Stránka 127 z 196

Re: Orientační a informační systémy

Napsal: 23.2.2012 8:00
od gabuliatko
K čemu jsou potom ty kódy co jsou ve vjř? (jsem si naivně myslel, že to řeší i orientaci)

Re: Orientační a informační systémy

Napsal: 23.2.2012 7:25
od Bobik
On je problém v tom, že to těm lidem nikdo neumí pořádně vysvětlit. Oběžník byl psanej stylem "strašná češtin", co jsem zažil na školení tak ústní vysvětlení taky nic moc (nic proti instruktorům, na jednu stranu je nutný uznat že to jsou machři na tramvaje, ale na druhou stranu z rétoriky bych jedný půlce dal tak za 5 a tý druhý max. za 3. Machr, nemachr, pokud školí lidi, je tohle holt nutnost). No , takže věřím tomu, že některý jedinci poté co to ani napotřetí nepochopili nad tím holt mávli rukou a prostě to nějak bastlí.

Re: Orientační a informační systémy

Napsal: 23.2.2012 7:17
od trainzjohny
P_V píše:Nuže, když jsou obě možnosti s inverzním číslem špatné, proč nejsou vypnuté natvrdo?
Protože máme víc vozoven než jednu a zátah do jiných (např. HL) inverzně v pořádku je.

Re: Orientační a informační systémy

Napsal: 23.2.2012 2:10
od P_V
Nuže, když jsou obě možnosti s inverzním číslem špatné, proč nejsou vypnuté natvrdo?

Re: Orientační a informační systémy

Napsal: 23.2.2012 1:56
od MM-Mikulovsky
linka 25:
a) v normálním čísle s normálním textem - technicky OK i při zatáhu do KO, když si řidič dá pozor a sám nastaví ROV před voz. (na PA tak zatahuje z 18 většina řidičů, ale tam to usnadňuje, že vždy po odhlášení Na Veselí naskakuje automaticky ruční ovládání ROV před voz.)
b) v inverzním čísle s normálním textem - naprosto špatná kombinace po straně předpisů i stavění ROV na trase
c) v normálním čísle s inverzní vozovnou (Kobylisy) - předpisově 100% OK
d) inverzním čísle s inverzní vozovnou (Kobylisy) - špatná/(předpisy) zakázaná kombinace (viz. příloha - schéma visící na každé vozovně)

Prase aby se v tom vyznalo - souhlasím a fakt nevím co udělat, aby kolegové a kolegyně dodržovali co mají!

Re: Orientační a informační systémy

Napsal: 23.2.2012 0:10
od gabuliatko
Dnes jsem viděl linku 25 - v normálním čísle, v inverzním čísle s normálním textem, v normálním čísle s inverzní vozovnou (Kobylisy) a inverzním čísle s inverzní vozovnou (Kobylisy). Prase aby se v tom vyznalo.

Re: Orientační a informační systémy

Napsal: 15.2.2012 15:54
od gabuliatko
Martin Šubrt píše:V některých městech ráno spočtou počet řidičů, co se dostavili, pak zjistí, kolik vozů je provozuschopných a pošlou to do ulic.
Martine, nemusíme daleko. NP garance, klouby na SD garantech, SD na kloubech, SD na minibusech.

Re: Orientační a informační systémy

Napsal: 15.2.2012 13:33
od Bobik
Lumpové, kdo sebral MM-M barvičky ?!? (-X
:lol: :lol: :lol:

Re: Orientační a informační systémy

Napsal: 15.2.2012 13:27
od MM-Mikulovsky
[u]matejbrozek:[/u] Souhlasím zejména s MOpem a OMH, ale navíc sám si opomenul podstatnou skutečnost, že konečnou máme často i zastávky nácestné [size=50](Nádraží Strašnice, Kubánské nám., Čechovo nám., Kobylisy, Nádraží Vysočany, Palmovka, Vypich, Malovanka, Vápenka, Dvorce, Na Knížecí, Voz. Motol, Voz. Strašnice, Voz. Vokovice, Nový Hloubětín, Vozovna Strašnice ,Nádraží Libeň, Nám. Bří Synků - v Zámecké a nyní dočasně zrušený Červený vrch)[/size] či několik sice totálně konečných - pouze výstupních, ale jako nácestných (minimálně pro neznalé) vypadajících - Sídliště Modřany, Sídliště Ďáblice, Sídliště Barrandov, Podbaba, Voz. KO - zátahová, Voz. PA - zátahová. [b]Čili konečnost na celkem 24 TRAM zastávkách v Praze ani okolí pozorující náhodný cestující nepozná - z toho přesně polovina je ve stálém provozu užívaná jako konečná, dalších 8 výstupních při zataženích [size=85](pro každou vozovnu počítaná jen jedna, ale HL, VO, MO mají ve skutečnosti možné 2 a SA dokonce 3 různých názvů)[/size] a pouze 4 jen při výlukách = je to více jak polovina všech konečných[/b], protože jich zůstává jen 18 stálých a 2 občasné [size=50](Nádr. Braník, Smíchovské nádr.,Radlická, Kotlářka, Sídl. Řepy, Bílá Hora, Divoká Šárka, Špejchar, Výstaviště, Voz. Kobylisy - obratiště, Lehovec, Starý Hloubětín, Spojovací, Černokostelecká, UDDP, Nádr. Hostivař, Spořilov, Vozovna Pankrác - obratiště, Podolská vodárna, Hlubočepy)[/size]!

[b][u]K dřívějšímu nájezdu TRAM do nástupních zastávek:[/u][/b]
1.) Z výše uvedeného ve více jak polovině konečných neproveditelné - nástupní je nácestná či konečná slouží více linkám (a není možno vědět jestli těsně před odjezdem určitého spoje se nepřiřítí spožděný jiné linky, který měl už odjet).
2.) I v případech konečných s jednou linkou a předjízdnými kolejemi to nová D1/2 výslovně zakazuje - není možné odstavit vlak tak, aby bránil průjezdu po sousedních kolejích!
3.) Pokud by měl řidič povinnost najet do zastávky dříve, tak by konec BP musle být počítán do toho mementu = na každé lince by si to vyžádalo o pořadí víc!

Re: Orientační a informační systémy

Napsal: 15.2.2012 13:12
od Bobik
No když je venku fakt hnusně, tak to někde kde se stojí "rozumně" a ne za rohem dělám taky (např DŠ, kde bus přijede o dost dřív). Alespoň si proberu cestující a nemusím pak otvírat dveře póvlu. 8-)

Re: Orientační a informační systémy

Napsal: 15.2.2012 13:01
od Honza
piskvorrr píše: Ale vážně: lze uvést nějaký příklad? Nepředpokládám, že jde o situaci typu Bílá Hora, kde končící linka stojí mnoho minut, než se vydá zpět do centra - je to nějaká smyčka, kde se stojí chvilku a jede se hned zpátky, nebo jak? Tohle si v pražských podmínkách představit nedovedu (plus různí "umělci" a "odkláněči vybavení vozu").
Reálné uplatnění není přímo v prosezení celého obratu ve voze, ale v tom, že cestující nastoupí na obratu do vozidla, aby nemrzl venku. Využití to má zejména na nočkách; jako extrém budiž třeba 40 minut 501 na Jinonicích, kde není kde se schovat.

Běžné je to nejen na západě ale třeba i v Polsku. Konkrétně v Poznani má ve smyčce tramvaj, která se octne první před nástupní zastávkou, povinnost do ní najet a umožňovat nástup až do svého odjezdu (to znamená, že stojí třeba 8 minut v nástupce). Místní řidiči to berou jako běžnou věc a divili se, že v Praze najíždí vůz až poslední minutku před odjezdem.

Re: Orientační a informační systémy

Napsal: 15.2.2012 12:55
od malesak
Ne nemyslím aby se na turisty kašlalo, mě se to hlášení líbí , jen jsem podotkl že kdyby to hlášení nebylo tak se svět nezboří.

Re: Orientační a informační systémy

Napsal: 15.2.2012 12:55
od Martin Šubrt
malesak píše:V římských autobusech nebo tramvajích se nehlásí vůbec nic a taky jsem to přežil. Nevidim důvod proč by to někdo nemoh pochopit že je na konečný.
V některých městech ráno spočtou počet řidičů, co se dostavili, pak zjistí, kolik vozů je provozuschopných a pošlou to do ulic. Jízdní řád a trasu to pak taky většinou nemá, ale lidi to taky přežijou ;-).

Re: Orientační a informační systémy

Napsal: 15.2.2012 12:54
od piskvorrr
MOp píše:Jenže ono také existují provozy (zejména na západ od našich hranic), kde cestující nejsou na konečné vyháněni z vozu a mohou sedět až do pravidelného odjezdu na svém místě..
No, to máme taky, ne? ... na Depu Hostivař :lol:

Ale vážně: lze uvést nějaký příklad? Nepředpokládám, že jde o situaci typu Bílá Hora, kde končící linka stojí mnoho minut, než se vydá zpět do centra - je to nějaká smyčka, kde se stojí chvilku a jede se hned zpátky, nebo jak? Tohle si v pražských podmínkách představit nedovedu (plus různí "umělci" a "odkláněči vybavení vozu").

Re: Orientační a informační systémy

Napsal: 15.2.2012 12:52
od Bobek
To, že v Římě na náhodné cestující/návštěvníky kašlou, ještě neznamená, že my musíme taky.