Stránka 130 z 196

Re: Orientační a informační systémy

Napsal: 22.1.2012 18:01
od Brejšín
No, spí je velice smutné, že po 16 letech existence elektronických orientací (které dokáží, nač si vzpomenete), nejsme schopni označit vlak jednoznačně tak, aby to spoustu lidí nenasralo.

Re: Orientační a informační systémy

Napsal: 22.1.2012 13:43
od chemik
já vubec nechápu, co tady Milan furt trapčí...

Re: Orientační a informační systémy

Napsal: 22.1.2012 11:12
od jendelin.i
No ten příklad s 5 je teda šílenej.
Když už to takhle blbě vyjde, že musí zatahovat z Olšan a né z Holešovic, když už by to nešlo naprogramovat, jak píše MMM, když už by to nešlo/nesmělo se nacvakat až na Floře, tak ať se ten spoj vede (myslím ofiko, né že by tam řidič svévolně zajížděl) standardně do smyčky Olšanské hřbitovy a tam si může beze spěchu a v klidu nakódovat zatahovací krasojízdu z Olšan přes Palmovku do Kobylis #-o

Re: Orientační a informační systémy

Napsal: 22.1.2012 10:47
od Fořtík
Hele, MMM, zklidni hormon! :evil: Už mě nebaví po tobě číst, jak tu štěkáš a pokládáš za správné jen to, co ty píšeš. 9001 se snaží normálně diskutovat, tak buď tak laskav a odpousť si ty tvé výpady... :?

Re: Orientační a informační systémy

Napsal: 22.1.2012 10:39
od MM-Mikulovsky
9001: Nepleť ZJŘ (zastávkový jízdní řád) do řečí o VJŘ (vozovém jízdním řádu)! Ta MŠ komentovaná 5 jela celé půlkolo s orientací "voz. KO". Rozhodně VJŘ mají uveden kód pro zatažení, tak jak jsem psal, stále před ujetím celého půlkola! Opakuji, že jsem jel v pátek s 4 SN - KN - IPP - Mírák - ČN (běžně výstupní) - Oblouková - NBS - PA a takových zátahů je několik k nám na PA (a obdoba snad i do SA). Kde najdeš v ZJŘ o těchto přímých zataženích po ujetí půlkola poznámku? Nikde! Může to jen posloužit jako chabé odůvodnění proč, já a mnozí další PA kolegové ten zatahovací kód nezadáváme do Apexu v momentě uvedení ve VJŘ (před posledním výjezdem z obratiště), ale až v průběhu trasy (na Jana Masaryka)! Jenže žádná poznámka ve VJŘ či podnikové nařízení nic takového neobsahují = neumožňují = de facto porušujeme přikázané!

Nejlepším řešením by bylo, kdyby se u takovýchto zátahů, po ujetí celého půlkola, měl zadávat zatahovací kód (jako obvykle) před výjezdem u obratiště, ale Apex byl naprogramovaný tak, že prvně bude uvádět cíl běžný a na "vozovna .." jej změní až po odhlášení určité zastávky!

Re: Orientační a informační systémy

Napsal: 22.1.2012 6:04
od 9001
MM: Pokud se bavíme o lednovém, tak to tam není. Dokonce tam je napsáno, že ze zastávky NH jede do Kobylis a je jasné, už musí stavět mimo pravidelnou trasu tedy "za rohem".

Re: Orientační a informační systémy

Napsal: 22.1.2012 1:20
od MM-Mikulovsky
Martin Šubrt píše:Šmankote, mě uklidnilo, že to není psaný v JŘ...říkal jsem si, že takovej zátah je fyzicky nemožnej ;-)
Jenže ono to tam tak právě psaný je - na Olšanech jede nikoliv do obratiště, ale přímo přes nácestnou k Želvě!
Stejně to má PA např. na 4 ze SN(Barrandova) přes ČN (běžně výstupní) - Obloukovou - NBS - PA. Naštěstí řekl bych, že většina našinců to však nezadává, dle VJŘ v posledním obratišti - před celým půlkolem, ale až na Míráku či spíše (jako já naposled v pátek) na Jana Masaryka.
Ale pravda je, že čekám, kdy nás za to nějaký kr.t.n zj.b.!

Re: Orientační a informační systémy

Napsal: 21.1.2012 21:49
od Martin Šubrt
Šmankote, mě uklidnilo, že to není psaný v JŘ...říkal jsem si, že takovej zátah je fyzicky nemožnej ;-)

Re: Orientační a informační systémy

Napsal: 21.1.2012 21:24
od martyn
Ale ona přece do Kobylis zatahovala. Z Olšan rovnou přes Palmovku :D

Re: Orientační a informační systémy

Napsal: 21.1.2012 21:00
od Martin Šubrt
Asi se to kontroluje...na takové věci muší bejt přísnost :-). Zvláště, když je výstupní Starý Hloubětín, to by přece nešlo, aby tam byla standardní trasa ;-).

Mě spíš v týdnu pobavila řidička nějaké kobyliské pětky. Nějak si tam asi už na Výstavišti nakódovala inverzní Vozovnu Kobylisy, ač nikam nezatahovala a jela normálně na Olšanské hřbitovy. Nastupoval jsem na Dlouhé a začal přemýšlet, proč pětka zatahuje takhle blbě. A též jsem si představoval, jak ta řidička´musela ceslou cestu prosit cestující, aby s ní jeli. Na Výstavišti, že nejede na Trojskou, na Nádr. Holešovice a Dělnické, že nejede směr Palmovka, na Strossu, že nejede zpátky směr Výstaviště, na Republice (to už jsem zažil), že nejede rovně k Labuti :-). Byla to těžká šichta.

Re: Orientační a informační systémy

Napsal: 21.1.2012 20:30
od jendelin.i
Je hezké, že tu někteří řidiči bádají nad tím, jestli orientace inverzní / neinverzní, slovo vozovna / nevozovna. Jak to všechno složitě zakódovat.

Před pár dny jsem na Dlouhé tř. dobíhal T3M se zelenými nápisy "VOZOVNA HLOUBĚTÍN". Viděl jsem ji jen z boku, takže jsem neznal číslo linky.
Nemám mozek v šoto-módu 24/7, takže při váhání běžet / neběžet pomalu nabíhalo, kde asi je vozovna Hloubětín, že by to asi mohlo jet přes Karlín. Tedy běžet.
Ukázalo se, že je to kupodivu 8 a když jsem nastoupil, začal jsem si představovat tu strastiplnou cestu, kudy bude zatahovat :shock: . Kvůli tomu, že na Starém Hloubětíně odbočí vlevo místo do smyčky, celou cestu ty papírový cedule na boku zakrývají číslo linky a trasu :evil:
Tady se nemusí nic složitě kódovat, ani to neovlivní výhybky, jen by stačilo nedávat tam ty pitomý papírový přehozy! :evil:

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 13.1.2012 23:11
od 7080
Karosák píše:Strašnická ani Solidarita nejsou v nabídce "konečné na trase" ani "standardní konečné". Lze jen přes kód.
Jsou v nabídce, teď večer jsem to zkusil, ale zároveň se nedá k tomu nastavit, že vlak jede do vozovny SA.

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Napsal: 13.1.2012 10:39
od Karosák
Strašnická ani Solidarita nejsou v nabídce "konečné na trase" ani "standardní konečné". Lze jen přes kód.

Re: Orientační a informační systémy

Napsal: 13.1.2012 6:41
od Bobik
No a když jsme u těch "vozoven" - je v Apexu např taková Strašnická či Solidarita jako konečná na trase, nebo se objeví jen pokud zadám kód? (nějak jsem se zapomněl podívat v práci a vzpomněl si až teď). Já jen že valná většina z nás jsou normální ševci a ne šotoševci, takže počítám že o nějakejch kódech ohledně zobrazení zastávky nemaj ánunk a pokud to v Apexu není jen tak k nalezení, tak nevědí že něco takového vůbec existuje, natož jak to tam dostat.

Re: Orientační a informační systémy

Napsal: 12.1.2012 23:14
od MM-Mikulovsky
chemik: 1)chápu
2.) Určitě jsem to tu kdysi (cca před tebou uváděným půl rokem - při mém zjištění oné skutečnosti) psal sám, ale jestli to už vyřešili či ne si nejsem jist.
Něco mi "říká", že na 17 nyní (kvůli výluce na nábř. u ND na sever) s kódy 0217 a 0717 by ty stovkový číslice (2 či 7) již "vadit" neměly = i při jejich ponechání po zadání 1 do tisícovkové pozice na orientacích číslo nezmizí a bude tam správné negativní.