Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Orientační a informační systémy

Odeslatod kruťák v 08.8.2018 17:56

Testování by podle mě mělo standardní gong. Tohle se prostě omylem nahrálo z dat pro linku 23. Nerouhejte se a nechte nám naši Dášu! :twisted:
Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
 
Založen: 23.2.2010 0:24
Bydliště: tram.mobilnitabla.cz

Re: Orientační a informační systémy

Odeslatod Karosák v 08.8.2018 16:05

Možná testování dalšího hlasu, kdyby to Dáša už chtěla zabalit, nebo už hlasivky nefungovaly....
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze

Re: Orientační a informační systémy

Odeslatod Bobik v 08.8.2018 15:36

"Bábu" střídá "dědek"? :lol: 8-)
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Orientační a informační systémy

Odeslatod mart337 v 08.8.2018 14:40

Karosák napsal:https://youtu.be/y1Sf1xUlAAA

Co to je za pokus? Jako Zbyňďa má super hlas a klidně bych ho nahrál plošně, ale tohle je RP na klasické lince, tak kde se tam to hlášení vzalo?

Mě se to líbí. Asi se to zkoušelo na náhradní lince. Doufejme, že je to předzvěst rozšíření na celý provoz s novým Apexem.
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Orientační a informační systémy

Odeslatod Karosák v 08.8.2018 13:02

https://youtu.be/y1Sf1xUlAAA

Co to je za pokus? Jako Zbyňďa má super hlas a klidně bych ho nahrál plošně, ale tohle je RP na klasické lince, tak kde se tam to hlášení vzalo?
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze

Re: Orientační a informační systémy

Odeslatod von Špilberk v 02.7.2018 7:08

Na Apexu se objevila "novinka" v podobě připravených hlášení (zatím: lanovka mimo provoz a konečná zastávka). Mírný pokrok v mezích zákona. @3644 Doufám, že další vhodné hlášky budou rychle následovat.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Orientační a informační systémy

Odeslatod mart337 v 28.10.2017 5:14

No to je přesně ono! Teď jsem se vrátil z 92. A přesně - ani na jediném staničním sloupku od Palmovky až po Harfu ani jedna zmínka. Označení jako by se nic nedělo. Tak jsem to nahlásil nahoru. Tam mi bylo odpovězeno, že to není plánovaná výluka a tak jsem odpověděl, že když už je to třetí den, že by se to asi nějak označit mělo. Pardon, nevěděl jsem, že to už označené bylo a nějaký dobrák to všechno strhal. Asi má lepší info, že by to už od rána jezdilo všechno v normálu?! Předpoklad na stránkách je ještě jeden den. =D> =D> =D>
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Orientační a informační systémy

Odeslatod vencavasek v 27.10.2017 21:16

Tak mně to nedá a podělím se i o dnešní zážitek z cesty na Harfu.
Tentokrát řidič hlásil o výluce po cestě mezi Multiarénou a Nádr. Libeň, prý říkal, že nástupní autobusu je před zastávkou Kabešova. (tzn. bylo by výhodnější vystoupit na Harfě). Rozumět tomu moc nebylo, takže většina lidí vystoupila na Nádr. Libeň a dál pěšky. Nebylo by nakonec lepší informovat až ve výstupní na Harfě? :-k
No a to nejlepší na závěr. Zatímco ráno byly na zastávkách nad JŘ vyvěšeny informace o výluce, večer (minimálně na Ocelářské a Multiaréně) na jejich místě byla novotou zářící cedule inzerující práci řidiče MHD #-o #-o #-o
vencavasek
Uživatel
 
Založen: 07.1.2007 15:10

Re: Orientační a informační systémy

Odeslatod JirkaR v 27.10.2017 16:25

mart337 napsal:... momentální problém je na stránkách dpp řešen samostatným odkazem ...

A jo, jsem asi slepý... :oops: Moje chyba!

Holt asi hledám na dnešní weby až příliš logicky, procházím rovnou relevantní části (mimořádnosti + omezení) a tam nic. Okolo je toho tolik že už ani nekoukám co všechno tam je... No, nestalo se mi to poprvé, že jsem za žádnou cenu nemohl najít něco, o čem jsem věděl že to na příslušném webu je. Jakmile člověk neslyší na postupy typické pro reklamy a hledá logicky, tak se to holt stává. Jsou weby, které už logickou cestu k obsahu ani nemají.

Vzpomínám si na jednu netypicky "samoobslužnou" benzínku v Průhonicích, kde jsem po pečlivém přečtení všech návodů, postupů, podmínek a pokynů na displeji i nalepených na stojanu a okolních sloupech nedokázal najít žádnou zmínku, zda lze platit také v hotovosti (návody řešily jen JAK to udělat různými typy karet). Tak jsem se nakonec po docela už dlouhém blokování toho stojanu šel zeptat obsluhy, která mi poněkud otráveně ukázala na velikánskou ceduli přímo před stojanem. Tam stálo "při platbě v hotovosti kontaktujte obsluhu". Jenže to bylo vyvedené graficky i typem toho stojánku přesně tak, jak obvykle vypadají reklamy - a já holt reklamy při tom jejich dnešním počtu ignoruju už automaticky, ani na to nemyslím. Pro mě neviditelné sdělení...

Ale to sem nepatří. Všem pěkný večer!
Uživatelský avatar
JirkaR
Uživatel
 
Založen: 04.9.2010 16:27
Bydliště: Praha

Re: Orientační a informační systémy

Odeslatod mart337 v 27.10.2017 15:52

Ono to je o tom, jakou kapacitu má systém. Nové systémy Apex jsou už kapacitnější, ale staré na starých vozech jsou na doraz a tak se tam musí vždycky nějaké výluky nahrávat a něco pak umazat. To, že by tam byla kapacita na různé variace v terénu - o tom si můžeme nechat zdát. :D Konečná se tam zadá natvrdo kódem a trasa se dá opravdu upravit jen síťovým režimem, který ale ukáže trasu jen po nejbližší větvení možné trasy. Je tam jen jedna platná trasa linky zadaná taktéž kódem a jiné variace trasy prostě nejsou.

Jinak momentální problém je na stránkách dpp řešen samostatným odkazem "Mimořádná událost v Poděbradské ulici" na titulní stránce s odkazem.
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Orientační a informační systémy

Odeslatod JirkaR v 27.10.2017 13:50

mart337: Jasně, já chápu že je v takové situaci zmatek (podle pozdějšího pohledu na dpp.cz vznikla ta mimořádnost sotva 40 minut před mou zkušeností), v tomhle mají řidiči mé sympatie. Spíš jsem mířil na ten samotný systém v tramvaji, že když tam řidič už zadal konečnou Harfa (neposuzuji jak, sám k tomu přístup nemám abych věděl jak to tam je), tak si ten kompjůtr mohl poskládat 1+1 a ukázat na orientacích příští zast. Harfa (resp. teploměr nádr. Libeň - Harfa), nebo aspoň o příštích zastávkách pomlčet. Je mi jasné, že to co jsem viděl tam zůstalo z původně plánované pravidelné trasy, ale když byl nový cíl jednoznačně v dosahu příští výhybky, tak to by snad mělo být v silách palubního systému s tím něco udělat.

Ale to už mlátím prázdnou slámu... Jen jsem ještě zareagoval, aby to nevypadalo že nemám pochopení pro ten zmatek kterému řidiči musí čelit.

Mimochodem, na dpp.cz už žádná mimořádnost ani omezení v oblasti Harfy nevisí, celá věc se přesunula jen jako článek do aktualit. Také IDOS by mě z nádr. Libeň na Lehovec klidně poslal tram 25, přestože reálně ta 25 pořád valí kolem vozovny a přes Kolbenovu. I na webu to holt má svoje mouchy...
Uživatelský avatar
JirkaR
Uživatel
 
Založen: 04.9.2010 16:27
Bydliště: Praha

Re: Orientační a informační systémy

Odeslatod mart337 v 27.10.2017 12:17

Ono ohledně toho, jak řidiči informují bývá taky problém ten, že kolikrát hlavně zpočátku situace nemají dostatečné informace. Nevím jak toto vůbec probíhalo, tak nemůžu komentovat, ale co znám z jiných případů, tak se situace vyvíjí s časem. Ono než se zavede ta náhradní doprava, tak to nějaký čas trvá - než se zařídí a dojedou autobusy a pak se upřesňuje kudy vůbec budou jezdit. A to uplyne třeba i půl tři čtvrti hodiny. A řidič dotane akorát info, že bude zavedena NAD, ale co kde jak už nikdo většinou neřekne. A jestli zpočátku vysazovali cestující už u nádraží, tak to třeba bylo dobře, jelikož ještě NAD třeba nebyla a lidi to měli blíž na pravidelné busy odtud.
Vzpomínám si, že když před časem ve Vršovicích u Otakarky padalo něco z mostu a linky končily na Otakarce, tak se taky odjezdové místo autobusů upravovalo - původně mělo být na hlavní a pak se přemístilo na NBS
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Orientační a informační systémy

Odeslatod JirkaR v 27.10.2017 10:52

vencavasek napsal:.... Řidič nás vysadil na Nádraží Libeň .... Podle dispečera měla být samozřejmě výstupní až ve smyčce...

Tak teď se mi dodatečně rozsvítilo! Pokud ještě pamatuji smyčku Harfa v pravidelném provozu (už dost dávno), bývala výstupní "Harfa" tam kde se tomu dnes říká "Nádraží Libeň" a do smyčky jezdily vozy prázdné. Nijak mě proto nepřekvapilo, že nás řidička z toho vlaku kterým jsem přijel vyhnala už u nádraží (dodatečně se tomu teď divím), a i přes cíl "Harfa" na tom druhém vlaku mě po informaci že se dál na Hloubětín nejezdí vůbec nenapadlo, že bych tou tramvají mohl ještě někam dál pokračovat. (Spíš jsem se divil že chybí nápis "nenastupujte".) Náhradní bus který tam kdosi kdesi v tom zmatku zřejmě zmínil jsem tím pádem taky nenašel (a nakonec odjel místo toho pravidelným busem 177 na Vysočanskou, abych pokračoval šestnáctkou.)

Možná se mi zasmějete, ale já jsem pouhý kaštan který přece jen přesný stav zastávek všude nezná (tím spíš v běžně nepojížděném úseku). Tím víc bych právě v případě mimořádnosti uvítal funkční info o pořadí zastávek na displejích ve voze, tím bych měl hned jasno. Nakonec to tedy bylo špatně jak na displeji tak i v mém odhadu popaměti, a já odjel úplně blbě. To by možná byl námět pro tvůrce toho softwaru který to v tramvaji na ty displeje posílá.

Ale no nic, je už po bitvě... Tak držím palce ať se jezdí radši normálně a bez překvápek.
Uživatelský avatar
JirkaR
Uživatel
 
Založen: 04.9.2010 16:27
Bydliště: Praha

Re: Orientační a informační systémy

Odeslatod vencavasek v 26.10.2017 20:51

A taky je potřeba na tu ručně nastavenou konečnou potom nezapomenout, viz dnes na Ocelářské VE SMĚRU DC na nějakém 15T na čele nápis Harfa :lol:
Odpoledne mě zaujalo nějaké DVC, vpředu rukou psaná orientace Harfa, na bocích na transparentech Nádraží Libeň. Řidič nás vysadil na Nádraží Libeň a do smyčky (kde byl zajištěn přestup na NAD pod dohledem dispečerů) jsme se museli vydat pěšky. (Podle dispečera měla být samozřejmě výstupní až ve smyčce...)
vencavasek
Uživatel
 
Založen: 07.1.2007 15:10

Re: Orientační a informační systémy

Odeslatod mart337 v 26.10.2017 19:39

Jo jo, to já taky. Tuhle jsem vyjížděl na Spojovací na l.1 a u Vin. tržnice byla nehoda a ztvrdnul jsem tam půl hodiny. Tak jsem potom jel přímo na Petřiny. Zadal jsem si do cíle Petřiny a vyrazil dál. Síťový režim jsem si tam dal až u Nákladového nádraží, abych nemusel celou cestu hledat v síťáku a projel tak jenom ten kousek, kde se mění trasa, když vynechávám úsek Ohrada - Spojovací. Ale nedošlo mi, že uvnitř je stromeček a tam jsou stále zastávky až na Kněžská Luka podle výjezdového kódu a jeden cestující měl pak řeči, že tam zastávky na Žižkov byly. Nu co. tak nakonec vzal s brbláním v potaz, že mám půl hodiny zpoždění. Pak už jenom dodal dodatek, že to auto, které díky nepřizpůsobení mokrému povrchu najelo na ostrůvek se sloupkem s čočkama, vůbec nemuselo bourat, kdyby tam nebyl ten zbytečný ostrůvek.
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Další

Zpět na Tramvajové vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron