linka 20 chybí. Nebo je více zastávek na Vítězném náměstí?

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MOp » 27.10.2009 13:24

Proc by mel chybet? Povinnost zverejnovat JR je az 24h predem, takze jsou puvodni. Naopak, blbe je ta horni cedule s nazvem zastavky! Linky 8 a 20 nejsou nejsou obarveny jako vylukove, linka 36 tam nema co delat.. Proste zase nejaky IDI.OT nemel navod k omalovankam..

milbi
Uživatel
Příspěvky: 421
Registrován: 16.5.2009 19:26
Bydliště: Milovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od milbi » 27.10.2009 13:17

jendelin.i píše:26 a 36 Mohly se potkat?
Na 26 bych čekal 6dní a 4hodiny, pak už ale 36 nebude (tedy jestli to vyjde podle zpravodaje ROPIDu :) )
Možná se mi to jen zdá, ale asi chybí jízdní řád linky 20 (jsou tam jen tři a linky 4)

Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od jendelin.i » 27.10.2009 10:18

26 a 36 Mohly se potkat?

Vítězné nám. DC
Na 26 bych čekal 6dní a 4hodiny, pak už ale 36 nebude (tedy jestli to vyjde podle zpravodaje ROPIDu :) )
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Oskar » 09.10.2009 17:48

willyjeff píše:Hele já někde slyšel takový teorie, že prej to reflektuje aktuální situaci v DORISu. Takže jestli se zobrazilo další pořadí již za 8 minut - kldině to mohlo znamenat, že je někde o minutku, 2 napřed a proto to kompjůtr takhle vyhodnotil.
Ano, to souhlasí, číslo na panelu skutečně ovlivňuje jízdní řád tak nějak zkompenzovaný s aktuální polohou. Ale i tak jsou výsledky, aspoň podle mého pozorování posunuty o 2 minuty do budoucnosti, protože ona jednička tak vždycky svítí neúměrně dlouho – minimálně 2 minuty. Kdybych neměl co dělat, dala by se spočítat pravděpodobnost, že náhodně příchozí cestující uvidí na panelu jedničku :D
A hlavně se to tak dělo i u linky 8, která opodál stála ve smyčce, takže se údaj o odjezdu mohl řídit jedině jízdním řádem.

Radek píše:Ono by se dalo po Dorisu chtít i složitější uvažování. Nedávno mě pobavilo, že ZIS vypsal u všech linek na Karlově náměstí odjezd za 1 minutu, protože někde uvízly. Tak třeba odhadování polohy v konvoji a příslušná časová penalizace?
Tady bohužel asi není, jak pomoci. I kdyby měl DoRIS k dispozici přesnější informace o poloze, než jen majáky a vyhlášené zastávky, pokud mu vlak 10 minut uvízne v posledním bodu cesty, nemá ten ZIS zákonitě z čeho vyvěštit, jestli se to rozjede za minutu, tři, pět, třicet, nebo vůbec…

Jinak co by se dalo doladit změnou software v APEXu, popřípadě výměnou za DT04 s operačním systémem:
  • Sledování polohy podle údajů z GPS (kontrolní body stále pomocí majáků kvůli průkaznosti)
  • Automatické vyhlašování zastávek podle GPS (umí to kdejaké MHD v Horní Dolní)
  • Automatické stavění jízdních cest podle GPS
Ideální stav: řidič přijde k tramvaji, nakóduje linku a pořadí a jezdí. Na APEX se dívá jenom, když neví, kam má jet :) , nebo když sleduje odchylku od JŘ v kontrolním bodě. Papírový JŘ sice má, ale schovaný – k ničemu ho nepotřebuje.

Pokud by se snad GPS ukázala jako nepoužitelná, což nepředpokládám, neměl by být problém použít pro přesné určování polohy odometrii, tedy odměřování ujeté vzdálenosti od nejbližšího inframajáku.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Radek » 09.10.2009 16:14

Ono by se dalo po Dorisu chtít i složitější uvažování. Nedávno mě pobavilo, že ZIS vypsal u všech linek na Karlově náměstí odjezd za 1 minutu, protože někde uvízly. Tak třeba odhadování polohy v konvoji a příslušná časová penalizace?

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od willyjeff » 09.10.2009 14:20

Oskar píše: Já ale zastávám názor, že je správné cestujícím nelhat. Zvlášť když tu lež kterýkoli cestující s hodinkami (které na sloupku chybí) pohledem na JŘ okamžitě odhalí… :roll:
Hele já někde slyšel takový teorie, že prej to reflektuje aktuální situaci v DORISu. Takže jestli se zobrazilo další pořadí již za 8 minut - kldině to mohlo znamenat, že je někde o minutku, 2 napřed a proto to kompjůtr takhle vyhodnotil.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Oskar » 08.10.2009 21:59

mart337 píše:No, odhlásil jsem, ale před polednem je int. 10 min a tam naskočilo 8 a byl jsem tam načas.
Ano, tak to je v pořádku. Resp. ne v pořádku, ale stejně jako vždy – ukazuje to čas do odjezdu snížený o dvě minuty, a jednička tam pak svítí tři minuty. Možná spoléhají na psychologický efekt nižšího čísla.

Já ale zastávám názor, že je správné cestujícím nelhat. Zvlášť když tu lež kterýkoli cestující s hodinkami (které na sloupku chybí) pohledem na JŘ okamžitě odhalí… :roll:

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od mart337 » 08.10.2009 20:55

mart337 píše:Jak je to se sloupkem u Vysočanské? Včera jsem měl 19/24 a že by časový údaj na sloupku seděl se skutečností - Byl jsem tam načas - to zrovna ne.
A neměl jsi už odhlášeno? V momentě kdy odhlásíš zastávku Nádraží Vysočany, začne displej ukazovat čas do příjezdu dalšího vlaku.[/quote]

No, odhlásil jsem, ale před polednem je int. 10 min a tam naskočilo 8 a byl jsem tam načas.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Oskar » 08.10.2009 20:09

willyjeff píše:Protože jsme přehodili u JPT linku s pořadím, aby jsme sjednotili způsob zápisu s ostatníma trakcema, bude se sjednocovat i způsob nakódování do APEXu? Vlastně jsou už jen 2 místa, kam se stále zapisujeme jako Pořadí/Linka : APEX a Vozová kniha. Určitě stačí jen změna SW...Na svých stránkách jsem to přehodil během 10 vteřin :)
Vzhledem k tomu, kolik jednoduchých věcí by se dalo udělat pouhou změnou softu a jak dlouho vždycky taková změna trvá, myslím, že si ještě chvilku počkáte :wink:
Bylo by například skvělé, kdyby při příležitosti nějakého updatu naprogramovali informování cestujících á la autobus, zobrazovaní času do odjezdu u každé zastávky, atd, atd…
mart337 píše:Jak je to se sloupkem u Vysočanské? Včera jsem měl 19/24 a že by časový údaj na sloupku seděl se skutečností - Byl jsem tam načas - to zrovna ne.
A neměl jsi už odhlášeno? V momentě kdy odhlásíš zastávku Nádraží Vysočany, začne displej ukazovat čas do příjezdu dalšího vlaku.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od mart337 » 08.10.2009 19:28

Jak je to se sloupkem u Vysočanské? Včera jsem měl 19/24 a že by časový údaj na sloupku seděl se skutečností - Byl jsem tam načas - to zrovna ne.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od willyjeff » 08.10.2009 18:28

Protože jsme přehodili u JPT linku s pořadím, aby jsme sjednotili způsob zápisu s ostatníma trakcema, bude se sjednocovat i způsob nakódování do APEXu? Vlastně jsou už jen 2 místa, kam se stále zapisujeme jako Pořadí/Linka : APEX a Vozová kniha. Určitě stačí jen změna SW...Na svých stránkách jsem to přehodil během 10 vteřin :)

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od OMH » 06.10.2009 23:14

Ropid vytvořil nové tabulky pro noční provoz. Teda, napoprvé se v nich vyznat....
Ale jinak funkci to má.
http://www.ropid.cz/files/PDF_ruzne/noc_jr_2009-10.pdf
http://www.ropid.cz/files/PDF_ruzne/noc ... 009-10.pdf

Odpovědět