Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.12.2011 0:16

Gregory píše:Milane, už hodně dlouho se při zadání zátahového kodu na l.14 a 25 do Vozovny Kobylisy slovo" vozovna " inverzně nezobrazuje.
Díky za zprávu - u naší PA l.18 tomu tak je prý také již několik měsíců. Ovšem když bez toho ty zatahující vlaky vypadají stejně, což je pro cestující dobře, tak jsem si změny nevšiml a tady ji snad nikdo neuvedl. Či jsem to přehlédl (případně zapomenul)? #-o #-o #-o #-o #-o

Gregory
Uživatel
Příspěvky: 75
Registrován: 14.9.2010 21:03

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Gregory » 25.12.2011 20:01

Milane, už hodně dlouho se při zadání zátahového kodu na l.14 a 25 do Vozovny Kobylisy slovo" vozovna " inverzně nezobrazuje.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 25.12.2011 10:13

1.) "Hraní" s APEXem při jízdě ke konečné Pankrác je nesmysl:
a) Ručně se tam nastavují ROV pokaždé - jenže do obratiště se volí vlevo (dle VJŘ pravidelná kolej) či vpravo (dle poznámky cca každý druhý vlak má určenu k průjezdu tuto vnitřní) a k vozovně rovně. (Jestli je náhodou pravidelnost kolejí v obratišti opačně, tak je to nelogické - s poznámkou jede určitě krapek méně vlaků a průjezd vnitřní opotřebovává více o 1 ROV, trochu více délky kolejí a jedno jejich esíčko navíc, které musí být znát i na opotřebování kol.)
b) Nastavuje se to při odhlášení předchozí zastávky Na veselí - čili zmáčkne se odhlášení (ať již před či po zastavení v ní) a při stanicování po zaznění "pozor ruční stavění výhybek" řidič klikne na symbol požadovaného směru a OK.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9782
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 24.12.2011 23:42

1) S tím naprosto souhlasím. Jenom rozdíl tady je v tom, že první variantu uděláš na Petřinách a jedeš až do vrat. Takhle si s Apexem může někdo hrát za jízdy ke konečné a tím i snížená pozornost.
3) APEX mi nepřijde tak složitý, abych s návodem to nezvládl. Druhá věc je, od čeho jsou pak školení. Možná místo kravin typu kolik stojí sklo na 15T by vás mohli vzít na 5516 aby si každý trochu pohrál s APEXEM.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.12.2011 22:26

9001: 1.) Jeden známý a jeden příbuzný mi kdysi nezávisle na sobě řekli jednu radu - Člověk je od přírody líný tvor, který je schopný vyvinout neskutečné množství energie vymýšlení, jak svou energií šetřit.
2.) Výše uvedené odůvodňuje, proč nejen já, ale i většina PA kolegů nezadává při zatažení z l.18 zátahový kód - proč dělat něco složitěji než je nutné?
3.) Když něco neumíš, tak skutečně pro naučení je potřeba si opakovaně nacvičit, jenže má to jeden háček - kde si to nacvičit? Zejména, když případně (právě díky špatné znalosti) můžeš při zkoušení si APEXu udělat "zmatek" v DORISu = "zamotat hlavu" PD = mít průser!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9782
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 24.12.2011 0:11

MM: Ted si mi naprosto připoměl jednu doktorku v nemocnici u které jsem byl cca v 15. Vzala si papírek a dělala si čárky na počet kliků co musí udělat pro recept. Měla asi tři verze. :lol:

Kdo APEX umí, tak pro něj není problém namrskat předpisově. Pokud s ním neumí, tak by měl pár večerů věnovat tomu, aby spadal do kategorie 1. Bohužel i Pankrác, která je hezkých pár bez cedulí se takoví jedinci najdou.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.12.2011 23:09

Tak jsem dnes zjistil (páč před zatažením jsem měl na Hradčanské BP - a VO "svačinář" si naprosto zbytečně až chybně "pohrál" s APEXem ), že při zadání zátahového kódu l.18 z Petřin na PA se na čelním vnější orientačním panelu nezobrazuje slovo "vozovna" inverzně - asi jsme tu opravdu fest monitorováni! =D> =D> =D> =D> =D>. Může mi někdo potvrdit, že k této změně došlo i při zátahu z l. 14 a 25 do KO?

PS: Ten VO kolega mi přivezl 18 navíc s inverzní číslicí - budiž mu omluvou, že tato vozovna asi jako jediná nemá nyní pravidelně žádnou linku, z níž by se do ní zatahovalo po projetí všech zastávek na její pravidelné trase.
Jinak osobně (jako další kolegové) nakonec, proti někdejším svým prohlášením, i po instalaci ROV před PA z l.18 nezatahuji se zátahovým kódem v hlásiči, protože jeho zadání = minimálně 6 stisků (bráno na nové verzi APEXu v 15T: 1. klik do kolonky hlásiče = naskočení "okna" s numerickou klávesnicí, 2. až 5. klik = zadání zátahového čtyřmístného kódu, 6. klik na "Enter" = potvrzení.) - na "starém" APEXU je to stisků ještě více. Zatímco když jedu na běžný kód, tak po vyhlášení zastávky Na Veselí vždy (na "starém" i novém APEXu) automaticky naskočí ruční stavění ROV a celkem 2 stisky navolím a potvrdím přímý směr do výstupní zastávky před vraty vozovny PA.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 18.11.2011 14:18

JirkaR: Jak píšu na K-repu, nový šéf zastávkové služby zlepšuje kvalitu těchto informací. Na Synkáči je to vidět. Na krátkodobky snad tedy konečně brzo dojde taky ;-)

Uživatelský avatar
JirkaR
Uživatel
Příspěvky: 82
Registrován: 04.9.2010 17:27
Bydliště: Praha

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od JirkaR » 18.11.2011 14:14

piskvorrr píše:A já už se radoval, když v Nuslích byly cedule jako kráva "TRAMVAJ NEJEZDÍ, NA NÁHRADNÍ AUTOBUS TÁMHLETUDY" - asi se to příliš osvědčilo, nebo co.
Asi to bude tím, že na Plzeňské je ta výluka tuším 2x 1den (necelý, ale pro mnohé lidi jako by byl celý), zatímco v Nuslích je mnohem delší, takže cedule "stojí za to" dávat. Pro cestujícího je ale úplně jedno na jak dlouho to je. Netvrdím že by museli v DP nějak řešit hodinovou operativní změnu, nebo místo kde v téže zastávce či v bezprostřední blízkosti stanicuje NAD, ale u plánované výluky "od rána do večera", kde 3 zastávky na trase (Klamovka, U Zvonu, Bertramka - vše DC) nemají odpovídající NAD ani v téže ulici (natož v dohledu) by ten pytel neškodil. Asi tolik jsem měl na mysli.

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 389
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od piskvorrr » 18.11.2011 14:05

JirkaR píše:by nebylo na škodu v takovémto případě, kdy je zastávka de facto zcela zrušena
A já už se radoval, když v Nuslích byly cedule jako kráva "TRAMVAJ NEJEZDÍ, NA NÁHRADNÍ AUTOBUS TÁMHLETUDY" - asi se to příliš osvědčilo, nebo co.

Pytel by se hodil, to jo - hlavně třeba v těch Nuslích bych nebyl běhal jako osoba nevalného rozumu mezi třemi zastávkami, koumaje, odkud mi to dneska pojede :D

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3046
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od kruťák » 18.11.2011 14:05

JirkaR píše:označník takové zastávky nějak výrazněji odlišit. Pomohl by třeba červený pytel navlečený přes horní část, přeškrtnutí označníku, názvu zastávky nebo výčtu linek samolepící páskou (jako se zneplatňují dopravní značky) apod.
Jako bys citoval můj dopis nedávno směřovaný na DPP. Zkus to poslat taky...
gabuliatko píše:online tablo ROPIDu, viděli jste na něm někdy předjetí?
Bus je tam jakoby včas a po odhlášení dané zastávky z tabla zmizí. Např. bus s odjezdem ve 14:00, odhlásí zastávku ve 13:59:30 a při refreshi MPVnetu v 13:59:31 tam už ten spoj zmíněn nebude.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Martin Šubrt » 18.11.2011 13:57

JirkaR: Ano, zneplatnění zastávky by pomohlo. Bohužel se v DP toto nedaří prosadit již cca od roku 1996... Zatím se nenašel nikdo, kdo by si uvědomil, že je to třeba a někdo, kdo by to chtěl/přikázal dělat v jednom dni odpytlovat/zapytlovat. Vždy se odkážou na krátkost výluky a že to nemá cenu... S DP to v některých směrech asi opravdu nemá cenu, protože právě při těhle krátkodobkách naštve nejvíce lidí. A jen proto, že neumí udělat naprostou drobnost.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od gabuliatko » 18.11.2011 13:35

Když se tady řeší online tablo ROPIDu, viděli jste na něm někdy předjetí? Nebo nesmí být ukazováno a BUS pak jakoby jede včas.

Uživatelský avatar
JirkaR
Uživatel
Příspěvky: 82
Registrován: 04.9.2010 17:27
Bydliště: Praha

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od JirkaR » 18.11.2011 13:30

Dovolím si opět zavadit o téma krátkodobých výluk a lidí čekajících marně na zastávce, kde nic nejede. Sám jsem se dnes stal jedním z nich na Bertramce DC, když jsem při příchodu na zastávku od zadního konce "naletěl" na zcela běžný obrázek solidního počtu čekajících a volného kolejiště. Déle jsem už tudy nejel, takže jsem nějak neusledoval že se dnes brousí koleje, a protože jedu jen na Anděl tak nemám moc ve zvyku zkoumat aktuální linky - ostatně vršek zastávkového sloupku viditelný nad lidmi stojícími u něj byl zcela normální (a žluté papíry zde taky visí poměrně často při délce tras zde projíždějících linek, ale dnes nebyl přes lidi vidět vůbec). Až když se v opačném směru místo tram objevil bus X-9 mi došlo, že čekám zbytečně - očividně to ale nedošlo většině ostatních lidí na zastávce, kteří logicky předpokládali že když jede NAD po TT v jednom směru, pojede i ve směru opačném. Já naštěstí vím, že v tomto úseku bývá zpravidla NAD zaváděna jen v jednom směru, opačně se jezdí o blok vedle Vrchlického a Duškovou, kde zastávka NAD (pokud je vůbec zřízena, což nebylo vždy pravidlem, a pokud člověk zná místní poměry a ví kde ji hledat) není zas tak po ruce. Nakonec jsem tedy zvolil pěší pochod přímo na Anděl, pro mne žádný velký problém...

Proč to ale píšu - myslím si, že by nebylo na škodu v takovémto případě, kdy je zastávka de facto zcela zrušena (přičemž třeba zde je NAD daleko z dohledu a z výlukového papíru toto vyplývá spíš jen nepřímo přes výčet zastávek NAD, pro toho kdo zná okolní ulice a jejich názvy), tedy že by neškodilo označník takové zastávky nějak výrazněji odlišit. Pomohl by třeba červený pytel navlečený přes horní část, přeškrtnutí označníku, názvu zastávky nebo výčtu linek samolepící páskou (jako se zneplatňují dopravní značky) apod. Přece jen je podstatný rozdíl v důležitosti informace "linka xx pojede po přespříští křižovatce odklonem" nebo "zde dnes žádná tramvaj nejede", čemuž by měla odpovídat i její viditelnost. Domnívám se, že takováto informovanost je právě u jednodenních výluk pro lidi důležitá (troufám si říci že i více, než třeba bazírování na vteřinovém předjetí spoje apod.)

Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Sirka » 01.10.2011 16:37

kruťák píše:Drobný postřeh z PIDího sloupku v autobusové zastávce Mukařov: K mému údivu ukazuje veškeré autobusy, jenž v zastávce zastavují, nejen ty "svoje" v síti PID. Tady konkrétně spoj č. 700996 dopravce ČSAD Ústí nad Orlicí, a.s.
Někteří pidoví dopravci mají sledování GPS i na nepidových linkách a třeba v Jesenici se dálkové linky zobrazují. Tady jde o nepidového dopravce, takže buďto to bude tak, jak naznačil Martin Šubrt, nebo to nebude umět zpoždění...

Odpovědět