Jj, tento smutný fakt pozoruji i na mé maličkosti, zlaté studentské časy ....Absolut píše:Já jsem kecal, taky je čtu A rád.
Co se týče neaktuálnosti - on nastal za dobu, co stránky existují jeden problém - tvůrci stránek dospěli a mají "dospělé" starosti.
Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku
Prosím neaktuálnost či požadavek na upřesnění informace nahlásit na redakční email fotozurnalu. Dekuji
"Dospele" starosti nejsou nejviditelnejsim problemem - horsi je, kdyz se na neco nekde odkazujes, a pak se to zmeni a musis hledat souvisejici stranky a odkazy.
"Dospele" starosti nejsou nejviditelnejsim problemem - horsi je, kdyz se na neco nekde odkazujes, a pak se to zmeni a musis hledat souvisejici stranky a odkazy.
Naposledy upravil(a) MOp dne 28.11.2007 14:51, celkem upraveno 1 x.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku
Já jsem kecal, taky je čtu A rád.
Co se týče neaktuálnosti - on nastal za dobu, co stránky existují jeden problém - tvůrci stránek dospěli a mají "dospělé" starosti.
Bohužel to vidím i na sobě - pan MOp by mohl potvrdit, že už nevím z hlavy s čím jezdí který vůz, protože trávím poslední dva měsíce spoustu času v práci, která se anštěstí týká tramvají, i když ne DPP a zbytek se ženou, kterou tahám po tramvajových provozech... No a skener nějak nestíhám...
A.
Co se týče neaktuálnosti - on nastal za dobu, co stránky existují jeden problém - tvůrci stránek dospěli a mají "dospělé" starosti.
Bohužel to vidím i na sobě - pan MOp by mohl potvrdit, že už nevím z hlavy s čím jezdí který vůz, protože trávím poslední dva měsíce spoustu času v práci, která se anštěstí týká tramvají, i když ne DPP a zbytek se ženou, kterou tahám po tramvajových provozech... No a skener nějak nestíhám...
A.
Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku
Já je rozhodně čtu! Bohužel jsem potřeboval některé informace, které jsem tam nemašel dobře popsané a dále mě mrzí, že nejsou už některé aktuální.MOp píše:Jelikož je nosíte v hlavě jako encyklopedie, tak ani nemusíte!
Jsem zklamán (možná i strýček Petr) a považuji za osobní prohru, že články na páteřních stránkách ohledně vozů čte mizivé procento zde diskutujících. Má je cenu pak vůbec publikovat?
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku
Jelikož je nosíte v hlavě jako encyklopedie, tak ani nemusíte!
Jsem zklamán (možná i strýček Petr) a považuji za osobní prohru, že články na páteřních stránkách ohledně vozů čte mizivé procento zde diskutujících. Má je cenu pak vůbec publikovat?
Jsem zklamán (možná i strýček Petr) a považuji za osobní prohru, že články na páteřních stránkách ohledně vozů čte mizivé procento zde diskutujících. Má je cenu pak vůbec publikovat?
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku
Pane MOpe, já je nečtu
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku
Ono by občas nezaškodilo si přečíst nějaký ten článeček o zmiňovaných rekonstruovaných vozech na páteřních stránkách. Člověk se s tím píše a pak zjišťuje, že to nikdo nečte.
Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku
Škoda, že k tomu nedošlo-vozy T6A5 jsou velmi pohodlné. Jinak dík za dost vyčerpávající odpověď.Absolut píše: Myslel jsem samozřejmě 150 modernizací z T3 na T6A5.3 jako 8600, náhodou jsem plácnul číslo 150, ale mohlo tam být třeba 200... Vozů T6A5 s TV3 je skutečně 150, dohromady by jich při úspěchu projektu T6A5.3 mohlo být třebas 350...
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku
Jen doplním, že T3R.PV je 35 kusů a T3R.PVN (v Praze ...PLF) je 5 kusů, 8255 se předává již tento týden.Absolut píše:Všechny T3R.P jsou modernizace, pouze 30ks T3R.PV a zatím 4 kusy T3R.PVN (+ rozpracované další kusy) jsou kompletní novostavby na nových skříních...
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku
Kresta: Je to níže jasně napsané - přikročilo se ke kompletní GO vozů s dosazením nové výzbroje. Všechny T3R.P jsou modernizace, pouze 30ks T3R.PV a zatím 4 kusy T3R.PVN (+ rozpracované další kusy) jsou kompletní novostavby na nových skříních. U modernizací T3R.P to ale rozhodně není jenom výměna výzbroje a přečílsování - to by Tě dílenští hnali! Z původního vozu se veužije jen pár tun železa (kostra viz. fotky v žurnále), jinak je všechno nové - takto modernizovaných T3R.P je dnes už kolem 300 a nejsou jen z T3, ale i z T3M, T3SU...
Myslel jsem samozřejmě 150 modernizací z T3 na T6A5.3 jako 8600, náhodou jsem plácnul číslo 150, ale mohlo tam být třeba 200... Vozů T6A5 s TV3 je skutečně 150, dohromady by jich při úspěchu projektu T6A5.3 mohlo být třebas 350...
Myslel jsem samozřejmě 150 modernizací z T3 na T6A5.3 jako 8600, náhodou jsem plácnul číslo 150, ale mohlo tam být třeba 200... Vozů T6A5 s TV3 je skutečně 150, dohromady by jich při úspěchu projektu T6A5.3 mohlo být třebas 350...
Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku
Ad absolut a i všichni: Mám tomu rozumět tak, že se vybrané zrychlovače v Praze zrušily a nahradily novými T3? měl jsem dojem, že to bylo pouhé dosazení nové výzbroje a přečíslování starých vozů. Předem dík za odpověď.
T6A5: Těch T6A5 je v Praze 150, resp. 151, počítáme li T6A5.3 8600. S 0030 a 0032, kdyby skončily v Praze, by jich bylo 152, resp. 153.
T6A5: Těch T6A5 je v Praze 150, resp. 151, počítáme li T6A5.3 8600. S 0030 a 0032, kdyby skončily v Praze, by jich bylo 152, resp. 153.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku
Ale prdlajs. Špatný výhled u T3R je jen jeden z aspektů, akorát že letos mediálně protřepaný v Brně. Zajímavé, že v Bratislavě ne.
Cena a posun vývoje někam o kousek dál jsou hlavní důvody. Když už nové (rekonstruované) vysokopodlažní vozidlo, tak lépe méně vyšperkované a spíš takové, aby bylo funkčně vyhovující a uživatelsky podobné buď původním, nebo nějakým novým. Na tohle moudro přišli kupodivu v CZ jako první v Ostravě a proto už taky mají program modernizací vysokopodlažních T3 zdárně za sebou a teď už jenom vyřazují a nahrazují wanami, u kterých se jako u nových vozidel nebáli atypických designovývh výstřelků odlišných od T3.
8200, 8205 a 8600 byly pokusnými modernizacemi na Pražské cestě ke zjištění, že v tak velkém provozu s takovým mračnem zrychlovačů se vyplatí udělat vozů spíš víc v úspornější podobě - bohužel tato objevná myšlenka přišla až v roce 2000, ale záhy se ji DP naučil realizovat vlastními silami ve vlastních dílnách.
Všechny tři prototypové modernizace jsem měl moc rád a u 8600 stále doufám, že se s ní ještě svezu. V roce 2000 byly dokonce v provozu všechny tři tyto pokusné vozy najednou - 8200, 8205 i 8600.
Problém vozu 8200 byl hlavně v atypičnosti řešení, nakonec když se dostal do provozu, tak už to byl 6 let starý vůz (myšleno od modernizace) a sériová modernizace tohoto typu nebyla možná - nakonec taky šel vývoj dopředu a už tady byla spolehlivá TV progress. Mimochodem, v letech 1996-98, když se dělal vůz T3R 8205, tak 8200 vesele spinkala v Hloubětíně a potom i v UDDP, kde byla ke spatření na "koleji smrti" ve společnosti likvidovaných vozů, byla dost rozebraná a vypadalo to s ní dost bledě - naposled jsem ji tam fotil solidně očesanou s vyskleným bočním oknem. Pak přišel "shora" pokyn vůz zprovoznit a tak se opravila a dostaly ji Strašnice, kde taky poprvé od modernizace (rok 1994) vyjela s cestujícími - bylo to v listopadu 2000, pokud se nepletu. V době jejich původních zkoušek v letech 1994-1995 lidi nevozila. To se poštěstilo jen její úspornější sestřičce 8201 (ex. 6551 tuším), což byla ale dost odrbaná T3, jen s vyměněnou výzbrojí.
Co se týče vozu 8205, tak lze říci v podstatě to samé, i když byl dokončen v roce 1998, tak byl opět po stránce výzbroje krok za dobou a naopak byl až zbytečně "vytuněný" - podívejme se, kam se ubíraly modernizace ve městech, kde k reku tohoto typu přistoupili - v Brně se takto po prototypové T3 (+10 novostvbách T3) modernizovaly K2 - a jak se hezky rychle začalo ustupovat od původního provedení zejména v některých detailech (úprva čela, dveře, okna, sedačky) aby nakonec došlo na K2P. Bratislava - T3S je jen pár a teď už mají taky nějaká T3R.P a T3R.PV, co se týče K2, tak sice zůstali u K2S, ale kolik jich za těch asi 8 let modernizací mají? 24? Kolik máme my T3R.P... Jasně, je to i o pěnězích, jen jsem chtěl naťuknout tyhle osudy, který už byly v podstatě jasný, když začaly být oba vozy - 8200 i 8205 - vypravovány na podzim 2000 společně na linku 21. Vůz 8205 samozřejmě jezdil už dříve a to někdy od přelomu 1998/1999, tehdy myslím zahajoval na sólo 19 a už se vědělo, že k němu nebude 8206.
Jiná kapitola je vůz 8600 tuším z roku 1999. Pokud by byly k dispozici skříně na T6, pak by docela dobře šlo je kompletovat novou výzbrojí a klidně jsme jich teď mohli mít 150, nicméně skříně na 0030, 0032 a 8600 byly myslím vůbec poslední vyrobené T6A5 a podnik šel rychle do kopru (ekonomické a politické důvody proč nechme stranou) a prostě ta nová skříň nebyla a Krnov ještě nevyráběl. Takže upadla v zapomnění i tahle idea. Pokud si dobře vybavuju, tak sestřičky naší 8600 č. 0030 a 0032 byly upraveny pro DP Bratislava a jezdí tam jako normální T6 s TV3, kdyžtak mě někdo opravte, nemám evidenci u sebe.
Během roku 1999 se začalo docela intenzivně laškovat s myšlenkou hromadné modernizace T3 ve variantách pouze nová výzbroj (jako v Mostě od 1998, tam dávali TV14), nebo i s úpravou salónu pro cestující (jako v Ostravě od 1996 - tam začali na nových skříních s TV8). Nakonec bylo přikročeno k vykonávání GO na starých vozech ve větším rozsahu s výměnou výzbroje na TV Progress. Jako pokusný byl vybrán vůz č. 6554, do kterého byl narván Progress. Mimochodem, původně se uvažovalo o voze 7090, který nakonec dostal na odzkoušení nerezové schody, POD a myslím, že taky novou kabinku. Nějaké náhradní díly, o kterých se uvažovalo pro modernizace T3P byly k vidění i na jiných vozech - třeba plastové dveře na 8089/II.
První série modernizací byla zadána PARS Šumperk (25ks vozů v letech 2000-2001, č. 8211-8235). Prototyp č. 8211 ex. 6506 byl představen v říjnu 2000. První 3 vozy začaly vozit cestující v lednu 2001 a vykazovaly velkou spolehlivost. Ještě v roce 2001 následovala další objednávka na dalších 10 ks v Šumperku (8236-8245). Zárověň se začaly v roce 2001 dělat první T3R.P v Praze, č. 8302 a 8301 byly hotové někdy v půlce roku 2001. První série T3R.P jsou zajímavé tím, že ještě nebylo úplně jasné řešení některých detailů, takže ty vozy nejsou zcela shodné. Pro pozorné pozorovatele doporučuji zejména schůdky na střechu.
Jéje, to by stačilo, musím pracovat. Někdo snad doplní něco z elektriky, o tom vím prd. V uváděných letopočtech můžou být nějaké mušky.
Nevím, jestli tenhle příspěvek nepatří spíš do jiného tématu, kdyžtak sorry, moderátoři...
Cena a posun vývoje někam o kousek dál jsou hlavní důvody. Když už nové (rekonstruované) vysokopodlažní vozidlo, tak lépe méně vyšperkované a spíš takové, aby bylo funkčně vyhovující a uživatelsky podobné buď původním, nebo nějakým novým. Na tohle moudro přišli kupodivu v CZ jako první v Ostravě a proto už taky mají program modernizací vysokopodlažních T3 zdárně za sebou a teď už jenom vyřazují a nahrazují wanami, u kterých se jako u nových vozidel nebáli atypických designovývh výstřelků odlišných od T3.
8200, 8205 a 8600 byly pokusnými modernizacemi na Pražské cestě ke zjištění, že v tak velkém provozu s takovým mračnem zrychlovačů se vyplatí udělat vozů spíš víc v úspornější podobě - bohužel tato objevná myšlenka přišla až v roce 2000, ale záhy se ji DP naučil realizovat vlastními silami ve vlastních dílnách.
Všechny tři prototypové modernizace jsem měl moc rád a u 8600 stále doufám, že se s ní ještě svezu. V roce 2000 byly dokonce v provozu všechny tři tyto pokusné vozy najednou - 8200, 8205 i 8600.
Problém vozu 8200 byl hlavně v atypičnosti řešení, nakonec když se dostal do provozu, tak už to byl 6 let starý vůz (myšleno od modernizace) a sériová modernizace tohoto typu nebyla možná - nakonec taky šel vývoj dopředu a už tady byla spolehlivá TV progress. Mimochodem, v letech 1996-98, když se dělal vůz T3R 8205, tak 8200 vesele spinkala v Hloubětíně a potom i v UDDP, kde byla ke spatření na "koleji smrti" ve společnosti likvidovaných vozů, byla dost rozebraná a vypadalo to s ní dost bledě - naposled jsem ji tam fotil solidně očesanou s vyskleným bočním oknem. Pak přišel "shora" pokyn vůz zprovoznit a tak se opravila a dostaly ji Strašnice, kde taky poprvé od modernizace (rok 1994) vyjela s cestujícími - bylo to v listopadu 2000, pokud se nepletu. V době jejich původních zkoušek v letech 1994-1995 lidi nevozila. To se poštěstilo jen její úspornější sestřičce 8201 (ex. 6551 tuším), což byla ale dost odrbaná T3, jen s vyměněnou výzbrojí.
Co se týče vozu 8205, tak lze říci v podstatě to samé, i když byl dokončen v roce 1998, tak byl opět po stránce výzbroje krok za dobou a naopak byl až zbytečně "vytuněný" - podívejme se, kam se ubíraly modernizace ve městech, kde k reku tohoto typu přistoupili - v Brně se takto po prototypové T3 (+10 novostvbách T3) modernizovaly K2 - a jak se hezky rychle začalo ustupovat od původního provedení zejména v některých detailech (úprva čela, dveře, okna, sedačky) aby nakonec došlo na K2P. Bratislava - T3S je jen pár a teď už mají taky nějaká T3R.P a T3R.PV, co se týče K2, tak sice zůstali u K2S, ale kolik jich za těch asi 8 let modernizací mají? 24? Kolik máme my T3R.P... Jasně, je to i o pěnězích, jen jsem chtěl naťuknout tyhle osudy, který už byly v podstatě jasný, když začaly být oba vozy - 8200 i 8205 - vypravovány na podzim 2000 společně na linku 21. Vůz 8205 samozřejmě jezdil už dříve a to někdy od přelomu 1998/1999, tehdy myslím zahajoval na sólo 19 a už se vědělo, že k němu nebude 8206.
Jiná kapitola je vůz 8600 tuším z roku 1999. Pokud by byly k dispozici skříně na T6, pak by docela dobře šlo je kompletovat novou výzbrojí a klidně jsme jich teď mohli mít 150, nicméně skříně na 0030, 0032 a 8600 byly myslím vůbec poslední vyrobené T6A5 a podnik šel rychle do kopru (ekonomické a politické důvody proč nechme stranou) a prostě ta nová skříň nebyla a Krnov ještě nevyráběl. Takže upadla v zapomnění i tahle idea. Pokud si dobře vybavuju, tak sestřičky naší 8600 č. 0030 a 0032 byly upraveny pro DP Bratislava a jezdí tam jako normální T6 s TV3, kdyžtak mě někdo opravte, nemám evidenci u sebe.
Během roku 1999 se začalo docela intenzivně laškovat s myšlenkou hromadné modernizace T3 ve variantách pouze nová výzbroj (jako v Mostě od 1998, tam dávali TV14), nebo i s úpravou salónu pro cestující (jako v Ostravě od 1996 - tam začali na nových skříních s TV8). Nakonec bylo přikročeno k vykonávání GO na starých vozech ve větším rozsahu s výměnou výzbroje na TV Progress. Jako pokusný byl vybrán vůz č. 6554, do kterého byl narván Progress. Mimochodem, původně se uvažovalo o voze 7090, který nakonec dostal na odzkoušení nerezové schody, POD a myslím, že taky novou kabinku. Nějaké náhradní díly, o kterých se uvažovalo pro modernizace T3P byly k vidění i na jiných vozech - třeba plastové dveře na 8089/II.
První série modernizací byla zadána PARS Šumperk (25ks vozů v letech 2000-2001, č. 8211-8235). Prototyp č. 8211 ex. 6506 byl představen v říjnu 2000. První 3 vozy začaly vozit cestující v lednu 2001 a vykazovaly velkou spolehlivost. Ještě v roce 2001 následovala další objednávka na dalších 10 ks v Šumperku (8236-8245). Zárověň se začaly v roce 2001 dělat první T3R.P v Praze, č. 8302 a 8301 byly hotové někdy v půlce roku 2001. První série T3R.P jsou zajímavé tím, že ještě nebylo úplně jasné řešení některých detailů, takže ty vozy nejsou zcela shodné. Pro pozorné pozorovatele doporučuji zejména schůdky na střechu.
Jéje, to by stačilo, musím pracovat. Někdo snad doplní něco z elektriky, o tom vím prd. V uváděných letopočtech můžou být nějaké mušky.
Nevím, jestli tenhle příspěvek nepatří spíš do jiného tématu, kdyžtak sorry, moderátoři...
Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku
No jako hlavní důvod byl špatná viditelnost do pravého zpětného zrzátka. Pak asi stejný jako u T6A5.3 a T3G. Z ekonomického hlediska a nepoužitelnosti sposty dílů z T3.Neral píše:Proč vůbec z tohoto původního projektu rekonstrukcí sešlo?Absolut píše:Ad 8206: Ano, původně se měla pokusně udělat souprava 8205+8206 jako prototypová rekonstrukce T3. Jeden vůz dělaly aše dílny, druhý tatrovka. Na vůz 8206 byl vybrán vůz T3SU č. 7005, avšak skončilo se u hrubé stavby s "kotasími" čely a vůz nebyl dokončen.
- Neral
- Uživatel
- Příspěvky: 312
- Registrován: 19.11.2003 22:46
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku
Proč vůbec z tohoto původního projektu rekonstrukcí sešlo?Absolut píše:Ad 8206: Ano, původně se měla pokusně udělat souprava 8205+8206 jako prototypová rekonstrukce T3. Jeden vůz dělaly aše dílny, druhý tatrovka. Na vůz 8206 byl vybrán vůz T3SU č. 7005, avšak skončilo se u hrubé stavby s "kotasími" čely a vůz nebyl dokončen.
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku
V Mostě jsem se setkal s označením T3M3 nebo T3M.3 - zřejmě v návaznosti na pražské T3M2 (tím pádem z řady vypadla TV8 = T3G s GTO tyristory), je v tom chaos.