Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 12.3.2007 14:12

Jasně, jenže musíš umět přizpůsobit vybavení tomu, jaká je cestující veřejnost. Třeba pro Káema by se mělo zavést metro s laminátovými sedáky :D

Uživatelský avatar
pan Vedoucí
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 07.12.2006 10:23
Bydliště: Praha

Příspěvek od pan Vedoucí » 12.3.2007 13:54

demon píše:Dovedeš si představit jak by to v takový tramvaji vypadalo, být tam ještě navíc cokoliv nepřipevněnýho ?
To ale svědčí o úrovni zdejších obyvatel (a jejich IQ), nikoliv o tom, jak by to mohlo jednou vypadat..

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 12.3.2007 13:38

jara píše:Já si myslím, že když někdo někam chce jet tak si nejdřív zjistí cestu. A případně se hold koukne na zastávce na jízdní řád. Cizinci mají většinou mapu s jezevčíkem u sebe, tak ji nemusíme lepit také uplně všude. A dávat jezevčíka nad dveře teda opravdu není uplně good(pokud to není v článku C u nízkopodlažní kačenky). Ona parta 20 italů ve dveřích, protože hledají na jezevčíku klub termix není asi pro MHD uplně nejlepším řešením.
Ja jsem zatim vsude jel podle instrukci, co jsem si nasel na inetu, nebo co jsem nekde dostal: jed linkou A smer ... do zastavky .... a tam prestup na linku B smer ... a jed do zastavky ...

A k takovymto instrukcim je jezevcik ve vozidle (nemusi byt nutne nade dvermi) se seznamem zastavek k nezaplaceni. Jen si odcitas zastavky a obcas kontrolujes aktualni zastavku s vnitrnim panelem.

Zatim tedy nejhorsi byl Soul. V autobuse z letiste planek neni, a hlasi se pouze korejsky. Kdyz k tomu mas v instrukcich napsany nazev zastavky v anglictine, tak ses v ... Kolega sehnal (v tom autobuse) nekoho, kdo umel alespon trochu anglicky az na 5 pokus. (S evropskymi slovy "Univerzita", "stop", "bus", "metro", "centrum", ..., pocitani na prstech apod nepochodite).

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 12.3.2007 13:21

pan Vedoucí píše:Ale, součástí vozdidla by měl být stojánek /držáček, na kterém si neznalý cestující vezme vždy aktuální leták o provozu celé sítě MHD v daném integrovaném systému + případně linkový jízdní řád.
No to jsi se musel pomátnout...
Včera odpoledne jsem jel z krmení labutí (mmch hezká činnost :lol: ) l.16 z Palačáku na IPP a v druhym voze byly utržený dvě zářivky, otevřenej kryt DM, prokopnutej umakart a zadní orientace narvaná vedle dveřňáku.
To všechno za světla ve slušně obsazenym voze...
Dovedeš si představit jak by to v takový tramvaji vypadalo, být tam ještě navíc cokoliv nepřipevněnýho ?
Já nevim jak ostatní, ale pokud nevim co kam jede, což se mi v pohodě stává i v Praze, natož někde kde to neznam, tak do toho prostě nelezu a nejdřív se podívam na sloupek !
Pokud náhodou v "jiném stavu" vlezu do něčeho co neznam, většinou si pak nadávam, ale to jestli to má vevnitř plánek linkovýho vedení (jakože ho má každá tramvaj) s tim má pramálo společnýho...

edit: Potvrzuju Absoluta, v Řepích je v noci taky krásně, občas se tam taky vyskytuju, cestujíce z Šumavské na Pavlák :oops: , ale ještě mě nenapadlo házet to na orientační systémy vozu...

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 12.3.2007 13:09

Káeme, těch 30 sekund je čas, za který u sloupku zjistím, kdy a kam tam něco jede. Pokud během té doby něco přijede, můžu naslepo nastoupit, nebo to nechat ujet. To je tak složité ?

Ano, usnul jsem v noční MHD. Několikrát. A nebyl jsem střízlivý. A dojel jsem jinam, než jsem chtěl. No a co? Na sídlišti Čimice je ve 2:30 krásně :wink:

Ale vůbec nechápu, co to má společného s tématem :!:
Informační systém vozidel byl v pořádku, jen kaštan Absolut nebyl na příjmu :!:
Tak to sem netahej.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 12.3.2007 13:03

pan Vedoucí píše:Máte pravdu skoro oba. Současnost by měla být ale jiná - vozidlo vybavené digitálními transparenty bez papírových cedulí jak požaduje KM. Ale, součástí vozdidla by měl být stojánek /držáček, na kterém si neznalý cestující vezme vždy aktuální leták o provozu celé sítě MHD v daném integrovaném systému + případně linkový jízdní řád.
wow to už tady jednou bylo..... taková to schránka byla hned za kabinou řidiče v místě, kde má sedět slepec, cestujicí se psem,.... No a jak to dopadlo???? Byl v tom takovej nepořádaek, že se to demontovalo. Dnes je prostě doba techniky tak vše budeme mít obsloužené pěkně technikou přeci snad nééééééééééééééééééééééééééééé. Pane vedoucí!!!

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 12.3.2007 13:01

ale ale tady se nám to rozrůstá. Budeme si vyprávět historky z nočních cest domů v nééé moc střízlivém stavu????? :-)
Já si myslím, že když někdo někam chce jet tak si nejdřív zjistí cestu. A případně se hold koukne na zastávce na jízdní řád. Cizinci mají většinou mapu s jezevčíkem u sebe, tak ji nemusíme lepit také uplně všude. A dávat jezevčíka nad dveře teda opravdu není uplně good(pokud to není v článku C u nízkopodlažní kačenky). Ona parta 20 italů ve dveřích, protože hledají na jezevčíku klub termix není asi pro MHD uplně nejlepším řešením.

Uživatelský avatar
pan Vedoucí
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 07.12.2006 10:23
Bydliště: Praha

Příspěvek od pan Vedoucí » 12.3.2007 13:00

Máte pravdu skoro oba. Současnost by měla být ale jiná - vozidlo vybavené digitálními transparenty bez papírových cedulí jak požaduje KM. Ale, součástí vozdidla by měl být stojánek /držáček, na kterém si neznalý cestující vezme vždy aktuální leták o provozu celé sítě MHD v daném integrovaném systému + případně linkový jízdní řád.

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 12.3.2007 12:52

Co to meleš ty Absolute? Prostě jsem napsal, že slušnej dopravní podnik dá svejm zákazníkum možnost přečíst si, kam vozidlo jede v celé trase, v klidu a vevnitř. O žádný půlminutě nebyla řeč. To prostě vy šotouši nedovedete pochopit, že někdo NEVÍ kam linka jede. Ostatně, jax nedávno přiznal, žes sám zjistil v 59 kam jede, kdo jsi, kde jsi se tam vzal a žes měl vystoupit. a to jsou v tramvajích i střízlivější :-)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 12.3.2007 12:28

Káem, zase meleš nesmysly. Prostě ta půlminuta, co nedojdu ke sloupku je holt rozdl v tom, zda vím, kam to jede. Netřeba to pitvat. To je jako kdybys tvrdil, že na zadním čele každé tramvaje má být příští zastávka se svítící mapou města jako informační systém pro dobíhající.

Vrať se do reality, chybíš nám tady :D

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 12.3.2007 12:05

slimman píše:Když jsem někde kde to neznám, tak nelezu do dopravního prostředku, o kterém nevím, kam jede. :) Informace si zjistím na zastávce. .
Hodně velká blbost. Zkus si to v Bratislavě nebo Košicích. (přátelé ze SR prominou). Zejména když spojpřijíždí a další tušíš že pojede za 20-60 minut. Uvnitř je čas prostudovat nejlepší trasu.
Prostě papírovej teploměr by měl být ve všech vozidlech.

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 12.3.2007 11:48

slimman píše:Když jsem někde kde to neznám, tak nelezu do dopravního prostředku, o kterém nevím, kam jede. :) Informace si zjistím na zastávce. Na těch venkovních panelech (uvnitř stejně jako venku a chtělo by to na strop dvouřádkový) by opravdu měla probíhat sekvence příští zastávka + několik hlavních. Ty by se měly měnit podle průběhu trasy, kvůli délce tramvajových linek. Že to tak není si mi stěžovali právě lidi, kteří jezdí do Prahy jednou za čas.
Ono pokud nad kazde dvere vyvesis "jezevcika" s trasou linky, tak nejake preblikavani a zobrazovani prubeznych zastavek neni treba.

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od slimman » 12.3.2007 11:19

adam_r píše: Vsem osobne doporucuji jizdu v nejakem zahranicnim meste, kde to neznate - z reproduktoru se ozyva "blablabla" strasne rychle, takze veskere informace padaji na mapku prilepenou na zdi, nebo nade dvermi (chybi mi v Praze) + sledovani postupu zastavek na vnitrnim displayi. Po zobrazeni jmena obvykle ocekavam, ze po otevreni dveri mam vystoupit.
Když jsem někde kde to neznám, tak nelezu do dopravního prostředku, o kterém nevím, kam jede. :) Informace si zjistím na zastávce. Na těch venkovních panelech (uvnitř stejně jako venku a chtělo by to na strop dvouřádkový) by opravdu měla probíhat sekvence příští zastávka + několik hlavních. Ty by se měly měnit podle průběhu trasy, kvůli délce tramvajových linek. Že to tak není si mi stěžovali právě lidi, kteří jezdí do Prahy jednou za čas.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 12.3.2007 8:03

adam_r píše:Ono jak se rika - mene je nekdy vice.
Mam akorat 2 vitky. Uvnitr zobrazit jmeno nasledujici zastavky az po uzavreni dveri - zobrazeni nasledujici zastavky uz behem stani v predchozi povazuji za to nejhorsi, co muze nastat.
Ano to máš pravdu... je tam nastavený nějaký interval a když se ve stanici stanicuje déle, tak toto naběhne.

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 12.3.2007 0:26

jara píše:Je to přesně tak. Stačí to celé přeprogramovat. Ale já nevidím důvod tedy. Mě toto co ted je velice vyhovuje. Mít tam více informací zase dělá systém nepřehledným. K apexum. Apex má větší možnosti zobrazení. Což se u tramvají využivá více. Jako je stavění cesty, a mohl bych pokračovat. Oni se ty tramvaje časem dostanou na vyšší urověň autobusů. Ale chce to vše čas.........
Ono jak se rika - mene je nekdy vice.
Mam akorat 2 vitky. Uvnitr zobrazit jmeno nasledujici zastavky az po uzavreni dveri - zobrazeni nasledujici zastavky uz behem stani v predchozi povazuji za to nejhorsi, co muze nastat. Vsem osobne doporucuji jizdu v nejakem zahranicnim meste, kde to neznate - z reproduktoru se ozyva "blablabla" strasne rychle, takze veskere informace padaji na mapku prilepenou na zdi, nebo nade dvermi (chybi mi v Praze) + sledovani postupu zastavek na vnitrnim displayi. Po zobrazeni jmena obvykle ocekavam, ze po otevreni dveri mam vystoupit.

Z venku mozna misto nasledujici zastavky zobrazit nasledujici vyznamnou zastavku. Ale to je jen detail. Takoveto preblikavani je spise "sotouska" zalezitost. Doba stani v zastavce obvykle nodostacuje k precteni celeho obsahu (= nekdy to vede spis k zavadejicim informacim).

Odpovědět