Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
DG7021
Uživatel
Příspěvky: 972
Registrován: 08.11.2010 12:07

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od DG7021 » 08.8.2014 17:23

Proč v jízdním řádu linky 7 (http://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortal ... _1%29Z.pdf) nejsou zátahy ze smyčky do vozovny Strašnice? V PD je tam jeden (21h46), ale celkem jich (většinou kolem půlnoci) zatahuje asi pět. Nebo už ty noční neberou lidi?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 08.8.2014 9:25

FiJi: Jsme už ve fázi, že je obrovský úspěch, že to je vůbec označené správně...

FiJi
Uživatel
Příspěvky: 33
Registrován: 29.11.2012 21:19

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od FiJi » 08.8.2014 8:08

Na Smíchovském nádraží se opravují jednotlivé zastávky autobusů, takže teď linky 118. 196 a 197 odjíždějí od jiného zastávkového sloupku. Na jejich obvyklém stanovišti jsou pouze sundané jízdní řády a přeškrtnutá čísla linek. Že by cestující chtěli vědět, zda ty linky vůbec jezdí a hlavně odkud? Podle DPP zbytečné, zastávka je prý přemístěna jen o 30 metrů (jak se to má z prázdné vývěsky cestující dozvědět?) a situace je zde prý přehledná (ano, Smíchovské nádraží má jenom 10 zastávkových sloupků, to cestující za čtvrthodinku oběhne). Asi by to vytištění jedné A3 na zastávkový sloupek místo jízdních řádů DPP zruinovalo.
Kdy DPP pochopí, že nestačí jezdit autobusy a tramvajemi sem a tam, ale je potřeba o tom také informovat cestující?

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MF » 06.8.2014 20:53

Karosák píše:...a kdo a proč se realizoval na změně nápisu "VŮZ JEDE DO GARÁŽE"?
osobně si myslím, že nějaký odborník vzal prostě hodně starou D1/3 a tu doplnil tu o něco a občas něco změnil. Základem se mu stal předpis z poloviny 90. let. Novelizovaná D1/3 platí teď chvíli a já jí dokonce četl, když už jsem z nudy o noční na sále nevěděl co...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karosák » 06.8.2014 20:14

...a kdo a proč se realizoval na změně nápisu "VŮZ JEDE DO GARÁŽE"?

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od gabuliatko » 06.8.2014 19:55

Netuší někdo proč autobusy obnovily pořadovky černé číslo na bílém pozadí (podle mne hůře čitelné)?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 06.8.2014 19:08

dejvk píše:Dnes na 7201 nová(?) cedule Petřiny, psaná fontem sice připomínajícím vývěsní štíty z přelomu 80./90. let, ale na dálku o poznání více čitelným, než současná hubená písmenka :)
Že by nějaký šotouš vzal vyvětrat něco ze své sbírky? :twisted:

dejvk
Uživatel
Příspěvky: 36
Registrován: 08.8.2012 11:39

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od dejvk » 06.8.2014 18:12

Dnes na 7201 nová(?) cedule Petřiny, psaná fontem sice připomínajícím vývěsní štíty z přelomu 80./90. let, ale na dálku o poznání více čitelným, než současná hubená písmenka :)

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od kruťák » 05.8.2014 13:35

Radek píše:ROPID poptává digitální vnější informační panely a vnitřní do autobusů. Mají se zobrazovat návazná spojení dle skutečné polohy busů. Jde o pilotní projekt, informace zde.
Zní to dobře, než si člověk přečte podrobnosti:
uchazeč, který v posledních 3 letech realizoval minimálně dvě významné dodávky s následujícím obsahem plnění:
- dodání nejméně jednoho venkovního dotykového panelu společně se software pro jeho správu v celkové hodnotě dodávky nejméně 500 000 Kč
(...)
uzávěrka 18. srpna
(...)
umístění hotového panelu 7. října
Zkrátka je to opět jen pro firmy, které už to dělají a mají to připraveno :(

Mimochodem mít na každé zastávce zařízení od jiného výrobce je jistě správná cesta... A mít na každé zastávce zařízení za 1 mio také...

Proč se pořád ještě nevypsala soutěž na "olomouckého" nástupce mastodontů, který může být na každé významnější zastávce?

A to nejlepší - proč jsou jako spojené dvě nesouvisející zakázky (vekovní infopanel + vnitřní displeje v busech) :?: Asi proto kdybych byl firma dodávající dotykáče, tak abych se nemoh jen tak zúčastnit, kdybych nebyl z oboru kolem MHD Z:idea:

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Radek » 04.8.2014 18:35

ROPID poptává digitální vnější informační panely a vnitřní do autobusů. Mají se zobrazovat návazná spojení dle skutečné polohy busů. Jde o pilotní projekt, informace zde.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od mart337 » 01.8.2014 12:58

Nějak jsem se tady pročítal příspěvky k pojmenování zastávek, ale většina těch připomínek je tak občas "mimo mísu".
Co se týče pojmenování zastávek po nádražích, tak v zásadě pojmenování sedí s pojmenováním podle dráhy s tím, že z názvu jsou vynechány části "Praha" a pomlčka, takže Praha - Braník je Braník, Praha - Modřany je Modřany (malá nepřesnost je v tom, že u zastávky je zastávka, nádraží je o cca 700 m dál, ale třeba Čechova čtvrť je také o kousek dál směrem ke Komořanům), a tak můžeme ve městě pokračovat, co se týče názvů ve čtvrtích.
Vyjímkami jsou Masarykovo nádraží (oficiálně Praha Masarykovo nádraží), Hlavní nádraží (oficiálně Praha hlavní nádraží) a Smíchovské nádraží. Tam se používá tento název proto, protože existují na Smíchově tři nádraží - Praha - Smíchov, Praha - Smíchov severní nástupiště a konečně také zmiňované Praha - Smíchov Na Knížecí (to jestli se nepletu vzniklo nově v době výluky do Řep).
Co se týká krematorií, tak názvy jsou oficiálně Krematorium Strašnice a Krematorium Motol a ne naopak. Hřbitovy jsou pojmenovány podle hřbitovní správy stejně - hřbitov Vinohrady, hřbitov Olšany atd., takže pojmenování zastávek by mělo být asi taky stejně, ale na název zastávky Hřbitov Olšany bych si asi blbě zvykal.
Co se týká zastávky Škola Radlice, tak ta je podle mne celkem OK, protože oficiální název školy je ZŠ a MŠ Praha 5 Radlice a je tam jen jedna škola. Takže pojmenování celkem sedí (i když asi by mohlo být i Radlická škola).
Co se týká Modřanské školy, je to trochu složitější. Škola ZŠ TGM (a bylo tam i gymnázium) je jediná v historických starých Modřanech. Modřanská škola se podle mne může používat proto, že v sousedství je ulice U Modřanské školy, takže asi běžně tato škola bývala též nazývána takto.
Jinak pro zajímavost v sídlišti Modřany je pro změnu Modřanská základní škola s rozšířenou výukou jazyků.

Zkopíroval jsem sem můj příspěvek z vlákna Rekonstrukce a opravy tram tratí, kde je vedena podobná polemika.

MPL
Uživatel
Příspěvky: 228
Registrován: 06.1.2010 8:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MPL » 30.7.2014 11:42

Martin Šubrt píše:
Adam108 v rekonstrukcích napsal:
Jsem teda proti tomu, aby se kvůli každé zastávce přidávalo do názvu nádraží... Kvůli zdůraznění přestupu na vlak (hlavně teda na S) stačí hlášení "přestup na linky S" a v JZ mašinka. To je jako kdyby někdo chtěl přejmenovávat zastávky kvůli metru, jako "metro Anděl" atd.
Myslím, že to nehrozí. Knížecí nebo Řepy na nádraží zatím nikdo přejmenovávat nechce, ale Podbaba je prostě taková kauza, že holt někdo chce zvýraznit, že už tam ten vlak opravdu začne zastavovat.
Jinak řečeno, kvůli honění politických bodů budeme i nadále prznit jména zastávek. Děkuji, nechci.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 30.7.2014 10:59

Adam108 v rekonstrukcích napsal:
Jsem teda proti tomu, aby se kvůli každé zastávce přidávalo do názvu nádraží... Kvůli zdůraznění přestupu na vlak (hlavně teda na S) stačí hlášení "přestup na linky S" a v JZ mašinka. To je jako kdyby někdo chtěl přejmenovávat zastávky kvůli metru, jako "metro Anděl" atd.
Myslím, že to nehrozí. Knížecí nebo Řepy na nádraží zatím nikdo přejmenovávat nechce, ale Podbaba je prostě taková kauza, že holt někdo chce zvýraznit, že už tam ten vlak opravdu začne zastavovat.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 30.7.2014 10:55

Pokračování z rekonstrukcí TT:

MMM: 3) Termíny Vršovice nádraží nebo Radlice škola psané bez čárky jsem asi nikdy neviděl a z hlediska češtiny to pravděpodobně v pořádku není. Je to totiž stejný případ jako Veleslavín, Petřiny - Karlín, Sokolovská, Hostivař, nám. J. Marata nebo Jílové u Prahy, učiliště a Dolní Břežany, náměstí.

http://www.citybus.cz/praha/linky_pid/d ... ace_15.jpg

Z hlediska názvů škol je zaužívanější formát Radlická škola. Škola Radlice je divné a neladí to s názvy Modřanská škola apod. Ale tam je to na volbě tvaru při pojmenování, když víme, že školu těžko pojmenujeme ZŠ T.G. Masaryka. Často v pláncích automaticky píšu Radlická škola a pak to opravuju.

U těch nádraží je to pak volba ze dvou věcí Praha-Eden = Edenské nádraží, Nádraží Eden. Čistě pocitově preferuji druhou volbu. Třetí volbou už je jen Eden, nádraží, ale to se prostě v Praze už nějaký čas nepoužívá.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.7.2014 15:51

jó, všiml si někdo, že ještě dnes = již 5. den "běhu" 2. etapy REKO Karláku / již 5. den od konce 1. etapy REKO Karláku se v ulicích najdou ty velké cedule (formátu např. dopravních značek "řazení v pruzích") - určitě jsou na obou zastávkách Myslíkova (v pondělí i dnes jsem je většinou viděl alespoň postavené u domů a otočené textem k nim) počítám, že i na chodníku u přechodů k zastávce Palackého nám. NÁBŘ. DC ta otočená je ten samý případ.

Problém ovšem je, že je někdo občas otočí (případně i přemístí k označníku) - v pondělí jsem si všiml tohoto na Myslíkova DC a dnes na Myslíkova ZC - v obou případech jsem zajistil opětovné otočení k domům - v pondělí jsem i situaci nahlásil PDT = očekával jsem, že vyšlou příslušné složky a ony tabule budou zcela odvezeny (aby se 100% zabránilo matení cestujících jimi, protože všeobecně mnozí víme, jak tito nečtou data platnosti informací), ale žel do dnes se tak viditelně nestalo!

Odpovědět