Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Orientační a informační systémy
No, spí je velice smutné, že po 16 letech existence elektronických orientací (které dokáží, nač si vzpomenete), nejsme schopni označit vlak jednoznačně tak, aby to spoustu lidí nenasralo.
Re: Orientační a informační systémy
já vubec nechápu, co tady Milan furt trapčí...
- jendelin.i
- Uživatel
- Příspěvky: 219
- Registrován: 22.9.2008 10:56
- Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)
Re: Orientační a informační systémy
No ten příklad s 5 je teda šílenej.
Když už to takhle blbě vyjde, že musí zatahovat z Olšan a né z Holešovic, když už by to nešlo naprogramovat, jak píše MMM, když už by to nešlo/nesmělo se nacvakat až na Floře, tak ať se ten spoj vede (myslím ofiko, né že by tam řidič svévolně zajížděl) standardně do smyčky Olšanské hřbitovy a tam si může beze spěchu a v klidu nakódovat zatahovací krasojízdu z Olšan přes Palmovku do Kobylis
Když už to takhle blbě vyjde, že musí zatahovat z Olšan a né z Holešovic, když už by to nešlo naprogramovat, jak píše MMM, když už by to nešlo/nesmělo se nacvakat až na Floře, tak ať se ten spoj vede (myslím ofiko, né že by tam řidič svévolně zajížděl) standardně do smyčky Olšanské hřbitovy a tam si může beze spěchu a v klidu nakódovat zatahovací krasojízdu z Olšan přes Palmovku do Kobylis
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Hele, MMM, zklidni hormon! Už mě nebaví po tobě číst, jak tu štěkáš a pokládáš za správné jen to, co ty píšeš. 9001 se snaží normálně diskutovat, tak buď tak laskav a odpousť si ty tvé výpady...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
9001: Nepleť ZJŘ (zastávkový jízdní řád) do řečí o VJŘ (vozovém jízdním řádu)! Ta MŠ komentovaná 5 jela celé půlkolo s orientací "voz. KO". Rozhodně VJŘ mají uveden kód pro zatažení, tak jak jsem psal, stále před ujetím celého půlkola! Opakuji, že jsem jel v pátek s 4 SN - KN - IPP - Mírák - ČN (běžně výstupní) - Oblouková - NBS - PA a takových zátahů je několik k nám na PA (a obdoba snad i do SA). Kde najdeš v ZJŘ o těchto přímých zataženích po ujetí půlkola poznámku? Nikde! Může to jen posloužit jako chabé odůvodnění proč, já a mnozí další PA kolegové ten zatahovací kód nezadáváme do Apexu v momentě uvedení ve VJŘ (před posledním výjezdem z obratiště), ale až v průběhu trasy (na Jana Masaryka)! Jenže žádná poznámka ve VJŘ či podnikové nařízení nic takového neobsahují = neumožňují = de facto porušujeme přikázané!
Nejlepším řešením by bylo, kdyby se u takovýchto zátahů, po ujetí celého půlkola, měl zadávat zatahovací kód (jako obvykle) před výjezdem u obratiště, ale Apex byl naprogramovaný tak, že prvně bude uvádět cíl běžný a na "vozovna .." jej změní až po odhlášení určité zastávky!
Nejlepším řešením by bylo, kdyby se u takovýchto zátahů, po ujetí celého půlkola, měl zadávat zatahovací kód (jako obvykle) před výjezdem u obratiště, ale Apex byl naprogramovaný tak, že prvně bude uvádět cíl běžný a na "vozovna .." jej změní až po odhlášení určité zastávky!
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
MM: Pokud se bavíme o lednovém, tak to tam není. Dokonce tam je napsáno, že ze zastávky NH jede do Kobylis a je jasné, už musí stavět mimo pravidelnou trasu tedy "za rohem".
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Jenže ono to tam tak právě psaný je - na Olšanech jede nikoliv do obratiště, ale přímo přes nácestnou k Želvě!Martin Šubrt píše:Šmankote, mě uklidnilo, že to není psaný v JŘ...říkal jsem si, že takovej zátah je fyzicky nemožnej
Stejně to má PA např. na 4 ze SN(Barrandova) přes ČN (běžně výstupní) - Obloukovou - NBS - PA. Naštěstí řekl bych, že většina našinců to však nezadává, dle VJŘ v posledním obratišti - před celým půlkolem, ale až na Míráku či spíše (jako já naposled v pátek) na Jana Masaryka.
Ale pravda je, že čekám, kdy nás za to nějaký kr.t.n zj.b.!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Šmankote, mě uklidnilo, že to není psaný v JŘ...říkal jsem si, že takovej zátah je fyzicky nemožnej
-
- Uživatel
- Příspěvky: 601
- Registrován: 02.12.2006 23:31
- Bydliště: Praha 13-Stodůlky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Ale ona přece do Kobylis zatahovala. Z Olšan rovnou přes Palmovku
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Asi se to kontroluje...na takové věci muší bejt přísnost . Zvláště, když je výstupní Starý Hloubětín, to by přece nešlo, aby tam byla standardní trasa .
Mě spíš v týdnu pobavila řidička nějaké kobyliské pětky. Nějak si tam asi už na Výstavišti nakódovala inverzní Vozovnu Kobylisy, ač nikam nezatahovala a jela normálně na Olšanské hřbitovy. Nastupoval jsem na Dlouhé a začal přemýšlet, proč pětka zatahuje takhle blbě. A též jsem si představoval, jak ta řidička´musela ceslou cestu prosit cestující, aby s ní jeli. Na Výstavišti, že nejede na Trojskou, na Nádr. Holešovice a Dělnické, že nejede směr Palmovka, na Strossu, že nejede zpátky směr Výstaviště, na Republice (to už jsem zažil), že nejede rovně k Labuti . Byla to těžká šichta.
Mě spíš v týdnu pobavila řidička nějaké kobyliské pětky. Nějak si tam asi už na Výstavišti nakódovala inverzní Vozovnu Kobylisy, ač nikam nezatahovala a jela normálně na Olšanské hřbitovy. Nastupoval jsem na Dlouhé a začal přemýšlet, proč pětka zatahuje takhle blbě. A též jsem si představoval, jak ta řidička´musela ceslou cestu prosit cestující, aby s ní jeli. Na Výstavišti, že nejede na Trojskou, na Nádr. Holešovice a Dělnické, že nejede směr Palmovka, na Strossu, že nejede zpátky směr Výstaviště, na Republice (to už jsem zažil), že nejede rovně k Labuti . Byla to těžká šichta.
- jendelin.i
- Uživatel
- Příspěvky: 219
- Registrován: 22.9.2008 10:56
- Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)
Re: Orientační a informační systémy
Je hezké, že tu někteří řidiči bádají nad tím, jestli orientace inverzní / neinverzní, slovo vozovna / nevozovna. Jak to všechno složitě zakódovat.
Před pár dny jsem na Dlouhé tř. dobíhal T3M se zelenými nápisy "VOZOVNA HLOUBĚTÍN". Viděl jsem ji jen z boku, takže jsem neznal číslo linky.
Nemám mozek v šoto-módu 24/7, takže při váhání běžet / neběžet pomalu nabíhalo, kde asi je vozovna Hloubětín, že by to asi mohlo jet přes Karlín. Tedy běžet.
Ukázalo se, že je to kupodivu 8 a když jsem nastoupil, začal jsem si představovat tu strastiplnou cestu, kudy bude zatahovat . Kvůli tomu, že na Starém Hloubětíně odbočí vlevo místo do smyčky, celou cestu ty papírový cedule na boku zakrývají číslo linky a trasu
Tady se nemusí nic složitě kódovat, ani to neovlivní výhybky, jen by stačilo nedávat tam ty pitomý papírový přehozy!
Před pár dny jsem na Dlouhé tř. dobíhal T3M se zelenými nápisy "VOZOVNA HLOUBĚTÍN". Viděl jsem ji jen z boku, takže jsem neznal číslo linky.
Nemám mozek v šoto-módu 24/7, takže při váhání běžet / neběžet pomalu nabíhalo, kde asi je vozovna Hloubětín, že by to asi mohlo jet přes Karlín. Tedy běžet.
Ukázalo se, že je to kupodivu 8 a když jsem nastoupil, začal jsem si představovat tu strastiplnou cestu, kudy bude zatahovat . Kvůli tomu, že na Starém Hloubětíně odbočí vlevo místo do smyčky, celou cestu ty papírový cedule na boku zakrývají číslo linky a trasu
Tady se nemusí nic složitě kódovat, ani to neovlivní výhybky, jen by stačilo nedávat tam ty pitomý papírový přehozy!
Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...
Jsou v nabídce, teď večer jsem to zkusil, ale zároveň se nedá k tomu nastavit, že vlak jede do vozovny SA.Karosák píše:Strašnická ani Solidarita nejsou v nabídce "konečné na trase" ani "standardní konečné". Lze jen přes kód.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...
Strašnická ani Solidarita nejsou v nabídce "konečné na trase" ani "standardní konečné". Lze jen přes kód.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Orientační a informační systémy
No a když jsme u těch "vozoven" - je v Apexu např taková Strašnická či Solidarita jako konečná na trase, nebo se objeví jen pokud zadám kód? (nějak jsem se zapomněl podívat v práci a vzpomněl si až teď). Já jen že valná většina z nás jsou normální ševci a ne šotoševci, takže počítám že o nějakejch kódech ohledně zobrazení zastávky nemaj ánunk a pokud to v Apexu není jen tak k nalezení, tak nevědí že něco takového vůbec existuje, natož jak to tam dostat.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
chemik: 1)chápu
2.) Určitě jsem to tu kdysi (cca před tebou uváděným půl rokem - při mém zjištění oné skutečnosti) psal sám, ale jestli to už vyřešili či ne si nejsem jist.
Něco mi "říká", že na 17 nyní (kvůli výluce na nábř. u ND na sever) s kódy 0217 a 0717 by ty stovkový číslice (2 či 7) již "vadit" neměly = i při jejich ponechání po zadání 1 do tisícovkové pozice na orientacích číslo nezmizí a bude tam správné negativní.
2.) Určitě jsem to tu kdysi (cca před tebou uváděným půl rokem - při mém zjištění oné skutečnosti) psal sám, ale jestli to už vyřešili či ne si nejsem jist.
Něco mi "říká", že na 17 nyní (kvůli výluce na nábř. u ND na sever) s kódy 0217 a 0717 by ty stovkový číslice (2 či 7) již "vadit" neměly = i při jejich ponechání po zadání 1 do tisícovkové pozice na orientacích číslo nezmizí a bude tam správné negativní.