Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 10.1.2017 0:15

ElWapp píše:Prave sedim ve voze 9315 a na bocnim vnitrnim lcd panelu vidim cil Podbaba. Nejmenuje se ta zastavka trochu jinak...? ;)
Podbaba v názvu obratiště samozřejmě je, zdá se že moc neznáš Prahu :D

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od ElWapp » 09.1.2017 22:01

Prave sedim ve voze 9315 a na bocnim vnitrnim lcd panelu vidim cil Podbaba. Nejmenuje se ta zastavka trochu jinak...? ;)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.12.2016 22:59

Petrpes píše:Jakoby v dnešní digitální době nemohlo nové pořadí jet již z vozovny se zadáním 07/401 (příklad) a to staré s tím zatáhnout...
Když ten dispečer umí rozlišit podle čísla vozů komu volat.
Maximálně to stahované pořadí bych překódoval na 90něco, ale výjezdy rovnou kam patří ;)
jenže když vyjede z vozovny někam na trasu náhradní vlak, tak:
1.) nemusí jet po běžné výjezdové trase, která navíc není většinou pravidelnou trasou linky = nejede místy, kde to pořadí právě "patří"
2.) to, že PDT vlaky se stejným kódem/pořadím dokáže rozpoznat (velmi pravděpodobně jak přímo ty uvádíš podle čísla vozu) neznamená, že je dokáže rozpoznat "statistický výtah" o pravidelnosti spojů :!:

spíš než to pořadí mne sejří, mnou již uvedené, problémy nastavit správný směr a polohu - automaticky to naskočí po nakódování hlásiče (s orientací) většinou totálně nevhodně (je pravda, že po problémech s tímto jsem navíc následně několikrát novému vlaku na lince zapoměl změnit pořadí) Z:arrow: PODSTATNÉ JE, ŽE JSEM SI TO CELÉ MUSEL DĚLAT V RYCHLOSTI SÁM PŘI/PO PŘEVZETÍ VLAKU V ZASTÁVCE VÝMĚNY (BĚHEM PŘESTUPU SVÉHO I CESTUJÍCÍCH), BYŤ NÁHRADNÍ VLAK MNOHDY ČEKAL V PŘILEHLÉM VLOŽENÉM OBRATIŠTI (NEJČASTĚJI DVORCE) A ŘIDIČ JEJ PŘIVÁŽEJÍCÍ Z VOZOVNY TAM MĚL DOSTATEK ČASU A KLIDU NA "NATUKÁNÍ" SPRÁVNÝCH DAT DO APEXU, KTERÁ BY POTVRDIL AŽ TĚSNĚ PŘED VYJETÍM Z TOHO OBRATIŠTĚ Z:arrow: ČILI SAMOTNOU VÝMĚNOU (tak jak jsem to tam opakovaně udělal já jako "manipulující řidič v záloze využitý depem").

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 19.12.2016 19:56

Bavíme se o kódu v Apexu nikoliv na venkovním buse, tam je to jasné...

Polaanek
Uživatel
Příspěvky: 172
Registrován: 26.4.2007 16:16

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Polaanek » 19.12.2016 19:50

Pokud je to výměna na trase, tak ne. By se tam po trase na místo výměny snažili nacpat kaštani (což teda dělají i při nápisu Manipulační jízda), ale v tomto případě by to bylo zcela matoucí. Překódovat až v místě (před místem) výměny.

Edit: Nebo kód nesouvisí s tím, co se zobrazí na transparentech?

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 19.12.2016 19:09

Jakoby v dnešní digitální době nemohlo nové pořadí jet již z vozovny se zadáním 07/401 (příklad) a to staré s tím zatáhnout...
Když ten dispečer umí rozlišit podle čísla vozů komu volat.
Maximálně to stahované pořadí bych překódoval na 90něco, ale výjezdy rovnou kam patří ;)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.12.2016 9:10

Petr píše:........... Tohle opravdu není jednoduchý postup. Protože já nemůžu tušit, že se kolega již překódoval. Tudíž jednoduchý postup by byl ten, že po nastavení linky a pořadí by automaticky naběhla přednastavená orientace, ale řidič by ji měl možnost upravit. To je jednoduchý postup.
1.) palubnímu počítači APEX nevadí ("sežere"/přijme) zadání totožného čísla linky a pořadí, pod nímž už jezdí jiný vlak - dokonce PDT se pořád dokáže dovolat tomu správnému vlaku, aby jej na chybné nakódování upozornil
- problém je "jen" s dohledovým/řídícím systémem DORIS, který zaznamená průjezd špatně nakódovaných vlaků přes čidla - což může způsobit např. zaznamenání předjetí či jízdu mimo trasu (byť správný vlak jede všechno naprosto správně) Z:arrow: OVŠEM JÁ TVRDIL, ŽE VLAKY VÝMĚNY SE MAJÍ PŘEKÓDOVAT PŘED ZASTÁVKOU VÝMĚNY = PŘES ČIDLA BY PŘED NÍ PROJELA S PŮVODNÍMI POŘADÍMI!
2.) nevím co jiného jednoduššího než dnes chceš vymyslet - zadáš linku (tu máš vlastně v APEXu již jako manipulační jízda), pořadí, kód trasy do hlásiče (v kolonce orientace jej snad můžeš mít již původně od vyjetí z vozovny, pokud nikoliv, tak to je jediný v této věci mnou viděný technický problém), zvolíš správnou konečnou = směr jízdy po trase (protože z důvodu zákona schválnosti automaticky tam naskočí ta na opačném konci = co máš někde tzv. za zády), nakonec vybereš správnou zastávku na trase - od níž se na ní napojuješ (pokud je to zastávka s čidlem v označníku, tak se ani moc nestane, že se na to vykašleš - při vyjetí ze zastávky ti to polohu srovná a od další zastávky hlásíš správné zastávky)
- mne tedy jedno možné zjednodušení napadlo Z:arrow: nemusel by se hlídat/upravovat cíl/směr jízdy, kdyby každý směr měl vlastní kód do hlásiče (a orientace), který by se odhlášením výstupní zastávky automaticky přepínal na ten druhý kód pro jízdu v protisměru po stejné trase (= funkčnost obdobná jako tzv. řetězení linek)
Tento stav si sním v souvislosti s přáným si přechodem přenosu signálů/pokynů z TRAM pro stavění výhybek z RADIOVÉHO na DATOVÝ (kdy by chytrá nebyla TRAMvaj, ale výhybka = jedeš-li po pravidelné trase vozidlo pořád vysílá signál pro daný směr jízdy dané linky a výhybky na tom směru jízdy se správně postaví, ale výhybky v protisměru ten signál neznají, tak na něj nemohou reagovat = PŘESTA BY NYNÍ STÁLE EXISTUJÍCÍ HROZBA, ŽE:
- TRAMVAJÍ VYSÍLANÝ SIGNÁL PŘESTAVÍ/ZABLOKUJE VÝHYBKU V PROTISMĚRU
- SE DO POŽADOVANÉHO SMĚRU NEPŘEHODÍ ČI NAOPAK DOKONCE Z NĚJ JINAM PŘESTAVÍ VÝHYBKA, PROTOŽE SE NEZMĚNIL TRAM VYSÍLANÝ SIGNÁL - NA JENÍM APEXU ZOBRAZOVANÝ PŘÍZNAK PRO ROV, PROTOŽE TRAM NEPŘIJALA SIGNÁL Z MÍJENÉHO VLOŽENÉHO/MEZIZASTÁVKOVÉHO ČIDLA/IR MAJÁKU)

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petr » 18.12.2016 19:56

MM-Mikulovsky píše: na to je jednoduchý postup/pokyn:
- na novém/náhradním vlaku před vjetím do zastávky naplánované výměny "nakódovat" nahrazované pořadí včetně správných cílů a trasových kódů (žel není zvykem je dávat napsané či alespoň ústně říct "manipulujícím" řidičům)
- na původním vlaku po výjezdu ze zastávky (kde je vhodné mikrofonem oznámit cestujícím potřebu přípravy na mimořádný přestup v následující zastávce) před tou naplánované výměny zadat manipulační pořadí (nebo alespoň zrušit z orientací číslo a cíl - zadáním panipulační/služební jízdy), PROTOŽE V ZASTÁVCE VÝMĚNY NOVÝ/NÁHRADNÍ VLAK NENÍ "TAKY", ALE "POUZE ON" LINKA .... JEDOUCÍ DO ..." :!:
Tohle opravdu není jednoduchý postup. Protože já nemůžu tušit, že se kolega již překódoval. Tudíž jednoduchý postup by byl ten, že po nastavení linky a pořadí by automaticky naběhla přednastavená orientace, ale řidič by ji měl možnost upravit. To je jednoduchý postup.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 14.12.2016 23:04

Petr píše:
Karosák píše:Na DT06 jsem při včerejší výměně souprav pozoroval praktickou vlastnost, že po zadání pořadí 81. automaticky dal do orientace ? a nastavil cíl "služební jízda". Pomalu, ale jistě Z:idea:
Bohužel opět nedotažené do konce. Když jedeš na výměnu (z logiky věci) a existuje i ta původní tramvaj, nejsi schopný ze sebe udělat cokoliv jiného, protože pořadí 81. neumožňuje změnu transparentu. Tudíž nemůžeš cestujícím dát dopředu informaci, já jsem taky sedmička jedoucí do Radlic, nastupujte rovnou ke mně....
na to je jednoduchý postup/pokyn:
- na novém/náhradním vlaku před vjetím do zastávky naplánované výměny "nakódovat" nahrazované pořadí včetně správných cílů a trasových kódů (žel není zvykem je dávat napsané či alespoň ústně říct "manipulujícím" řidičům)
- na původním vlaku po výjezdu ze zastávky (kde je vhodné mikrofonem oznámit cestujícím potřebu přípravy na mimořádný přestup v následující zastávce) před tou naplánované výměny zadat manipulační pořadí (nebo alespoň zrušit z orientací číslo a cíl - zadáním panipulační/služební jízdy), PROTOŽE V ZASTÁVCE VÝMĚNY NOVÝ/NÁHRADNÍ VLAK NENÍ "TAKY", ALE "POUZE ON" LINKA .... JEDOUCÍ DO ..." :!:

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petr » 14.12.2016 19:37

Karosák píše:Na DT06 jsem při včerejší výměně souprav pozoroval praktickou vlastnost, že po zadání pořadí 81. automaticky dal do orientace ? a nastavil cíl "služební jízda". Pomalu, ale jistě Z:idea:
Bohužel opět nedotažené do konce. Když jedeš na výměnu (z logiky věci) a existuje i ta původní tramvaj, nejsi schopný ze sebe udělat cokoliv jiného, protože pořadí 81. neumožňuje změnu transparentu. Tudíž nemůžeš cestujícím dát dopředu informaci, já jsem taky sedmička jedoucí do Radlic, nastupujte rovnou ke mně....

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od von Špilberk » 14.12.2016 14:36

MM-Mikulovsky píše:nezní ještě navíc do salónu informace cca "tento vůz (z technických důvodů/z důvodu závady) není určen pro přepravu cestujících, prosíme vystupte" :?:
To zní, když se překóduješ na trati na pořadí 91./95. (vůz po nehodě/s technickou závadou) + automaticky "služební jízda" a 9001 v orientaci.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karosák » 14.12.2016 14:10

Vyjížděl jsem z depa, kde po nakodovani samo od sebe nic nezní a zastávky hlásí dle nastaveného hlásiče/síťáku. Ale předpokládám, že na signál VPN to ven vyhlásí onu frázi, ze vlak není určen pro přepravu cestujících. Co se stane, když to kodujes na trati a vyhazujes lidi před výměnou, to nevím.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 14.12.2016 13:23

Karosák píše:Na DT06 jsem při včerejší výměně souprav pozoroval praktickou vlastnost, že po zadání pořadí 81. automaticky dal do orientace ? a nastavil cíl "služební jízda". Pomalu, ale jistě Z:idea:
....
nezní ještě navíc do salónu informace cca "tento vůz (z technických důvodů/z důvodu závady) není určen pro přepravu cestujících, prosíme vystupte" :?:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karosák » 14.12.2016 13:06

Na DT06 jsem při včerejší výměně souprav pozoroval praktickou vlastnost, že po zadání pořadí 81. automaticky dal do orientace ? a nastavil cíl "služební jízda". Pomalu, ale jistě Z:idea:

Naopak negativně vnímám, že pokud je tento typ PP na RP, tak sice (snad zatím) nežloutne display, ale při delších hlášeních o přestupech na linky S, zastávek na znamení, nebo o výlukách, dělá dlouhé odmlky mezi slovy. A to bych dal babě ránu, protože blekotá jak po mrtvici a leze to z ní jak z chlupatý deky :-(

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.9.2016 13:32

Petrpes píše:.........
Ovšem u vozoven DC se ta inverze hodí, zkrátka chtělo by to přijatelně zpracovat, včetně případných změn cílů cestou a inverzi vyznačit ve VJŘ :devilsmokin
100% souhlas (resp. si dovoluji podotknout, že závěr je můj již dlouhodobí požadavek)!

Odpovědět