Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3698
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od von Špilberk » 26.10.2017 12:19

Já tuhle taky dostal vynadáno, že jsem něco hlásil mikrofonem a nebylo to slyšet. Takže asi problém více vozů 15T. :?

Výhoda síťáku je i to, že řekne "konečná, vystupte" a obrátí směr jízdy jako na normální konečné.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 889
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od ZXS91 » 26.10.2017 11:30

JirkaR:
Hlášení obvykle bývá celkem slyšet, ovšem záleží na hlasových možnostech řidiče. Taky máme pár kolegyň, který člověk sotva slyší... A je otázka, jestli má člověk co hlásit. Občas se dozví jen ten odklon, nic o NAD ani předpokladu.

ad trasa na teploměrech: nejspíš jen nastavená konečná Harfa bez změny hlásiče (displeje pak ukazují trasu beze změny + konečnou Harfa). V tomhle případě by bylo lepší použíť síťový režim ( displeje by ukazovaly mezilehlé zastávky jen do nejbližšího rozvětvení, tedy po NL) a nastavit konečnou Nádraží Libeň. Osobně bych tam ještě po rozjezdu z MAP ťuknul jako cíl nápis NENASTUPUJTE či manipulačku. Pokud bych si na to v tom shonu vzpomenul :D

Uživatelský avatar
JirkaR
Uživatel
Příspěvky: 72
Registrován: 04.9.2010 17:27
Bydliště: Praha

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od JirkaR » 26.10.2017 10:56

Tak jsem jako cestující "spadl" do výluky Harfa - Starý Hloubětín. Chápu, bylo to čerstvé a neplánované, takže informovanost má své limity, ale moc nadšený jsem tedy nebyl. Seděl jsem v l.8 ZC s úmyslem jet až na konečnou, hlášení "konečná, vystupte" mě u nádr. Libeň docela překvapilo. Řidička procházela vozem jen s informací "konečná, ven ven ven!", tak jsme zůstali na zastávce a doufali, že třeba souběžná l.25 pojede. Když jsme se konečně dočkali až dalšího spoje l.8, konečně se ukázalo že je zastavená celá trať a my se mohli po solidním ztraceném času vydat jinudy (busem). Řidič sympaťák, že prý praskla voda. Stane se, já vím. Taková klasika při mimořádnostech a nulovém IT v prostoru zastávky.

Co mě ale zaujalo, byly spíš informace v tom voze l.8 který přijel (bylo to nějaké 15T). Vůz přijel do zast. Nádraží Libeň jako by se nechumelilo, na bočních displejích svítila příští zastávka Kabešova (žádné "nenastupujte" tam nebylo), tak jsme nastoupili do vozu, kde teploměr ukazoval normálně celou trasu až po Starý Hloubětín. Jenže se pořád nikam nejelo, pak se ozval takový tichý šeptavý zvuk, v rámusu z ulice sotva postřehnutelný, jako kdyby pár sedaček za mnou někdo měl na uchu mobil, v němž na něj druhá strana hovoru křičí... A ejhle - pohled uličkou odhalil řidiče mluvícího do mikrofonu. A ještě něco odhalil: Na červených LED displejích svítila konečná HARFA. Taky tam ale skákala příští zastávka Kabešova! Stejné to bylo i na bočních displejích s teploměrem.

Když jsem si pěšky zašel dopředu ke kabině řidiče (kde bylo otevřeno a panoval úsměv a ochota), bylo hned jasno, ale sedět v tom zadku zády ke kabině, asi bych čekal dokud mě nevyvedou ven. Protože informační systém s protichůdnými informacemi na displejích (jak je to vůbec možné, aby ukazoval konečnou a další trasu ve vzájemném rozporu?) a k tomu téměř neslyšitelným (a rozhodně zcela nesrozumitelným) hlášením tady podle mě selhal.

Tak jsem si vylil srdce, nenechte si tím zkazit náladu. Řešit takováhle překvápka musí být o nervy i pro řidiče, chápu. Ten zmatek na displejích v 15T mi ale neleze do hlavy. Harfa z Nádraží Libeň přes Kabešovu až Nademlejnskou a k tomu ještě i skrz smyčku Starý Hloubětín (a jistě pár dalších na teploměru neviditelných zastávek, pokud se tram neumí teleportovat), to je tedy výkon!

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.10.2017 14:58

asi sem:

Opět jsem narazil na nesmyslnou navigaci cestujícíh vyhledávačem spojení na webu dpp.cz:
14:56 až 15:35, 2 přestupy, 39 min

ze stanice Michelská zastávka je částečně bezbariérově přístupná, 14:56Bus 188 spoj je obsluhován nízkopodlažním vozidlemdo stanice Želivecká (x), 15:05. .

ze stanice Želivecká (x), 15:13Bus 154 spoj je obsluhován nízkopodlažním vozidlemdo stanice Hostivařská, 15:23. .

ze stanice Hostivařská, 15:29Bus 181 spoj je obsluhován nízkopodlažním vozidlemdo stanice K Obecním hájovnám (x), 15:35. .

cena 32 Kč, pro informace o tarifních pásmech klikněte na detail spojení,
doba jízdy
[-o< #-o Proč proboha navrhuje přestup 188 Z:arrow: 154 na zast. Želivecká, když:
a) krajní společná zastávka ve směru příjezdu a odjezdu v protisměru je Jesenická
b) JÍM NAVRŽENÁ ZASTÁVKA JE "NA ZNAMENÍ" (narozdíl od té lepší s ohledem na kratší cestovní vzdálenost) :!:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 14.7.2017 18:55

9001 píše:Není náhodou změna kolejí kvůli jejich rovnoměrnému opotřebení? Od doby co tam přestaly jezdit 2 linky mě přijde, že se v určitých intervalech koleje střídají...
také by mohlo být, ale napadá mne jestli někoho nenapadly mnou uvedené důvody, které jsou obdobné s těmi, kvůli nimž byly nedávno prohozeny manipulační koleje l. 11 a 14 na Spořilově (mimo PD l. 11 jezdí v sólech = stačí jí kratší vnitřní kolej než l. 14 obsluhované CD soupravami).

Navíc ke střídání kolejí vícekolejného obratiště obsluhovaného jedinou (denní) linkou snad nikde jinde (bez potřeby využití kapacity/čerpání BP) nedochází (např. Voz. KO - l.17 stále dlouhé roky pouze po vnější koleji).

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9630
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 14.7.2017 18:46

Není náhodou změna kolejí kvůli jejich rovnoměrnému opotřebení? Od doby co tam přestaly jezdit 2 linky mě přijde, že se v určitých intervalech koleje střídají...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 14.7.2017 18:40

Petrpes píše:Proč jezdí 5 na ÚDDP na vnější kolej?
.....
z mého pohledu je vhodnější pro:
1.) pojíždění linkou obsluhovanou soupravami/kb vozy, protože je delší než vnitřní kolej
2.) odchod/příchod cestujících, kteří (narozdíl od zastávek vnitřná koleje) nemusí přecházet koleje obratiště = proplétat se mezi (na nich stojícími) tramvajemi

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3370
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karosák » 14.7.2017 18:03

Trvalá změna.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2010
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 14.7.2017 16:29

Proč jezdí 5 na ÚDDP na vnější kolej?
Je to trvalá změna, nebo dočasná kvůli zátahům KO do dílen?
Ď.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3698
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od von Špilberk » 14.7.2017 14:21

Karosák píše:Rád bych připomněl, na co se od jejího příchodu hodně zapomíná, že TENTO jeden kus je OVĚŘOVACÍ. Tzn. pokud se řekne "krléš" a pískne se 90 kusů, určitě bude nový APEX, kabeláž, wifi, naopak třeba nebudou dveře s LED páskem a hliníková leštěnka.... tak prosím opatrně s těmi závěry a hanou DPP Z:idea: :wink:
No, bylo řečeno 90 kusů. Což je cokoliv mezi 0 - 90 kusy. 8-) Možná proto je tento vůz taková patlanice, protože nikdo neví, kolik jich bude, kdy budou a kolik bude peněz na další vylepšení. Takže je i možné, že budou vznikat pidisérie po 2 - 3 kusech a všude bude trochu něco jiného, podle toho jak se zrovna vytřese prasátko (a podle toho, jak si někdo vzpomene, že teď hned musí vyzkoušet nějakou smartblbost). :?
trainzjohny píše:
Petrpes píše:Pokud dělám nějaký prototyp a chci ukázat co to bude, tak tam narvu všechno nejstarší a použité, to __dává logiku :zadnice
Dává, protože víš jak to u DPP chodí s novýma věcma, deset let se to ladí a zkouší a když už to začne chodit, tak se to vymění. Tedy tady se narvou staleté věci, které se ví, že jsou OK, a tedy bude OK i tramvaj, hurá můžeme objednat další a že ty už se budou muset pak ladit... no a ?!
Logika je to dobrá, ale podle této logiky by se na voze nemohly objevit nové prototypové dveře. :wink:

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1053
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od thriller2 » 14.7.2017 13:17

Adam108 píše:Nevíte alespoň o kolik let zretrowanení erpéček prodlouží jejich životnost? :)
O 10-50. 10 let, když skříň bude stejnej šit jako VarCB3, a až 50 roků, když se o to budou starat jako o té trojky a jejich rekonstrukce R.P.

Adam108
Uživatel
Příspěvky: 35
Registrován: 01.1.2014 18:29

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Adam108 » 14.7.2017 10:36

Nevíte alespoň o kolik let zretrowanení erpéček prodlouží jejich životnost? :)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9630
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 14.7.2017 9:21

Karosák píše:Rád bych připomněl, na co se od jejího příchodu hodně zapomíná, že TENTO jeden kus je OVĚŘOVACÍ. Tzn. pokud se řekne "krléš" a pískne se 90 kusů, určitě bude nový APEX, kabeláž, wifi, naopak třeba nebudou dveře s LED páskem a hliníková leštěnka.... tak prosím opatrně s těmi závěry a hanou DPP Z:idea: :wink:
To je otázka...

Vzhledem k tomu jak to DP prezentoval a město zachrochtalo blahem, tak tomu upřímně moc nevěřím...

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2881
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od trainzjohny » 14.7.2017 8:09

Petrpes píše:Pokud dělám nějaký prototyp a chci ukázat co to bude, tak tam narvu všechno nejstarší a použité, to __dává logiku :zadnice
Dává, protože víš jak to u DPP chodí s novýma věcma, deset let se to ladí a zkouší a když už to začne chodit, tak se to vymění. Tedy tady se narvou staleté věci, které se ví, že jsou OK, a tedy bude OK i tramvaj, hurá můžeme objednat další a že ty už se budou muset pak ladit... no a ?!

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2010
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 14.7.2017 5:36

Pokud dělám nějaký prototyp a chci ukázat co to bude, tak tam narvu všechno nejstarší a použité, to __dává logiku :zadnice

Odpovědět