Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Orientační a informační systémy

Odeslatod ElWapp v 21.5.2017 15:07

To uz se nevyznacuji zastavky nahradni dopravy pri preruseni provozu metra?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
ElWapp
Uživatel
 
Založen: 14.5.2009 18:29

Re: Orientační a informační systémy

Odeslatod Karosák v 21.3.2017 7:52

Dosud čistě GPS.
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: Orientační a informační systémy

Odeslatod Radek v 21.3.2017 7:07

Bere si 15T pro vyhlašování zastávek i data z EMA balíz, nebo je to čistě GPS?
Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
 
Založen: 19.7.2004 9:00
Bydliště: Tento vlak tam končí

Re: Orientační a informační systémy

Odeslatod demon v 21.3.2017 6:26

Bobik napsal:Kdepak, já mám naopak vyzkoušený, že když se do zastávky "vřítíš", čárka ubíhá rychle (po skocích) a spíš to vyhlásí, než když se do ní "vplížíš". To to ubývá sice pomalu, ale pak se to spíš před koncem "zasekne" a začne zase narůstat, takže nevyhlásí nic.

Zajímavý, já to vydedukoval z toho, že občas to vyhlásí i při déletrvajícím stání před zastávkou a o poznání lépe to hlásí 15T, se kterými vjíždim do zastávky pomaleji než se zbytkem vozovýho parku (tam se přidává i lepší modul).
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Orientační a informační systémy

Odeslatod Bobik v 21.3.2017 6:00

demon napsal: Možná tak u nějaký brzdy provozu, co se do zastávky řítí 20 kilometrovou rychlostí, může být úspěšnost větší, protože ta GPS zaměřuje poměrně dlouhou dobu, takže jak rychle mineš definovanej bod v mapě, začne vzdálenost zase hezky narůstat a nic se nevyhlásí.
Kdepak, já mám naopak vyzkoušený, že když se do zastávky "vřítíš", čárka ubíhá rychle (po skocích) a spíš to vyhlásí, než když se do ní "vplížíš". To to ubývá sice pomalu, ale pak se to spíš před koncem "zasekne" a začne zase narůstat, takže nevyhlásí nic.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Orientační a informační systémy

Odeslatod demon v 20.3.2017 20:09

DavidD napsal:Zkuste v provozu vozy 8323, 8341 a 9323. Na těchto vozech se testuje nový GPS modul, prozatím ze statistik vyhlášení se úspěšnost blíží k 98%!

A jsou ty statistiky spočítány pouze z automatického vyhlášení, nebo je započítáno i vyhlášení tlačítkem při aktivovaném automatu, jak to bylo při minule (na školním) zveřejněné statistice ?
Ale i přesto mi 98% přijde o něco míň než 99,99%... :lol:
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Orientační a informační systémy

Odeslatod DavidD v 20.3.2017 19:50

demon napsal:
9001 napsal:A ona je možnost to nepoužívat? Měl jsem za to, že to je povinné.

Naštěstí není, jen jeden krátkej čas byla povinnost vypnutí zapsat do knihy.
Bohužel je to ale po startu vozu defaultně zapnutý, takže to velká část řidičů používá, byť je funkčnost podle typu vozu někde mezi 20-80% (aspoň u mě), zatímco funkčnost ruky na tlačítku 99,99%.
Ještě jsem nenarazil na vůz, kde by sem si toho nemusel všímat. Možná tak u nějaký brzdy provozu, co se do zastávky řítí 20 kilometrovou rychlostí, může být úspěšnost větší, protože ta GPS zaměřuje poměrně dlouhou dobu, takže jak rychle mineš definovanej bod v mapě, začne vzdálenost zase hezky narůstat a nic se nevyhlásí.
Zkuste v provozu vozy 8323, 8341 a 9323. Na těchto vozech se testuje nový GPS modul, prozatím ze statistik vyhlášení se úspěšnost blíží k 98%!
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
 
Založen: 10.5.2006 16:36

Re: Orientační a informační systémy

Odeslatod demon v 20.3.2017 16:10

9001 napsal:A ona je možnost to nepoužívat? Měl jsem za to, že to je povinné.

Naštěstí není, jen jeden krátkej čas byla povinnost vypnutí zapsat do knihy.
Bohužel je to ale po startu vozu defaultně zapnutý, takže to velká část řidičů používá, byť je funkčnost podle typu vozu někde mezi 20-80% (aspoň u mě), zatímco funkčnost ruky na tlačítku 99,99%.
Ještě jsem nenarazil na vůz, kde by sem si toho nemusel všímat. Možná tak u nějaký brzdy provozu, co se do zastávky řítí 20 kilometrovou rychlostí, může být úspěšnost větší, protože ta GPS zaměřuje poměrně dlouhou dobu, takže jak rychle mineš definovanej bod v mapě, začne vzdálenost zase hezky narůstat a nic se nevyhlásí.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Orientační a informační systémy

Odeslatod 9001 v 20.3.2017 13:41

demon napsal:Já žasnu, co vy s těma vozama soustavně pácháte za harakiri.
AVZ nepoužívam, bo je to logicky ve městě zcela nefunkční, jen pan Hloch si to z nějakýho důvodu nechce nechat vysvětlit - asi se mu ty prachy za sjetí do rozpočtu hodí a zastávky mi to nehlásilo jednou jedinkrát, když odešel koncovej zesilovač...


A ona je možnost to nepoužívat? Měl jsem za to, že to je povinné.
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Orientační a informační systémy

Odeslatod demon v 20.3.2017 12:45

Já žasnu, co vy s těma vozama soustavně pácháte za harakiri.
AVZ nepoužívam, bo je to logicky ve městě zcela nefunkční, jen pan Hloch si to z nějakýho důvodu nechce nechat vysvětlit - asi se mu ty prachy za sjetí do rozpočtu hodí a zastávky mi to nehlásilo jednou jedinkrát, když odešel koncovej zesilovač...
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Orientační a informační systémy

Odeslatod Bobik v 20.3.2017 6:53

Karosák napsal: implementovat AVZ a ještě to prezentovat jako prvek ke zvýšení bezpečnosti :shock:
Manažerský kecy. Aby to byl prvek zvyšující bezpečnost, muselo by to fungovat minimálně na 100%, což ani náhodou nefunguje (snad jedině teoreticky, v "laboratorních" podmínkách). Už několikrát jsem se kvůli AVZ prošel (naštěstí jsem zvyklej čumět do vexlí), protože to perfektně hlásilo, dokud se nedojelo k vexli. Pak nic. Případně, že to hlásilo moc brzo a těsně před vexlí to změnilo příznak (zajímavý je, že druhý kolo to hlásilo o 5 metrů dál, takže v pohodě). V tomhle světle mi implementace nepřijde nijak zarážející, krom 15T, kde to víceméně relativně jakš-takš šlape, AVZ nefunguje pořádně snad nikde.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Orientační a informační systémy

Odeslatod Karosák v 20.3.2017 6:36

A bylo to jen do salónu? :-D Já měl naopak problém, že zmatená kachna začala kvákat pouze vně vozu ampliónkem pod schody. Na řešení však byly důležitější věci, jako třeba vůbec odjet, takže už si nepamatuji další osud, ale do zatažení, kdy jsem ještě asi 2x měnil směr se to tuším srovnalo. Je to opravdu komické zařízení. Vzpomeňme začátky nových APEXů na KT, kdy to sice zobrazovalo nějaký příznak pro ROV, ale vysílalo to jeden směr zamrzlý z opačného stanoviště :twisted: V tomto světle mi přijde fascinující, že měl někdo odvahu do toho implementovat AVZ a ještě to prezentovat jako prvek ke zvýšení bezpečnosti :shock:
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: Orientační a informační systémy

Odeslatod von Špilberk v 19.3.2017 14:03

DavidD napsal: Mě se osvědčilo změna hlasitosti příposlechu k řidiči, po této manipulaci vždy hlášení v pořádku až do další změny směru jízdy..

To se mi osvědčilo při stavu, kdy Apex hlásil zastávky do salonu, ale ne do kabiny. Na celkový problém mi to ještě nepomohlo. :smt102
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Orientační a informační systémy

Odeslatod DavidD v 19.3.2017 12:28

von Špilberk napsal:Další velký problém jsou KT na l. 11 a 14, kde Apexy stále častěji odmítají hlásit zastávky. Navíc řidič s tím téměř nic neudělá, protože všechny formy resetu nebo i restartu vozu buď nepomáhají vůbec nebo jen na pár zastávek. #-o #-o
Mě se osvědčilo změna hlasitosti příposlechu k řidiči, po této manipulaci vždy hlášení v pořádku až do další změny směru jízdy..
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
 
Založen: 10.5.2006 16:36

Re: Orientační a informační systémy

Odeslatod sebi v 18.3.2017 13:45

Pokud to byla ta co jsem včera zahlédl na Klárově, tak podobně "blbla" i v protisměru - pěkně dvouřádkově jela na "Nád Nádraží Hos Hostivař ":)
sebi
Uživatel
 
Založen: 18.5.2013 15:25

Další

Zpět na Tramvajové vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Yahoo [Bot] a 1 návštěvník

cron