Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
XSC
Uživatel
Příspěvky: 1526
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od XSC » 14.7.2017 0:54

Karosák píše:Rád bych připomněl, na co se od jejího příchodu hodně zapomíná, že TENTO jeden kus je OVĚŘOVACÍ.
No právě. Taky to může být ověření, že i takhle to projde :-)

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1611
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od DavidD » 13.7.2017 23:49

Karosák píše:Rád bych připomněl, na co se od jejího příchodu hodně zapomíná, že TENTO jeden kus je OVĚŘOVACÍ. Tzn. pokud se řekne "krléš" a pískne se 90 kusů, určitě bude nový APEX, kabeláž, wifi, naopak třeba nebudou dveře s LED páskem a hliníková leštěnka.... tak prosím opatrně s těmi závěry a hanou DPP Z:idea: :wink:
S tím plně souhlasím, ale nezapomeňme, že to není novostavba, ale rekonstrukce vozu 8156 a všechny tyto současti jsou použité z tohoto vozu bez jakékoliv úpravy.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3370
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karosák » 13.7.2017 21:21

Rád bych připomněl, na co se od jejího příchodu hodně zapomíná, že TENTO jeden kus je OVĚŘOVACÍ. Tzn. pokud se řekne "krléš" a pískne se 90 kusů, určitě bude nový APEX, kabeláž, wifi, naopak třeba nebudou dveře s LED páskem a hliníková leštěnka.... tak prosím opatrně s těmi závěry a hanou DPP Z:idea: :wink:

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2010
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 13.7.2017 20:24

9001 píše:Takže wana je ještě sociálnější než jsme si mysleli :roll:
Pan stínový mluvčí (D3) tvrdí že je nejlepší za ty peníze a že HAF tomu nerozumí, tak nevím kde je pravda...
Ale řekl bych že i lajk si dokáže udělat "obrázek" :D

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9630
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 13.7.2017 14:22

Takže wana je ještě sociálnější než jsme si mysleli :roll:

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2010
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 13.7.2017 13:48

Bobek píše:Tak hlavně že je štýlovej nárazník.

Pravda, na tuhle dizajnovou libůstku bych málem zapomněl ;)
Krásně se tento retroprvek hodí k ostatním RP v provozu, též k modernímu led pásku ve dveřích :D
Možná to chtělo do hliníku v nárazníku dát LED světla pro osvětlení DEN... :P


PS: Neměnila se barva wany kvůli unifikaci s ostatníma vozama???
Proč tedy nemá unifikovaný nárazník!!!
T3 to sluší, ale výrobku z roku 2017 :D

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 929
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Bobek » 13.7.2017 12:58

Tak hlavně že je štýlovej nárazník.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2010
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Petrpes » 13.7.2017 12:19

Ostuda, opravdu veliká ostuda DP je tato retrowana...
Aneb řidičem i cestujícím se tady pohrdá na plné čáře :P

Afterman
Uživatel
Příspěvky: 111
Registrován: 14.9.2012 21:43

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Afterman » 13.7.2017 11:40

von Špilberk píše:Ostatně i retrowana dorazila s retroapexem. :lol:
Kdyby jemom s retroapexem, ale i s původním infra majákem bez wifi, starým ICU a pravděpodobně i s původní kabeláží. S těmito komponenty nemůžeš osadit vůz DT-06.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3698
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od von Špilberk » 13.7.2017 9:31

Vyřazení DT01 je něco jako zahájení stavby metra D. Ostatně i retrowana dorazila s retroapexem. :lol:

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1611
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od DavidD » 12.7.2017 23:10

MM-Mikulovsky píše:
DavidD píše:........ Zde není pravda, že se to netýká hlásiče nebo transparentů. Záleží na provedení dané úlohy, pokud si vemem příklad Brno, kde umí hlásít nadstandartní hlášení a zároveň se toto nadstandartní hlášení zobrazí i na vnitřních transparentech je nutné ovládat jiným datovým souborem jak hlásič, tak transparenty a tudíž vozidlo vybavené touto novou funkcí musí mít jinou databázi všech tří komponentů. Jelikož máme jak uvádí trainzjohny 3 typy transparentů což dělá 6 databází transparentů, 3 databáze hlásičů(nezapomeňme speciální pro linku 23) a 2 databáze pro PP. Už vůbec nemluvím o počtech firmwarů. Při současné velikosti oddělení OIS plně chápu, že se jim na konci životnosti DT01 již do něčeho takového nechce..
Neznám brněnské PROVEDENÍ A NECHCI TEDY JEJ ZA VZOR/PŘÍKLAD, COŽ BY U DPP STEJNĚ PRÁVĚ KVŮLI PŮVODU ANI NEPROŠLO :!:
Požaduji pouze stejnou funkci jako mají BUSy DPP = LIBOVOLNÉ ZPUŠTĚNÍ JEDNOHO Z NĚKOLIKA/MNOHA PŘEDNAHRANÝCH HLÁŠENÍ DO REPRODUKTORŮ V SALÓNU (ČI U VNĚJŠKU 1. DVEŘÍ) VOZU Z:arrow: ČÍMŽ NEZASAHUJE DO OBSAHU KÓDU HLÁSIČE/ORIENTACE :!: :!:
Požadovat můžeš, ale jelikož tvoje žádost povede na úpravu databází hlásiče, PP a transparentů (tvoje požadovaná funkce nemá nic společného s číslem orientace ani hlásiče :!: :!: ) tak v jeji realizaci do vyřazení DT01 nevěřím..

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.7.2017 23:01

DavidD píše:........ Zde není pravda, že se to netýká hlásiče nebo transparentů. Záleží na provedení dané úlohy, pokud si vemem příklad Brno, kde umí hlásít nadstandartní hlášení a zároveň se toto nadstandartní hlášení zobrazí i na vnitřních transparentech je nutné ovládat jiným datovým souborem jak hlásič, tak transparenty a tudíž vozidlo vybavené touto novou funkcí musí mít jinou databázi všech tří komponentů. Jelikož máme jak uvádí trainzjohny 3 typy transparentů což dělá 6 databází transparentů, 3 databáze hlásičů(nezapomeňme speciální pro linku 23) a 2 databáze pro PP. Už vůbec nemluvím o počtech firmwarů. Při současné velikosti oddělení OIS plně chápu, že se jim na konci životnosti DT01 již do něčeho takového nechce..
Neznám brněnské PROVEDENÍ A NECHCI TEDY JEJ ZA VZOR/PŘÍKLAD, COŽ BY U DPP STEJNĚ PRÁVĚ KVŮLI PŮVODU ANI NEPROŠLO :!:
Požaduji pouze stejnou funkci jako mají BUSy DPP = LIBOVOLNÉ ZPUŠTĚNÍ JEDNOHO Z NĚKOLIKA/MNOHA PŘEDNAHRANÝCH HLÁŠENÍ DO REPRODUKTORŮ V SALÓNU (ČI U VNĚJŠKU 1. DVEŘÍ) VOZU Z:arrow: ČÍMŽ NEZASAHUJE DO OBSAHU KÓDU HLÁSIČE/ORIENTACE :!: :!:

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1611
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od DavidD » 12.7.2017 22:37

MM-Mikulovsky píše:takže tvrdíš, že Apexy s dotykovými displeji mají totálně shodné funkce jako ty "prehistorické" DT03 #-o
:?: copak nemají navíc např.:
1.) automatické hlášení zastávek Zde je stejný datový soubor pouze rozšířen o soubor .gps
2.) možnost stisku tlačítka na displeji "žádost o přestávku"tato funkce by se měla nacházet u DT01 v kolonce alt-menu
(které u DT03 nemá svojí obdobu a musí se k tomuto požadavku používat volání provozního=bílého dispečera)
3.) možnost příjmu datových zpráv z PDT (označenou snad SDS a již minimálně 1x cca před 14 dni použitou - ohledně nějaké opravy na ROV ?)nejedná o žádnou datovou struktůru, ale pouze o funkci PP

POŽADOVANÁ FUNKCE NEMÁ S HLÁSIČI I TRANPARENTY (RESP. S KÓDY/DATABÁZÍ PRO "HLÁSIČ" A "ORIENTACE") NIC SPOLEČNÉHO, ALE JE TO ZCELA NOVÁ FUNKCE - DOPLNĚNÍ/ROZŠÍŘENÍ "UFONU"/MIKROFONU = MOŽNOST ZPUSTIT DO REPRODUKTORŮ V SALÓNU (PŘÍPADNĚ U NĚKTERÝCH TYPŮ HLÁŠENÍ NAOPAK V NĚ ČELA VLAKU/VOZU) PŘEDNAHRANÉ HLÁŠENÍ ULOŽENÉ V SYSTÉMU PALUBÁKU - NIKOLIV JEHO DATABÁZY OBSAHŮ KÓDŮ :!:
Zde není pravda, že se to netýká hlásiče nebo transparentů. Záleží na provedení dané úlohy, pokud si vemem příklad Brno, kde umí hlásít nadstandartní hlášení a zároveň se toto nadstandartní hlášení zobrazí i na vnitřních transparentech je nutné ovládat jiným datovým souborem jak hlásič, tak transparenty a tudíž vozidlo vybavené touto novou funkcí musí mít jinou databázi všech tří komponentů. Jelikož máme jak uvádí trainzjohny 3 typy transparentů což dělá 6 databází transparentů, 3 databáze hlásičů(nezapomeňme speciální pro linku 23) a 2 databáze pro PP. Už vůbec nemluvím o počtech firmwarů. Při současné velikosti oddělení OIS plně chápu, že se jim na konci životnosti DT01 již do něčeho takového nechce..

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.7.2017 22:01

DavidD píše: ...DPP na tramvajích má jednotnou databázi pro palubní počítače, hlásíče i transparenty - proto není možné mít jiné funkce/data pro Apexy DT01 a DT04 či DT06. Možnost rozšíření funkcí je až ve 100% nasazení PP DT04 a DT06.
takže tvrdíš, že Apexy s dotykovými displeji mají totálně shodné funkce jako ty "prehistorické" DT03 #-o
:?: copak nemají navíc např.:
1.) automatické hlášení zastávek
2.) možnost stisku tlačítka na displeji "žádost o přestávku"
(které u DT03 nemá svojí obdobu a musí se k tomuto požadavku používat volání provozního=bílého dispečera)
3.) možnost příjmu datových zpráv z PDT (označenou snad SDS a již minimálně 1x cca před 14 dni použitou - ohledně nějaké opravy na ROV ?)

POŽADOVANÁ FUNKCE NEMÁ S HLÁSIČI I TRANPARENTY (RESP. S KÓDY/DATABÁZÍ PRO "HLÁSIČ" A "ORIENTACE") NIC SPOLEČNÉHO, ALE JE TO ZCELA NOVÁ FUNKCE - DOPLNĚNÍ/ROZŠÍŘENÍ "UFONU"/MIKROFONU = MOŽNOST ZPUSTIT DO REPRODUKTORŮ V SALÓNU (PŘÍPADNĚ U NĚKTERÝCH TYPŮ HLÁŠENÍ NAOPAK V NĚ ČELA VLAKU/VOZU) PŘEDNAHRANÉ HLÁŠENÍ ULOŽENÉ V SYSTÉMU PALUBÁKU - NIKOLIV JEHO DATABÁZY OBSAHŮ KÓDŮ :!:

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2881
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od trainzjohny » 12.7.2017 21:47

DavidD píše:DPP na tramvajích má jednotnou databázi pro palubní počítače, hlásíče i transparenty - proto není možné mít jiné funkce/data pro Apexy DT01 a DT04 či DT06. Možnost rozšíření funkcí je až ve 100% nasazení PP DT04 a DT06.
Co je myšlenou onou "databází" ? Hlásič, palubák oboje má svoje data, transparentů je několik zcela rozdílných typů a každé mají jiná data,...
Navíc v tomto případě se jedná jen o hlášení, tedy klidně nemusí být na starších typech funkčních a na nových jo, ale ono by se hlavně muselo chtít, což se nechce...

Odpovědět