Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- pan Vedoucí
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 07.12.2006 10:23
- Bydliště: Praha
Ja jsem zatim vsude jel podle instrukci, co jsem si nasel na inetu, nebo co jsem nekde dostal: jed linkou A smer ... do zastavky .... a tam prestup na linku B smer ... a jed do zastavky ...jara píše:Já si myslím, že když někdo někam chce jet tak si nejdřív zjistí cestu. A případně se hold koukne na zastávce na jízdní řád. Cizinci mají většinou mapu s jezevčíkem u sebe, tak ji nemusíme lepit také uplně všude. A dávat jezevčíka nad dveře teda opravdu není uplně good(pokud to není v článku C u nízkopodlažní kačenky). Ona parta 20 italů ve dveřích, protože hledají na jezevčíku klub termix není asi pro MHD uplně nejlepším řešením.
A k takovymto instrukcim je jezevcik ve vozidle (nemusi byt nutne nade dvermi) se seznamem zastavek k nezaplaceni. Jen si odcitas zastavky a obcas kontrolujes aktualni zastavku s vnitrnim panelem.
Zatim tedy nejhorsi byl Soul. V autobuse z letiste planek neni, a hlasi se pouze korejsky. Kdyz k tomu mas v instrukcich napsany nazev zastavky v anglictine, tak ses v ... Kolega sehnal (v tom autobuse) nekoho, kdo umel alespon trochu anglicky az na 5 pokus. (S evropskymi slovy "Univerzita", "stop", "bus", "metro", "centrum", ..., pocitani na prstech apod nepochodite).
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
No to jsi se musel pomátnout...pan Vedoucí píše:Ale, součástí vozdidla by měl být stojánek /držáček, na kterém si neznalý cestující vezme vždy aktuální leták o provozu celé sítě MHD v daném integrovaném systému + případně linkový jízdní řád.
Včera odpoledne jsem jel z krmení labutí (mmch hezká činnost ) l.16 z Palačáku na IPP a v druhym voze byly utržený dvě zářivky, otevřenej kryt DM, prokopnutej umakart a zadní orientace narvaná vedle dveřňáku.
To všechno za světla ve slušně obsazenym voze...
Dovedeš si představit jak by to v takový tramvaji vypadalo, být tam ještě navíc cokoliv nepřipevněnýho ?
Já nevim jak ostatní, ale pokud nevim co kam jede, což se mi v pohodě stává i v Praze, natož někde kde to neznam, tak do toho prostě nelezu a nejdřív se podívam na sloupek !
Pokud náhodou v "jiném stavu" vlezu do něčeho co neznam, většinou si pak nadávam, ale to jestli to má vevnitř plánek linkovýho vedení (jakože ho má každá tramvaj) s tim má pramálo společnýho...
edit: Potvrzuju Absoluta, v Řepích je v noci taky krásně, občas se tam taky vyskytuju, cestujíce z Šumavské na Pavlák , ale ještě mě nenapadlo házet to na orientační systémy vozu...
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Káeme, těch 30 sekund je čas, za který u sloupku zjistím, kdy a kam tam něco jede. Pokud během té doby něco přijede, můžu naslepo nastoupit, nebo to nechat ujet. To je tak složité ?
Ano, usnul jsem v noční MHD. Několikrát. A nebyl jsem střízlivý. A dojel jsem jinam, než jsem chtěl. No a co? Na sídlišti Čimice je ve 2:30 krásně
Ale vůbec nechápu, co to má společného s tématem
Informační systém vozidel byl v pořádku, jen kaštan Absolut nebyl na příjmu
Tak to sem netahej.
Ano, usnul jsem v noční MHD. Několikrát. A nebyl jsem střízlivý. A dojel jsem jinam, než jsem chtěl. No a co? Na sídlišti Čimice je ve 2:30 krásně
Ale vůbec nechápu, co to má společného s tématem
Informační systém vozidel byl v pořádku, jen kaštan Absolut nebyl na příjmu
Tak to sem netahej.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
wow to už tady jednou bylo..... taková to schránka byla hned za kabinou řidiče v místě, kde má sedět slepec, cestujicí se psem,.... No a jak to dopadlo???? Byl v tom takovej nepořádaek, že se to demontovalo. Dnes je prostě doba techniky tak vše budeme mít obsloužené pěkně technikou přeci snad nééééééééééééééééééééééééééééé. Pane vedoucí!!!pan Vedoucí píše:Máte pravdu skoro oba. Současnost by měla být ale jiná - vozidlo vybavené digitálními transparenty bez papírových cedulí jak požaduje KM. Ale, součástí vozdidla by měl být stojánek /držáček, na kterém si neznalý cestující vezme vždy aktuální leták o provozu celé sítě MHD v daném integrovaném systému + případně linkový jízdní řád.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
ale ale tady se nám to rozrůstá. Budeme si vyprávět historky z nočních cest domů v nééé moc střízlivém stavu?????
Já si myslím, že když někdo někam chce jet tak si nejdřív zjistí cestu. A případně se hold koukne na zastávce na jízdní řád. Cizinci mají většinou mapu s jezevčíkem u sebe, tak ji nemusíme lepit také uplně všude. A dávat jezevčíka nad dveře teda opravdu není uplně good(pokud to není v článku C u nízkopodlažní kačenky). Ona parta 20 italů ve dveřích, protože hledají na jezevčíku klub termix není asi pro MHD uplně nejlepším řešením.
Já si myslím, že když někdo někam chce jet tak si nejdřív zjistí cestu. A případně se hold koukne na zastávce na jízdní řád. Cizinci mají většinou mapu s jezevčíkem u sebe, tak ji nemusíme lepit také uplně všude. A dávat jezevčíka nad dveře teda opravdu není uplně good(pokud to není v článku C u nízkopodlažní kačenky). Ona parta 20 italů ve dveřích, protože hledají na jezevčíku klub termix není asi pro MHD uplně nejlepším řešením.
- pan Vedoucí
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 07.12.2006 10:23
- Bydliště: Praha
Máte pravdu skoro oba. Současnost by měla být ale jiná - vozidlo vybavené digitálními transparenty bez papírových cedulí jak požaduje KM. Ale, součástí vozdidla by měl být stojánek /držáček, na kterém si neznalý cestující vezme vždy aktuální leták o provozu celé sítě MHD v daném integrovaném systému + případně linkový jízdní řád.
- Káem
- Uživatel
- Příspěvky: 904
- Registrován: 03.11.2006 15:32
- Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
- Kontaktovat uživatele:
Co to meleš ty Absolute? Prostě jsem napsal, že slušnej dopravní podnik dá svejm zákazníkum možnost přečíst si, kam vozidlo jede v celé trase, v klidu a vevnitř. O žádný půlminutě nebyla řeč. To prostě vy šotouši nedovedete pochopit, že někdo NEVÍ kam linka jede. Ostatně, jax nedávno přiznal, žes sám zjistil v 59 kam jede, kdo jsi, kde jsi se tam vzal a žes měl vystoupit. a to jsou v tramvajích i střízlivější
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Káem, zase meleš nesmysly. Prostě ta půlminuta, co nedojdu ke sloupku je holt rozdl v tom, zda vím, kam to jede. Netřeba to pitvat. To je jako kdybys tvrdil, že na zadním čele každé tramvaje má být příští zastávka se svítící mapou města jako informační systém pro dobíhající.
Vrať se do reality, chybíš nám tady
Vrať se do reality, chybíš nám tady
- Káem
- Uživatel
- Příspěvky: 904
- Registrován: 03.11.2006 15:32
- Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
- Kontaktovat uživatele:
Hodně velká blbost. Zkus si to v Bratislavě nebo Košicích. (přátelé ze SR prominou). Zejména když spojpřijíždí a další tušíš že pojede za 20-60 minut. Uvnitř je čas prostudovat nejlepší trasu.slimman píše:Když jsem někde kde to neznám, tak nelezu do dopravního prostředku, o kterém nevím, kam jede. Informace si zjistím na zastávce. .
Prostě papírovej teploměr by měl být ve všech vozidlech.
Ono pokud nad kazde dvere vyvesis "jezevcika" s trasou linky, tak nejake preblikavani a zobrazovani prubeznych zastavek neni treba.slimman píše:Když jsem někde kde to neznám, tak nelezu do dopravního prostředku, o kterém nevím, kam jede. Informace si zjistím na zastávce. Na těch venkovních panelech (uvnitř stejně jako venku a chtělo by to na strop dvouřádkový) by opravdu měla probíhat sekvence příští zastávka + několik hlavních. Ty by se měly měnit podle průběhu trasy, kvůli délce tramvajových linek. Že to tak není si mi stěžovali právě lidi, kteří jezdí do Prahy jednou za čas.
Když jsem někde kde to neznám, tak nelezu do dopravního prostředku, o kterém nevím, kam jede. Informace si zjistím na zastávce. Na těch venkovních panelech (uvnitř stejně jako venku a chtělo by to na strop dvouřádkový) by opravdu měla probíhat sekvence příští zastávka + několik hlavních. Ty by se měly měnit podle průběhu trasy, kvůli délce tramvajových linek. Že to tak není si mi stěžovali právě lidi, kteří jezdí do Prahy jednou za čas.adam_r píše: Vsem osobne doporucuji jizdu v nejakem zahranicnim meste, kde to neznate - z reproduktoru se ozyva "blablabla" strasne rychle, takze veskere informace padaji na mapku prilepenou na zdi, nebo nade dvermi (chybi mi v Praze) + sledovani postupu zastavek na vnitrnim displayi. Po zobrazeni jmena obvykle ocekavam, ze po otevreni dveri mam vystoupit.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
Ano to máš pravdu... je tam nastavený nějaký interval a když se ve stanici stanicuje déle, tak toto naběhne.adam_r píše:Ono jak se rika - mene je nekdy vice.
Mam akorat 2 vitky. Uvnitr zobrazit jmeno nasledujici zastavky az po uzavreni dveri - zobrazeni nasledujici zastavky uz behem stani v predchozi povazuji za to nejhorsi, co muze nastat.
Ono jak se rika - mene je nekdy vice.jara píše:Je to přesně tak. Stačí to celé přeprogramovat. Ale já nevidím důvod tedy. Mě toto co ted je velice vyhovuje. Mít tam více informací zase dělá systém nepřehledným. K apexum. Apex má větší možnosti zobrazení. Což se u tramvají využivá více. Jako je stavění cesty, a mohl bych pokračovat. Oni se ty tramvaje časem dostanou na vyšší urověň autobusů. Ale chce to vše čas.........
Mam akorat 2 vitky. Uvnitr zobrazit jmeno nasledujici zastavky az po uzavreni dveri - zobrazeni nasledujici zastavky uz behem stani v predchozi povazuji za to nejhorsi, co muze nastat. Vsem osobne doporucuji jizdu v nejakem zahranicnim meste, kde to neznate - z reproduktoru se ozyva "blablabla" strasne rychle, takze veskere informace padaji na mapku prilepenou na zdi, nebo nade dvermi (chybi mi v Praze) + sledovani postupu zastavek na vnitrnim displayi. Po zobrazeni jmena obvykle ocekavam, ze po otevreni dveri mam vystoupit.
Z venku mozna misto nasledujici zastavky zobrazit nasledujici vyznamnou zastavku. Ale to je jen detail. Takoveto preblikavani je spise "sotouska" zalezitost. Doba stani v zastavce obvykle nodostacuje k precteni celeho obsahu (= nekdy to vede spis k zavadejicim informacim).