Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Ostuda, opravdu veliká ostuda DP je tato retrowana...
Aneb řidičem i cestujícím se tady pohrdá na plné čáře
Aneb řidičem i cestujícím se tady pohrdá na plné čáře
Re: Orientační a informační systémy
Kdyby jemom s retroapexem, ale i s původním infra majákem bez wifi, starým ICU a pravděpodobně i s původní kabeláží. S těmito komponenty nemůžeš osadit vůz DT-06.von Špilberk píše:Ostatně i retrowana dorazila s retroapexem.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Orientační a informační systémy
Vyřazení DT01 je něco jako zahájení stavby metra D. Ostatně i retrowana dorazila s retroapexem.
Re: Orientační a informační systémy
Požadovat můžeš, ale jelikož tvoje žádost povede na úpravu databází hlásiče, PP a transparentů (tvoje požadovaná funkce nemá nic společného s číslem orientace ani hlásiče ) tak v jeji realizaci do vyřazení DT01 nevěřím..MM-Mikulovsky píše:Neznám brněnské PROVEDENÍ A NECHCI TEDY JEJ ZA VZOR/PŘÍKLAD, COŽ BY U DPP STEJNĚ PRÁVĚ KVŮLI PŮVODU ANI NEPROŠLODavidD píše:........ Zde není pravda, že se to netýká hlásiče nebo transparentů. Záleží na provedení dané úlohy, pokud si vemem příklad Brno, kde umí hlásít nadstandartní hlášení a zároveň se toto nadstandartní hlášení zobrazí i na vnitřních transparentech je nutné ovládat jiným datovým souborem jak hlásič, tak transparenty a tudíž vozidlo vybavené touto novou funkcí musí mít jinou databázi všech tří komponentů. Jelikož máme jak uvádí trainzjohny 3 typy transparentů což dělá 6 databází transparentů, 3 databáze hlásičů(nezapomeňme speciální pro linku 23) a 2 databáze pro PP. Už vůbec nemluvím o počtech firmwarů. Při současné velikosti oddělení OIS plně chápu, že se jim na konci životnosti DT01 již do něčeho takového nechce..
Požaduji pouze stejnou funkci jako mají BUSy DPP = LIBOVOLNÉ ZPUŠTĚNÍ JEDNOHO Z NĚKOLIKA/MNOHA PŘEDNAHRANÝCH HLÁŠENÍ DO REPRODUKTORŮ V SALÓNU (ČI U VNĚJŠKU 1. DVEŘÍ) VOZU ČÍMŽ NEZASAHUJE DO OBSAHU KÓDU HLÁSIČE/ORIENTACE
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Neznám brněnské PROVEDENÍ A NECHCI TEDY JEJ ZA VZOR/PŘÍKLAD, COŽ BY U DPP STEJNĚ PRÁVĚ KVŮLI PŮVODU ANI NEPROŠLODavidD píše:........ Zde není pravda, že se to netýká hlásiče nebo transparentů. Záleží na provedení dané úlohy, pokud si vemem příklad Brno, kde umí hlásít nadstandartní hlášení a zároveň se toto nadstandartní hlášení zobrazí i na vnitřních transparentech je nutné ovládat jiným datovým souborem jak hlásič, tak transparenty a tudíž vozidlo vybavené touto novou funkcí musí mít jinou databázi všech tří komponentů. Jelikož máme jak uvádí trainzjohny 3 typy transparentů což dělá 6 databází transparentů, 3 databáze hlásičů(nezapomeňme speciální pro linku 23) a 2 databáze pro PP. Už vůbec nemluvím o počtech firmwarů. Při současné velikosti oddělení OIS plně chápu, že se jim na konci životnosti DT01 již do něčeho takového nechce..
Požaduji pouze stejnou funkci jako mají BUSy DPP = LIBOVOLNÉ ZPUŠTĚNÍ JEDNOHO Z NĚKOLIKA/MNOHA PŘEDNAHRANÝCH HLÁŠENÍ DO REPRODUKTORŮ V SALÓNU (ČI U VNĚJŠKU 1. DVEŘÍ) VOZU ČÍMŽ NEZASAHUJE DO OBSAHU KÓDU HLÁSIČE/ORIENTACE
Re: Orientační a informační systémy
Zde není pravda, že se to netýká hlásiče nebo transparentů. Záleží na provedení dané úlohy, pokud si vemem příklad Brno, kde umí hlásít nadstandartní hlášení a zároveň se toto nadstandartní hlášení zobrazí i na vnitřních transparentech je nutné ovládat jiným datovým souborem jak hlásič, tak transparenty a tudíž vozidlo vybavené touto novou funkcí musí mít jinou databázi všech tří komponentů. Jelikož máme jak uvádí trainzjohny 3 typy transparentů což dělá 6 databází transparentů, 3 databáze hlásičů(nezapomeňme speciální pro linku 23) a 2 databáze pro PP. Už vůbec nemluvím o počtech firmwarů. Při současné velikosti oddělení OIS plně chápu, že se jim na konci životnosti DT01 již do něčeho takového nechce..MM-Mikulovsky píše:takže tvrdíš, že Apexy s dotykovými displeji mají totálně shodné funkce jako ty "prehistorické" DT03
copak nemají navíc např.:
1.) automatické hlášení zastávek Zde je stejný datový soubor pouze rozšířen o soubor .gps
2.) možnost stisku tlačítka na displeji "žádost o přestávku"tato funkce by se měla nacházet u DT01 v kolonce alt-menu
(které u DT03 nemá svojí obdobu a musí se k tomuto požadavku používat volání provozního=bílého dispečera)
3.) možnost příjmu datových zpráv z PDT (označenou snad SDS a již minimálně 1x cca před 14 dni použitou - ohledně nějaké opravy na ROV ?)nejedná o žádnou datovou struktůru, ale pouze o funkci PP
POŽADOVANÁ FUNKCE NEMÁ S HLÁSIČI I TRANPARENTY (RESP. S KÓDY/DATABÁZÍ PRO "HLÁSIČ" A "ORIENTACE") NIC SPOLEČNÉHO, ALE JE TO ZCELA NOVÁ FUNKCE - DOPLNĚNÍ/ROZŠÍŘENÍ "UFONU"/MIKROFONU = MOŽNOST ZPUSTIT DO REPRODUKTORŮ V SALÓNU (PŘÍPADNĚ U NĚKTERÝCH TYPŮ HLÁŠENÍ NAOPAK V NĚ ČELA VLAKU/VOZU) PŘEDNAHRANÉ HLÁŠENÍ ULOŽENÉ V SYSTÉMU PALUBÁKU - NIKOLIV JEHO DATABÁZY OBSAHŮ KÓDŮ
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
takže tvrdíš, že Apexy s dotykovými displeji mají totálně shodné funkce jako ty "prehistorické" DT03DavidD píše: ...DPP na tramvajích má jednotnou databázi pro palubní počítače, hlásíče i transparenty - proto není možné mít jiné funkce/data pro Apexy DT01 a DT04 či DT06. Možnost rozšíření funkcí je až ve 100% nasazení PP DT04 a DT06.
copak nemají navíc např.:
1.) automatické hlášení zastávek
2.) možnost stisku tlačítka na displeji "žádost o přestávku"
(které u DT03 nemá svojí obdobu a musí se k tomuto požadavku používat volání provozního=bílého dispečera)
3.) možnost příjmu datových zpráv z PDT (označenou snad SDS a již minimálně 1x cca před 14 dni použitou - ohledně nějaké opravy na ROV ?)
POŽADOVANÁ FUNKCE NEMÁ S HLÁSIČI I TRANPARENTY (RESP. S KÓDY/DATABÁZÍ PRO "HLÁSIČ" A "ORIENTACE") NIC SPOLEČNÉHO, ALE JE TO ZCELA NOVÁ FUNKCE - DOPLNĚNÍ/ROZŠÍŘENÍ "UFONU"/MIKROFONU = MOŽNOST ZPUSTIT DO REPRODUKTORŮ V SALÓNU (PŘÍPADNĚ U NĚKTERÝCH TYPŮ HLÁŠENÍ NAOPAK V NĚ ČELA VLAKU/VOZU) PŘEDNAHRANÉ HLÁŠENÍ ULOŽENÉ V SYSTÉMU PALUBÁKU - NIKOLIV JEHO DATABÁZY OBSAHŮ KÓDŮ
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Co je myšlenou onou "databází" ? Hlásič, palubák oboje má svoje data, transparentů je několik zcela rozdílných typů a každé mají jiná data,...DavidD píše:DPP na tramvajích má jednotnou databázi pro palubní počítače, hlásíče i transparenty - proto není možné mít jiné funkce/data pro Apexy DT01 a DT04 či DT06. Možnost rozšíření funkcí je až ve 100% nasazení PP DT04 a DT06.
Navíc v tomto případě se jedná jen o hlášení, tedy klidně nemusí být na starších typech funkčních a na nových jo, ale ono by se hlavně muselo chtít, což se nechce...
Re: Orientační a informační systémy
DPP na tramvajích má jednotnou databázi pro palubní počítače, hlásíče i transparenty - proto není možné mít jiné funkce/data pro Apexy DT01 a DT04 či DT06. Možnost rozšíření funkcí je až ve 100% nasazení PP DT04 a DT06.MM-Mikulovsky píše:Slyšel jsem dnes od BUS kolegy z DPP, že v jejich palubních počítačích mezi předehranými informačně poučnými hlášeními, které si mohou zpustit dle aktuální potřeby (vypývající z dění/chování cestujících) je jedno, které mohou spustit vnějším reproduktorem (běžně používaným pro identifikaci spoje nevidomími na zastávce)
To by jste neuhádli, co má být jeho obsahem. " Nástup pouze předními dveřmi, připravte si jízdenky".
Dotyčný to prý záměrně využívá vždy během služby na noční lince při výjezdu z konečné/nástupní zastávky, v níž zpozoroval minimálně jednoho bezdomovce, který/ří následně sami zůstávají na zastávce bez pokusu nástupu do vozidla MHD!
Kdy konečně se dočkáme stejné možnosti na tramvajích DPP - alespoň osazených novými palubáky/Apexy s dotykovým displejem
Re: Orientační a informační systémy
Až si napíšete Ježíškovi a budete celý rok hodní.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Slyšel jsem dnes od BUS kolegy z DPP, že v jejich palubních počítačích mezi předehranými informačně poučnými hlášeními, které si mohou zpustit dle aktuální potřeby (vypývající z dění/chování cestujících) je jedno, které mohou spustit vnějším reproduktorem (běžně používaným pro identifikaci spoje nevidomími na zastávce)
To by jste neuhádli, co má být jeho obsahem. " Nástup pouze předními dveřmi, připravte si jízdenky".
Dotyčný to prý záměrně využívá vždy během služby na noční lince při výjezdu z konečné/nástupní zastávky, v níž zpozoroval minimálně jednoho bezdomovce, který/ří následně sami zůstávají na zastávce bez pokusu nástupu do vozidla MHD!
Kdy konečně se dočkáme stejné možnosti na tramvajích DPP - alespoň osazených novými palubáky/Apexy s dotykovým displejem
To by jste neuhádli, co má být jeho obsahem. " Nástup pouze předními dveřmi, připravte si jízdenky".
Dotyčný to prý záměrně využívá vždy během služby na noční lince při výjezdu z konečné/nástupní zastávky, v níž zpozoroval minimálně jednoho bezdomovce, který/ří následně sami zůstávají na zastávce bez pokusu nástupu do vozidla MHD!
Kdy konečně se dočkáme stejné možnosti na tramvajích DPP - alespoň osazených novými palubáky/Apexy s dotykovým displejem
Re: Orientační a informační systémy
Výčet stanic bych doplnil o stanice, kde přibyly výtahy (přestupní chodby mezi výtahy) Můstek A/B, IP a Anděl. Což je paradoxní, když tudy prochází minimum cestujících oproti vestibulu, ale jedná se o nově pořízený automat vzor V.Apawel píše:proc je vetsina venkovnich automatu jiz modernizovana (platba kartou), zatimco ty v metru az na par stanic (V.A, hl.n., nar.tr., nyni flora) nikoliv?
Ono jde o repas původního automatu, který se používá převážně na povrchu a v metru se používá od roku 2004, kdy se otevřel úsek Nádraží Holešovice - Ládví. Takže pro jistotu napíšu, že automaty, kde lze pouze úpravou dveří a přidáním tak LCD a čtečky karet udělat "moderní automat" jsou stanice: Kobylisy, Ládví, Depo Hostivař, Střížkov, Prosek, Letňany a Stodůlky západní vestibul. Všude jinde jsou původní, které se nerepasují a budou tedy pravděpodobně nahrazeny časem až tímto nebo jiným typem automatu. Tím je jasné proč se nejprve bezkontaktní platby kartou objevily na povrchu.trainzjohny píše:Ale ono nejde o nová, ale vyměněná původní, což jde aplikovat i v metru.
Tento automat z Flory jsem poprvé viděl v reportáži v pořadu SELFIE Z PRAHY ze dne 17.2.2017, kde byl "omylem" v záběru. O instalaci tohoto automatu ani zmínka od ROPIDu ani DPP.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Ale ono nejde o nová, ale vyměněná původní, což jde aplikovat i v metru.MOp píše:Třeba dotace na nová zařízení.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Viděl bych v tom snížení nákladů. Přece jenom papír tam vydrží dlouho, ale peníze je potřeba jezdit vybírat častěji...pawel píše:proc je vetsina venkovnich automatu jiz modernizovana (platba kartou), zatimco ty v metru az na par stanic (V.A, hl.n., nar.tr., nyni flora) nikoliv?
MOp: Dát do každé stanice metra aspon jeden by nebylo od věci. Minimálně tu verzi s novým čelem pro platební karty.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Třeba dotace na nová zařízení.