Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
A vůbec nejlepší by bylo bojkotování tohoto nesmyslu a při výjezdu z vozovny rovnou nahlásit na dispečink, že automatické hlášení bude z důvodu bezpečnosti vypnuto. A kdyby to udělal každý řidič, který bude mít na voze toto namontováno, tak bych chtěl vidět tu reakci dispečinku. Z vozu by mě nemohli sundat, tolik lidí na střídání mít nebudou a služebním hlášením by si moc nepomohli. A ještě by bylo dobré sehnat nějakého dopr.experta a pustit to do médií a udělat kolem toho pořádný humbuk.
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Přemýšlím, jestli tento stav není na nějaké (nejlépe od OO) oznámení nějakému úřadu, který by to měl v pravomoci zatrhnout
Matně si vzpomínám, že v základním kurzu řidiče TRAM jsem byl učen o zákazu kontroly (V)JŘ během jízdy (pohybu) TRAM - možno dělat jen při jejím stání (nejlépe v zastávkách) pokud mám povinnost kontrolovat "příznak" signálu vysílaného pro následující ROV, tak toto mi musí být umožněno dělat při stání TRAM (nejlépe v předcházející zastávce - maximálně dvou) = můj (zde včera popsaný) návrh, aby řidiči TRAM měli po odhlášení názvu zastávky (ať již automaticky či ručně a před či až po zastavení v ní) možnost během stanicování vizuálně zkontrolovat informace nacházející se ve vozidle (zejména v kabině - na palubní desce či v tzv. deskách/notách), které jakkoliv ovlivňují jízdu vlaku až do nejposlednějšího možného (povoleného/přikázaného) místa zastavení v následující zastávce (od zjištění informace, z níž se dá minimálně odvodit, kdy má být opouštěna stávající i následující zastávka až právě po možnost provedení nařízených kontrol nastavení systémů, jenž budou stavět vlakovou cestu = ROV).
PS: Dokážeme vlastně při splnění uvedené podmínky nastavovat/kontrolovat signál pro 2 následující ROV v/za zastávkami Vozovna Žižkov DC a Ohrada DC již při stanicování v zastávce Strážní DC = vlevo - areál VOZ. ŽI, přímo - OHRADA a za ní rovně do rozjezdové splítky k BISKUPCOVĚ, vpravo - OHRADA a za ní vpravo do rozjezdové splítky na KREJCÁREK. A tedy nepotřebujeme za výjezdem ze zastávky Vozovna Žižkov DC instalovat IR (mezi)čidlo, jak jsem navrhoval včera.[/quote]
Já bych navrhoval, aby OO sepsaly petici, pod kterou by se zcela určitě podepsalo 99,9% řidičů a následně ji odeslat na Drážní úřad, na magistrát, řediteli DP aj., protože až dojde k nějaké vážné DN, tak nikoho nebude zajímat, že se to stalo v důsledku toho, že řidič si kontroloval příznak a čárečku na displeji a odnese to s plnou parádou...
Odstraněna zbytečně dlouhá citace. Mod. TJ
Matně si vzpomínám, že v základním kurzu řidiče TRAM jsem byl učen o zákazu kontroly (V)JŘ během jízdy (pohybu) TRAM - možno dělat jen při jejím stání (nejlépe v zastávkách) pokud mám povinnost kontrolovat "příznak" signálu vysílaného pro následující ROV, tak toto mi musí být umožněno dělat při stání TRAM (nejlépe v předcházející zastávce - maximálně dvou) = můj (zde včera popsaný) návrh, aby řidiči TRAM měli po odhlášení názvu zastávky (ať již automaticky či ručně a před či až po zastavení v ní) možnost během stanicování vizuálně zkontrolovat informace nacházející se ve vozidle (zejména v kabině - na palubní desce či v tzv. deskách/notách), které jakkoliv ovlivňují jízdu vlaku až do nejposlednějšího možného (povoleného/přikázaného) místa zastavení v následující zastávce (od zjištění informace, z níž se dá minimálně odvodit, kdy má být opouštěna stávající i následující zastávka až právě po možnost provedení nařízených kontrol nastavení systémů, jenž budou stavět vlakovou cestu = ROV).
PS: Dokážeme vlastně při splnění uvedené podmínky nastavovat/kontrolovat signál pro 2 následující ROV v/za zastávkami Vozovna Žižkov DC a Ohrada DC již při stanicování v zastávce Strážní DC = vlevo - areál VOZ. ŽI, přímo - OHRADA a za ní rovně do rozjezdové splítky k BISKUPCOVĚ, vpravo - OHRADA a za ní vpravo do rozjezdové splítky na KREJCÁREK. A tedy nepotřebujeme za výjezdem ze zastávky Vozovna Žižkov DC instalovat IR (mezi)čidlo, jak jsem navrhoval včera.[/quote]
Já bych navrhoval, aby OO sepsaly petici, pod kterou by se zcela určitě podepsalo 99,9% řidičů a následně ji odeslat na Drážní úřad, na magistrát, řediteli DP aj., protože až dojde k nějaké vážné DN, tak nikoho nebude zajímat, že se to stalo v důsledku toho, že řidič si kontroloval příznak a čárečku na displeji a odnese to s plnou parádou...
Odstraněna zbytečně dlouhá citace. Mod. TJ
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Z duvodu zeleznicarskeho hesla "Nespoustej oci z trati!" byla snad i z D1/2 vyjmuta fraze o povinnosti kontroly priznaku ROV. Tohle si meli odladit na zkusebkach a ne polofunkcnim zmetkem odvadet ridicum pozornost. Sluchatko, radio i mobil jsou nepratele provozu, ale tohle Nintendo je posvecene?. Ja si taky rikam, ze je to dost podpasovka, ktera v soucasne podobe rozhodne neni krokem k zachovani bezpecnosti a plynulosti provozu! U nas ve stodole to neni aktualni hrozba, ale jsem proti
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Přesný popis nesmyslu - povinnosti kontroly (v automatickém hlášení) velmi chybového systému (na boku palubní desky) vozidla v situaci, kdy toto je v pohybu a to zrovna v (na hrozbu nehody) nejrizikovějších místech na trati.willyjeff píše:Však to je zlepšení ne? Místo toho, aby řidič při vjezdu do zastávky zmáčknul po paměti tlačítko a přitom koukal před sebe a hlídal situaci okolo vozu, bude čučet na minidisplej apexu, jestli je tam miniproužek takčitak dlouhý a jestli je šipčička vpravo či vlevo...Jde o bezpečnost pánové přece.
Což určitě musí být v rozporu s nějakým ustanovením nějakých souvisejících předpisů
Přemýšlím, jestli tento stav není na nějaké (nejlépe od OO) oznámení nějakému úřadu, který by to měl v pravomoci zatrhnout
Matně si vzpomínám, že v základním kurzu řidiče TRAM jsem byl učen o zákazu kontroly (V)JŘ během jízdy (pohybu) TRAM - možno dělat jen při jejím stání (nejlépe v zastávkách) pokud mám povinnost kontrolovat "příznak" signálu vysílaného pro následující ROV, tak toto mi musí být umožněno dělat při stání TRAM (nejlépe v předcházející zastávce - maximálně dvou) = můj (zde včera popsaný) návrh, aby řidiči TRAM měli po odhlášení názvu zastávky (ať již automaticky či ručně a před či až po zastavení v ní) možnost během stanicování vizuálně zkontrolovat informace nacházející se ve vozidle (zejména v kabině - na palubní desce či v tzv. deskách/notách), které jakkoliv ovlivňují jízdu vlaku až do nejposlednějšího možného (povoleného/přikázaného) místa zastavení v následující zastávce (od zjištění informace, z níž se dá minimálně odvodit, kdy má být opouštěna stávající i následující zastávka až právě po možnost provedení nařízených kontrol nastavení systémů, jenž budou stavět vlakovou cestu = ROV).
PS: Dokážeme vlastně při splnění uvedené podmínky nastavovat/kontrolovat signál pro 2 následující ROV v/za zastávkami Vozovna Žižkov DC a Ohrada DC již při stanicování v zastávce Strážní DC = vlevo - areál VOZ. ŽI, přímo - OHRADA a za ní rovně do rozjezdové splítky k BISKUPCOVĚ, vpravo - OHRADA a za ní vpravo do rozjezdové splítky na KREJCÁREK. A tedy nepotřebujeme za výjezdem ze zastávky Vozovna Žižkov DC instalovat IR (mezi)čidlo, jak jsem navrhoval včera.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Však to je zlepšení ne? Místo toho, aby řidič při vjezdu do zastávky zmáčknul po paměti tlačítko a přitom koukal před sebe a hlídal situaci okolo vozu, bude čučet na minidisplej apexu, jestli je tam miniproužek takčitak dlouhý a jestli je šipčička vpravo či vlevo...Jde o bezpečnost pánové přece.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Ještě jak jsou do toho zapletený výhybky, tak je to skutečně o průser. Byť do předpisu se dalo, že řidič je povinen kontrolovat příznak pro ROV...
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Co jsem si všiml včera na lince 3 - přes den bez problémů automatické hlášení mezi Výtoní a Modřany. Od Palačáku do centra to přes den nehlásilo, musel jsem ručně. Karlín to směrem DC bralo v pohodě, ale ZC ne. Ovšem v Modřanech to rovnou vyhlásilo i nástupní zastávku, to samé u vozovny Kobylisy.
A někdy po 23.hodině to kupodivu samo hlásilo celou cestu z Kobylis do Braníka, akorát na Palackého náměstí ZC mi to hodilo příznak výhybky doprava, což jsem si všiml už pozdě (nestačil jsem příznak opravit do správné polohy) , tak jsem se prošel do křižovatky.
A někdy po 23.hodině to kupodivu samo hlásilo celou cestu z Kobylis do Braníka, akorát na Palackého náměstí ZC mi to hodilo příznak výhybky doprava, což jsem si všiml už pozdě (nestačil jsem příznak opravit do správné polohy) , tak jsem se prošel do křižovatky.
Naposledy upravil(a) Filip dne 06.3.2014 11:36, celkem upraveno 1 x.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
jak jsem psal - prý by to mělo:Bobik píše:Mě by fakticky zajímalo, k čemu je to automatický hlášení dobrý. ....
Tady je již uveden ten problém s (ne)jistotou přestavení ROV majících radiové kontakty v prostoru zastávekMM-Mikulovsky píše:..... nejsem vůbec přesvědčen o spolehlivosti tohoto systému a tedy velmi pochybuji, že bude přispěním k omezení tzv sjetí (či vjetí do nesprávného směru výhybky) - ovšem mám nápady jak toto úpravou naprogramování tras linek opravit ......
na l.3 to zase byly:Petrpes píše:.... Když se jede rychle, stihne to zahlásit až skoro při zastavení vozidla. Tak že na výhybky jsem si to mačkal ručně, typicky Staroměstská ZC.
Naopak když se jelo pomalu, Staroměstská DC, tak to zahlásilo už na SSZ od Mánesova mostu, samozřejmě lidi hned plaší...
Neodhlásilo to jen jedenkrát a to N.Divadlo ZC. Pak ještě nástupní Petřiny, ta se spustila klidně až po rozjezdu ze zast.
- Lazarská od Václaváku (zde rozdíl od většiny ostatních zastávek - hlásilo těsně před kontaktem ROV = v místě pro záď 1. stanicující TRAM, ale zastávka je celodenně na dvě soupravy)
- Březiněveská DC - ať již jako nástupní či nácestná (od konečné Vozovna KO) - hlásilo těsně před kontaktem ROV ZDE OVŠEM POZOR VE ZKUŠEBNÍM PROVOZU BYLY ZAMĚŘENY A AUTOMATICKY HLÁŠENY I NÁSTUPNÍ ZASTÁVKY - OVŠEM "AKTUÁLNĚ PLATNÝ" POKYN OBSAHUJE, ŽE NÁSTUPNÍ ZASTÁVKY NEJSOU ZAMĚŘENY A JE NUTNO JE ODHLAŠOVAT RUČNĚ! budu-li rejpavý, tak jak to je se zastávkami typu Březiněveská DC, které jsou pro některé linky/spoje nácestné a pro jiné nástupní?
vychází mi, že pokud to má splnit účel zvýšení správně postavených ROV (a následných vjetí TRAM do nich), tak by se muselo určení vysílaného signálu pro ROV nastavit obdobně jako při jízdě přes výstupní zastávku Černokostelecká (l.7 - vnější/pravá a l.13 - vnitřní/levá) = vysílaný signál se nastaví odhlášením předchozí zastávky (u Černokostelecké to jsou Nové Strašnice, u Lazarské od Václaváku by to byla Vodičkova a Březiněveské od voz. KO by to byla Líbeznická a z obratiště místo ručního odhlášení ještě v něm, by nastavení signálu ROV bylo provedeno IR "mezičidlem" cca na úrovni sjezdovky předjízdných kolejí) a odhlášením zastávky, v níž se nachází kontakt ROV se signál pro stavění RO nezmění.Ovšem, ale ne vždy toto půjde tak lehce aplikovat, protože jsou situace:
1.) dvou zastávek za sebou, v jejichž prostoru se nachází kontakty výhybek - např. Voz. ŽI DC a Ohrada DC = "vzor Černokostelecká" se použije jen na Voz. ŽI DC a pro nastavení signálu pro ROV v prostoru zastávky Ohrada DC se instaluje IR čidlo do označníku (případně na jeden ze dvou sloupů "těsně" za ním)
2.) zastávek, které mají (či jednou budou mít z EOV předělené) ROV nejen těsně za sebou (= s jejich stavěcími kontakty ve svém prostoru), ale také v předcházejícím mezi zastávkovém úseku - např. zastávky Malostranská =M= v obou směrech = nejjistější by bylo postavit těsně před nimi sloupy s IR "mezičidly" (Malostranská ZC a DC)
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Mě by fakticky zajímalo, k čemu je to automatický hlášení dobrý. Když pominu zkušební provoz a že to v něm logicky zlobí, tak 100% spolehnout se na to nebudu moci nikdy, řízení mi to neulehčí, bo stejně budu muset hlídat jestli to hlásí a když ne hlásit ručně, takže spíš činnost navíc. Nevím, jak často ŘEDi zapomínaj hlásit a možná že v tomhle to skutečně pomůže (% se sníží), ale s tím zapomínáním mi to nepřijde jako bůhvíjaká tragédie. Nevím, možná je, žádná čísla nemám. Možná, že to pro cestující bude skutečně zlepšení, pro řidiče však určitě zhoršení - dřív musel myslet akorát na vyhlášení zast. a víceméně popaměti zmáčknout čudlík, dnes na to musí myslet stejně, navíc zkontrolovat jestli to zahlásilo a případně zahlásit ručně.
Mno, sám jsem na to zvědav, nicméně stále se mi to jeví spíše jako akorát něčí hračka ve smyslu "my na to taky máme (schopnostně), my to taky dokážeme".
Mno, sám jsem na to zvědav, nicméně stále se mi to jeví spíše jako akorát něčí hračka ve smyslu "my na to taky máme (schopnostně), my to taky dokážeme".
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Což, také si přidám, měl jsem to GPS hlášení na 18. Když se jede rychle, stihne to zahlásit až skoro při zastavení vozidla. Tak že na výhybky jsem si to mačkal ručně, typicky Staroměstská ZC.
Naopak když se jelo pomalu, Staroměstská DC, tak to zahlásilo už na SSZ od Mánesova mostu, samozřejmě lidi hned plaší...
Neodhlásilo to jen jedenkrát a to N.Divadlo ZC. Pak ještě nástupní Petřiny, ta se spustila klidně až po rozjezdu ze zast.
Naopak když se jelo pomalu, Staroměstská DC, tak to zahlásilo už na SSZ od Mánesova mostu, samozřejmě lidi hned plaší...
Neodhlásilo to jen jedenkrát a to N.Divadlo ZC. Pak ještě nástupní Petřiny, ta se spustila klidně až po rozjezdu ze zast.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
ano, postřehl jsem také - karlák DC/protilehlá moráni ZC - slyšel jsem, že se snad uvažuje o zvedení tlačítka "pozastavení hlášení" - dle mne zcela nesmyslPepa píše:Jenom je hloupý, když čekáš před zastávkou až se uvolní, tak už ti to vyhlásí zastávku, např. Biskupcova ZC, poté padnou čočky na stůj a akorát se matou cestující, kteří chtěj vystoupit. Nebo Zborovská DC kde čekáš až ti uhnou auta, opět to hlásí zbytečně brzy. Mě tento systém moc nenadchl. Pro cestující je lepší když podlevyhlášení zastávky vědí kdy můžou vystoupit a ne, že budu ještě někde čumákovat minutu dvě...
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Jenom je hloupý, když čekáš před zastávkou až se uvolní, tak už ti to vyhlásí zastávku, např. Biskupcova ZC, poté padnou čočky na stůj a akorát se matou cestující, kteří chtěj vystoupit. Nebo Zborovská DC kde čekáš až ti uhnou auta, opět to hlásí zbytečně brzy. Mě tento systém moc nenadchl. Pro cestující je lepší když podlevyhlášení zastávky vědí kdy můžou vystoupit a ne, že budu ještě někde čumákovat minutu dvě...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Informuji, že všechny (v provozních vlacích) APEXy typu DT-04 (v 15T) a DT-06 (v KTN) - od minulého týdne mají nahrané automatické hlášení zastávek, což lez poznat tím, že v základním zobrazení jsou tlačítka "dispečer", "menu", "hlášení" v negativu (černé pozadí a bílí text) takže po zmáčknutí "menu" lze najít ikonku (v 15T pravý sloupec asi druhá shora) "způsob hlášení" a pak volit "manuální/automatické".
OVŠEM PODSTATNÉ JE ŽE BYL VYDÁN (a včera odpoledne rozeslán) UPRAVENÝ POKYN K TÉTO NOVINCE, JENŽ ŘÍKÁ, ŽE OD 7.3. = JIŽ POZÍTŘÍ, PŘI ZADÁNÍ KÓDŮ DO APEXU SE V ZÁKLADNÍM STAVU ZOBRAZÍ VPRAVO DOLE MÍSTO DOSAVADNÍHO "HLÁŠENÍ" NOVĚ "AUTO" + ŘIDIČI JSOU TOTO POVINNI POUŽÍVAT (ZMĚNA NASTAVENÍ MÁ BÝT POZNATELNÝ V SYSTÉMU DORIS!
Já měl první osobní zkušenost s automatickým hlášením teprve předevčírem na zkušebním voze a lince 3 a až na jedno "bezproblémové půlkolo", jsem měl na každé jiné půlkolo cca 4 zastávky, automaticky neodhlášené - protože APEX ukazoval, že jsou ještě o kus dál, byť jsem stál čelem u označníku. Problém byl, že většinou to byly zcela odlišné zastávky = v každé projeté zastávce to alespoň 1/2 případů fungovalo správně = spustilo se většinou +/- při vjezdu čela do zastávky (ať je pro jednu či dvě soupravy) nejsem vůbec přesvědčen o spolehlivosti tohoto systému a tedy velmi pochybuji, že bude přispěním k omezení tzv sjetí (či vjetí do nesprávného směru výhybky) - ovšem mám nápady jak toto úpravou naprogramování tras linek opravit. Jediné v čem vidím momentálně velké plus, že se tím maximálně možně sjednotí časová prodleva mezi odhlášením zastávky a otevřením dveří = umožněním výstupu cestujících čímž by měla být zlepšena jejich orientace a to by se mohlo odrazit v rychlejším vystupování = zkrácení stanicování.
OVŠEM PODSTATNÉ JE ŽE BYL VYDÁN (a včera odpoledne rozeslán) UPRAVENÝ POKYN K TÉTO NOVINCE, JENŽ ŘÍKÁ, ŽE OD 7.3. = JIŽ POZÍTŘÍ, PŘI ZADÁNÍ KÓDŮ DO APEXU SE V ZÁKLADNÍM STAVU ZOBRAZÍ VPRAVO DOLE MÍSTO DOSAVADNÍHO "HLÁŠENÍ" NOVĚ "AUTO" + ŘIDIČI JSOU TOTO POVINNI POUŽÍVAT (ZMĚNA NASTAVENÍ MÁ BÝT POZNATELNÝ V SYSTÉMU DORIS!
Já měl první osobní zkušenost s automatickým hlášením teprve předevčírem na zkušebním voze a lince 3 a až na jedno "bezproblémové půlkolo", jsem měl na každé jiné půlkolo cca 4 zastávky, automaticky neodhlášené - protože APEX ukazoval, že jsou ještě o kus dál, byť jsem stál čelem u označníku. Problém byl, že většinou to byly zcela odlišné zastávky = v každé projeté zastávce to alespoň 1/2 případů fungovalo správně = spustilo se většinou +/- při vjezdu čela do zastávky (ať je pro jednu či dvě soupravy) nejsem vůbec přesvědčen o spolehlivosti tohoto systému a tedy velmi pochybuji, že bude přispěním k omezení tzv sjetí (či vjetí do nesprávného směru výhybky) - ovšem mám nápady jak toto úpravou naprogramování tras linek opravit. Jediné v čem vidím momentálně velké plus, že se tím maximálně možně sjednotí časová prodleva mezi odhlášením zastávky a otevřením dveří = umožněním výstupu cestujících čímž by měla být zlepšena jejich orientace a to by se mohlo odrazit v rychlejším vystupování = zkrácení stanicování.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Já se spíš pak pozastavuji nad systémem proč vůbec tohle dělat.
95% lidí co má OC má kupon at už jakýkoli a kvůli 5% se kterých třeba 2-3% jezdí na sms jízdenky a zbytek papíry to nevidím jako dobře vynaložené peníze...
95% lidí co má OC má kupon at už jakýkoli a kvůli 5% se kterých třeba 2-3% jezdí na sms jízdenky a zbytek papíry to nevidím jako dobře vynaložené peníze...
Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji
Díky za odpověď.
No kdyby Opencard fungovala tak, jak Pavlíček sliboval, tak by tam šla ta karta.
No kdyby Opencard fungovala tak, jak Pavlíček sliboval, tak by tam šla ta karta.