Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku
Jaja, Démon si zaslouží pochvalu. Tato pochvala je jmenovitá (pro něj) a trvalá (nafurt). :-)
Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku
Máš mé velké uznánídemon píše:Ty woe, já to vážně plodil asi 3 hodiny, doufam že to aspoň někdo oceníte, třeba na nějakym Scanjournal setkání...
A tu zkušební KT8D5.RN2P jsem už taky našel, akorát pochopitelně jinde, než kde jsem celou dobu hledal... , měla by to být 9074.
Jo tak to je ta co místo pískání šumí, ještě šumí 9052 a 9095. Dneska jsem jel 9068 na 103/1 a ta zase píská...Nechápu jaký je v tom algoritmus...
Naposledy upravil(a) DavidD dne 01.12.2007 18:47, celkem upraveno 2 x.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku
Demone z toho si nic nedělej, já to bral jen z rychlíku, alespoň jsi obsáhl celou šíři otázky
Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku
Vyslovuji Ti Čestné uznání před nahozenou té-trojkoudemon píše:Ty woe, já to vážně plodil asi 3 hodiny, doufam že to aspoň někdo oceníte, třeba na nějakym Scanjournal setkání...
A tu zkušební KT8D5.RN2P jsem už taky našel, akorát pochopitelně jinde, než kde jsem celou dobu hledal... , měla by to být 9074.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku
Ty woe, já to vážně plodil asi 3 hodiny, doufam že to aspoň někdo oceníte, třeba na nějakym Scanjournal setkání...
A tu zkušební KT8D5.RN2P jsem už taky našel, akorát pochopitelně jinde, než kde jsem celou dobu hledal... , měla by to být 9074.
A tu zkušební KT8D5.RN2P jsem už taky našel, akorát pochopitelně jinde, než kde jsem celou dobu hledal... , měla by to být 9074.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motory
Tak na tohle není úplně jednoduchá odpověď už jen proto, že u nás (myslím v podmínkách DPP) se výkon motorů neměří, pouze orientačně vypočítává, takže můžu vycházet jenom z typových výkresů a reklamních prospektů výrobců, které se navíc značně liší...Oskar píše:Jaké výkony mají motory...
Takže:
v T3/SU/SUCS/M jsou použity motory typu TE022 (ve třech podtypech) nebo TE022J s jmenovitým výkonem 40 kW (tady se zdroje ještě jakštakš shodují),
v T3R.P/PV vyrobených do roku 2004 jsou použity téměř výhradně výše uvedené TE022 a TE022J,
v T3R.P/PV vyrobených mezi roky 2004 a 2006 jsou použity motory podle toho, jak byly zrovna na skladě (ale samozřejmě vždy spárované v serii 4 ks),
v T3R.P/PV vyrobených od roku 2006 jsou použity téměř výhradně motory typu TE022H (TE033) s původní čelisťovou brzdou MB225 a jmenovitým výkonem cca 44 kW (ale zdroje se různí a uvádí různé hodnoty mezi 40 a 45 kW),
v T3R.PLF jsou použity výhradně motory typu TE022H (TE033) doplněné o kotoučovou brzdu Dako M1 (44 kW),
v KT8D5 jsou použity výhradně motory typu TE023 s jmenovitým výkonem cca 45 kW,
v drtivé většině KT8D5.RN2P jsou také použity motory typu TE023, jen na jednom (ale číslo už hledam asi dvě hodiny a mezi tím mě s odpovědí předběhl trainzjohnny... ) se zkouší motory TE037 s jmenovitým výkonem cca 48 kW (zdroje se ne/pochopitelně také různí a uvádějí cifry od 47,5 do 49,3 kW).
Původně měli dostat wany motory typu TE036 (51 kW), které byly dosazovány do rekonstrukcí pro Bautzen, ale nakonec vyhrála úspornější varianta.
Jen pro doplnění: u motorů pro T6A5 typu TE026A02 se uvádí výkon od 50 kW, přes 51,4 a 64 až k 65,2 kW a ve všech případech by mělo jít o výkon trvalý.
A pak se v tom vyznejte...
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motory
1. 4*44,1 kW (hodinový) 4*40 kW (trvalý)Oskar píše:1. Jaké výkony mají motory T3R.P(V)?
2. Jaké výkony mají motory T3R.PLF?
3. Jaké výkony mají motory KT8D5?
4. Jaké výkony mají motory KT8D5.RN2P?
2. pokud vím tak má stejné motory jako R.Péčko
3. 8*45 kW
4. to netušim, ale asi to bude stejné jako klasika.
Motory
1. Jaké výkony mají motory T3R.P(V)?
2. Jaké výkony mají motory T3R.PLF?
3. Jaké výkony mají motory KT8D5?
4. Jaké výkony mají motory KT8D5.RN2P?
2. Jaké výkony mají motory T3R.PLF?
3. Jaké výkony mají motory KT8D5?
4. Jaké výkony mají motory KT8D5.RN2P?
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku
Jo. Od 1976 se vyráběly TV1 hromadně, jinak ale ta výzbroj pochází snad z roku 1970. Praha je v letech 1978-1981 hromadně nacpala do 102 vozů sérií vyrobených v letech 1970-1976. Jednalo se tedy o modernizace poměrně nových vozů. Například č. 6927 z roku 1976 byl modernizován výměnou výzbroje za typ TV1 již v roce 1979, tedy po 3 letech provozu! Nyní má č. 8052.
To rozmezí nebylo 3-5 let, jak píše Karotka, ale trošku víc, řekněme 3-8 let. Vlastně si vybavuju jeden, vůz, kde je to i v Praze na roky 9 let, je to č. 6791 z roku 1971, modernizovaný r. 1980 na T3M, dnes ev. č. 8054.
Pokud je někomu divné, proč jsou původní vozy tolik od sebe, paknvězte, že modernizace na T3M probíhala v několika etapách a vždycky k ní byly přistaveny nějaké vozy z řady 6756-6992, postupně se ta řada prošla několikrát, dokonce v tom byl zřejmě nějaký systém, asi když vozy měly jít na nějakou obdobu PÚ, to by řekl nějaký pamětník. Stačí se kouknout do tabulky přečíslování i s rokama (nevím, zda je tady na stránkách) a je to jasné
Jiná situace byla v DP Ostrava. Tam byly ve stejné době vybrány k modernizaci na typ T3M vozy z prvních sérií T3, tehdy třeba po 15 letech provozu, např. r.v. 1965 - modernizace 1980. Přesná čísla neznám.
To rozmezí nebylo 3-5 let, jak píše Karotka, ale trošku víc, řekněme 3-8 let. Vlastně si vybavuju jeden, vůz, kde je to i v Praze na roky 9 let, je to č. 6791 z roku 1971, modernizovaný r. 1980 na T3M, dnes ev. č. 8054.
Pokud je někomu divné, proč jsou původní vozy tolik od sebe, paknvězte, že modernizace na T3M probíhala v několika etapách a vždycky k ní byly přistaveny nějaké vozy z řady 6756-6992, postupně se ta řada prošla několikrát, dokonce v tom byl zřejmě nějaký systém, asi když vozy měly jít na nějakou obdobu PÚ, to by řekl nějaký pamětník. Stačí se kouknout do tabulky přečíslování i s rokama (nevím, zda je tady na stránkách) a je to jasné
Jiná situace byla v DP Ostrava. Tam byly ve stejné době vybrány k modernizaci na typ T3M vozy z prvních sérií T3, tehdy třeba po 15 letech provozu, např. r.v. 1965 - modernizace 1980. Přesná čísla neznám.
Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku
Zálohy jsou zrušeny.
Edit: Aztécký bůh byl rychlejší.
Edit: Aztécký bůh byl rychlejší.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 407
- Registrován: 23.6.2006 15:23
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku
V rámci úspor byly zrušeny a teď jsou snad jen zálohy na vozovnách.
Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku
Jsou ještě někdy vidět tramvaje X ??
Před x lety ( a že to pár let bude tak 5 a víc ) sem docela často potkával v obratišti Dvorce, jsou již tyto ,,linky" zrušeny úplně ??
Před x lety ( a že to pár let bude tak 5 a víc ) sem docela často potkával v obratišti Dvorce, jsou již tyto ,,linky" zrušeny úplně ??
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku
Je to tak, že v Praze šly na přestavbu na T3M vozy staré cca 3 - 5 let, tedy byly to "relativně nové" vozy (ale nikoliv zcela nové) oproti Ostravě a Bratislavě, kde stejnou přestavbu absolvovaly vozy podstatně starší (i 20 let).kresta píše:...Jinak články čtu také a tam z toho vyčtu, že to jsou staré vozy s novou výzbrojí. Jen mě prostě rozhodila věta tady na tomto fóru, cituji (diskutující Karotka): "Pár let staré vozy (T3M) to byly v Praze. V Ostravě a Bratislavě to byly naopak ty nejstarší vozy, které právě procházely nějakou větší opravou (nevím, jestli dokonce GO). ...", (diskutující Absolut): "Karotka: Ano, to souhlasí, nové vozy to byly jen v Praze, v Brně tradiční směs a v Bratislavě a Ostravě starší - ale rozhodně ne vraky,..."
Zcela nové karoserie se použily až u řady T3M2 v druhé polovině devadesátých let.
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku
Před časem to tu pozorní pozorovatelé řešili. Schůdky na střechu, mřížka na levoboku, plenty okolo podvozků. Stojí za tím zřejmě snaha zachovat co možná nejvíc původních dílů?Absolut píše:První série T3R.P jsou zajímavé tím, že ještě nebylo úplně jasné řešení některých detailů, takže ty vozy nejsou zcela shodné. Pro pozorné pozorovatele doporučuji zejména schůdky na střechu.
P.S.:
- schůdky na střechu doporučuji v budoucnu zkontrolovat i u vozů 8545, 8553, 8554, 8555 (odpověď je na páteřních stránkách) (konec reklamy)
- plenty okolo podvozků okem všímavého šotografa Jaluha
Omlouvám se Państwu Absolutowemu a dovolím si odpovědět:Kresta píše:Absolut: Já měl ale na mysli vozy T3M s výzbrojí TV1. Jinak články čtu také a tam z toho vyčtu, že to jsou staré vozy s novou výzbrojí. Jen mě prostě rozhodila věta tady na tomto fóru, cituji (diskutující Karotka): "Pár let staré vozy (T3M) to byly v Praze. V Ostravě a Bratislavě to byly naopak ty nejstarší vozy, které právě procházely nějakou větší opravou (nevím, jestli dokonce GO). ...", (diskutující Absolut): "Karotka: Ano, to souhlasí, nové vozy to byly jen v Praze, v Brně tradiční směs a v Bratislavě a Ostravě starší - ale rozhodně ne vraky,..." A tak se znovu ptám a předem se omlouvám, pokud jsem článek na webu prazske tramvaje.cz pochopil špatně. Dikes
V článku je to dobře. ČKD nevyrábělo hotové T3M, ale samostatné výzbroje TV1 stylem udělej si sám. Jedná se o "novější" výzbroj ve "starších" vozech, ale v případě Prahy je věkový rozdíl jen několik let.
Re: Otázky a odpovědi k vozovému parku
Absolut: Já měl ale na mysli vozy T3M s výzbrojí TV1. Jinak články čtu také a tam z toho vyčtu, že to jsou staré vozy s novou výzbrojí. Jen mě prostě rozhodila věta tady na tomto fóru, cituji (diskutující Karotka): "Pár let staré vozy (T3M) to byly v Praze. V Ostravě a Bratislavě to byly naopak ty nejstarší vozy, které právě procházely nějakou větší opravou (nevím, jestli dokonce GO). ...", (diskutující Absolut): "Karotka: Ano, to souhlasí, nové vozy to byly jen v Praze, v Brně tradiční směs a v Bratislavě a Ostravě starší - ale rozhodně ne vraky,..." A tak se znovu ptám a předem se omlouvám, pokud jsem článek na webu prazske tramvaje.cz pochopil špatně. Dikes