Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od PvvS » 21.7.2013 19:39

Nema nekdo nahodou oskenovany prospekt k polopantografu KE36 ? Ja ho nikdedoma nevlastnim. Hodil by se mi na stavbu modelu prototypu RT6 z leptu.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od Petrpes » 16.4.2013 22:25

Tak že doplnit, označovače, všechno. A do apexu napiš o servisní manuál :×) Zbytek bude rukama...

malesak
problémový jedinec
Příspěvky: 176
Registrován: 15.10.2009 17:41
Bydliště: MHD neni slyset

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od malesak » 16.4.2013 19:31

Kdo říká že už to tak z malý části nemám ? :D Jen s informační technikou se hádám...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 16.4.2013 19:04

Petrpes píše:Možná bude stačit, když si pořídíš alespoň nějaký BUSE, celou tramvaj by jsi dával do pokoje blbě :)
Jo, jo - to bude ono, ať dá vnější BUSE do okna a někde v interiéru "teploměr" + nejlépe nějak "stylově překope" vybavení pokoje s využitím běžného vybavení TRAM, BUS a VLAKŮ. :lol: :lol: :lol: =D> =D> =D>

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od Petrpes » 16.4.2013 18:51

Možná bude stačit, když si pořídíš alespoň nějaký BUSE, celou tramvaj by jsi dával do pokoje blbě :)

malesak
problémový jedinec
Příspěvky: 176
Registrován: 15.10.2009 17:41
Bydliště: MHD neni slyset

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od malesak » 16.4.2013 18:17

Dobrej nápad, fakt dík :)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od P_V » 16.4.2013 17:35

DavidD píše:Jelikož očekávám, že ho máš koupený od oficiálního prodejce, tak v rámci záruky chtěj odstranit vadu..
Možná by stačilo jen připojit nějaké ty periférie, aby odpovídaly. Patrně tramvaj.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od DavidD » 16.4.2013 16:44

malesak píše:Čau,
Chtěl bych se zeptat, jak se dá na Apexu zbavit hlášky periférie neodpovídají, která problikava každých 5s a ruší mě od "hraní si" s mým DT01
díky
Jelikož očekávám, že ho máš koupený od oficiálního prodejce, tak v rámci záruky chtěj odstranit vadu..

malesak
problémový jedinec
Příspěvky: 176
Registrován: 15.10.2009 17:41
Bydliště: MHD neni slyset

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od malesak » 16.4.2013 7:42

Čau,
Chtěl bych se zeptat, jak se dá na Apexu zbavit hlášky periférie neodpovídají, která problikava každých 5s a ruší mě od "hraní si" s mým DT01
díky

pterodaktyl
Uživatel
Příspěvky: 23
Registrován: 09.3.2008 20:44
Bydliště: kraj Vysočina

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od pterodaktyl » 13.12.2012 10:59

Mám dotaz k elektrohydraulickým střadačovým brzdám, jaké používají Škodovky 14T a 15T.
Chtěl bych se zeptat, kde je umístěný střadačový mechanismus-jestli v rozvaděči nebo v brzdovém třmenu a na jakém principu funguje?
Jedná se o pružinu nebo hydraulický akumulátor? A umístění-osobně bych tipoval třmen, protože kdyby byl střadačový mechanismus umístěn v rozvaděči, tak by v případě porušení hadice brzda selhala.
Podobně je tomu u tlakovzdušných brzd náklaďáků/autobusů-střadačový mechanismus je vinutá pružina umístěná v brzdovém válci.
Ostatně i elektromagnetické brzdiče u vozů ČKD mají vinutou pružinu, umístěnou v brzdiči.
Ale s elektrohydraulickými brzdami jsem se blíže nesetkal, tak se chci zeptat znalejších!
Díky!

JANEK L.
Uživatel
Příspěvky: 274
Registrován: 12.11.2007 17:18
Bydliště: dříve Praha, potom Neratovice a nyní opět Praha

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od JANEK L. » 30.8.2012 20:04

Přátelé, jaký je poměr při sunutí dvojice, KT, 14T nebo 15T na rovině, na Trojský a na Barrandov, popř. pokud je potřeba odsunout KT, 14T nebo 15T na Trojský stačí dvojička nebo dvě dvojice? Díky moc

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od Fořtík » 07.8.2012 12:41

MM-Mikulovsky píše:S dovolením nechápu, jak bez vědomostí o vlastnostech vypínání 15T někdo mohl dostat na ní "papíry"
Já zase nevim, proč machruješ... #-o Mě je taky nějaká ledka úplně u :zadnice
MM-Mikulovsky píše:Jinak jsem ani netvrdil, že pod všemi sedačkami v ostatních typech TRAM jsou jen ty topnice - pod dvěma až třemi v sóle (jeho ekvivalentu = 1/2 KT) jsou skutečně ty pískovače a v T. je vždy pod jednou ruční odpojení baterie.
Nekecej, tak to je pro mě novinka... Ale rád se učím nové věci, budu rád, když mi odpojovač baterie ukážeš na nějakém strašnickém SU. Já ho zatím vždycky (asi chybně) hledal vlevo pod zadní plošinou s přísupem zvenčí. Ale asi to předělali... :lol:
MM-Mikulovsky píše:Petrpes: Mne naučili a sám mám vyzkoušeno, že i v zimě opravdu na vychlazení topnic bohatě stačí 5 (až 10) minut = čas potřebný k zatažení do haly PA od výstupní zastávky. Jinak máš také pravdu s častostí následného dění na PA (když se zatahuje večer až brzo ráno).
Stejně jako Petrpes i já vypínám topení cestou z NBS. 8-)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 07.8.2012 12:14

9001: Asi si přehlédl, že T6 a RP jsem nejmenoval - páč topnice mají ne přímo pod sedačkami, ale v kanálech podél stěny.
Jinak jsem ani netvrdil, že pod všemi sedačkami v ostatních typech TRAM jsou jen ty topnice - pod dvěma až třemi v sóle (jeho ekvivalentu = 1/2 KT) jsou skutečně ty pískovače a v T. je vždy pod jednou ruční odpojení baterie.

Petrpes: Mne naučili a sám mám vyzkoušeno, že i v zimě opravdu na vychlazení topnic bohatě stačí 5 (až 10) minut = čas potřebný k zatažení do haly PA od výstupní zastávky. Jinak máš také pravdu s častostí následného dění na PA (když se zatahuje večer až brzo ráno).

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od Petrpes » 07.8.2012 10:45

Na to už jsem přišel také, že to dochlazuje a pak až vypne.
Proto když mě milostivě půjčej 15T, vypínám salon někde na Paloučku. Ve vozovně to pak jde ihned vypnout a můžu běžet na pivo :]
Jo a baterky nevypínám, protože kolikrát přijdou, proč s to vypnul... Nebo rovnou řeknou, jen to nech v vypnuto. Uklízečky chtěj svítit, depáci kontrolujou označovače a jiné věci. Kolikrát naběhnou škodováci.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od 9001 » 07.8.2012 9:17

MM: Přece pod poslední sedačkou v T6 a R.P je hlásiš zastávek :lol: takže nejen topení chlazení...

Odpovědět