Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- pan Vedoucí
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 07.12.2006 10:23
- Bydliště: Praha
Nač zakládat nové téma o informačních panelech, když zde jedno takové již existuje? Jmenuje se "Orientační a informační systémy". Zároveň pojmenovat toto vlákno "plusy a mínusy.." mi přijde jako úchylárna největší.
Ano, souhlasím, ze by se na bočních buse promítat pár významných zastávek po trase, stejně jako u busů.
Ano, souhlasím, ze by se na bočních buse promítat pár významných zastávek po trase, stejně jako u busů.
Uff, tohle se tady už probíralo fakt hodněkrát.
Souhlas s DJ a 218. BUSE je navíc operativnější při nějaké změně trasy. Samozřejmě, musí se s tím umět.
Zkrátka oba systémy mají své pro i proti. Návrat k cedulím je podle mě nereálný, tak proč to pořád srovnávat ? Spíš řešil, jak optimalizovat stávající systém.
Souhlas s DJ a 218. BUSE je navíc operativnější při nějaké změně trasy. Samozřejmě, musí se s tím umět.
Zkrátka oba systémy mají své pro i proti. Návrat k cedulím je podle mě nereálný, tak proč to pořád srovnávat ? Spíš řešil, jak optimalizovat stávající systém.
Za tramvajema a za ženskejma se neběhá, vždycky za pár minut přijede nějaká jiná
Ale vážně: BUSE má výhody i nevýhody - i pokud tam jsou zobrazeny zastávky po cestě, tak se jich tam zobrazí jen velmi omezený počet - usledovat se dá tak 5 postupně se objevujících zastávek, což je dostačující u většiny autobusových linek, ale ne u tramvají. Pokud by se na BUSE měly zobrazit postupněvšechny důležité zastávky např. na lince 3, tak to bude trvat celý jeden mezistaniční úsek .
Každopádně by bylo lepší, kdyby u tramvají fungoval alespoň ten informační systém, co je u autobusů.
Ale vážně: BUSE má výhody i nevýhody - i pokud tam jsou zobrazeny zastávky po cestě, tak se jich tam zobrazí jen velmi omezený počet - usledovat se dá tak 5 postupně se objevujících zastávek, což je dostačující u většiny autobusových linek, ale ne u tramvají. Pokud by se na BUSE měly zobrazit postupněvšechny důležité zastávky např. na lince 3, tak to bude trvat celý jeden mezistaniční úsek .
Každopádně by bylo lepší, kdyby u tramvají fungoval alespoň ten informační systém, co je u autobusů.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plus-mínus pražské tramvajové dopravy(historie-budoucnos
A co prosímtě na tom neumí????? To by mě zajímalo, když ty to tak dobře umíš.DJ LA DÉFENSE píše: Další věcí je, že ševci hlavně z Kobylis s tim neuměj zacházet. Zbytečno se nad tím pozastavovat....
- Káem
- Uživatel
- Příspěvky: 904
- Registrován: 03.11.2006 15:32
- Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plus-mínus pražské tramvajové dopravy(historie-budoucnos
Jojo, že tys dobíhal 9 nebo 10 na Biskupcový a na obou svítilo: Sídl. Řepy, příští stanice Nákl. nádr. Ž., co? Nebo snad na Veletržní 12 a 14 a všude svítlio Sídl. Barr., příští: Stross? Nebo na Palmě 3 a 19 a u obou bylo Lehovec, via Balabenka. To víš, pokrok nezastavíš. Musíš si holt vlézt dovnitř a až tam se dozvíš následujících 9 stanic, které pojedeš špatněLarry píše:příšerný informační systém u nových tramvají. Dobíhal jsem tramvaj a potřeboval se v rychlosti kouknout, kam jede. Ze strany je digitální informační tabule (buse) o její cestě - a tam svítí pouze cílová, nebo příští stanice. Jak se mám v rychlosti dozvědět, kam směřuje??? Původní tabulky byly lepší...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
Re: Plus-mínus pražské tramvajové dopravy(historie-budoucnos
Nebyly lepší, jen dopravní podnik má buse, jak to říct slušně, na prd... Prostě tyhle maníci si s tím neumí vyhrát. Nechápu, proč po tom neprojíždí přes co to jede, pod cílovou stanicí ve druhém řádku. Další věcí je, že ševci hlavně z Kobylis s tim neuměj zacházet. Zbytečno se nad tím pozastavovat....Larry píše:Nikde jsem na toto či podobné téma nenarazil. Chtěl bych, abychom psali postřehy z cestování tramvají vůbec - co potěší a co naopak naštve....Myslím, že se to sem hodí - uvidíme, co budoucnost přinese.
První věcí, kterou načnu toto téma je příšerný informační systém u nových tramvají. Dobíhal jsem tramvaj a potřeboval se v rychlosti kouknout, kam jede. Ze strany je digitální informační tabule (buse) o její cestě - a tam svítí pouze cílová, nebo příští stanice. Jak se mám v rychlosti dozvědět, kam směřuje??? Původní tabulky byly lepší...
Plus-mínus pražské tramvajové dopravy(historie-budoucnost)
Nikde jsem na toto či podobné téma nenarazil. Chtěl bych, abychom psali postřehy z cestování tramvají vůbec - co potěší a co naopak naštve....Myslím, že se to sem hodí - uvidíme, co budoucnost přinese.
První věcí, kterou načnu toto téma je příšerný informační systém u nových tramvají. Dobíhal jsem tramvaj a potřeboval se v rychlosti kouknout, kam jede. Ze strany je digitální informační tabule (buse) o její cestě - a tam svítí pouze cílová, nebo příští stanice. Jak se mám v rychlosti dozvědět, kam směřuje??? Původní tabulky byly lepší...
První věcí, kterou načnu toto téma je příšerný informační systém u nových tramvají. Dobíhal jsem tramvaj a potřeboval se v rychlosti kouknout, kam jede. Ze strany je digitální informační tabule (buse) o její cestě - a tam svítí pouze cílová, nebo příští stanice. Jak se mám v rychlosti dozvědět, kam směřuje??? Původní tabulky byly lepší...
Tohle vystřižení ještě jde, poslechněte si někdy zatahující osmičku do Hloubětína, tam je to ještě horší. Pokus je to dobrý, ale ta forma pokulhává.Petr píše:Pokud by u základních kódů nebyla zcela katastrofální Informace "vlak jede d" (vystřiženo z vlak jede do vozovny) "směr Sídliště Barrandov". Domnívám se, že zcela postačující by byla informace o "krátké" verzi linky, když základní je vždy ta "dlouhá".
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Jj, nejlepší bylo, když tam měl dole konečnou Ústřední dílny DP a jel od Anděla nahoru, to byl cestují správně zbl*blý.Smurfx píše:Já to oceňuji, ale mohlo to přijít dřív. Když jsem jel kolem 15-16 hodiny sedmičkou směr Sídliště Řepy, nikdy jsem si nebyl jistý, jestli jede až nahoru nebo jen na Kotlářku. U tramvají s IS se stačí podívat na displeje, u T3 je to ale problém, který řeší toto hlášení. Posun k lepšímu, jen tak dál. ...
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
Já to oceňuji, ale mohlo to přijít dřív. Když jsem jel kolem 15-16 hodiny sedmičkou směr Sídliště Řepy, nikdy jsem si nebyl jistý, jestli jede až nahoru nebo jen na Kotlářku. U tramvají s IS se stačí podívat na displeje, u T3 je to ale problém, který řeší toto hlášení. Posun k lepšímu, jen tak dál.trainzjohny píše:Jj, to hlášení vlak jede ... je i na 7 (směr Sídliště Řepy) a je to fakt síla, když jsem to slyšel poprvé tak jsem si myslel, že je to pokus řidiče o informování lidí, a ono je to oficiální jako pokus o informování dobrý, ale ta forma
Ohledně mého původního dotazu, plánuje se upgrade IS na "autobusový typ"?
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Jj, to hlášení vlak jede ... je i na 7 (směr Sídliště Řepy) a je to fakt síla, když jsem to slyšel poprvé tak jsem si myslel, že je to pokus řidiče o informování lidí, a ono je to oficiální jako pokus o informování dobrý, ale ta formaPetr píše:Pokud by u základních kódů nebyla zcela katastrofální Informace "vlak jede d" (vystřiženo z vlak jede do vozovny) "směr Sídliště Barrandov". Domnívám se, že zcela postačující by byla informace o "krátké" verzi linky, když základní je vždy ta "dlouhá".
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Pokud by u základních kódů nebyla zcela katastrofální Informace "vlak jede d" (vystřiženo z vlak jede do vozovny) "směr Sídliště Barrandov". Domnívám se, že zcela postačující by byla informace o "krátké" verzi linky, když základní je vždy ta "dlouhá".7080 píše:Potvrzuji, je to součást kódů, dokonce kódy na 7 a 20 byly vybrány jako zkušební a pokud se osvědčí, což bych řekl že ano, tak se bude pracovat i na dalších úpravách.
Potvrzuji, je to součást kódů, dokonce kódy na 7 a 20 byly vybrány jako zkušební a pokud se osvědčí, což bych řekl že ano, tak se bude pracovat i na dalších úpravách.radek31 píše:já bych řekl, že to je součást kódu do hlásiče 0507 a 0520 - takže bez nastavování ze strany řidiče a imho i bez možnosti, aby to řidič sám pustil na jiné lince
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
Informace na BUSE
Už se to tady možná probíralo, ale chystá se konečně DP nějak změnit u tramvají zobrazování na vnějších a vntřních IS do podoby, jakou mají autobusy (tudíž praktické rolování hlavních zastávek, přes které tramvaj jede, to samé uvnitř)? Tuším, že to tramvaje neuměly kvůli nízkému výkonu jednotek oproti autobusům. Nyní tady ale máme tramvaje nové (14T) i pěkné rekonstrukce a systém stále v době kamenné (pokud nepočítám praktický teploměr). Do nových tramvají a rekonstrukcí by se přece inovovaný IS nainstalovat dal... Nemám pravdu?
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
já bych řekl, že to je součást kódu do hlásiče 0507 a 0520 - takže bez nastavování ze strany řidiče a imho i bez možnosti, aby to řidič sám pustil na jiné linceFořtík píše:Otázkou je, jestli to hlášení je automatické v závislosti na pravidelnou trasu linky - např mimořádné ukončení modřanských linek v Braníku; nebo zda-li se to dá alespoň ručně nastavit.