Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Sloník: Proto mi přijde, že je důležitější to poznat na první pohled na voze... Jak už zaznělo, tučné Výstaviště vs. malá Vozovna Kobylisy. To samé u 3. Hybrid Nádraží Braník a malé Sídliště Modřany.
Re: Orientační a informační systémy
Já bych v tom zas takový problém neviděl... Stejně jsou v jř dva sloupečky s časem, tak pod Veletržní by byla STROMOVKA a pod ní Výstaviště Holešovice atd. U dlouhého sloupce by byla u Stromovky vlnovka. Nad časama by bylo písmeno S a dole poznámka "končí v obratišti Stromovka". Nic složitého, ale holt by musel někdo chtít a přemýšlet.
Edit: Teď je to tak u výlukové 26 se Špejcharem. http://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortal ... 03_4)Z.pdf Akorát se tam teda cpe poznámka nejede přes zastávku Špejchar, takže jsou všechny spoje s poznámkami. Nevím, jestli je horší nepřehledný jř nebo to, že člověk na tramvaji pozná konečnou až zblízka. Ale u páteřních linek asi moc lidí řády nestuduje...
Edit: Teď je to tak u výlukové 26 se Špejcharem. http://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortal ... 03_4)Z.pdf Akorát se tam teda cpe poznámka nejede přes zastávku Špejchar, takže jsou všechny spoje s poznámkami. Nevím, jestli je horší nepřehledný jř nebo to, že člověk na tramvaji pozná konečnou až zblízka. Ale u páteřních linek asi moc lidí řády nestuduje...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Orientační a informační systémy
Právě žes nečetl, je zde návrh obratiště přejmenovat na "Stromovka" a zbytek je reakce na moji námitku že tato zastávka není na trati dlouhé verze.MF píše:já ty návrhy nečetl, ale nebylo by jednoduché a prosté tam udělat prostě poznámku "V" a pod to vysvětlivku " spoj končí v zastávce Výstaviště Holešovice - zajíždí do obratiště"
Re: Orientační a informační systémy
já ty návrhy nečetl, ale nebylo by jednoduché a prosté tam udělat prostě poznámku "V" a pod to vysvětlivku " spoj končí v zastávce Výstaviště Holešovice - zajíždí do obratiště"
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Orientační a informační systémy
Omlouvám se všem ale musímMM-Mikulovsky píše:není třeba -jak jsem již psal řešení existuje jiné:
Jak kaštan z Tvého návrhu pozná že douhý spoj nejede přes zastávku Stromovka?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
není třeba -jak jsem již psal řešení existuje jiné:gabuliatko píše:Aby se musela do zastávkových jízdních řádů 17 přidat poznámka u dlouhých spojů "nejede přes zastávku Stromovka"slonik píše:Nejlepší by bylo obratiště přejmenovat na Stromovka. Navíc by nikdo nevystupoval pozdě na přestup a nekončil ve smyčce...
- podstatné je, že návrh pod č.2c) není realizovatelný bez zrealizování návrhu č.1) = vždy "brát" jako hlavní trasu linky její nejdelší variantu a poznámkami zvýrazňovat pouze spoje (jejich odjezdy) nejedoucí po celé trase linky, čímž se uvolní značka poznámky "@" (umisťovaná nejen nad čas odjezdu spoje, ale i před název zastávky v seznamu zastávek linky) pro navržené jiné/nové použití!MM-Mikulovsky píše:..........
.....nejvýstižnější ve všech případech pásmovaných linek volit stejný způsob značení v ZJŘ =
1.) nepoužívat "@ - jen takto označené spoje jedou do shodně označených zastávek" , protože:
a) toto zvýrazňuje spoje jedoucí celou trasu a neupozorňuje na zkrácené spoje - což jsem byl již na l.11 (v obratišti) na Olšanech cestujícími zprdnut
..............
2.) používat (poznámky)
......................
c) pro pásmování pomocí vloženého obratiště se samostatnou výstupní zastávkou "@ - jen takto označený spoj jede do shodně označené pouze výstupní zastávky, v níž je ukončen" = není třeba (ve vysvětlení poznámky)vypisovat (jakkoliv krátký/dlouhý) název té pouze výstupní zastávky na kratší trase linky, zvýrazní se ta zastávka (příslušnou značkou/poznámkou "@") i v seznamu zastávek a může mít i shodný název s (v seznamu zastávek za ní uvedenou přilehlou) nácestnou zastávkou delší trasy!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Orientační a informační systémy
Aby se musela do zastávkových jízdních řádů 17 přidat poznámka u dlouhých spojů "nejede přes zastávku Stromovka"slonik píše:Nejlepší by bylo obratiště přejmenovat na Stromovka. Navíc by nikdo nevystupoval pozdě na přestup a nekončil ve smyčce...
Re: Orientační a informační systémy
Asi jsem už úplně blbej.... z posledního příspěvku kolegy MM jsem nějak nepochopil ani jednu větu btw hlavně prosím nevysvětlovat!!! je mi to jedno
-
- Uživatel
- Příspěvky: 125
- Registrován: 28.8.2013 10:29
Re: Orientační a informační systémy
MM: Snad si nemyslíš, že to bylo myšleno vážně s tím PKOJF...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Orientační a informační systémy
Mě se Sídl. s velkym S nelíbí, vypadá to na transparentu blbě.Petrpes píše:Pamatujete na původní Sídl. Modřany, nebo Voz. Pankrác? To si zítra zase na poslední 2 kola dám
Re: Orientační a informační systémy
No fakt je ten, že podle mne by opravdu mohlo zůstat Sídliště Petřiny, nejlépe rozdělené na dva řádky. Vypadá to líp, než nahuštěné do jednoho řádku.-KUBI- píše:Mně osobně se nejvíce líbil návrh Staré Petřiny po vzoru Hloubětína
Sídliště Petřiny je vlastně celá oblast mezi konečnou tram a ÚVN. Jinak fakt je ten, že třeba Modřany, či Barrandov jsou také celá sídliště a konečné jsou podle toho pojmenovány.
Jinak by se mi líbily i výše uváděné Staré Petřiny. Podle Šestky - novin Prahy 6, je oblast vilové zástavby ze 30-tých let mezi konečnou tram a Oborou právě takto nazývána.
viz. http://www.sestka.cz/index.php?clanek=948
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
slonik píše:............. Nejlepší by bylo obratiště přejmenovat na Stromovka. Navíc by nikdo nevystupoval pozdě na přestup a nekončil ve smyčce...
nerozeznáš rozdíl v navrhovaném 1 SLOVNÉM NÁZVU OBRATIŠTĚ a HISTORICKÉM 6 SLOVNÉM (počítám-li i 1 jednopísmennou spojku)?martin8211 píše:"Veletržní Palác. Tento vlak končí jízdu v zástávce Park kultury a oddechu Julia Fučíka....příští zastávka, Park kultury a oddechu Julia Fučíka."
No uplně to slyším ...ještě by to mohlo být pojmenované Planetárium.
Pokud by se ale smyčka jmenovala jinak, než nácestná zastávka, vznikal by ještě větší problém v JŘ. Už vidím tu matoucí poznámku "nejede přes zastávku Stromovka" či "ze zastávky Veletržní Palác pokračuje do zastávky Stromovka" a zároveň druhá poznámka "jede jen do zastávky Stromovka"
Nebylo by nejvýstižnější ve všech případech pásmovaných linek volit stejný způsob značení v ZJŘ =
1.) nepoužívat "@ - jen takto označené spoje jedou do shodně označených zastávek" , protože:
a) toto zvýrazňuje spoje jedoucí celou trasu a neupozorňuje na zkrácené spoje - což jsem byl již na l.11 na Olšanech cestujícími zprdnut
b) neumožňuje popis víc jak jednoho dřívějšího ukončení linky - ani když to další je zátah do vozovny na trase
2.) používat
a) pro zátahy dvoupísmennou značku "VH/ VK/ VM/ VP/ VS/ VV/ VŽ - spoj jede ze zastávky ............ do konečné Vozovna ......... ", v případě zatažení přímou jízdou z běžně výstupní zastávky na protější konečné by poznámka měla být "PV.. - spoj pokračuje z pravidelné konečné ....... do konečné Vozovna ........."
b) pro pásmování v nácestné zastávce "(jedno písmeno - volené abecedně podle pořadí vložené konečné po směru jízdy) - spoj je ukončen v zastávce ..............."
c) pro pásmování pomocí vloženého obratiště se samostatnou výstupní zastávkou "@ - jen takto označený spoj jede do shodně označené zastávky, v níž je ukončen" = není třeba vypisovat (jakkoliv krátký/dlouhý) název té pouze výstupní zastávky na kratší trase linky, zvýrazní se ta zastávka i v seznamu zastávek a může mít i shodný název s nácestnou zastávkou delší trasy!
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Proč ne "Na Petřinách" krátké a je to místopisné. Jinak Busteky a EMtesty mají Sídliště Petřiny rozdílně, 1xŘ vs. 2xŘ.
Navíc kdyby se netrvalo na celém Sídliště, ale stačilo Sídl., mohlo být spousta cílů vyvedeno daleko lépe. Pamatujete na původní Sídl. Modřany, nebo Voz. Pankrác? To si zítra zase na poslední 2 kola dám
Navíc kdyby se netrvalo na celém Sídliště, ale stačilo Sídl., mohlo být spousta cílů vyvedeno daleko lépe. Pamatujete na původní Sídl. Modřany, nebo Voz. Pankrác? To si zítra zase na poslední 2 kola dám
Re: Orientační a informační systémy
Naprostý souhlas a celé je to ještě povýšené tím, že Výstaviště není v Holešovicích, ale v Bubenčislonik píše:A když už jsme u toho, nejhorší ze všech názvů mně přijde Výstaviště Holešovice. Nechápu, co tím dokázali, pokud je na tramvaji Výstaviště, tak asi málokoho napadne, že to jede do Letňan. A hlavně to strašně vadí u 17. Zrovna nedávno jsem v dešti a šeru u RP mžoural, jestli je to Výstaviště nebo Kobylisy a přečetl jsem to až na boku... Dřív to byl buď velký nápis nebo malý. Nejlepší by bylo obratiště přejmenovat na Stromovka. Navíc by nikdo nevystupoval pozdě na přestup a nekončil ve smyčce...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 125
- Registrován: 28.8.2013 10:29
Re: Orientační a informační systémy
"Veletržní Palác. Tento vlak končí jízdu v zástávce Park kultury a oddechu Julia Fučíka....příští zastávka, Park kultury a oddechu Julia Fučíka."
No uplně to slyším ...ještě by to mohlo být pojmenované Planetárium.
Pokud by se ale smyčka jmenovala jinak, než nácestná zastávka, vznikal by ještě větší problém v JŘ. Už vidím tu matoucí poznámku "nejede přes zastávku Stromovka" či "ze zastávky Veletržní Palác pokračuje do zastávky Stromovka" a zároveň druhá poznámka "jede jen do zastávky Stromovka"
No uplně to slyším ...ještě by to mohlo být pojmenované Planetárium.
Pokud by se ale smyčka jmenovala jinak, než nácestná zastávka, vznikal by ještě větší problém v JŘ. Už vidím tu matoucí poznámku "nejede přes zastávku Stromovka" či "ze zastávky Veletržní Palác pokračuje do zastávky Stromovka" a zároveň druhá poznámka "jede jen do zastávky Stromovka"