Orientační a informační systémy

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 5994
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od demon » 21.3.2017 6:26

Bobik píše:Kdepak, já mám naopak vyzkoušený, že když se do zastávky "vřítíš", čárka ubíhá rychle (po skocích) a spíš to vyhlásí, než když se do ní "vplížíš". To to ubývá sice pomalu, ale pak se to spíš před koncem "zasekne" a začne zase narůstat, takže nevyhlásí nic.
Zajímavý, já to vydedukoval z toho, že občas to vyhlásí i při déletrvajícím stání před zastávkou a o poznání lépe to hlásí 15T, se kterými vjíždim do zastávky pomaleji než se zbytkem vozovýho parku (tam se přidává i lepší modul).

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4272
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Bobik » 21.3.2017 6:00

demon píše: Možná tak u nějaký brzdy provozu, co se do zastávky řítí 20 kilometrovou rychlostí, může být úspěšnost větší, protože ta GPS zaměřuje poměrně dlouhou dobu, takže jak rychle mineš definovanej bod v mapě, začne vzdálenost zase hezky narůstat a nic se nevyhlásí.
Kdepak, já mám naopak vyzkoušený, že když se do zastávky "vřítíš", čárka ubíhá rychle (po skocích) a spíš to vyhlásí, než když se do ní "vplížíš". To to ubývá sice pomalu, ale pak se to spíš před koncem "zasekne" a začne zase narůstat, takže nevyhlásí nic.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 5994
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od demon » 20.3.2017 20:09

DavidD píše:Zkuste v provozu vozy 8323, 8341 a 9323. Na těchto vozech se testuje nový GPS modul, prozatím ze statistik vyhlášení se úspěšnost blíží k 98%!
A jsou ty statistiky spočítány pouze z automatického vyhlášení, nebo je započítáno i vyhlášení tlačítkem při aktivovaném automatu, jak to bylo při minule (na školním) zveřejněné statistice ?
Ale i přesto mi 98% přijde o něco míň než 99,99%... :lol:

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1611
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od DavidD » 20.3.2017 19:50

demon píše:
9001 píše:A ona je možnost to nepoužívat? Měl jsem za to, že to je povinné.
Naštěstí není, jen jeden krátkej čas byla povinnost vypnutí zapsat do knihy.
Bohužel je to ale po startu vozu defaultně zapnutý, takže to velká část řidičů používá, byť je funkčnost podle typu vozu někde mezi 20-80% (aspoň u mě), zatímco funkčnost ruky na tlačítku 99,99%.
Ještě jsem nenarazil na vůz, kde by sem si toho nemusel všímat. Možná tak u nějaký brzdy provozu, co se do zastávky řítí 20 kilometrovou rychlostí, může být úspěšnost větší, protože ta GPS zaměřuje poměrně dlouhou dobu, takže jak rychle mineš definovanej bod v mapě, začne vzdálenost zase hezky narůstat a nic se nevyhlásí.
Zkuste v provozu vozy 8323, 8341 a 9323. Na těchto vozech se testuje nový GPS modul, prozatím ze statistik vyhlášení se úspěšnost blíží k 98%!

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 5994
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od demon » 20.3.2017 16:10

9001 píše:A ona je možnost to nepoužívat? Měl jsem za to, že to je povinné.
Naštěstí není, jen jeden krátkej čas byla povinnost vypnutí zapsat do knihy.
Bohužel je to ale po startu vozu defaultně zapnutý, takže to velká část řidičů používá, byť je funkčnost podle typu vozu někde mezi 20-80% (aspoň u mě), zatímco funkčnost ruky na tlačítku 99,99%.
Ještě jsem nenarazil na vůz, kde by sem si toho nemusel všímat. Možná tak u nějaký brzdy provozu, co se do zastávky řítí 20 kilometrovou rychlostí, může být úspěšnost větší, protože ta GPS zaměřuje poměrně dlouhou dobu, takže jak rychle mineš definovanej bod v mapě, začne vzdálenost zase hezky narůstat a nic se nevyhlásí.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9608
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od 9001 » 20.3.2017 13:41

demon píše:Já žasnu, co vy s těma vozama soustavně pácháte za harakiri.
AVZ nepoužívam, bo je to logicky ve městě zcela nefunkční, jen pan Hloch si to z nějakýho důvodu nechce nechat vysvětlit - asi se mu ty prachy za sjetí do rozpočtu hodí a zastávky mi to nehlásilo jednou jedinkrát, když odešel koncovej zesilovač...
A ona je možnost to nepoužívat? Měl jsem za to, že to je povinné.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 5994
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od demon » 20.3.2017 12:45

Já žasnu, co vy s těma vozama soustavně pácháte za harakiri.
AVZ nepoužívam, bo je to logicky ve městě zcela nefunkční, jen pan Hloch si to z nějakýho důvodu nechce nechat vysvětlit - asi se mu ty prachy za sjetí do rozpočtu hodí a zastávky mi to nehlásilo jednou jedinkrát, když odešel koncovej zesilovač...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4272
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Bobik » 20.3.2017 6:53

Karosák píše: implementovat AVZ a ještě to prezentovat jako prvek ke zvýšení bezpečnosti :shock:
Manažerský kecy. Aby to byl prvek zvyšující bezpečnost, muselo by to fungovat minimálně na 100%, což ani náhodou nefunguje (snad jedině teoreticky, v "laboratorních" podmínkách). Už několikrát jsem se kvůli AVZ prošel (naštěstí jsem zvyklej čumět do vexlí), protože to perfektně hlásilo, dokud se nedojelo k vexli. Pak nic. Případně, že to hlásilo moc brzo a těsně před vexlí to změnilo příznak (zajímavý je, že druhý kolo to hlásilo o 5 metrů dál, takže v pohodě). V tomhle světle mi implementace nepřijde nijak zarážející, krom 15T, kde to víceméně relativně jakš-takš šlape, AVZ nefunguje pořádně snad nikde.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3352
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Karosák » 20.3.2017 6:36

A bylo to jen do salónu? :-D Já měl naopak problém, že zmatená kachna začala kvákat pouze vně vozu ampliónkem pod schody. Na řešení však byly důležitější věci, jako třeba vůbec odjet, takže už si nepamatuji další osud, ale do zatažení, kdy jsem ještě asi 2x měnil směr se to tuším srovnalo. Je to opravdu komické zařízení. Vzpomeňme začátky nových APEXů na KT, kdy to sice zobrazovalo nějaký příznak pro ROV, ale vysílalo to jeden směr zamrzlý z opačného stanoviště :twisted: V tomto světle mi přijde fascinující, že měl někdo odvahu do toho implementovat AVZ a ještě to prezentovat jako prvek ke zvýšení bezpečnosti :shock:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3664
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od von Špilberk » 19.3.2017 14:03

DavidD píše: Mě se osvědčilo změna hlasitosti příposlechu k řidiči, po této manipulaci vždy hlášení v pořádku až do další změny směru jízdy..
To se mi osvědčilo při stavu, kdy Apex hlásil zastávky do salonu, ale ne do kabiny. Na celkový problém mi to ještě nepomohlo. :smt102

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1611
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od DavidD » 19.3.2017 12:28

von Špilberk píše:Další velký problém jsou KT na l. 11 a 14, kde Apexy stále častěji odmítají hlásit zastávky. Navíc řidič s tím téměř nic neudělá, protože všechny formy resetu nebo i restartu vozu buď nepomáhají vůbec nebo jen na pár zastávek. #-o #-o
Mě se osvědčilo změna hlasitosti příposlechu k řidiči, po této manipulaci vždy hlášení v pořádku až do další změny směru jízdy..

sebi
Uživatel
Příspěvky: 50
Registrován: 18.5.2013 16:25

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od sebi » 18.3.2017 13:45

Pokud to byla ta co jsem včera zahlédl na Klárově, tak podobně "blbla" i v protisměru - pěkně dvouřádkově jela na "Nád Nádraží Hos Hostivař ":)

Temsor
Uživatel
Příspěvky: 39
Registrován: 12.3.2005 11:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od Temsor » 18.3.2017 13:16

Byla to 9327 22/9, jezdila tak už od rána (2. kola)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3664
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od von Špilberk » 18.3.2017 12:31

Další velký problém jsou KT na l. 11 a 14, kde Apexy stále častěji odmítají hlásit zastávky. Navíc řidič s tím téměř nic neudělá, protože všechny formy resetu nebo i restartu vozu buď nepomáhají vůbec nebo jen na pár zastávek. #-o #-o

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3009
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Orientační a informační systémy

Příspěvek od kruťák » 18.3.2017 12:04

Pokud je na kameře správný čas a poznal jsem místo - Nár. třídu, tak to je 22 / 729 a vůz 9336.

Odpovědět