Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Dávám Martinovi za pravdu s odkazem na konfiguraci infosystému užívaného ve vlacích ČD (řady 814, 814.2, 471, 843...). Během jízdy roluje ->CÍL / >>přes>> / doplňkové info (čas, pásma IDS) a při příjezdu+po celou dobu stanicování svítí staticky právě název dané zastávky! Na lokálkách i jiných tratích v noci i ve dne vskutku k nezaplacení. A metro na tom není pro laika jinak. Myslím, že je asi lepší využít potenciál investice do IS, než dávat cedule před každé okno
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Pokrač. z preference: Turisty myslím také všechny česky mluvící mimopražáky . Také ti si velmi často po hlášení stanice pohledem někam ven ověřují, zda jsou skutečně tam, co jim to říká. Kromě toho, zejména rekonstrukce jsou často tak hlučné, že hlášení nebývá mnohokrát dobře slyšet ani česky... A většinou pak i Češi ověřují stanici marně, protože nemají kde. A popravdě, se přiznám, že se i mně jako Pražákovi párkrát stalo, že se sluchátky na uších jedu na Hloubětín, zamyslím se, jsem teprve na Kolbenově a protože jsou si ty stanice trošku barevně podobné, tak zazmatkuju a v ten okamžik ve stanici se opravdu nemám kam podívat, kde jsem .
Prostě ve stanici si směr volím podle pevného infosystému a konečnou ověřuju na přijíždějícím vlaku. Když jsem ve vlaku, přijde mi logické, že v okamžiku vyhlášení zastávky tato zastávka naskočí na infosystému. Pro případ, že Čech přeslechne a turista nerozumí. Pak pohled logicky směřuje na digi tabulku. Vlak zastavuje a celý vlak ví, kde. Když někdo nastupuje, určitě mu je užitečný směr, ale i Čechovi je při nástupu k ničemu konečná, fakt není žádoucí, aby se lidé vrhali zpět proti nastupujícím. Tj. beru to tak, že se zavřou dveře, odhlásí příští zastávka a vlak se rozjíždí a naskočí směr nějaká Konečná. Tím všem ve voze říkám, kterým směrem jedu. Po chvilce se objeví příští/next (anglinu bych tam uvítal) a párkrát střídavě projede název příští zastávky, pak možná ještě jednou krátce směr, ale nemusí být a v okamžiku vyhlášení další stanice naskočí opět její název. Ale jak říkám, je to můj názor na to, jak je to nejvíce užitečné mně. Uznávám, že to mnozí mají naopak.
Prostě ve stanici si směr volím podle pevného infosystému a konečnou ověřuju na přijíždějícím vlaku. Když jsem ve vlaku, přijde mi logické, že v okamžiku vyhlášení zastávky tato zastávka naskočí na infosystému. Pro případ, že Čech přeslechne a turista nerozumí. Pak pohled logicky směřuje na digi tabulku. Vlak zastavuje a celý vlak ví, kde. Když někdo nastupuje, určitě mu je užitečný směr, ale i Čechovi je při nástupu k ničemu konečná, fakt není žádoucí, aby se lidé vrhali zpět proti nastupujícím. Tj. beru to tak, že se zavřou dveře, odhlásí příští zastávka a vlak se rozjíždí a naskočí směr nějaká Konečná. Tím všem ve voze říkám, kterým směrem jedu. Po chvilce se objeví příští/next (anglinu bych tam uvítal) a párkrát střídavě projede název příští zastávky, pak možná ještě jednou krátce směr, ale nemusí být a v okamžiku vyhlášení další stanice naskočí opět její název. Ale jak říkám, je to můj názor na to, jak je to nejvíce užitečné mně. Uznávám, že to mnozí mají naopak.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
viewtopic.php?f=21&t=559#p172975 - když se nám chce Praha zaměřovat na individuální turisty, tak by konečně mohla zavést (po vzoru mnoha měst ze zahraničí i ČR) v MHD anglická hlášení k zastávkám u turisticky významných bodů. A dokonce konečně také víme, kdo a (hlavně) z čeho by pořízení takového hlášení měl zaplatit - Pražská informační služba z peněz obdržených od ubytovacích zařízení jako tzv. ubytovacího poplatku!
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Pšššt Mlč, než to někdo překope
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Čechovo nám. už někdo zrušil?Karotka píše:No jo. Tramvaje musejí mít dvouřádkové konečné v plném znění s titulky, ale busy nejmenovaného dopravce vesele jezdí s označením (cituji doslova a do mezery):Kód: Vybrat vše
[ 138 SÍDL. SPOŘILOV ]
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Orientační a informační systémy
No jo. Tramvaje musejí mít dvouřádkové konečné v plném znění s titulky, ale busy nejmenovaného dopravce vesele jezdí s označením (cituji doslova a do mezery):
Kód: Vybrat vše
[ 138 SÍDL. SPOŘILOV ]
- 2217
- Uživatel
- Příspěvky: 746
- Registrován: 16.11.2006 23:16
- Bydliště: kousíček od Národní Třídy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
To je dobrý nápad. e, že bych věděla, co vše se dá a nedá s nápisy na TRAM udělat, ale jistě by to bylo milé. Nejsem si sice jistá zrovna kapitálkami, ačkoli, proč ne? Je skutečně pravda, že ten kdo vidí hůře se u mnnohých linek konečnou jen tak nedozví. Dvouřádkové nápisy mě docela iritují. Na druhou stranu, pokud by se potom nápis až moc přiblížil číslu linky, to ať raději zůstane dvouřádkový. Přecejen si raději přečtu, že je to sedmnáctka a kam jede si domyslím z toho, kolik toho vidím. Osobně si ale taky myslím, že těch sídlišť máme fakt hodně. Proč "Sídl.Řepy", "Sídl. Modřany"? Proč na prostě "ŘEPY" "MODŘANY"? Ráda bych věděla, kde je zakopán pes.Karosák píše:Když jsme tu řešili ty blechy a často zbytečně dlouhé názvy cílů+neohrabaná editace cílů v gBUSE, napadlo mne, proč se u TRAM nepoužívají na čelních transparentech alespoň KAPITÁLKY, jako u cílů BUS Nebo myslíte, že u cílů jako je Výstaviště Holešovice je to beztak jedno? A potom, jestli je nutné, aby na bočním transparentu TRAM svítila příští zastávka? U busu je praktické, když roluje přes co jede, já se v busech tak nevyznám, takže tuto funkci přijímám s povděkem. Ale pokud to nefunguje, nebyl by u TRAM lepší vzor ála Liberec, čili velké a jasné 11 JABLONEC N.N., čitelné dobře z boku, ze strany nástupu i pro ty kdož hůře vidí?
Rolovací trasa tram je vskutku chvályhodný nápad! Jsem místní, šotouš a stejně občas fakt zírám, kam jsem to jako odjela. Zvlášť u výluk by to opravdu bylo skvělé. A turisti (ti, co koukají a zajímají se) by to jistě taky ocenili.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Orientační a informační systémy
Z hlediska čitelnosti u delších nápisů mi přijde současný stav lepší. Evidentně nejde si s nápisy pohrát.Karosák píše:Když jsme tu řešili ty blechy a často zbytečně dlouhé názvy cílů+neohrabaná editace cílů v gBUSE, napadlo mne, proč se u TRAM nepoužívají na čelních transparentech alespoň KAPITÁLKY, jako u cílů BUS Nebo myslíte, že u cílů jako je Výstaviště Holešovice je to beztak jedno? A potom, jestli je nutné, aby na bočním transparentu TRAM svítila příští zastávka?
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Když jsme tu řešili ty blechy a často zbytečně dlouhé názvy cílů+neohrabaná editace cílů v gBUSE, napadlo mne, proč se u TRAM nepoužívají na čelních transparentech alespoň KAPITÁLKY, jako u cílů BUS Nebo myslíte, že u cílů jako je Výstaviště Holešovice je to beztak jedno? A potom, jestli je nutné, aby na bočním transparentu TRAM svítila příští zastávka? U busu je praktické, když roluje přes co jede, já se v busech tak nevyznám, takže tuto funkci přijímám s povděkem. Ale pokud to nefunguje, nebyl by u TRAM lepší vzor ála Liberec, čili velké a jasné 11 JABLONEC N.N., čitelné dobře z boku, ze strany nástupu i pro ty kdož hůře vidí?
Jinak i zátahový hlásič z Modřan hlásil, že ,,Tento vlak končí jízdu v zastávce Strašnická!", snad to funguje i z Hostivaře. To je myslím praktický bonus, díky
Jinak i zátahový hlásič z Modřan hlásil, že ,,Tento vlak končí jízdu v zastávce Strašnická!", snad to funguje i z Hostivaře. To je myslím praktický bonus, díky
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Pozoruhodne na tom prave bylo, ze hlaseni bylo bez predlozek a s vynechanymi slovy.willyjeff píše:Ale ruku do ohně nedám, nepřišlo mi to jako pozoruhodné hlášení, tak jsem si to nepsal ani nenahrával. Měl jsem linky 8+20 v sobotu 27.10.
Pouziji-li tvuj vzor (mas pravdu, nejak tak to bylo), hlasilo to "Pozor změna trasy. Linka je zastávky Malostranská vedena jako 20 Sídliště Barrandov. Do zastávek Hradčanská, Dejvická využijte linky 5 a 26."
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Pozor změna trasy. Linka je ze zastávky Malostranská vedena jako linka 20 do konečné zastávky Sídliště Barrandov. Do zastávek Hradčanská, Dejvická využijte linky 5 a 26 ze zastávky Dlouhá Třída.
Ale ruku do ohně nedám, nepřišlo mi to jako pozoruhodné hlášení, tak jsem si to nepsal ani nenahrával. Měl jsem linky 8+20 v sobotu 27.10.
Ale ruku do ohně nedám, nepřišlo mi to jako pozoruhodné hlášení, tak jsem si to nepsal ani nenahrával. Měl jsem linky 8+20 v sobotu 27.10.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Jeste bych doplnil, ze hlaseni v d-8/20 bylo "hezkou cestinou" - na namesti Republiky se ozvalo cosi jako (presne si nevybavuji, jel jsem jen v patek, jinak jsem domu radeji jezdil vlakem) - Linka je ukoncena na Malostranska a dale pokracuje jako 20 Sidliste Barrandov. Smer Vitezne namesti vyuzijte pravidelne linky a metro.
Pokud ma nekdo nahrane ci si pamatuje, dejte sem.
Pokud ma nekdo nahrane ci si pamatuje, dejte sem.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Doplním, že tablo v přístřešku ukazovalo pravidelný odjezd linky 20 a očekávaný odjezd linky8. Když se linka 8 třeba o tři minuty zpozdila, linka 20 odjela, aniž jela , což vyvolávalo zajímavé dotazy a udivené pohledy, jak ten dav mohl tu tramvaj přehlédnout.
Mapa Dopravní plán vedle výlezu z metra jako v celé Praze stále z roku 2010.
Informace v metru, že se na Malostranské nemá vystupovat a jít na 22 chyběly.
Informace v tramvajích jen česky, ač až 80% lidí by je potřebovalo anglicky. A česky ještě info typu. Z technických důvodů je linka vedena vpravo do zastávky Právnická fakulta, Malostranská a dále po své trase... Někteří se domnívali, že po své trase znamená Bílou Horu...
Dva informátoři museli často do tramvají. A anglicky lidi vyhánět. Mnohým řidičům to vadilo, protože byli už zpoždění a vyklízení vagónu je zdržovalo. Ale stejně by se asi dočkali dotazů na Právnické fakultě.
Odkaz na zastávku 22 do centra jen česky - nechápu.
Odkaz na uzařený úsek na stojanu směr hrad jen česky - nechápu.
Na mapě a v letáku nebyla zastávka Pražský hrad - nechápu.
Leták s výlukou na zastávce směrem hrad byl už v sobotu ráno vyměněn na výluku kolem hradu od zítřka - nechápu.
Dvojí čísla linek mají jen české popisky. Nahoře by v bílém podkladu měl být travalý stav, pak viditelné oddělení a pod tím ZMĚNA CHANGE OD FROM DO TILL a ta zbylá čísla. Takto to bylo pro turisty spíše zmatečné.
Mapa Dopravní plán vedle výlezu z metra jako v celé Praze stále z roku 2010.
Informace v metru, že se na Malostranské nemá vystupovat a jít na 22 chyběly.
Informace v tramvajích jen česky, ač až 80% lidí by je potřebovalo anglicky. A česky ještě info typu. Z technických důvodů je linka vedena vpravo do zastávky Právnická fakulta, Malostranská a dále po své trase... Někteří se domnívali, že po své trase znamená Bílou Horu...
Dva informátoři museli často do tramvají. A anglicky lidi vyhánět. Mnohým řidičům to vadilo, protože byli už zpoždění a vyklízení vagónu je zdržovalo. Ale stejně by se asi dočkali dotazů na Právnické fakultě.
Odkaz na zastávku 22 do centra jen česky - nechápu.
Odkaz na uzařený úsek na stojanu směr hrad jen česky - nechápu.
Na mapě a v letáku nebyla zastávka Pražský hrad - nechápu.
Leták s výlukou na zastávce směrem hrad byl už v sobotu ráno vyměněn na výluku kolem hradu od zítřka - nechápu.
Dvojí čísla linek mají jen české popisky. Nahoře by v bílém podkladu měl být travalý stav, pak viditelné oddělení a pod tím ZMĚNA CHANGE OD FROM DO TILL a ta zbylá čísla. Takto to bylo pro turisty spíše zmatečné.
Re: Orientační a informační systémy
Pár čerstvých postřehů z informování na Malostranské:
- anglické vysvětlivky na tablech chybí, turisté se ptali, co to znamená, že jsou tam ta čísla dvakrát.
- neškodilo by dát mezi jízdní řády info, že 22 jezdí za rohem. Různé informace se mezi jízdní řády už v minulosti vkládaly, neměl by to tedy být problém. V současnosti je cedule vedle sloupku a s popisky jen v češtině, ne každý si toho všimne a ne každý si z toho něco odnese.
- chybí mapa Prahy (aspoň nějaké schéma). Turisti mají většinou svojí, ale pro ostatní to jedno linkové schéma, co visí ve vitrině v zastávkovém přístřešku a pod kterým vždy někdo na lavičce sedí, zrovna nestačí.
- převlékání pořád bolí. Někdy přijede vůz už z dálky označen správně, někdy se zadaří až v zastávce. Řada lidí se mě ptala, jestli tady osmička jezdí, že už aspoň půl hodiny nejela. Když jsem se jich zeptal, jestli náhodou neviděli dvacítku, tak odpověděli, že ano.
- souprava se zadním vozem 8352 vždy převlékla jen první vůz. Do města tak odjížděla spřažená souprava 20+8.
- anglické vysvětlivky na tablech chybí, turisté se ptali, co to znamená, že jsou tam ta čísla dvakrát.
- neškodilo by dát mezi jízdní řády info, že 22 jezdí za rohem. Různé informace se mezi jízdní řády už v minulosti vkládaly, neměl by to tedy být problém. V současnosti je cedule vedle sloupku a s popisky jen v češtině, ne každý si toho všimne a ne každý si z toho něco odnese.
- chybí mapa Prahy (aspoň nějaké schéma). Turisti mají většinou svojí, ale pro ostatní to jedno linkové schéma, co visí ve vitrině v zastávkovém přístřešku a pod kterým vždy někdo na lavičce sedí, zrovna nestačí.
- převlékání pořád bolí. Někdy přijede vůz už z dálky označen správně, někdy se zadaří až v zastávce. Řada lidí se mě ptala, jestli tady osmička jezdí, že už aspoň půl hodiny nejela. Když jsem se jich zeptal, jestli náhodou neviděli dvacítku, tak odpověděli, že ano.
- souprava se zadním vozem 8352 vždy převlékla jen první vůz. Do města tak odjížděla spřažená souprava 20+8.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Dovolím si být přesvědčen, že se používalo na l.17Karosák píše:...Jinak co se pásmovaných konečných týče, někde žvatlá, že Tento vlak končí jízdu v zastávce... a někde Tento vlak jede do konečné zastávky...
Varinata B se mi libí víc, protože říká-zvýrazňuje, že jede do nějaké konečné (jinde?), což se u stejnojmenných, ne však totožných konečných zastávek hodí více (Braník, NBS, ČKS).
"Tento vlak končí v zastávce VÝSTAVIŠTĚ (HOLEŠOVICE)."
a "Tento vlak jede do konečné zastávky ĎÁBLICE (VOZOVNA KOBILYSY)",
čili to mělo být, že "KONČÍ V ZASTÁVCE" = DŘÍVE
a "JEDE DO KONEČNÉ" = CELOU TRASU!