Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2881
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od trainzjohny » 08.2.2014 9:45

Podle mě nebude problém nebude v hořlavosti, ale v papíru. Každá součást drážního vozidla bude muset mít certifikát že jde použít na dráze, což u autobusu nebude. A takový papír bude stát ranec a ten prostě výrobce koženky nechce dát.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9631
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od 9001 » 08.2.2014 1:12

fricoolinek2: Ono to celkově postrádá logiku... Pokud by už začaly hořet sedačky, tak ten vůz bude v takových plamenech, že všichni lidé budou dávno pryč a zrovna ve velkém městě, kde jezdí tram, tam už dorazí hasiči...

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2343
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od fricoolinek2 » 08.2.2014 0:41

Můžu se zeptat, jak je to s tím zákazem koženkového čalounění v tramvajích? Proč by mělo být hořlavější než třeba textil. A vůbec, něco jako nehořlavá koženka neexistuje? Navíc logika, tam samozřejmě zcela chybí, když v busech, jenž zahoří v Praze tak v počtu 1 ks / rok, ničemu koženka nevadí.

Píšu to z toho důvodu, že Stery s koženkou by myslím v 15T byly naprosto cajk (nakonec by to sedělo i barvou). Hygieně i pohodlí by bylo učiněno zadost.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od MF » 21.1.2014 11:30

Jakub píše:Nedávno jsem se bavil s někým ze školního a mám pocit, že nové kurzy se teď učí mačkat tlačítko "Výhybka 0" pod každou sekcí. Hlavním důvodem má být to, že to v D1/2 je takto nařízeno.

Když najdu pasáž, která je tam u značky sekce (té klasické):
Návěst "Úsekový dělič" označuje místo, kterým musí vlak projet všemi sběrači v pracovní poloze bez odběru trakčního proudu a s vypnutou rekuperací, je-li vybaven jejím vypínačem.

Protože je tam ta spojka a, tak zcela předpisově evidentně nestačí projet sekci bez nášlapu.
Když nebrzdis tak není co vypinat. Takto se to dávno dohodlo. V kurzu se to učí kvůli rutine pro zimní obdobi

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4287
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od Bobik » 21.1.2014 9:53

No to je proto, protože 15T furt žere elektriku (pořád tam něco běží), tak aby se to neopalovalo. A než to složitě rozlišovat, co, kdy, kde, za jakejch podmínek, je samozřejmě jednodušší napsat to rovnou takhle.

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 468
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Zastávka na znamení 142.

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od Jakub » 21.1.2014 9:43

Nedávno jsem se bavil s někým ze školního a mám pocit, že nové kurzy se teď učí mačkat tlačítko "Výhybka 0" pod každou sekcí. Hlavním důvodem má být to, že to v D1/2 je takto nařízeno.

Když najdu pasáž, která je tam u značky sekce (té klasické):
Návěst "Úsekový dělič" označuje místo, kterým musí vlak projet všemi sběrači v pracovní poloze bez odběru trakčního proudu a s vypnutou rekuperací, je-li vybaven jejím vypínačem.

Protože je tam ta spojka a, tak zcela předpisově evidentně nestačí projet sekci bez nášlapu.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 21.1.2014 8:39

chemik píše:no jo, ale někteří to stále nevědí ;)
No, ale na druhou stranu u 15T mas mit topení/chlazení salónu zapnuto na automatiku = pořád by tam mel být odber = pořád mačkat "0".
Ovšem netvrdim, že to sám dodržuji.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od chemik » 21.1.2014 8:17

no jo, ale někteří to stále nevědí ;)

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od MF » 21.1.2014 6:31

chemik píše:a když jedu výběhem, nebrzdím a netopím, tak ten čudl nemačkám ;)
no vždyť už se to takhle dávno dohodlo, že to není třeba.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od chemik » 20.1.2014 22:06

a když jedu výběhem, nebrzdím a netopím, tak ten čudl nemačkám ;)

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od MF » 20.1.2014 19:52

gabuliatko píše:Mohu se zeptat jaký je přesně důvod mačkání vyhýbka 0 u vozu 15T při jízdě přes sekci?
Jednak neopalujes sekci rekuperaci a druhak ji neopalujes topením.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od gabuliatko » 20.1.2014 19:47

Mohu se zeptat jaký je přesně důvod mačkání vyhýbka 0 u vozu 15T při jízdě přes sekci?

Afterman
Uživatel
Příspěvky: 111
Registrován: 14.9.2012 21:43

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od Afterman » 19.1.2014 21:28

Karosák píše:Nojo, vyhybka, ted tu stojim, cvaknu a zacne funet. Vostry! A to tedy neni u OTZ porcelanka pro vyhybku, ale jen pojistka topeni, ze?
Samozřejmě, že tam je. Stáhni ptg a podívej se.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3370
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od Karosák » 19.1.2014 20:02

Nojo, vyhybka, ted tu stojim, cvaknu a zacne funet. Vostry! A to tedy neni u OTZ porcelanka pro vyhybku, ale jen pojistka topeni, ze?

Afterman
Uživatel
Příspěvky: 111
Registrován: 14.9.2012 21:43

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od Afterman » 19.1.2014 19:24

Karosák píše:Hele, ona ma wana nejaky automaticky ovladani klapky odpadniho vzduchu od menicu, ci co? Ja ze jak se udela chladno, tak ikdyz nemam pustene topeni, stejne to pod schudkama nekdy funi! Co to je za trik?
Měniče jsou na střeše a nemají s ventilátory pod schody nic společného. Jsou tam topnice pro nízký článek a soustava čtyř ventilátorů na obou stranách. Jejich úkolem je vhánět horký vzduch do prostoru a ochlazovat topnice. I po vypnutí topení ventilátory ochlazují topnice, asi 4-6 min. Topnice využívá i výhybka a záskoková brzda, tam je čas pro ochlazení (ale to si nejsem jist) ještě o něco delší.

Odpovědět