Podbaba v názvu obratiště samozřejmě je, zdá se že moc neznáš PrahuElWapp píše:Prave sedim ve voze 9315 a na bocnim vnitrnim lcd panelu vidim cil Podbaba. Nejmenuje se ta zastavka trochu jinak...?
Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Re: Orientační a informační systémy
Prave sedim ve voze 9315 a na bocnim vnitrnim lcd panelu vidim cil Podbaba. Nejmenuje se ta zastavka trochu jinak...?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
jenže když vyjede z vozovny někam na trasu náhradní vlak, tak:Petrpes píše:Jakoby v dnešní digitální době nemohlo nové pořadí jet již z vozovny se zadáním 07/401 (příklad) a to staré s tím zatáhnout...
Když ten dispečer umí rozlišit podle čísla vozů komu volat.
Maximálně to stahované pořadí bych překódoval na 90něco, ale výjezdy rovnou kam patří
1.) nemusí jet po běžné výjezdové trase, která navíc není většinou pravidelnou trasou linky = nejede místy, kde to pořadí právě "patří"
2.) to, že PDT vlaky se stejným kódem/pořadím dokáže rozpoznat (velmi pravděpodobně jak přímo ty uvádíš podle čísla vozu) neznamená, že je dokáže rozpoznat "statistický výtah" o pravidelnosti spojů
spíš než to pořadí mne sejří, mnou již uvedené, problémy nastavit správný směr a polohu - automaticky to naskočí po nakódování hlásiče (s orientací) většinou totálně nevhodně (je pravda, že po problémech s tímto jsem navíc následně několikrát novému vlaku na lince zapoměl změnit pořadí) PODSTATNÉ JE, ŽE JSEM SI TO CELÉ MUSEL DĚLAT V RYCHLOSTI SÁM PŘI/PO PŘEVZETÍ VLAKU V ZASTÁVCE VÝMĚNY (BĚHEM PŘESTUPU SVÉHO I CESTUJÍCÍCH), BYŤ NÁHRADNÍ VLAK MNOHDY ČEKAL V PŘILEHLÉM VLOŽENÉM OBRATIŠTI (NEJČASTĚJI DVORCE) A ŘIDIČ JEJ PŘIVÁŽEJÍCÍ Z VOZOVNY TAM MĚL DOSTATEK ČASU A KLIDU NA "NATUKÁNÍ" SPRÁVNÝCH DAT DO APEXU, KTERÁ BY POTVRDIL AŽ TĚSNĚ PŘED VYJETÍM Z TOHO OBRATIŠTĚ ČILI SAMOTNOU VÝMĚNOU (tak jak jsem to tam opakovaně udělal já jako "manipulující řidič v záloze využitý depem").
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Bavíme se o kódu v Apexu nikoliv na venkovním buse, tam je to jasné...
Re: Orientační a informační systémy
Pokud je to výměna na trase, tak ne. By se tam po trase na místo výměny snažili nacpat kaštani (což teda dělají i při nápisu Manipulační jízda), ale v tomto případě by to bylo zcela matoucí. Překódovat až v místě (před místem) výměny.
Edit: Nebo kód nesouvisí s tím, co se zobrazí na transparentech?
Edit: Nebo kód nesouvisí s tím, co se zobrazí na transparentech?
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Jakoby v dnešní digitální době nemohlo nové pořadí jet již z vozovny se zadáním 07/401 (příklad) a to staré s tím zatáhnout...
Když ten dispečer umí rozlišit podle čísla vozů komu volat.
Maximálně to stahované pořadí bych překódoval na 90něco, ale výjezdy rovnou kam patří
Když ten dispečer umí rozlišit podle čísla vozů komu volat.
Maximálně to stahované pořadí bych překódoval na 90něco, ale výjezdy rovnou kam patří
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
1.) palubnímu počítači APEX nevadí ("sežere"/přijme) zadání totožného čísla linky a pořadí, pod nímž už jezdí jiný vlak - dokonce PDT se pořád dokáže dovolat tomu správnému vlaku, aby jej na chybné nakódování upozornilPetr píše:........... Tohle opravdu není jednoduchý postup. Protože já nemůžu tušit, že se kolega již překódoval. Tudíž jednoduchý postup by byl ten, že po nastavení linky a pořadí by automaticky naběhla přednastavená orientace, ale řidič by ji měl možnost upravit. To je jednoduchý postup.
- problém je "jen" s dohledovým/řídícím systémem DORIS, který zaznamená průjezd špatně nakódovaných vlaků přes čidla - což může způsobit např. zaznamenání předjetí či jízdu mimo trasu (byť správný vlak jede všechno naprosto správně) OVŠEM JÁ TVRDIL, ŽE VLAKY VÝMĚNY SE MAJÍ PŘEKÓDOVAT PŘED ZASTÁVKOU VÝMĚNY = PŘES ČIDLA BY PŘED NÍ PROJELA S PŮVODNÍMI POŘADÍMI!
2.) nevím co jiného jednoduššího než dnes chceš vymyslet - zadáš linku (tu máš vlastně v APEXu již jako manipulační jízda), pořadí, kód trasy do hlásiče (v kolonce orientace jej snad můžeš mít již původně od vyjetí z vozovny, pokud nikoliv, tak to je jediný v této věci mnou viděný technický problém), zvolíš správnou konečnou = směr jízdy po trase (protože z důvodu zákona schválnosti automaticky tam naskočí ta na opačném konci = co máš někde tzv. za zády), nakonec vybereš správnou zastávku na trase - od níž se na ní napojuješ (pokud je to zastávka s čidlem v označníku, tak se ani moc nestane, že se na to vykašleš - při vyjetí ze zastávky ti to polohu srovná a od další zastávky hlásíš správné zastávky)
- mne tedy jedno možné zjednodušení napadlo nemusel by se hlídat/upravovat cíl/směr jízdy, kdyby každý směr měl vlastní kód do hlásiče (a orientace), který by se odhlášením výstupní zastávky automaticky přepínal na ten druhý kód pro jízdu v protisměru po stejné trase (= funkčnost obdobná jako tzv. řetězení linek)
Tento stav si sním v souvislosti s přáným si přechodem přenosu signálů/pokynů z TRAM pro stavění výhybek z RADIOVÉHO na DATOVÝ (kdy by chytrá nebyla TRAMvaj, ale výhybka = jedeš-li po pravidelné trase vozidlo pořád vysílá signál pro daný směr jízdy dané linky a výhybky na tom směru jízdy se správně postaví, ale výhybky v protisměru ten signál neznají, tak na něj nemohou reagovat = PŘESTA BY NYNÍ STÁLE EXISTUJÍCÍ HROZBA, ŽE:
- TRAMVAJÍ VYSÍLANÝ SIGNÁL PŘESTAVÍ/ZABLOKUJE VÝHYBKU V PROTISMĚRU
- SE DO POŽADOVANÉHO SMĚRU NEPŘEHODÍ ČI NAOPAK DOKONCE Z NĚJ JINAM PŘESTAVÍ VÝHYBKA, PROTOŽE SE NEZMĚNIL TRAM VYSÍLANÝ SIGNÁL - NA JENÍM APEXU ZOBRAZOVANÝ PŘÍZNAK PRO ROV, PROTOŽE TRAM NEPŘIJALA SIGNÁL Z MÍJENÉHO VLOŽENÉHO/MEZIZASTÁVKOVÉHO ČIDLA/IR MAJÁKU)
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Tohle opravdu není jednoduchý postup. Protože já nemůžu tušit, že se kolega již překódoval. Tudíž jednoduchý postup by byl ten, že po nastavení linky a pořadí by automaticky naběhla přednastavená orientace, ale řidič by ji měl možnost upravit. To je jednoduchý postup.MM-Mikulovsky píše: na to je jednoduchý postup/pokyn:
- na novém/náhradním vlaku před vjetím do zastávky naplánované výměny "nakódovat" nahrazované pořadí včetně správných cílů a trasových kódů (žel není zvykem je dávat napsané či alespoň ústně říct "manipulujícím" řidičům)
- na původním vlaku po výjezdu ze zastávky (kde je vhodné mikrofonem oznámit cestujícím potřebu přípravy na mimořádný přestup v následující zastávce) před tou naplánované výměny zadat manipulační pořadí (nebo alespoň zrušit z orientací číslo a cíl - zadáním panipulační/služební jízdy), PROTOŽE V ZASTÁVCE VÝMĚNY NOVÝ/NÁHRADNÍ VLAK NENÍ "TAKY", ALE "POUZE ON" LINKA .... JEDOUCÍ DO ..."
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
na to je jednoduchý postup/pokyn:Petr píše:Bohužel opět nedotažené do konce. Když jedeš na výměnu (z logiky věci) a existuje i ta původní tramvaj, nejsi schopný ze sebe udělat cokoliv jiného, protože pořadí 81. neumožňuje změnu transparentu. Tudíž nemůžeš cestujícím dát dopředu informaci, já jsem taky sedmička jedoucí do Radlic, nastupujte rovnou ke mně....Karosák píše:Na DT06 jsem při včerejší výměně souprav pozoroval praktickou vlastnost, že po zadání pořadí 81. automaticky dal do orientace ? a nastavil cíl "služební jízda". Pomalu, ale jistě
- na novém/náhradním vlaku před vjetím do zastávky naplánované výměny "nakódovat" nahrazované pořadí včetně správných cílů a trasových kódů (žel není zvykem je dávat napsané či alespoň ústně říct "manipulujícím" řidičům)
- na původním vlaku po výjezdu ze zastávky (kde je vhodné mikrofonem oznámit cestujícím potřebu přípravy na mimořádný přestup v následující zastávce) před tou naplánované výměny zadat manipulační pořadí (nebo alespoň zrušit z orientací číslo a cíl - zadáním panipulační/služební jízdy), PROTOŽE V ZASTÁVCE VÝMĚNY NOVÝ/NÁHRADNÍ VLAK NENÍ "TAKY", ALE "POUZE ON" LINKA .... JEDOUCÍ DO ..."
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Bohužel opět nedotažené do konce. Když jedeš na výměnu (z logiky věci) a existuje i ta původní tramvaj, nejsi schopný ze sebe udělat cokoliv jiného, protože pořadí 81. neumožňuje změnu transparentu. Tudíž nemůžeš cestujícím dát dopředu informaci, já jsem taky sedmička jedoucí do Radlic, nastupujte rovnou ke mně....Karosák píše:Na DT06 jsem při včerejší výměně souprav pozoroval praktickou vlastnost, že po zadání pořadí 81. automaticky dal do orientace ? a nastavil cíl "služební jízda". Pomalu, ale jistě
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Orientační a informační systémy
To zní, když se překóduješ na trati na pořadí 91./95. (vůz po nehodě/s technickou závadou) + automaticky "služební jízda" a 9001 v orientaci.MM-Mikulovsky píše:nezní ještě navíc do salónu informace cca "tento vůz (z technických důvodů/z důvodu závady) není určen pro přepravu cestujících, prosíme vystupte"
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Vyjížděl jsem z depa, kde po nakodovani samo od sebe nic nezní a zastávky hlásí dle nastaveného hlásiče/síťáku. Ale předpokládám, že na signál VPN to ven vyhlásí onu frázi, ze vlak není určen pro přepravu cestujících. Co se stane, když to kodujes na trati a vyhazujes lidi před výměnou, to nevím.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
nezní ještě navíc do salónu informace cca "tento vůz (z technických důvodů/z důvodu závady) není určen pro přepravu cestujících, prosíme vystupte"Karosák píše:Na DT06 jsem při včerejší výměně souprav pozoroval praktickou vlastnost, že po zadání pořadí 81. automaticky dal do orientace ? a nastavil cíl "služební jízda". Pomalu, ale jistě
....
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Na DT06 jsem při včerejší výměně souprav pozoroval praktickou vlastnost, že po zadání pořadí 81. automaticky dal do orientace ? a nastavil cíl "služební jízda". Pomalu, ale jistě
Naopak negativně vnímám, že pokud je tento typ PP na RP, tak sice (snad zatím) nežloutne display, ale při delších hlášeních o přestupech na linky S, zastávek na znamení, nebo o výlukách, dělá dlouhé odmlky mezi slovy. A to bych dal babě ránu, protože blekotá jak po mrtvici a leze to z ní jak z chlupatý deky
Naopak negativně vnímám, že pokud je tento typ PP na RP, tak sice (snad zatím) nežloutne display, ale při delších hlášeních o přestupech na linky S, zastávek na znamení, nebo o výlukách, dělá dlouhé odmlky mezi slovy. A to bych dal babě ránu, protože blekotá jak po mrtvici a leze to z ní jak z chlupatý deky
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
100% souhlas (resp. si dovoluji podotknout, že závěr je můj již dlouhodobí požadavek)!Petrpes píše:.........
Ovšem u vozoven DC se ta inverze hodí, zkrátka chtělo by to přijatelně zpracovat, včetně případných změn cílů cestou a inverzi vyznačit ve VJŘ