Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.8.2015 0:08

Filip píše:Důrazně se musím zastat kolegy MMM a 9001 by byl první, co by řval, proč tam ta tramvaj stojí tak nesmyslně dlouho v zastávce Březiněveská DC (pokud by se chtěl dostat před 17).
Dispečink moc dobře zná taková místa, i např. Kubáň a přijde mi nedůstojné ptát se řidiče, proč jede pozdě o 70sekund, když moc dobře ví, že je tam SSZ a prostě to nevychází.
.........
1.) Vyjímečně pokud by se 9001 "snížil" a "socku" využil, tak by byl 1., kdo by v případě nenavázání dle JŘ l.3 na l.17 od vzdálenější konečné psal stížnost na:
a) řidiče l.17, že úmyslně se "flákal", aby cestující nestihli návazný spoj l.3 jedoucí směrem Palmovka
b) řidiče l.3, že ůmyslně spěchal, aby ujel cestujícím z l.17 směřujícím od vzdálenější konečné směrem na Palmovku
2.) Dispečink viditelně spoustu věcí z provozu neví, a proto se mu zdá zcela důstojné ptát na zcela logické věci.
Filip píše:....... volat budu až nad 3 minuty. Ale volat kvůli minutě ? Ať si to dispečeři vyřídí s tvůrci jízdních řádů, proč večer musí být 3 a 17 na cca stejný čas DC v Březiněveské a netahají do toho řidiče. ......
Z:idea: BINGÓ/ uhodil jsi hřebíček na hlacičku - já byl tehdy opovážlivý a dovolil jsem si svůj pozdní odjezd "svézt" na tvůrce JŘ (respektive časovou kolizy s reálným odjezdem l.17 - se započítaným jejím minutovým zpožděním mezi Obratištěm Voz.Ko a Březiněveská DC) a to se přece nedělá (-X :!:
S tím, že PDT argumentoval, že viděl dění pomocí záběru kamery (dle mých informací od OO se jedná o kameru na VO mezi protisměrnými zastávkami Březiněveská / nad vjezdem BUS do obratiště /výjezdem TRAM z obratiště s tím, že proti odkazu a mnou vždy pozorovaném stavu byla otočena na zastávku ZC), díky němuž viděl VJEZD TRAM (17 i 3) do křižovatky mezi protisměrnými zastávkami Březiněveská a potažmo za následující zastávky DC, načemž se jim nelíbila prodleva cca 90s mezi průjezdem l.17 a mé následující l.3 - nikdo ovšem neřešil jestli:
a) l.17 stála v zastávce 15s či 3x tolik
b) z nějakého důvodu nemusela zastavit l.17 čelem před označníkem zastávky (čímž čidlo v něm mohlo zaznamenat její odjezd i 2 minuty před mou l.3)
c) l.17 do svého průjezdu SSZ za zastávkou DC neblokovala ROV v prostoru zastávky (např. pro pohodlný výhled řidiče na tzv. čočky umístěné na výložníku zastavil TRAMN zádí stále stojící v obvodech) = znemožňovala po svém odstanicování vjezd mé l.3 do dotyčné zastávky a tím (při mém dodržení zákona o provozu na PK) i do jí těsně předcházející křižovatky PK
d) nejela Klapkovou ul. vozidla ZC, jímž jsem (pro mé dodržení zákona o provozu na PK) "původně" dával přednost, ale ona nakonec zastavila před křižovatkou (= záběrem kamery otočené na zastávku ZC za křižovatkou), aby mne tzv. pustila

PS: Doplňuji, že ve výsledku jsem za daný pozdní odjezd nebyl nijak potrestán - díky mému členství v OO, která můj daný spor s PDT "vyžehlila", ale žel stylem odkazu na nedorozumění (dával jsem přednost na předchozí křižovatce = za koncovým námezníkem mezi dvěma předjízdnými/odstavnými kolejemi) místo, aby požadovala prokazatelné vyvrácení výše uvedených možností.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karosák » 01.8.2015 0:05

To by pak nebyla taková bžunda B-)

Filip

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Filip » 31.7.2015 20:48

Možná by bylo dobré říct něco konkrétního a nemluvit v hádankách

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 31.7.2015 20:44

Např. v tom co není tak jak říkáš :D

Filip

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Filip » 31.7.2015 20:41

Pes mi poví, v čem nemám pravdu ?

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 31.7.2015 20:31

Tady to jede, koukám že Filip a MMMM se našli :) Copa nato HoFinka?

Filip

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Filip » 31.7.2015 15:31

Důrazně se musím zastat kolegy MMM a 9001 by byl první, co by řval, proč tam ta tramvaj stojí tak nesmyslně dlouho v zastávce Březiněveská DC (pokud by se chtěl dostat před 17).
Dispečink moc dobře zná taková místa, i např. Kubáň a přijde mi nedůstojné ptát se řidiče, proč jede pozdě o 70sekund, když moc dobře ví, že je tam SSZ a prostě to nevychází.

Z Kubáně jsem jednou odjížděl o 4 minuty pozdě jenom kvůli tomu, že dvě minuty přede mnou zatahovaly dvě tramvaje do vozovny. Jo to jsem už volal, neboť tvrdím, že volat budu až nad 3 minuty. Ale volat kvůli minutě ? Ať si to dispečeři vyřídí s tvůrci jízdních řádů, proč večer musí být 3 a 17 na cca stejný čas DC v Březiněveské a netahají do toho řidiče. Jiný případ je, když se pozdě vyjede třeba z Modřan nebo já nevím z Ďáblic, kde opravdu jinak není důvod k pozdnímu odjezdu (pokud nebyl pozdní příjezd do konečné, což opět vidí dispečer).

A jak správně píše MMM, tak já ve smyčce Březiněveská opravdu nevidím situaci na PK, takže vyjedu standardních cca 50 sekund před odjezdem tak, abych se v zastávce nezdržoval dlouho a pokud mi tam vlítne 17, tak s tím bohužel já nic nenadělám.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od ZXS91 » 31.7.2015 10:10

MM-Mikulovsky píše:...l.18 a 53 zatahující na PA či l. 17 a 55 zatahující do KO přece právě zastavují pro výstup v občasných = FYZICKY ZCELA JINÝCH KONEČNÝCH ZASTÁVKÁCH/NÁSTUPIŠTÍCH NEŽ PRAVIDELNĚ...
Ale prd zcela jných. VozKo je furt VozKo, ať už zastavíš ve smyčce, v Klapkově, v podsvětí nebo třeba na Proximě Centauri. To samý VozPa, Palmovka, Kotlářka, StaHl atd...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 31.7.2015 8:51

MM: To co napíšu ti asi nedocvakne, ale zkusím to...

Když to vezmu ze svého pohledu šéfa týmu 9 lidí. Je to hodně o tom, jak to řekneš... Pokud jim to řekneš stylem, že to hlásíš podle předpisu a že požaduješ okamžité řešení, protože to je přece životně ohrožující provoz a uděláš k tomu scénu, tak bych se k tobě taky choval přesně podle předpisu...

2) A co že jim to vadí? Pochybuji, že by pánové na dispečinku si sami přidělávali práci "buzerací" řidičů... Ale ODPOVÍŠ MI konečně kdo jiný, kromě tebe z toho měl průser na výplatní pásce?

3) Tak máš vyjet o 90s dřív a ne o 60... Ty si porušil předpis o odjezdu... Máš oznámit pozdní odjezd z konečné a to si viděl minimálně minutu dopředu, protože si tu soupravu viděl a samozřejmě si veděl, že SSZ, ROV, IAD atd....

A schválně zkus uhádnout, kdyby tam seděl normální řidič, ne ty, dostal by takový kouř od PDT a nebo by tam byl lidštějí přístup? Smiř se s tím, že když ty jedeš podle papíru, bude to samé vyžadované od tebe...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 31.7.2015 6:39

9001: 1.) PDT obecně vadí, že jej moc "otravuji" - hlásím MNOU ZJIŠTĚNÉ (stane se, že si toho všimnu až tzv. poslední kolo) ZÁVADY NA TT jako např. odcizené (1x po upozornění cestujícího opomenutý starý/neplatný) ZJŘ, poškozené/ztracené DZ SOUVISEJÍCÍ S DOPRAVOU TRAM (dávající ji přednost, označující její zastávky) Z:arrow: toto vše (a ještě víc) v předpisech je, že se má hlásit PDT
2.) naráz jim bez varování začalo vadit, že jim řidiči včetně mne PŘEDEM nehlásili pozdní odjezdy z konečných - jak máme předem očekávat, že nás na odjezdu z obratiště provozní situace (pohyb ostatních ůčastníků provozu na PK jenž obratiště minimálně křižuje nebo chování cestujících) zdrží o 10 až 90 sekund proti toleranci +60s #-o
3.) a jak mám odjet z nástupní zastávky pro jednu soupravu zároveň s jiným spojem, který ji má nácestnou, při vjezdu do ní přednost a po odjezdu toho předchozího vlaku z ní musím vyčkat odblokování ROV nalézající se v jejím prostoru = s kontakty ještě kousek před ní :?: (případně tato nemusela také správně či vůbec odblokovat pro následnou jízdu IAD za tou předchozí TRAM.)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 30.7.2015 23:23

Takže přeloženo do řeči lidí...

PDT začal hlídat odjezdy stylem "Pane řidiči, proč jedete pozdě? Proč jste nám nevolal?" 99% řidičů řeklo, sry důvod xy a život šel dál...
Jenom jednou zavolali MM a už byl ohen na střeše...

Nevidíš náhodou problém v tom, že když je prudíš ty kvůli každému prdu, tak oni budou prudit tebe a když budou mluvit s tebou tak vytáhnou doslovný význam předpisu... aneb jak říkal už můj profesor na střední... Když budu chtít, tak Vás dostanu na čemkoli... To platí i v práci...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 30.7.2015 22:05

9001 píše:MM: A byl někdo za pozdní odjezd potrestaný nebo PDT zavolal ve stylo "Co se děje?" V pořádku...
Právě, že (jak jsem uved) PDT začal bez předešlého varování (= upozornění, že požaduje oznamovat pozdní odjezdy z konečné, které jaksi řidič z provozních důvodů nedokáže často předem správně odhadnout - pro "nevypočitatelný" cyklus SSZ, bránění odjezdu/zavření dveří dobíhající skupinou cestujících atd.) volat řidičům s dotazy "Proč jste odjel z konečné X o víc jak Y sekund/minut pozdě a proč jste nám to neoznámil?"
A to jsme tu již tehdy řešili - včetně toho, že mé vysvětlení blokováním mé nástupní zastávky Březiněveská DC spojem l.17, kterému jsem musel při vjezdu do zastávky dát (dle DZ) přednost NEUZNAL :!:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 30.7.2015 21:46

MM: A byl někdo za pozdní odjezd potrestaný nebo PDT zavolal ve stylo "Co se děje?" V pořádku...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 30.7.2015 20:54

Petrpes píše:Filip: Ty už jsi jak Milan... Ty jsi byl kvůli své orientaci na odborech? MMM jim také hlásí všechno, např. když odjede pozdě z konečné :)
dovoluji si upřesnit - nehlásil jsem OO ani jeden svůj pozdní odjezd z konečné, ale SPOR S PDT O OPRÁVNĚNOST DŮVODU JEDNOHO MÉHO POZDNÍHO ODJEZDU Z KONEČNÉ (NAVÍC PŘED STŘÍDÁNÍM - ASI SCHVÁLNĚ SE BUDU ZDRŽOVAT, KDYŽ MI TO ŽÁDNOU DRUHOU STRAVENKU "NEHODÍ" #-o ), když PDT začal bez varování pozdní odjezdy z konečné sledovat a požadovat oznámení (v krajním případě dodatečné vysvětlení), A TO I Z NÁSTUPNÍCH ZASTÁVEK ZA NIMIŽ JE SSZ (NEOJEDINĚLE V TZV. PEVNÉM CYKLU)!

Kdo jiný než OO má řešit spor(y) svých členů se zaměstnavatelem :?: #-o

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 30.7.2015 19:44

No musím ti poblahopřát, že jsi ten rozum konečně dostal... :devilsmokin
Z Milana už je pankrácká buňka zcela mimo :D

Odpovědět