Stránka 195 z 196

Napsal: 20.1.2006 16:10
od Martin-KT8D5.RN2P
KM píše:ad matus: mrknu (---)tudy že nejedu do Podbaby.
Měl si se ho zeptat anglicky, kam jede, to by asi nevykoktal odpověď.

Napsal: 20.1.2006 15:39
od Tonda Ježek
KM píše:Každej aspoň trochu chytrej kaštan pochopí, že když je tam "Služební jízda" a jiné že to neni pro přepravu cestujících a tudíž ho ta tramvaj nemusí dál zajímat.
Podbaby.
Problém je ale v tom, že dost cestujících zajímá jenom číslo linky. A ten nápis "Služební jízda" registrujou jenom okrajově a domnívají se, že se jedná o normální název konečné. A když tam má i číslo linky, je jasné, jak cestující budou reagovat.

Napsal: 20.1.2006 9:14
od KM
ad matus: mrknu se na to.
Pepa napsal:
Každej aspoň trochu chytrej kaštan pochopí, že když je tam "Služební jízda" a jiné že to neni pro přepravu cestujících a tudíž ho ta tramvaj nemusí dál zajímat.
To by tam pak ta orientace nemusela být vůbec. Totéž si myslí řidič dnešní ranní osmičky s vozem 7174, který na přátelské upozornění na špatnou orientaci (fakt jsem mu to říkal s úsměvem, opravdu jsem se dnes dobře vyspal) povídá: To přece ví každej že když jedu tudy že nejedu do Podbaby.

Napsal: 19.1.2006 12:48
od matus
KM píše:No... asi by se odpověď našla ve standardech kvality ISO. Tady se něco porušuje... :oops:
Krasa standardu kvality ISO a rovnez jinych norem, napr. smernic EU, napr. standardu rizeni ITIL a podobne spociva v tom, ze pouze definuji co je potreba hlidat, jake schemata se zvyknou uplatnovat a podobne. Nejedna se vsak o zadny konkretni rozpis presne implementace do toho-ktereho podniku. V principu, pokud si poradne vezmete ITIL, Prince2, ISO a dalsi smernice vetsina z nich je postavena na tom, ze je potreba procesy vytvaret nad existujicimi zvyklostmi a takovym zpusobem, ktery efektivne zajisti dosahnuti vysledku pri urcite urovni kontroly tohoto procesu a za dodrzeni nekterych konkretnich ukazatelu, ktere je pri danem typu procesu sledovat.
Takze, pokud je v nejakem predpisu, ze pri napisu Sluzebni jizda musi byt i cislo linky, rozhodne za to nemuze ani ISO, ani EU ani nikdo jiny, nez DP a clovek, ktery tento predpis vytvoril. Pokud mel duvod tam naridit zobrazovani linky musi byt schopen jej uvest a obhajit prakticky, nikoliv odvolavkou na nejakou smernici. Pokud vsak neni realny prakticky duvod protoze napr. od napsani prislusneho predpisu uz z nejakeho duvodu pominul, tak ISO a ITIL a podobne jine normy na to pamatuji a vyslovene narizuji delat pravidelne audity vnitrnich predpisu za ucelem odstranovani podobnych kostlivcu. Vzdy me to vsak pobavi, kdyz nekdo jako argument pro konkretni dotaz pouzije napr. ISO normy :-)

Napsal: 19.1.2006 11:57
od KM
No... asi by se odpověď našla ve standardech kvality ISO. Tady se něco porušuje... :oops:

Napsal: 18.1.2006 18:21
od pawel
Nápis služební jízda je takhle malý právě z toho důvodu, aby zůstalo zachováno zobrazení linky. Pokud např. pro závadu stahuješ nějakou soupravu z linky, musí zůstat označení linky viditelné, doplněné textem služební jízda (stejná kombinace jakou T3 se závadou, kde čelní orinetace také zůstává, případně KT8D5, kde nápis služební jízda na Pragotronu doplňuje číslo linky ve střešním budníku.

tak to je teda doopravdy absurdní. je vidět, že DP je v mnohém ještě stále v roce eins zwei... a jinak, v praxi naopak často vídám variatu s vyhozenými cedulemi z vnitřku + zad.čela T3, někdy i z předního. včera jsem pro změnu na evropské viděl d-1 s nulovým označením na čele a jinak všude.

Označení vlaků

Napsal: 18.1.2006 15:22
od Martin-KT8D5.RN2P
V NK se objevilo v souvislo s tím, že se mi nezdá vhodné označovat služební vlaky i číslem. Tedy 3 Služební jízda. Nevím proč tam není umístěno, Zkušební jízda, nebo trojúhelník a služební jízda.

Pepa napsal:
Každej aspoň trochu chytrej kaštan pochopí, že když je tam "Služební jízda" a jiné že to neni pro přepravu cestujících a tudíž ho ta tramvaj nemusí dál zajímat.

-Moje odpověď, já nevim zda to je fér, třeba určitě cizinec nechápe tento výraz, ale řídí se většinou podle linky. Pokud by to bylo alespoň invertní, tak by se to dalo ještě trochu pochopit, ale takhel je to skutečně zbytečné. Většina z řidičů neumí žbleptnout anglicky ani ň, až na čestné vyjímky, takže proč přidělávat cizinci práci. :?

Petr napsal:
Nápis služební jízda je takhle malý právě z toho důvodu, aby zůstalo zachováno zobrazení linky. Pokud např. pro závadu stahuješ nějakou soupravu z linky, musí zůstat označení linky viditelné, doplněné textem služební jízda (stejná kombinace jakou T3 se závadou, kde čelní orinetace také zůstává, případně KT8D5, kde nápis služební jízda na Pragotronu doplňuje číslo linky ve střešním budníku.

-Pokud se k tomu staví takto, tak skutečně Buse transparenty pro DP jsou vyhozené peníze oknem a stačí Vám pouze plastové cedule. Když už ta možnost je, tak proč přidělávat práci v orientaci, je to zbytečné navíc to není pracné naťukat kód a hned je každému jasno. Ne že by takhle nebylo, ale kolik lidí skočí na špek... Přijde mi to jako zbytečnost. Když už jsme pokročili.

Napsal: 09.1.2006 11:59
od radek31
Tombus píše:Kolik se vůbec v Praze vystřídalo u tramvají palubních počítačů?

Vím o Mypolu (JKZ Olomouc) a Apexu, ale v tématu o rekon. kačeně se píše o jakémsi DTčku.

:?:
Apex = DT 01
http://www.apex-jesenice.cz/vyrobky/poc ... itace.html

Napsal: 09.1.2006 11:56
od Tombus
Kolik se vůbec v Praze vystřídalo u tramvají palubních počítačů?

Vím o Mypolu (JKZ Olomouc) a Apexu, ale v tématu o rekon. kačeně se píše o jakémsi DTčku.

:?:

APEX-MYPOL

Napsal: 06.1.2006 14:13
od Té šestka
Na úvodní stránce Pražských tramvají,na 13.koleji,je hlas z Apexu:"Vůz má poruchu,prosíme vystupte."-tak nějak.Může mi někdo poradit jak to tam dostat?V menu to není,tam jsem našel pouze nápis OSKAR ve služebních jízdách,ale na transparentu se po kliknutí entru nic nedělo.(vůz 8162)

Napsal: 10.8.2005 20:01
od Pepa
Martin píše:Jestlipak jde tohle zobrazit i u tramvají :?: :D
(fotka je převzata z DP-arény, ale dneska jsem dtto viděl v reálu na 119)
Něco podobného mám focené v Drážďanech 8-) pokud najdu fotku tak ji sem hodim, ale kvalitně je naprd, páč to bylo focené v šeru :roll:

Napsal: 10.8.2005 18:35
od Tonda Ježek
Martin píše:Jestlipak jde tohle zobrazit i u tramvají :?: :D
(fotka je převzata z DP-arény, ale dneska jsem dtto viděl v reálu na 119)
Pokud vím tak ne. Autobusy mají zkrátka větší kapacitu paměti. Ale co je zajímavé tak třeba na M1 (nevím jestli to stále jde) šlo nastavit na transparentu i "Svatební jízda", což je ve metru docela využívaný :D

Napsal: 10.8.2005 18:32
od Martin
Jestlipak jde tohle zobrazit i u tramvají :?: :D
(fotka je převzata z DP-arény, ale dneska jsem dtto viděl v reálu na 119)

Napsal: 20.6.2005 17:02
od radek31
Kočí píše:Na zrcátku by mohl být malinký BUSÍK jen pro 22místné menší číslo, ale to by to pak po Praze bylo teprve o zrcátka :smt082
to snad radši ne :-) to by se sakra prodražil nějaký menší ťukanec

Napsal: 20.6.2005 16:20
od Kočí
dušan píše:tento problém jsme mívali při výjezdu z ÚDDP, ale při puštěném topení v kabině řidiče tento problém mizel, jinak za provozu běžného jsem si toho nevšiml. spíš mne občas dožírá, že při slunci na tom není nic vidět. a chtělo by to taky nějakou orientaci, která by nahradila cedulku na zrcátku
Hmm, tak to jsem měl na to asi zrovna nějakou smůlu, ale opravdu jsem to viděl... Na zrcátku by mohl být malinký BUSÍK jen pro 22místné menší číslo, ale to by to pak po Praze bylo teprve o zrcátka :smt082